Spes Salutis

Boot en andere foto’s bekijken, klik dan op de foto

Foto
dit jaar richting frankrijk van 01-08 tot 16-08
Mijn favorieten
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Laatste commentaren
  • 26/07/2011 (verhaegen Clarysse)
        op nog een link
  • veel geluk gewenst met je plannen (vera)
        op thuis
  • link naar foto's (elizabeth)
        op foto's van onze paparazi
  • Foto Sarah (Ariane)
        op De ongecensureerde lotgevallen van de passagiers......
  • HALLO (monique)
        op De ongecensureerde lotgevallen van de passagiers......
  • zo moet dat zijn (Martine)
        op De ongecensureerde lotgevallen van de passagiers......
  • titel (philippe)
        op De ongecensureerde lotgevallen van de passagiers......
  • Groen van jaloezie!!! (tine clarysse)
        op De ongecensureerde lotgevallen van de passagiers......
  • van korte duur (Martine)
        op eindelijk nog eens
  • en foto's? (M. Dominique)
        op eindelijk nog eens
  • Boten en nog eens boten
  • gentse woonschepen
  • spitsen
  • vaartips
  • Landelijke woonboten organisatie
  • ook over woonboten
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    windowsgids
    www.bloggen.be/windows
    Foto
    spes salutis ---------------------------- wen
    vaart --------------------------------------- meubelen
    De spes salutis thuis en andere verhalen
    18-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nep berichten

    HOAX

     

    Ik kreeg gisteren een mail voor een gratis Ericsson T18, iemand had hem van op zijn werk door gestuurd en hij was door alle controles geraakt. Ja, dan denk je waarom niet doorsturen, naar 10 of 20 anderen en laat maar komen. Deze morgen het uur van de waarheid, dit was een HOAX, nog nooit van gehoord het donderde in Keulen. Wil je meer weten over Hoax berichten, http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=228  .

    Je vind zeker wel een hoax bericht terug, ik vond er een drietal die ik in de loop der pc.tijd reeds gekregen heb, maar nooit op reageerde. Stuur dit maar door naar zoveel mogelijk mensen, dan wordt het ook een HOAX.

     

    18-04-2007 om 19:40 geschreven door wen  


    14-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.varen augustus 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Reisplan


     Wil je weten hoe het is aan boord van een woonschip, dan kun je altijd gaan naar het archief 8/2006 of klikken op vakantiefoto’s. Voor meer inlichtingen bel mij gerust op of stuur mij een mailtje. 0486 712240  philippe.clarysse@belgacom.net


    11/8     Gent                  Doornik                               10uren varen

    12/8     Doornik            Estrum                                   8

    13/8     Estrum              Cambrai                                 4

    14/8     Cambrai            Arras                                       9

    15/8     Arras

    16/8     Arras                 Douai                                       6

    17/8     Douai                Béthune                                   5

    18/8     Béthune            St.Omer                                  4

    19/8     St.Omer           Duinkerke                               3

    20/8     Duinkerke

    21/8     Duinkerke        Nieuwpoort                             4

    22/8     Nieuwpoort     Brugge                                      5

    23/8     Brugge

    24/8     Brugge              Gent                                          5

     

     

     

    14-04-2007 om 16:04 geschreven door wen  


    13-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tot volgend jaar

    Nog 344 dagen

     

    Eindelijk is de dag tegen zinloos geweld afgelopen en kunnen we ons nu weer bezig houden met de ernstige dingen des werelds.

    Het zinvolle geweld tegen de moslims, katholieken, protestanten, boeddhisten, ik vergeet er vast nog wel enkele waar uit naam van en tegen geweld gepleegd word.

    Onderdrukte volkeren, geloofsovertuigingen, seksuele geaardheid, ik schrijf rechts zij links.

    Dieren, planten wie zegt ooit sorry tegen een roos als je knipt want je hebt ze o zo broodnodig in je huis voor de gezelligheid. Moet kunnen.

    We eten dieren, planten, verzamelen ertsen, we willen leven liefst met een beetje luxe. Moet kunnen.

    We drinken water of meestal een afgeleide daar van, moet kunnen.

    Zij komen naar ons want het is hier zoveel beter, nou dat kan net niet.

    Maar daarvoor hebben we dan 344 dagen om iedereen duidelijk te maken wat echt niet kan. Op gelijk welke manier…..

    13-04-2007 om 00:12 geschreven door wen  


    12-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nachtelijke gesprekken

    Woensdagnacht

     

    Vandaag verjaart mijn jongste dochter 26 lentes jong.

    Geen moment om over het hiernamaals te praten, maar ze werkt nu een maal in een café het Krochtje beter bekent als het flikkencafé.

    Al vlug verzeil je in een gesprek met Alli, ja een ras echte turk. Wonende aan de Gentse dampoort. Allah, Christus of Iets ik geloof in Iets hij in Allah,  alles begint volgens hem met Adam en Eva, met Sheitan of de duivel, en de engel Gabriel. Volgens hem moeten we nu een examen doormaken voor een volgend beter leven. Volgens mij kun je beter met het goede in de mens vertrekken inplaats van ons met de schuld van Adam en Eva op te zadelen. Ik weet wel die 40 maagden spreek mij ook wel aan, maar hoef ik mij daarvoor nu schuldig te voelen. Ik geniet van mijn porto, hij nipt van zijn Duvel en laat zijn half volle glas staan, hij had er al zeker 4 op. Over mijn hoeveelheid praat ik liever niet.

    Zijn nederlands was vrij goed maar enkele comunicatie stoornissen zijn niet uit gesloten.

    Waar blijft die Duvel.

    12-04-2007 om 00:54 geschreven door wen  


    31-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.water

    Watermolen

     

    Van Hauwermeirsmolen vzw

    nodigt u allen vriendelijk uit op de feestelijke

    inhuldiging

    van de volledig gerestaureerde Van

    Hauwermeirsmolen

    Watermolen te Massemen

    op zaterdag 28 april om15 uur

    zondag 29 april Vlaamse Molendag

    vanaf 10-18 uur

    gidsbeurten

    maaldemonstraties

    molenaarscafé onder de wilgen

    info 09 366 42 60

    Watermolenstraat 64 9230 Massemen (Wetteren)

    http://www.vanhauwermeirsmolen.be

    31-03-2007 om 11:32 geschreven door wen  


    29-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slijk...

    Moet er nog zand zijn

     

    Verleden week in Nieuwpoort waren school kinderen als spoken in het zand aan het spelen, onder een wit laken en een slaapmuts maakten ze veel plezier. De leerkrachten keken toe en zagen dat het goed was. Van op het 4 verdiep keek ik neer en vroeg me af wat ze aan het spelen waren, het was mij niet duidelijk.

    Maandag morgen gleed er een boot voor bij een 100 meter lang en een 8 meter breed geladen met zand.  De varende duinen gleden voorbij mijn boot waarop drie kinderen in de zon met hun schep en zeef verrukkelijke zandpasteitjes schiepen.

    Donderdagavond 23 uur, een sleepboot duwt een boot geladen met zand voorbij mijn boot richting spoorweg brug, op een ponton aan de andere kant vast gemaakt staat een voor historisch monster van een kraan. De kraanman schept het zand en laat het voor de brug in het water plonzen, vier andere volwassen staan toe te staren. Ik ben de enige toeschouwer.

    Het zal deze nacht een tijdje duren voor te rust is weer gekeerd, en lachende kindergezichten zijn er niet bij, dit is veel te ernstig. Boot, zand, kraan, brug, water….

     

    29-03-2007 om 23:22 geschreven door wen  


    28-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie

    Verhuis

     

    Het is al een maand geleden dat ik hier iets geschreven heb, was ik aan het afkikken van mijn pc.? Had ik geen verhalen meer of was het mij allemaal te moeite niet meer. Winter moeheid…

    Ik heb intussen een week in Nieuwpoort gewerkt, een appartement weer opknappen die water overlast had gehad, het peil van de zee is nochtans niet gestegen en ze zitten nog veilig op het 4 verdiep, maar bovenburen die een waterlek hadden waren de schuldigen.

    Je verhuist voor een week, valies maken, materiaal verzamelen dat je nodig hebt enz.

    Volgende week ga ik in Frankrijk gaan werken juist boven Nancy, dus weer valiesje, materiaal…

    Ze zijn deze maand aan de spoorweg brug aan het werken, niet echt de spoorwegbrug maar de staketsels in hout die er voor staan. Zodat de boten in de juiste doorgangen varen en de brug niet mee hebben.

    Daarom ben ik vandaag ook maar verhuisd met mijn hele hebben en houden, net een boot verder. 50 meters maar dat is toch al een ander uitzicht, lig nu naast een boot inplaats van aan de kaai. De zon schijnt en je bent precies al op vakantie een boot verder. Dit is het grootste verschil tussen een boot en een huis.

    Straks, binnen een paar maanden ga ik weer varen met mijn hele hebben en houden. Van het wk. 11/8 tot en met het wk. van 26/8. Naar Nord-pas-de-Calais er gaan al een paar vrienden mee maar er is nog steeds plaats voor een paar mensen die zin hebben in een paar rustige dagen op een boot. Sommigen gaan voor 3 dagen anderen voor 7dagen mee, er is altijd wel ergens een stationnetje in de buurt om af te spreken. En de trein is ook  een beetje reizen. Heb je zin bel maar eens of stuur mij een e-mail.

    philippe.clarysse@belgacom.net

    0486 712240

    28-03-2007 om 11:06 geschreven door wen  


    27-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EVA

    Niezen

     

    Vrijdag namiddag van een trapje gevallen drie hoog. Rug pijn gaat naar huis, daar help je nog eventjes een paar platen in een andere boot te sleuren en leg je in je zetel.

    Niets beter dan een wk. Niets doen het zal wel over gaan.

    Maandag het blijft pijn doen maar die dokter dat is niet aan ons besteed.

    Dinsdagmorgen, zegt de dokter ja jong een gekneusde zwevende rib.

    S’avonds moet ik niezen nog nooit zo een pijn gehad, is dat misschien die rib die god gebruikte om Eva te scheppen?

    27-02-2007 om 22:15 geschreven door wen  


    16-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5000

    Blog

     

    Ben op internet aan het surfen, kom langs mijn blog en zie dat de teller van mijn page op 5000 staat. Dat is wel heel toevallig 16/02/2007 om 23uur s’avonds. Wie zijn toch al die mensen die bladzijden komen bekijken op mijn blog?

    16-02-2007 om 23:07 geschreven door wen  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.varen

    Flikken

     

    25/2 wordt de aflevering getoond van flikken die ze op mijn boot hebben opgenomen. Dit is de 4de aflevering, daarna hebben ze ook nog opnames gemaakt voor de 12de aflevering.

    Met deze boot ga ik weer varen in juli of augustus voor een tweetal weken. De reis gaat van Gent naar Duinkerke, St.Omer, Arques, Douai, Valenciennes, Peronne, Doornik en terug naar Gent.

    Hoogst waarschijnlijk wordt het wel de laatste drie weken van augustus. Als er iemand zin heeft om enkele dagen, ook dat kan, mee te varen stuur maar een mailtje. Met de dagen dat je zou willen mee varen. Liefst voor 28/2 ik zou de definitieve datum willen vast leggen voor 15/3

    16-02-2007 om 16:41 geschreven door wen  


    13-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een verlaten eiland

    Wat neem je mee

     

    Wat zou je meenemen naar het einde der wereld, een veelvuldige vraag in interviews.

    Deze morgen stond ik voor de deur waar ik aan het werken ben. Een trapzaal weer een beetje glad maken, met andere woorden de crepi weg halen en een dun laagje boven op plakken. Je gaat een zak product uit je auto halen, en wil weer naar binnen.

    Echter de deur is dicht gevallen achter je. Daar sta je dan geen sleutels op zak, niemand thuis.

    Gelukkig mijn gsm. op zak je begint rond te bellen, je hebt letterlijk niets. Geen sleutel van je auto, van je voordeur, geen sigaretten, geen koffie,geen geld. Mijn dochter die heeft een sleutel en toevallig werkt ze net in de buurt van mijn boot. Een vertegenwoordiger van een firma waar ik soms iets koop, komt net langs om zijn waren aan te prijzen. En voert mij naar mijn dochter om mijn sleutel.

    Ja die gsm. neem ik zeker mee, alleen te hopen dat ik daar mijn batterijen kan oplaten.

     

    13-02-2007 om 17:32 geschreven door wen  


    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.snoepjes

    Doping

     

    Wil je iets meer weten over de uitleg die sommige mensen geven over hun doping gebruik, gaat eens kijken op http://www.bloggen.be/nagolore.

    Een tekstje op datum van 22/1 maar al het overige nieuws op deze blog is hoe dan ook te moeite waard.

     

    02-02-2007 om 23:04 geschreven door wen  


    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.over,over,over.........
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het verre verleden

     

    Ga naar http://www.familienaam.be/ en ziet hoeveel mensen er wel de zelfde naam hebben.

    Via http://www.geneanet.org/ heb ik al naamgenoten gevonden tot in de 17eeuw. Het is alleen niet duidelijk of ze familie zijn. Eens met mijn vader praten over zijn vader en grootvader, bedovergrootvader en zo zullen we er wel komen.

    En bij www.geni.com/tree/start kun je mooie alles in een stamboom zetten. Handig als je zelfs geen boom kunt tekenen.

    31-01-2007 om 22:56 geschreven door wen  


    28-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....

    Jonathan swift

     

     

     We hebben net genoeg religie om elkaar te haten,

    maar niet genoeg om elkaar lief te hebben.

    28-01-2007 om 23:52 geschreven door wen  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op zoek naar een verleden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nacht en ontij

     

    meisjes wachten nachten

    Op de god Sjalomon Ra

    de draak bewaakt Ophelia

    die in de laan der leguanen

    met jasmijn onder platanen

    terugdenkt aan Antartica

                                           Helion verkracht daarna

                                           voor mijn ogen Ariadne

                                           zacht glazuur is Babylon

     

    Wie kent deze plaat van Boudewijn de Groot niet, veel mensen. Als je aan mensen vraagt die de muziek kennen van Boudewijn, antwoorden ze steeds nee dat ken ik niet. Ik heb die plaat al zeker 25 jaar en nu heb ik hem terug gevonden als cd. Het is al jaren geleden dat ik hem gehoord heb. Nu vraag ik mij af ken ik deze plaat wel, plotseling klink hij helemaal anders.

     

    28-01-2007 om 00:00 geschreven door wen  


    26-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw zeelandse tijd

    Slaap lekker

     

    Daar ik al geruime tijd alleen woon op mijn boot, hoor ik niet veel meer slaap lekker, en morgen weer vroeg op.

    Het overkwam mij deze avond of morgen als je het van uit nieuw Zeelandse tijd bekijkt, daar lopen ze 12 uur voor. Al die mensen die daar 12 uur voor lopen wat voor stofwolk moet dit wel geven.

    Mijn ex-vrouw sloot onze Chat sessie af met slaap lekker, ik weet het, het is niet uitgesproken maar toch zelfs als je al leest en dan in bed duikt….

    Dus slaap lekker en morgen weer gezond en vroeg op….

    26-01-2007 om 23:47 geschreven door wen  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 uur

    Koud

     

    12 uur

    Een jong blond langharig meisje daalt de trap van de kaai af. Zet zich neder op een bolder, haalt haar brooddoos te voorschijn, doet die open en haalt het brood uit.

    Eet niet maar voedert de meeuwen, een lege brooddoos verdwijnt. Ze haalt een witte papieren zak boven, ha denk ik nu zal ze wel eten. Niets is minder waar ze strooit de maïs met volle handen, als een zaaier op het veld, rond haar op de dijk. Nu komen de duiven zich rond haar scharen en beginnen te eten. Zelf zit ze rustig een sigaretje te roken op haar bolder. En verdwijnt daarna weer naar boven. Ik duik mijn machinekamer in en steek mijn generator aan.

    Werkt ze hier in de buurt, scholen zijn er niet. Hebben ze geen eetzaal, eet ze überhaupt niet, geen rook zaal. De kou deert haar niet.

    Ik steek mijn elektrische kachel aan.

    26-01-2007 om 12:47 geschreven door wen  


    23-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kater
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kater

     

    Wie zou er s’morgens met een kater zo niet willen wakker worden? Aan wat zou je dan denken, aan je hoofdpijn of aan die borst, waar je zo mooi rond gekruld ligt. Laat ons eerlijk wezen die hoofdpijn nemen we er bij. Ik ben nu eenmaal een man die zelf rookt en Freud zou het wel allemaal uitleggen, het moederlijke, het zuigen aan de borst als baby. Zelfs Van Eyck in de Sint Baafskadedraal wist er weg mee. En niet zoveel verder de Mammelokker op het Belfort. Maar wie zegt dat dit nu een kater is, misschien is het een dood gewone ordinaire straatkat. Is dit dan een ander verhaal?

    23-01-2007 om 23:59 geschreven door wen  


    22-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herinneringen

    Herinneringen

     

    Deze avond voor een verjaardag naar de Proges gaan eten op de Koormarkt. Een oeroud restaurant, van wel eer. Een filet pure, bleu met peperroomsaus met dragon en whisky genaamd Jams Bond. Met mijn ouders ben ik daar ook al regelmatig eens gaan eten en zij stelden dat toen voor, oude Gentse degelijkheid.

    Nog afgezakt naar het Damhert, daar recht tegenover, nog een koffie gedronken daar konden we weer roken. Een café van in onze jonge tijd, er zaten voornamelijk ook alleen maar jongeren, wij waren de ouderen. Misschien zaten er toen ook zo een paar ouderen, dat weet ik niet meer.

    Zondag gaan wandelen met een 13 tal mensen, rond Ronse. Ondanks nu en dan een drupje regen was het heel leuk. Maar ik voel mijn benen nog een beetje, gelukkig.

    En daar vroeg ons iemand de weg naar de Kwaremont, wie kent dat verhaal niet van, Toon Hermans? , over de Kwaremont, deju maar hij is gesloten. Zeker een 10 min. lang verteld hij over de Kwaremont die gesloten is.

    De berg waar onze herinneringen soms onherroepelijk over moeten, en toch niet willen.

    22-01-2007 om 23:28 geschreven door wen  


    16-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag

     

    Hubert en Carmen zijn zaterdag op bezoek geweest. En Hubert als schilder had een beetje geoefend op zijn pc. Om mijn boot een kleurtje te geven, van de verschillende voorstellen waren we er het allebei over eens welke de mooiste is. Ik heb het aan nog enkele andere mensen laten zien en de meeste kozen toch voor het zelfde. Zo zou mijn boot er dus moeten gaan uitzien.

    S’namiddags met Claire gaan wandelen in de Bourgoyen, ik had er weliswaar niet aan gedacht om mijn laarzen mee te nemen. Resultaat mijn schoenen tot mijn kousen toe in de modder, maar het was wel heerlijk.

    S’avonds nog bij mijn zus en mijn petekind gaan eten, het was een drukke dag.

    16-01-2007 om 00:00 geschreven door wen  




    WEN


    Foto’s werk album bekijken, klik dan op de foto. Heb je interesse voor iets mail mij.











    Foto

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    _________

    Over mezelf


    Philippe Clarysse

    Ik ben een zelfstandige meubelmaker, maar maak ook verlichting, glasramen, trappen, keukens....Steeds maatwerk. Soms schilder ik ook gevels.

    Ik ben vrijgezel maar sta wel open voor een nieuwe relatie, woon  op een woonboot waar ik ook een atelier op heb, en die nog in volle verbouwing is.

     



     


    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs