Inhoud blog
  • Hoe schrijf je een goede headline?
  • Wat moet een goede headline hebben?
  • 8 soorten headlines
  • 13 tips voor een goede headline
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Woorden die werken
    tips voor teksten die moeten werken en verzameling verhalen
    01-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is de kracht van een goede headlines?

    Je brief, artikel, advertentie kan niet verkopen als het geen aandacht trekt.
    In je headline moet sales appeal zitten. Lezers willen een antwoord op deze vraag:

    “What’s in it for me?”

    “The effective headline tells the reader: Hey, stop a minute! This is something that you’ll want!”

    De beste headlines doen een beroep op het eigenbelang van mensen of geven nieuws.

    Geef een voordeel aan de consument, een beloning voor het lezen van je boodschap. Een headline moet precieze, bruikbare informatie beloven in ruil voor de tijd die je investeert in het lezen van de advertentie en het geld dat je besteedt aan het product.

    Drie categorieën van succesvolle headlines

    1. Eigenbelang: geef lezers iets dat ze willen en kunnen krijgen van jou.

    2. Nieuws: de tweede beste headlines zijn deze die nieuws brengen.

    3. Nieuwsgierigheid opwekken


    Pas op! Voor iedere geslaagde kop die nieuwsgierigheid opwekt, mislukken er twaalf andere.

    Als je een headline ziet die je nieuwsgierigheid wekt, zal je de tekst lezen als je tijd hebt. Een headline die je iets aanbiedt dat je wil hebben … daarvoor zal je tijd maken.

    “The best headlines are the ones that aim at a specific audience and offer that “target market” something its readers want and want badly.”

    01-02-2014 om 00:00 geschreven door Thierry  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:headlines, kopregels, koppen, voordeel, benefit
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe schrijf je een goede headline?

    Vijf regels voor het schrijven van een headline

    1. Probeer om iets van eigenbelang in elke kop te krijgen. Suggereer aan de lezers dat er iets is dat zij willen.

    2. Als je nieuws hebt, zorg er dan voor dat het in je headline staat.

    3. Combineer nieuwsgierigheid met nieuws of eigenbelang. Enkel mikken op nieuwsgierigheid is zelden genoeg.

    4. Zoek de positieve hoek. Zet geen negatief beeld neer.

    5. Zeg dat er een snelle, gemakkelijke manier is om te krijgen wat ze willen.

    01-02-2014 om 16:28 geschreven door Thierry  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:headline schrijven, regels, headline
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat moet een goede headline hebben?

    Vier belangrijke kwaliteiten van een goede headline

    1. Self-interest

    2. News

    3. Curiousity

    4. Quick, easy way

    Het moet wel geloofwaardig zijn. Een manier om geloofwaardiger te zijn , is het gebruik van precieze cijfers.

    01-02-2014 om 16:25 geschreven door Thierry  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:kwaliteit, headline, self interest, news, curiousity, quick
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 soorten headlines
    1. Directe headlines

    Geven het verkoopsargument weer zonder woordspelingen

    1. Indirecte headlines

    Wekken nieuwsgierigheid op. De vragen worden beantwoord in de tekst.

    1. Nieuws headlines

    Als je iets nieuws te vertellen hebt over je product, zet het dan in je headline.

    1. Hoe headlines

    Het woordje hoe heeft iets magisch. Hoe-headlines beloven degelijk advies, oplossingen, solide info.

    Volgens veel reclamemakers kun je geen slechte headline schrijven met hoe erin.

    1. Vragende headlines

    Je moet dan wel een vraag stellen waarop de lezer een antwoord wil weten of zich mee kan identificeren.

    Die moeten altijd op de lezer zijn eigenbelang focussen, zijn nieuwsgierigheid en zijn noden.

    1. Bevelende headlines

    Het eerste woord is een sterk werkwoord dat oproept tot actie.

    1. De reden waarom headlines

    Als je je tekst in een 1-2-3’tje neerschrijft kun je deze headline gebruiken om je lijstje aan te kondigen.

    1. Testimonial headlines

    Getuigenissen werken omdat ze een bewijs leveren dat het product werkt. Zet aanhalingstekens rond je kopregel.

    Gebruik zo veel mogelijk de eigen woorden van de klant.

    01-02-2014 om 00:00 geschreven door Thierry  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:headlines, types, tips
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 tips voor een goede headline
    1. Probeer te ontdekken waarom jij het product zou kopen. Omschrijf dan in een paar woorden deze reden.

    2. Maak je kop niet te kort zodat het je idee niet meer deftig overbrengt. Beknoptheid is een goede eigenschap, maar niet alles mag er aan worden opgeofferd.

    3. Vermijd de grafschrift headline: iets wat je op een grafzerk zou graveren.

    4. Vermijd spitsvondigheden.

    5. Vermijd een kop die niets zegt.

    6. Suggereer in je headline dat je tekst nuttige info bevat.

    7. Zorg dat het kernidee van je advertentie in je headline zit. Gebruik je kop als een vishaak om die groep aan te trekken die wilt lokken met je advertentie.

    8. “Get curiousity in your self-interest headlines”

    9. Headlines die enkel een feit of stelling weergeven zijn niet effectief om lezers aan te zetten tekst te lezen. Door je kop alleen weet de lezer immers al wat in de tekst zal staan.

    10. Na het lezen van de headline kijkt de lezer automatisch naar het logo om te zien van de headline is. Hou daar rekening mee als je de kop schrijft. Want dezelfde tekst kan iets anders betekenen bij een verschillend logo.

    1. De illustratie kan worden gebruikt om de headline aan te vullen of te verhelderen.

    2. Vermijd headlines waarover de lezer te veel moet nadenken. Het moet op het eerste zicht duidelijk zijn. Lezers gaan hun tijd niet verdoen met de betekenis te achterhalen.

    1. Maak geen advertenties zonder headlines

    01-02-2014 om 00:00 geschreven door Thierry  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:headlines, tips
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 dingen die een goede headline moet doen
    1. Get attention

    - Een beroep doen op het eigenbelang

    - Nieuws brengen (nieuw, eindelijk, ontdek, nu, pas binnen)

    - Gebruik gratis als dat lukt, gratis is het sterkste woord in de woordenschat van de copywriter. Andere krachtige woorden zijn: hoe, vlug, gemakkelijk, bespaar, bewezen, laatste kans, koopje, waarom

    - Geef nuttige info

    -) Pik een belangrijk voordeel voor de lezer uit en zet het in je headline. Presenteer het op een duidelijke, stoutmoedige, dramatische manier.

    1. Select the audience

    - Met je kop selecteer je het juiste doelpubliek.

    1. Deliver a complete message

    - Zorg ervoor dat je headline iets betekent, een boodschap bevat.

    - Stop de merknaam en het verkoopsargument in de headline. Als iemand enkel de kop leest, krijgt hij het belangrijkste dan al ee.

    - De bedoeling van je headline is dat die een boodschap bevat voor mensen die enkel die headlines lezen. Enkel als ze geïnteresseerd zijn, zullen ze de rest van je tekst lezen.

    1. Draw the reader into the body copy

    - De kop moet de lezer dwingen om de onderstaande tekst te lezen. Je moet zijn nieuwsgierigheid opwekken.

    01-02-2014 om 00:00 geschreven door Thierry  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:headlines, kopregel, koppen

    Archief per week
  • 17/02-23/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs