Inhoud blog
  • Zondag 30/03/08
  • Vrijdag 28/03/08
  • donderdag 27/03/08
  • Woensdag 26/03/08
  • Dinsdag 25/03/08
    Zoeken in blog

    Ik ben wie ik ben

    18-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 21/03/08

    Ik kom net van de keuken in het gebouw hier en ‘k heb binnenpretjes, staat een werkman van de gemeente de vaatwas te vullen. Gisteren was hij ook al de vaat aan het doen. En dit terwijl in dit gebouw hoofdzakelijk vrouwen aan het werk zijn, van emancipatie gesproken!

    Nu over An: ze heeft heel goed geslapen deze nacht! Ik herken mijn meisje weer , hopelijk brengt de vakantie haar de nodige rust! Ze klaagt niet meer over keelpijn, de hoofd- en buikpijn daarentegen zijn er wel nog. Maar deze hebben niets met de klierkoorts te maken. Die waren er vorige zomer ook! Toen ging ik met haar bij een psycholoog. Die wou haar haar gedachten doen schrijven, dat hielp tijdelijk wanneer ik ze schreef voor haar. Nu een jaar later weet ik ook waarom ze niet graag schrijft: tijdens haar testen op autisme is er gezegd geweest dat An waarschijnlijk ook dyslexie heeft! Ik zeg waarschijnlijk omdat dit pas vanaf een derde leerjaar mag worden gezegd, stom vind ik zelf. Als men het probleem ziet, waarom dan niet helpen…

    Vorige week was er een gesprek met CLB en leerkracht. An vertoont nu op school ook duidelijk gedragsproblemen! Blijkbaar word ik nu opeens wel geloofd… Ik moet nu een afspraak maken met de psychiater in het revalidatiecentrum om mijn verhaal te doen ( niet mijn, maar An haar verhaal), nog eens. Ik geef niet op, ze heeft dringend hulp nodig, want ik kan het niet! Ik begrijp haar wel, maar al te goed, maar ik kan haar niet helpen. Voor hulp zorgen is nu mijn prioriteit!!!

    Nu ik, gisteren kunnen weerstaan! Goed hé, al zeg ik het zelf.

    Toch voel ik me niet opperbest, hoofdpijn. Ik denk dat ik ziek word.

    Gisterennacht had ik een gesprek via msn met Lies haar liefje. ‘k Moet eigenlijk zeggen gewezen liefje, want het is al uit! Het heeft slechts een 2-tal weken geduurd! Hij mist haar en begrijpt haar niet. Eerlijk gezegd begrijp ik haar ook niet…. Ze laat zich meeslepen door vrienden. Moet ik ingrijpen? Ik laat het nog even op zijn beloop, we zien wel….

    Nest was er deze morgen terug, maar ik kreeg nog steeds geen antwoord op mijn vraag. ‘k Ben ook niet van plan om er nog naar te vragen. Hij begrijpt er waarschijnlijk toch geen snars van! Ik zal mijn gevoelens maar voor mezelf houden en schrijven. Dat geeft meer resultaat! Toch blijf ik mailen, want hij was er wel voor mij toen ik het nodig had!

    Vanavond “geitenbond” ( een term overgehouden uit mijn vorig kantoor wat staat voor demonstratie van om het even wat) en eigenlijk zie ik er tegenop. Volgende maand nog een keer en dan is het definitief gedaan. Ik doe op dit vlak niemand nog een plezier!

    Eén lichtpunt, Amy en Alisson komen ook! Amy is An haar knuffelbeest. Gisteren had ik haar ma aan de lijn en die wist te vertellen dat Amy reeds de hele week slecht gehumeurd is owv An haar afwezigheid op school.

    Amy en Alisson zijn de kinderen van “ een vriend gaf het op” uit mijn blogbericht en die zijn heel speciaal voor mij! Wat ik niet voor hem kon, doe ik nu voor hen of probeer het toch…

    Moet nu afsluiten, heb nog wat werk te doen! Tot dinsdag of misschien eerder, wie weet…. Dada

    18-04-2008 om 09:25 geschreven door Xandee


    17-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 20/03/08



    Ik kon niet weerstaan, maar weet nu wel dat dit voor de moment mijn grootste probleem is! Gelukkig was Nest er gisteravond om mij de bevestiging te geven die ik nodig had.

    In mijn laatste berichten naar hem, vroeg ik hem hoe hij over iets denkt. Maar vanmorgen begint hij gewoon over een Russische dame… heb ik mij in hem vergist? Ik had een antwoord op mijn vraag verwacht….’k Vrees dat ik hem niet meer zal horen, want ik liet een bericht achter dat ik niet meer weet hoe ik over hem moet denken, afwachten….

    Gisteravond vond ik in de nieuwsbrief van Zita een link naar de horoscoop. Via Nest ben ik daar de laatste tijd steeds meer in geïnteresseerd. De horoscoop wordt bepaald op basis van de geboortedatum en nu moet je dit lezen:


    Algemeen: De Rammen die geld inzamelen voor een goed doel, keren terug met een gevulde beurs en met een tevreden gemoed.

    Liefde: Uw intuïtie wijst u eens te meer de juiste weg. Indien u twijfels hebt over uw relatie moet u uw verstand even doen zwijgen.

    wat ik al weken probeer te doen, opnieuw durven voelen

    Werk: Wilt u uw carrière nieuw leven inblazen, dan moet u het over een andere boeg gooien en bewijzen dat u kunt combineren.

    waar ik al een 2 tal jaar over zit te twijfelen, psychologie studeren

    Gezondheid: U bent rusteloos en onzeker. Zeker In deze kritieke fase hebt u behoefte aan afzondering. Grijp niet naar drank of medicatie.

    tja, geen weed meer hé… die afzondering zal niet gaan al wil ik het wel. Zonder zal ook wel gaan, het moet…. voor mijn geluk!

    Is dit toeval? Toch vreemd hoe ik steeds een bevestiging wil van mijn gedachten, ben een echte twijfelaar en dat hoorde ik een paar weken geleden ook nog. Waarom zag ik  het niet meteen? Ik mis hem zo....

    Eigenlijk heb ik wel een droomjob hé… wie kan zeggen dat hij z’n dagboek op het werk schrijft? En te zeggen dat ik dit eerst geweigerd heb. Wou naar een andere afdeling, wou geen loket meer doen! Maar ze wilden mij niet laten gaan. Volgens de vakbond omdat ik te goed ben, stel je voor. Maar ik zit hier voorlopig goed, kantoortje voor mij alleen en geen verkoop. Dus geen druk! Aangezien mijn hoofdkantoorhouder alleen geïnteresseerd is in cijfers, hoor ik hem praktisch nooit en dit alles samen maakt dit zo’n toffe job.

     

    Ik durf weer te dromen…

    Al reeds een lange tijd heb ik “maar” twee dromen: gelukkig zijn en mijn naam onsterfelijk maken, waarmee ik bedoel dat mijn, onze, naam voor eeuwig blijft hangen! Ik ben uiterst fier op de naam van mijn vader. Aangezien er in onze familie slechts één kleinzoon is en dan nog bij mijn zus, zal onze naam niet meer verder gaan. In West- Vlaanderen bestaat onze naam niet eens, ja wij maar wij zijn inwijkelingen. Mijn ouders zijn van Oost-Vlaanderen al ben ik wel een geboren en getogen West-Vlaming… Het is nu aan mij om mijn droom waar te maken hé. Ik hoorde gisteren op de radio over iemand die zoveel dromen van zichzelf had waar gemaakt, waarom zou het mij dan niet lukken?

    Nu gaan mijn gedachten naar mijn kleine spruit. Ze heeft sedert zondag klierkoorts, toch het begin ervan…

    Volgens de dokter kan het in een 5-tal dagen voorbij zijn anders is het voor 8 weken. Wat betekent dat ze het 3e leerjaar mag vergeten, want dat stond al op de helling. De laatste tijd laat ik haar echt in de kou staan, gisteren nog… wat keek ze bedroefd.

    Gisteren wou ik mijn profiel opdoeken, ga ik niet doen. Maar terwijl ik nu zit te schrijven, denk ik dat het beter is om zelf geen reacties meer te plaatsen. Ik moet mij nu bezig houden met mijn lieve kleine meid en op de tweede plaats met mezelf. We komen er wel….zonder weed wel te verstaan!!!

    ‘k Ga afsluiten voor nu. Ik ga mij nog wat verdiepen in mijn boeken… dada

     

     

     

    17-04-2008 om 10:03 geschreven door Xandee


    16-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 19/03/08




    Alle rozengeur is weer verdwenen en dit door een stom gedicht in mijn gastenboek. Het is eigenlijk niet zozeer het gedicht, want dat is prachtig, maar wat erbij komt :

     

     

    (¯`•.¸¸¸.¤ª“˜¨¨“ª¤(¯`•.¸¸¸.- ¤ª“˜¨¨“ª¤.(¯`•.¸¸¸.¤ª“˜¨¨
    (¯`´•.¸(¯`´•.¸ __________________ ¸.•´´¯)¸.•´´¯)
    ----==HALLO,HALLO==---_

    Woorden dansen en spelen
    soms in je mond,
    Maar ze komen er niet altijd uit...
    En je hebt geen idee hoe dat komt.

    In je gedachten staan de woorden
    allemaal duidelijk beschreven.
    Maar er ligt ergens een soort drempel
    en daarachter blijven ze kleven.

    En het zijn eigenlijk ook niet zozeer de woorden,
    maar meer een gevoel,
    Het vertalen ervan naar woorden...
    dat is je eigenlijke doel.

    En al komen de woorden niet vandaag,
    morgen of over een week,

    Ze komen vanzelf, langzaam en rustig..
    als een voort kabbelende beek.

    Niet in een stortvloed
    of in een orkaan van woorden,
    Maar met gevoel wil je het zeggen..
    en graag laten horen.

    Daarom duurt het misschien wat langer
    dan jezelf had gedacht,
    Maar de woorden die komen uiteindelijk,
    toch wel uit je hart.

    ,-(“-.,(“-.,*o*,.-“),.-“)-,_____,-(“-.,(- - “-.,*o*,.-“),.-“)-,
    ’-(,.-“(,.-“*o*”-.,)”-.,)-‘¯--¯¯¯-- -(,.-“(,.-“*o*”-.,)”-.,)-‘

    Wat je doet is misschien niet belangrijk,
    maar het is erg belangrijk dat je het doet.

    ,-(“-.,(“-.,*o*,.-“),.-“)-,_____,-(“-.,(- - “-.,*o*,.-“),.-“)-,
    ’-(,.-“(,.-“*o*”-.,)”-.,)-‘¯--¯¯¯-- -(,.-“(,.-“*o*”-.,)”-.,)-‘

    Dit is dus het gedicht, hetgeen mij meeste zorgen baart, kon ik niet kopiëren. Het gaat om smileys met kusjes en knuffels, hartjes…. Ik ben opnieuw bang van mezelf, ik dacht dat ik mezelf in de hand had… Stuur ik signalen waarvan ikzelf niet bewust ben…Ik wou hem juist bedanken voor de mooie gedichten die hij achterliet tijdens een heel moeilijke periode. ’k Had dat beter niet gedaan, maar hij kwam zelf terug op bezoek en liet een vraag om vriendschap na. Waarop ik dan schreef: “ Vriendschap moet groeien.” Ik heb veel zin om mijn profiel volledig te verwijderen, maar ik kan dat niet doen! Ik heb iemand een belofte gedaan… alhoewel al mijn gedachten op papier….heel veel van mijn gedachten gaan verloren of ik moet constant voor mijn pc zitten en dat is niet haalbaar. Mijn muziek brengt ook al geen verlichting of toch niet genoeg. Ik haat mezelf en hoe kan je dan in staat zijn om van iemand anders te houden?

    Toch wil ik niet opgeven! Lees de twee laatste regels van het gedicht, het is belangrijk dat ik het doe…

    Schrijven bedoel ik dan.

    Vandaag had ik echt veel zin om te klikken op die mooie torso… maar ik ben er lang niet klaar voor! Toch is mijn gevoel voor hem zo speciaal, zo echt… of lijkt het alleen maar zo.

    Het is beter dat is ermee stop voor vandaag, want deze slechte dag is mijn eigen schuld… weeral! Gisteravond niet kunnen weerstaan aan een joint. Waarom grijp ik het minste naar die smeerlapperij? Zal het mij ooit lukken om daar vanaf te blijven?

    Ik zal beginnen met vandaag, dag per dag. Het moet me lukken!!!!

    Ik vertel je morgen of het mij gelukt is hé….

    16-04-2008 om 15:57 geschreven door Xandee


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 18/03/08




    Hier ben ik weer! En ja hoor, het heeft geholpen. ‘k Voel me super vandaag. Ik weet nu dat ik niet meer hoef te twijfelen, ik moet schrijven! Het is niet zinloos, het heet zelfredzaamheid… een woord die praktisch in elk boek over autisme te vinden is.

    Waarom ik met een dagboek begonnen ben, is een verhaal op zich.

    “The music is my ecstasy” : zinnetje uit een nummer van Jessy en Linda

    En heel toepasselijk voor mij, maar dat wordt later nog wel duidelijk….

    Dit ook nog even: Nest heeft een bericht gestuurd, … kreeg bezoek van zijn vriendin waarvan hij zou willen dat het zijn vrouw wordt… maar ze heeft hem verteld dat ze haar man niet kan missen…waar ik op zei dat het tij kan keren, bedoeld op zijn meisje…. Kreeg vanmorgen bericht terug:

    bent u al eens verliefd geworden op iemand toen je getrouwd was,het tij kan keren weet ik maar ik ga nooit uit,gisterenavond kreeg ik een sms van mieke,als volg: je zag er schitterend uit,je was zo rustig:,ze maak soms mijne kop zot,ik ben wel 6 kg vermagerd,misschien daarmee

    Toeval???

    Ik moet ophouden voor nu. Ik ben op het werk en niemand mag iets merken, dus ik moet zorgen dat alles in orde blijft hé…

    16-04-2008 om 13:40 geschreven door Xandee


    15-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 17/03/08



    Voila,

    hier zit ik, recht tegenover mijn “beste” vriend, mijn computer! Ik moet schrijven, maar vandaag lijkt alles zinloos. Waar ben ik mee bezig? Zo sterk ik vorige week was, zo zwak ben ik nu!

    Wie ben ik? Dat wil ik zo graag weten, maar zal ik het ooit weten…..Vandaag heb ik echt het gevoel dat ik met twee ben. Zit daar iemand binnenin….. Als ik lees wat ik vorige week schreef naar Nest, dan kan ik amper geloven dat ik het zelf schreef. Toch was ik het, maar veel sterker… of ben ik toch gek? Nee, daarvoor heb ik al teveel bewijzen verzameld, maar toch…

    Wat verlang ik naar een echte warme knuffel van iemand die het meent…. Waarom kan ik niemand vertrouwen?

    Vorige week schreef ik zelf: “Je moet vertrouwen geven om vertrouwen te kunnen krijgen.”

    Alles is mijn eigen schuld…. Ik wou dat ik er niet was… maar ik ben er, dus moet ik verder!

    Een uurtje geleden kreeg ik een bericht van Nest. Ik kreeg echt de indruk dat hij niet meer wil praten. Hij antwoordt niet of nauwelijks op mijn vragen. Heb ik hem afgeschrikt of denkt hij ook dat ik gek ben? ‘k Heb het hem in ieder geval gevraagd, ik zal het wel horen hé…

    De voorbije weken is er zoveel gebeurd, zoveel onverklaarbaars… dit kan toch geen toeval meer zijn? Mag ik nog in mijn geluk geloven? Help, wat moet ik nu doen?

    Ik weet wat ik nu gaan doen! Zaterdag ging ik naar de bib en bracht 3 boeken ivm autisme mee… als ik daar nu eens mee begin. Wie weet vind ik daar wel de antwoorden die ik nodig heb…

    Tot later beste vriend….

    15-04-2008 om 14:25 geschreven door Xandee




    Archief per week
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs