Welkom op de blog!
Archief per maand
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 06-2007
  • 09-2005

    Druk op onderstaande knop om een persoonlijke e-mail te verzenden.

    Basisschool Sint-Paulus Rerum Novarumplein

    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen :
    Taken : rekeningen betalen
    cijferen blz. 53 netjes oplossen
    briefjes maandag binnenbrengen voor infomoment a.u.b.

    Vandaag werden we getrakteerd op een zeer gezond fruitig tussendoortje van Sandy.
    Wij wensen haar nog een fijne verjaardag en een prettig weekend. Bedankt !!

    13-02-2009 om 20:38 geschreven door zesrn  


    12-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : spelling leren
    Taken : zwemmen voor iedereen !

    12-02-2009 om 00:00 geschreven door zesrn  


    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : getallen : alle lessen 1 leren : grote toets ! blz. 20-23-24-31-43
    meetkunde : alle lessen 5 leren : grote toets ! blz. 16-38
    Leer de herhalingslessen en de vorige toetsen als voorbereiding !
    Taken : geen

    Om je meetkunde te oefenen kan je ook via deze links je les inoefenen op een leuke manier ! Klik op elke link en voer de opdrachten uit. Je kan alles controleren met de knop op de pagina !!

    Deze links gebruik je voor meetkunde
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/meetkunde/4-hoeken/L5-L6-vierhoeken-herkennen-oef1.htm
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/meetkunde/4-hoeken/L5-L6-vierhoeken-benoemen-oef2.htm
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/meetkunde/figuren.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/meetkundigefiguren.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/lijnen.htm

    Deze links helpen je bij getallenkennis
    http://www.kabage.be/ict/e-school/e-map-6/e-wis-6/getallenkennis/percent.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/kgv_ggd.htm
    http://users.skynet.be/thiran/rekentaal/rekenen/romeinse_cijfers.htm


    Veel succes !!

    11-02-2009 om 17:02 geschreven door zesrn  


    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans U 31 blz. 52-53-54 leren + tektst leren
    cijferen blz. 52
    Taken : rekenvoordelen oefenen

    P.S. Vandaag bracht de derde graad een schitterende show à la Brother P en juf LDVD !
    De hele school kon genieten van een warm en educatief optreden over afval en hoe we met afval moeten omgaan op onze school.
     
    Een verslag van Maide !
    We zijn al enkele weken samen met het vijfde leerjaar bezig aan een project.<BR>We hebben een soort organistaie opgericht dat gaat over het milieu.<BR>Wij willen het milieu helpen en daarvoor moeten we beginnen op onze school.<BR>We hielden deze namiddag een soort van schoolmoment waar we dat duidelijk gemaakt hebben.<BR>Tatiana, Macy en Sara waren de presentatrices .<BR>We zijn begonnen met een toneel waarin Rana een papiertje op de grond gooide.<BR>De G.A.B. of groene afvalbewakers hadden dat gezien. Dus Rana kreeg straf.<BR>In dat toneel wilden we laten zien dat je afval niet op de grond moet gooien maar in de juiste vuilnisbak. Maar welke vuilnisbak is nu de juiste? Dat hebben Rümeysa, Hümeyra en ik na het toneel in de les uitgelegd. Daarna hebben we het lied gezongen dat Tatiana, Macy en Sara hebben geschreven. Nora en Rana hebben een quiz voorbereid met alllemaal algemene vragen over afval en het milieu. Dat vonden de leerlingen het leukst denk ik. Om af te s luiten hebben we terug het lied gezongen. Natuurlijk hebben we dit niet allemaal alleen gedaan. Ik wil ook Juf Greet, de leerlingen die de affishes ontworpen hebben, de rode bollenmensen en iedereen die aan dit moment geeft meegewerkt en geholpen heeft hartelijk bedanken.</P>

    10-02-2009 om 22:19 geschreven door zesrn  


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans Unité 31 : voc. leren en 5 maal schrijven
    Taken : rekenvoordelen oefenen
    rekenen blz. 46 in potlood oplossen
    brief afgeven en laten invullen

    09-02-2009 om 13:19 geschreven door zesrn  


    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans Unité 29+30 : alles leren : grote herhalingstoets
    Taken : interviews afnemen tegen 13/02
    rekenvoordelen (bladen) uitknippen en veel oefenen : elke dag!!
    boekje met ouders invullen blz. 26-27.

    06-02-2009 om 10:16 geschreven door zesrn  


    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Geen lessen en taken omdat Mikail vandaag 13 jaar geworden is !!
    Proficiat jonge man en bedankt voor de lekkernij. Het was toevallig fruitdag, dus we hebben eens gezeurd!!
    Geniet nog met volle teugen vandaag hoor !

    05-02-2009 om 11:37 geschreven door zesrn  


    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Taken : rekenen blz. 39
    toets Frans ondertekenen

    04-02-2009 om 12:12 geschreven door zesrn  


    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans U 30 leren . blz. 49-50-51 en tekst leren : toets ! Werkwoorden schrijven
    Taken : wiskunde blz. 43 invullen

    03-02-2009 om 19:57 geschreven door zesrn  


    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans Unité 30 blz. 49-50-51 invullen en leren + voc. 3 maal schrijven + tekst leren op blad.
    Taken : luisteren deel 4 voorbereiden

    02-02-2009 om 13:10 geschreven door zesrn  


    30-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken

    Lessen : gedicht leren
    Taken : rapport ondertekenen

    P.S. Als je van plan bent om gedichten te schrijven, doe dit op je pc en stuur ze door naar "e-mail de leerkracht" !!

    30-01-2009 om 14:51 geschreven door zesrn  


    29-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken

    Lessen : wero leren : twee bladen : morgen toets !!!
    Taken : zwemmen
    VANDAAG IS HET GEDICHTENDAG !!
    Breng je stem uit voor het mooiste gedicht !
    Surf naar http://www.site4school.net/gedichtendag/

    We deden op onze school ook iets speciaal rond gedichten. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden.
    Schrijf er dus maar op los hoor !
    gedichtendag jan2009
    Holéééééé, hier zijn een aantal indrukken :

    Op donderdag 29 januari 2009 was het gedichtendag.
    Gedichtendag bestaat al namenlijk 10 jaar!!!
    Elke klas van het Rerum Novarumplein moest een gedicht maken.
    Ik ga jullie nu de korte inhoud vertellen wat we allemaal hebben gedaan op gedichtendag.
    De bel ging en we moesten naar de turnzaal gaan.
    Juf Rita van het eerste leerjaar gaf ons de uitleg wat we moesten doen.
    Elke klas kreeg een blad papier met daarop een kroon.
    Op de kroon stonden 9 punten.
    Bij elk punt was er een adres verbonden en een gedicht.
    Op de keerzijde van ons blad stonden adressen.
    Het waren allemaal verschillende thema's.
    Het was echt heel leuk, leerrijk, soms grappig,...
    Het zesde leerjaar was alweer de eerste.
    Na de tocht moesten we terug naar de turnzaal.
    De gedichten waren verspreid over de hele turnzaal.
    Elke klas moest bij één gedicht gaan zitten.
    De kinderen mochten zelf kiezen bij welk gedicht.
    Er stond een doosje verf naast het gedicht.
    Elk kind moest zijn duim nat maken, een kleurtje kiezen en met hun duim op het blad drukken.
    Dit is mijn verslag van gedichtendag;
    Gegroet Macy.

    Vandaag was het gedichtendag. We deden een klein zoektochtje. Iedere klas had een gedicht gemaakt. Enkele juffen hebbende de gedichten verstopt in de wijk. We kregen een blaadje met de straatnamen en huisnummers. Als we het gedicht gevonden hadden moesten we het lezen en naar de volgende straat gaan met het gedicht. We begonnen eerst in Jadestraat 13. Het was wel moeilijk om de straat te vinden. Daarom vroegen we het aan een meneer. Dan gingen we naar Rerum Novarumplein 186b. Dit gedicht was verstopt in de bibliotheek. Het was heel gemakkelelijk om het gedicht te vinden. Daarna gingen we naar Rerum Novarumplein 188. Dit hing aan de schoolpoort in de glazen kast. Het vierde adres was Rerum Novarumplein 25. Dat was bij de priester. Dan gingen we naar de volgende straat. Dit was in de Kikvorsstraat 33. Het was heel gemakkelijk om het gedicht te vinden. Daarna gingen we naar Kikvorsstraat 16, dat was bij Maide. Nu gingen we op zoek naar de volgende straat. Dit was de Zwijnaardaardsesteenweg 504, maar we moesten zoeken want we vonden het niet. Uiteindelijk vonden we het gedicht en we lazen het. Het voorlaatste was in Gustaaf Boschenplein 26. Het laatste was in de Zwijnaardsesteenweg 670. Dat was bij de bakker en onze gedicht hing daar. Dus we eindigden de zoektocht met ons eigen gedicht. Dan moesten al de klassen naar de turnzaal gaan. De juffen hadden in de turnzaal al de gedichten gekopïeerd en die lagen op de grond. We moesten bij het gedicht staan dat we het mooiste vonden. Dan moesten we onze duim in verf doen en op het blaadje onze duimafdruk zetten. We zijn vandaag aan het einde van onze gedichtendag 2009 gekomen. We kregen ook nog een oorkonde. Ik vond het vandaag een superleuke dag. Dank je wel juffen die het hebben georganiseerd!
    Humeyra !!


    Hallo iedereen ,

    Weten jullie wel wat voor een dag het vandaag is ? Een heel speciale dag ! Vandaag is het GEDICHTENDAG !
    Als het gedichtendag is dan verzinnen de kinderen zelf een gedicht .
    Meestal rijmen alle gedichtjes . Maar dat moet natuurlijk niet .
    Vandaag kregen wij een opdracht van juf Rita .
    Omdat het gedichtendag is moesten wij iets doen .
    Niet alleen wij maar alle klassen . We kregen een blaadje. Op dit blaadje stonden er adressen .
    We moesten naar die adressen stappen. ( OPZOEKEN)
    Op elk adres vonden we een gedichtje .
    Niet alleen van ons maar van alle klassen . Wij wisten niet welke .
    Toen we daar waren hebben wij allerlei gedichtjes  gezien .
    Wij lazen die gedichtjes één per één . De meester nam een foto van al die gedichtjes .
    Sommige gedichtjes waren echt kort . En sommige gedichtjes waren echt heel lang .
    Toen gingen we weer naar school .
    Iedereen was klaar met al die opdrachten .
    Toen kregen wij al die gedichtjes die we gezien hadden weer voor onze ogen .
    Ze lagen allemaal op de grond . Het zesde leerjaar mochten een gedicht uitkiezen. Er waren  natuurlijk 9 gedichten .
    Na ons gingen alle klassen een gedicht gaan kiezen .
    Als iedereen klaar was met kiezen zei juf Rita dat wij een kleurtje mochten kiezen .
    Want elk groepje had verf bij zich .
    Wij mochten onze duim nat maken en op het blaadje ons vingerafdruk zetten .
    Toen we klaar waren gingen wij weer naar boven .
    Alle klassen kregen een oorkonde .
    Op die oorkonde stond er een zinnetje over Gedichtendag !
    "Een duim wordt een pluim , voor het gedicht op jouw blij gezicht . "
    Rumeysa

    We hebben vandaag gewerkt rond gedichtendag. Enkele leerkrachten organiseerden het. Ik wil ze nu ook hartelijk bedanken voor hun inzet. Nu ga ik over deze namiddag een verslag typen..
    Vandaag is het gedichtendag. Gedichten zijn super. Het kan over alles gaan en je kan gewoon geen fouten maken. Meestal zit er dan ook een boodschap in. Dan moet je het gedicht wel een paar keer lezen vooraleer je de boodschap ontdekt. Natuurlijk zijn er ook gedichten die je niet leuk vindt. Maar iedereen geeft zijn eigen smaak. Nou ja, vandaag is het dus gedichtendag en sommige leerkrachten hebben daar dus een leuke dag van proberen maken. Iedere klas had zijn eigen gedicht. Bij ons ging het bijvoorbeeld over ijsjes.  Die gedichtjes hebben ze hier in de buurt op verschillende plaatsen verstopt.Verstoppen is het nu ook weer niet echt. Een paar leerlingen kregen het gedicht en die moesten ze op hun raam plakken. Wij kregen het adres en moesten ze zoeken, goed bekijken en uiteraard ook lezen.Van de ene straat naar de andere. Er waren zelfs straten waarvan ik dan toch nog nooit van gehoord had. Meestal kwamen  we de kleutertjes tegen.
    Er waren 9 gedichten. Dus van iedere klas één. Ons gedicht hebben we laatst gezien. We zijn ook als eerste aangekomen. Als iedereen was aangekomen zijn we naar de gymzaal gegaan.
    Daar lagen alle gedichten op de grond. We moesten het gedicht kiezen dat we het leukst vonden .
    Ik koos voor het gedicht van het 5de leerjaar . Ik vond het grappig. Op het einde van de dag kregen we een oorkonde. Dat is altijd leuk om te krijgen. Dit was dus onze laatste gedichtendag in het lager onderwijs. Ik vond het echt heel leuk. Dit was mijn verslag.
    Maide

    29-01-2009 om 18:07 geschreven door zesrn  


    28-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken

    Lessen : wero leren : twee bladen van België (deel 1 : vrijdag toets !)
    Taken : cijferen blz. 34 afwerken
    toepassingen voorbereiden in potlood
    MORGEN GEDICHTENDAG !!

    28-01-2009 om 14:30 geschreven door zesrn  


    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken

    Lessen : Frans Unité 29 volledig leren (zie ma) : TOETS !!
    Taken : cijferen afwerken blz. 34
    CLB boekje met ouders invullen.

    Vandaag maakten we een creatief gedicht voor de gedichtendag.
    Elke leerling noteerde een deeltje en zocht een afbeelding op het internet.
    Dit is het resultaat.

     

    27-01-2009 om 12:35 geschreven door zesrn  


    26-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans leren : U 29 : voc. + 3 keer schrijven en invullen in werkboek blz. 46-47-48
    Taken : hoofdrekenen afwerken blz. 32-33

    26-01-2009 om 12:27 geschreven door zesrn  


    23-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Geen lessen en taken.
    Extra tijd dus om met zo'n weer eens een goed boek te lezen of de leerstof van wiskunde te herhalen voor sommigen...
    En als je toevallig je boek van wiskunde vergeten bent heb ik nog een leuke site voor jullie met meer dan 80 rekenspelletjes !
    Surf als de bliksem naar http://www.fi.uu.nl/rekenweb/rekenmaar/leerlingen/overzicht.xml?sort=title&groep=8

    23-01-2009 om 16:21 geschreven door zesrn  


    22-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : wero : België leren
    Taken : namen opzoeken voor wero
    cijferen verbeteren

    22-01-2009 om 21:51 geschreven door zesrn  


    21-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : godsdienst leren : folder Damiaan : alles !
    Taken : rekenen afwerken blz. 24-25-26 (dank je wel Enzo !!)

    21-01-2009 om 15:42 geschreven door zesrn  


    20-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans: révision blz. 40-45 leren + boek voc. grote toets ! morgen !
    Taken : 2 toetsen ondertekenen

    20-01-2009 om 17:14 geschreven door zesrn  


    19-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessen en taken
    Lessen : Frans : révision blz. 40-45 leren + alle vocabulaire in boek herhalen van de unités (deel 1)
    taal : thema 4 : doelwoorden : toets.
    Taken : luisterspel deel 3 voorbereiden

    19-01-2009 om 12:39 geschreven door zesrn