Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.
Ware Vrienden Hulshout
Le Tour 2009 - Fabio Casartelli
08-08-2009
Rit 7
Ritgegevens : 182 km - gem snelh : 25,6
Deze morgen om 8.45 u vertrokken in Rocamadour naar onze volgende halte, Colemiers. Van bij de start ging het al 2 km omhoog (kwestie van de beentjes wat op te warmen). Het panorama bij het verlaten van de kloof was prachtig! Tot de middag ging het altijd op en af met enkele langere beklimmingen. Na 40 km brak de hel los en ging het tempo de hoogte in tot we op 90 km onze middagstop (allé de middag was al gepasseerd) hadden. Onze twee meesterkoks hadden weer een verrukkelijke maaltijd uit de mouwen geschud: koude schotel met saté en worst (merguet). Voor het nagerecht hadden we de keuze uit rijstpap met fruit of yoghurt. Met een volle maag en een vliegende start was het knokken voor de plaatsen in het peloton! Het parcours leende er zich toe om de pees er op te leggen zodat het gemiddelde met rasse schreden de hoogte inging. De lucht was overwegend couvert en daardoor was de temperatuur zeer aangenaam. Blijkbaar is dat niet altijd zo hier want onderweg was de omgeving vrij dor. Het helse tempo hield aan tot kilometer 140. De gele truidrager (Tankink = Gukke) probeerde nog iets te forceren maar de tegenstand was te sterk en uiteindelijk droeg zijn inspanning tot niets. Ne chasse patat zoals ze da noemen in fietsjargon.
Uiteindelijk arriveerden we om 18 u in Colomiers (een voorstad van Toulouse) en ook de eerste keer deze week dat we zoveel autos gezien hebben.
Vanmorgen om 08h45 fris en monter met zen allen vertrokken voor onze zesde rit die ons naar het mooiste dorp van Europa brengt.
De begeleiders zijn wel met een klein probleempke den dag gestart.
Bij het buitenrijden van de parking ( was een beetje omhoog ) heeft de Luc een beetje veel geambrieerd. Met als gevolg veel rook en weinig beweging.
Na het afkoelen van de camionette zijn ze verder gereden
Lastig begin waardoor we op 2h20min maar 40 km gefietst hebben ( tussenstop )
Vandaar ging het lastig verder naar ons middageten dat plaatsvond na de middag.
Het is dan ook nog beginnen regenen en het was veel frisser dan gisteren.
Ons middagmaal bestond uit chiabatta met sla en heps en tomaten.
Weeral prachtig werk geleverd door onze begeleiders.
Onze platte banden stand is ook weeral vermeerderd met : Gukke 2x en Ferdi 1x
Den Toppie heeft een andere achterband moeten steken vanwege een tet op zijne band.
Dat was ook het eerste sexwoord dat gevallen is vandaag.
Na de middag is het gestopt met regenen. Tijdens een dood moment in de koers had ik ( Gukke ) met mijn kopman ( Wimmeke pot ) overlegd hoe we de finale gingen rijden.
Alles op mij zei de Wim , ik ben kopman en gij maar ne knecht. Nederig als ik ben heb ik mij daar bij neergelegd en de koers opengebroken. Mijne kopman bleef rustig in de wielen rijden met zijn goei benen . De Jakke , Bert en Bart hebben daarna nog eens goe doorgetrokken. Mijne kopman zat nog altijd met zijn goei benen in de wielen.
Vlak voor de laatste beklimming demarreerde den Bart nog eens. Ferdi heeft toen de ziel uit zijn lijf gereden om het gat niet te groot te laten worden. Swieber controleerde rustig samen met de Gerry en de Jakke met mijne kopman met zijn goei benen rustig uit de wind in de wielen.
De Bart vertrok op de laatste helling met een kleine voorsprong op de rest en toen ging mijne kopman ( met zijn goei benen ) . Maar toen sloeg het noodlot toe.
Bij het schakelen zette hij met zijn goei benen zoveel kracht op zijn ketting dat ze eraf lag. Toen sprak hij zijn laatste woorden allez joa . Ik heb mijn kopman met zijn goei benen pas terug gezien boven op de helling.
Ik moet dus dringend gaan spreken met de ploegleider over de verdeling van de rollen in onze ploeg.
Allez we zijn met zen allen goed en wel aangekomen in Rocamadour en ik moet zeggen : het is de moeite
Vandaag hebben we onze vijfde etappe van onze tour afgewerkt.
Als wegkapitein ( Gerry ) had ik mij aan talloze zaken kunnen ergeren.Mensen die 5 minuten voor de rit start nog uit hun bed moeten gestampt worden ( Renzo ) , geknoei met de fotocameras en de versnellingen , maar Olympisch kalm ( uitdrukking heb ik vandaag van de platte geleerd ) als ik benheb ik me daar geen lap van aangetrokken.. Na al deze pietluttigheden zijn we vertrokken voor een rit van 151 km die me leidde van het geografisch centrum van Frankrijk , Bruere Allichampwaarvan de memorabele gedenkpaal vereerd werd met ons bezoek en obligate groepsfoto. Dit stenen misbaksellieten we dus achter ons en het einddoel van de dag was Peyrat le Chateau gelegen in de prachtige Limousin streek, zeg maar het geogarifische centrum van de gelijknamige wereldberoemde koe, die hopelijk vanavond op ons bord belandt ( wat niet het geval was bena gene pasta mee kieke en pekes en etjes ). Belangrijkste gebeurtenissen onderweg waren de volgende reeks platte banden waarbij druk strijd geleverd wordt voor de koppositie in dit weinig benijdenswaardige klassement , voorlopig nog met sprekend gemak aangevoerd door Dave ( alias Rebellin ) met 4 stuks .
De middagstop had plaats op een idyllisch plekje onder de bomen waarbij als randanimatie om de minuut een aantal vrachtwagens voorbijzoefden van de nabije steengroeven.Toen de rook om ons hoofd was verdwenen,zagen we dat er op ons bord echte westernkost was terechtgekomen : bonen met worst en spiegeleieren.
Na de middag vermelden we nog een valpartij van Renzo ( alias Ivanov ) in volle beklimming , wegens niet op tijd uit de klikpedalen. Advies van de dag: om dit te vermijden 3 per uur rapper omhoog rijden! Ondertussen werd het landschap steeds mooier, rustiger, maar ook veeleisender. Op 10 km van de aankomst kon ik dan eindelijk de koers voor geopend verklaren. De debatten werden op indrukwekkende wijze geopend door Tankink (alias Gukke) diezich in opdracht van zijn kopman Di Luca (alias Wimme) te pletter reed op een erg nijdige helling. Spijtig genoeg reageerde zijn kopman te laat op deze uitval en kwam Tankink tot zijn verbazing terecht in een selecte kopgroep met Evans ( Alias Bart), Valverde (alias Viskens) en Contador (alias Gerry). De strijd werd met buitenblad uitgevochten op deze soms toch wel lastige beklimming. Tankink verdween even uit de kopgroep, maar kwam toch terug op wilskracht. Spijtig genoeg werd hij daarna onherroepelijk doodgeknepen door een volgende uitval van Evans, gevolgd door een aanval van Valverde. De koers werd daarna zonder winnaar geneutraliseerd en in groep eindigden we met zijn tienen in een Engels café aan het prachtige meer van Peyrat le Chateau. De ploegleiders Demol en Ekimov zaten ondertussen te knoeien in een of andere Carrefour en werden daarna nog op de proef gesteld door de GPS. Uiteindelijk zijn we allemaal op de bestemming en kan er volop over sex gepraat worden
9 man vertrokken zonder te beseffen dat er nog eentje aan de volgwagen zich aant klaar maken was ( Gukke )
Dieje is dan maar op zijn eentje vertrokken naar de verkeerde kant. De rest heeft 10 min staan wachten tot dat kieken daar was .
Daarna heuvelachtig parcours tot aan de tussenstop.
Rustig verder gereden tot aan de middagstop voor spek mee eieren (heel lekker en weeral goed gekookt van onze begeleiders). Hier hebben we de grootste maiskeef van Frankrijk gezien. Renzo heeft het vervolg van de rit tussen de Platte en de Luc gezeten ( dwz van voor in de camionette ) met als doel -> ons morgen zeer doen
Na ons middageten over een vlak parcour verder gereden tot de bandenfee weer toesloeg.
Davy, Bert en Swieber plat gereden ( ik blijf het zeggen goeiekoop materiaal )
Tijdens de vele stilstanden ( bij het wisselen van bandjes ) heb ik (Gukke) besloten om ergens anders een contract te tekenen ( vooral omdat ik s morgens in de steek gelaten was door de negen andere en ook vanwege het gebruik van goeiekoop materiaal door de andere )
Ik ga een klein opsommingske geven van de platte banden tot nu toe:
Toppie ( alias Rebellin ) : 4x
Swieber ( alias Menchov ) : 1x
Wimme ( alias Di Luca ) : 1x
Bart ( alias Evans ) :1x
Bert ( alias Steegmans ) : 1x
Ferdi ( alias Devolder ) : 1x
Jakke ( alias Valverde ) : 1x
Voor onze namiddagstop hebben we een plaatselijk gemeentehuis toegeëigend.
Tijdens het vervolg werd de Platte in de volgwagen aangevallen door een supporter van de lierse. Eerste EHBO is toen toegepast aan een pijnlijk gezwel in zijn nek .
Na het vinden van een werkende naftpomp is de koers losgebarsten.
Ik ben in de laatste km geflikt door de rest van mijn toekomstige ex ploegmaten.
Gerry kwam als eerste over de meet en ik ben volledig in de steek gelaten door mijn ( trouwe ) metgezel Wimeke pot.
Onze verdiende aankomstpint gedronken bij een plaatselijke schone (Mariëtte).
Voor de rest is er weinig of niks gezegd over sex.
Rit 3 was een rit zonder lekke banden (!) of andere vervelende pannes aan een gezapig tempo onder een stralende hemel met een steeds groter en warmer wordende zon.
Eerst de streekinformatie voor de liefhebbers van la France: we fietsten door de weidse korenvelden van Picardië, passeerden eventjes de wijngaarden van de champagnestreek en eindigden door het afwisselende landschap van de Yonne (Bourgondië). De route was steeds licht glooiiend en verliep langs kleine, rustige wegen. 1 Beeld dat het meeste bijblijft: hectarengrote akkers vol koren, koren of stro, stro. Op die akkers een bedrijvigheid van tractors, grote strokarren en pikdorsers. Onderweg kruisten we de Marne, de Seine en de Yonne. Alle wegen waren in prima staat met op sommige nog een verse asfaltlaag, speciaal aangelegd voor onze ronde door Frankrijk.
Nu een verslag van ONZE bedrijvigheid. Rudy H. stelde smorgens vast dat in de paardenstal van het hotel de fiets van zijn Ware Vriend Jan V. was ondergekakt door een zwaluw. Hij zag datechter te laat waardoor zijn handen vol str kwamen te zitten. Mecanicien Jan V. plaatste daarna een meesterzet: hij regelde het verzet van zijn concurrent Gerry H. zo fijn af, dat die nu zijn kleinste tandwielen niet meer kan gebruiken. In de voormiddag kwam onze kookploeg sterk uit de hoek. In een verlaten landschap van uitgestorven dorpjes slaagden ze erin om een plaatselijke supermarkt te vinden en die vervolgens leeg te plunderen (de buit: veel namaak cola en Fanta). Achter de volgende hoek stond echter een SuperU te blinken (met echte Coca Cola). sMiddags aten we ravioli aan de rand van een dorpje en trapte Rudy H. in een hondenstr (2de maal pech!) Ook in de namiddag verliep de rit rustig onder een zon die steeds harder brandde. Ook iets anders brandde hevig ergens op weg naar de tweede drankstop: we zagen een hoge rookkolom en vreesden het ergste, nl. dat begeleider Dirk de gas had laten openstaan van ons gasvuur en dat begeleider Vonder met zijn sigaret onze camionet had laten ontploffen. Gelukkig was dat niet het geval. Op een mooi plaatsje in de schaduw konden we genieten van een frisse drank. Ons laatste drankje onderweg dronken we op het terrasje van Cycil in Saint Julien. Ze bleek geennicht te zijn van Maria van de Kiek, ook al zag ze er zo uit.
Om af te sluiten nog enkele weetjes: Wist je dat:
-de Poitou ezel die we onderweg ontmoetten 10.000 Euro waard is op de ezelmarkt (volgens ezelkenner Bert VW);
-de hectarengrote velden vol zwarte peulvruchten gezet worden voor iets in het duiveneten (volgens duivenkenner Bert VW);
-de GPS van Garmin NIET onfeilbaar is: in de namiddag werden we plots een karrenspoor opgestuurd. Oeps, foutje
Dit verslag werd gesponsord door café Hilset, voeg- en tegelwerken Elki en bouwaannemer I.P.F.
Gisteren avond en vanmorgen geweldig goed gegeten en geslapen.
Den Toppie heeft den dag gestart mee platte band. Ik vermoed goeiekoop materiaal.
We zijn vertrokken met fris maar goed weer.
Ik ga een kleine opsomming geven van de platte banden ( ik vermoed nogmaals goeiekoop materiaal ) : Toppie 2x , Ferdi 1X ( stuk wiel van nen TGV), Wimme 1x .
Ook heeft de Renzo en den Toppie nen aanslag overleefd -> ne plaatselijke gemeentewerker ( jaja die hemme ze hie ook ni allen in Hilset ) was het gras aan het afrijden en vuurde een paar stenen af tegen onze koersbenen.
Voorts zijn we moeten uitwijken voor een loslopende kudde koeien ( zeker 40 stuks )
De Gerry ( onze meerijdende boerenzoon had den tijd van zen leven ) kreeg ze ook ni terug in de wei .
Onze topsnelheid hebben we daar ook behaald ( De Bert kreeg schrik van de stier )
Nadat de Wimme nog een bevrozen frikadel ( van gisteren ) of 10 heeft binnengewerkt reden we verder naar ons middagmaal. Onze begeleiders hadden spirelli klaargemaakt met ananas en heps en nog wa vanalles.
Daarna zijn we zonder verdere ongelukken en mits de nodige sexpraat ( Wimme vooral ) aan ons hotel geraakt.
Onderweg is de Bart nog juist op tijd in de boskes geraakt om zijne spirelli uit te kakken
Hotel ziet er veelbelovend uit
In het hotel ben ik nog juist kunnen ontsnappen aan de plaatselijke schone die bloedheet (naakt )door mijn kamer liep. Toen ik eindelijk kon kijken wie het was ( ik ga niet zeggen wie het was , maar hij heeft wel dezelfde achternaam als ik )
EN NOG NE GELUKKIGE VERJAARDAG AAN DE CORRY VAN ONS ALLEMAALXXXX-> wilt zeggen 4 kussen
Rit gestrart in de regen ( 110 km regen , regen, regen,regen )
3 keer plat gereden. Geweldig veel kasseien gedaan .
Konijnen en herten gezien ( daar moeten we dus 169 km voor fietsen die zitten in de herebossen ook )
Onze begeleiders hadden een beetje last om smiddag de geschikte lokatie te vinden
Dan maar samen iets gezocht ( schooltje ) .Wel een beetje moeten inbreken ( poort geforceerd ). Maar we zaten droog
Frikadellen met krieken gegeten ( Platte de frikadellen gebakt Luc de krieken gemaakt )
Goe gegeten en gelachen.
De laatste 60 km zo goe als droog doorgekomen
Bij aankomst een pintje gedronken op de plaatselijke markt ( stella gedronken en mee de mensen gelachen )
En dan ons hotel gezocht ( prachtig kasteel ) en onze fietsen gepoetst
Dan een gezamenlijk douchke ( prachtige lichaamsdelen gezien den ene al wa groter dan den andere ) Voor de rest nog ni aan sex gedacht. Da begint pas van morgen.
Een warme zomerdag in 1995, 18 juli, 15de etappe in de Tour.Tijdens de verschrikkelijk gevaarlijke afdaling van de Col de Portet dAspet valt een groepje renners in één van de steile bochten.Daarbij ook de jonge Italiaan Fabio Casartelli.De toenmalige ploegmaat van Lance Armstrong raakt met zijn hoofd een muurtje en krijgt in de helikopter die hem naar het ziekenhuis voert, drie keer een hartstilstand...
02 augustus 2009 : Hulshout - Liessies - 169 km 03 augustus 2009 : Liessies - Longpont - 143 km 04 augustus 2009 : Longpont -Villecien - 175 km 05 augustus 2009 : Villecien - Bruère Allicihamps - 189 km 06 augustus 2009 : Bruère Allichamps - Peyrat-le-Château - 151 km 07 augustus 2009 : Peyrat-le-Château - Rocamadour - 161 km 08 augustus 2009 : Rocamadour - Colomiers - 180 km 09 augustus 2009 : Colomiers - Bagnères-du-Luchon - 165 km (col de Portret d'Aspet - col de Menté) 10 augustus 2009 : Bagnères-du-Luchon - Pau (bonustrack) - 196 km (col de Peyresourde - col d'Aspin - col de Tourmalet - col de Soulor) 11 augustus 2009 : retourtrip richting Hulshout
Route beschrijving & hotel informatie in bijlages.
2005 : Hulshout - Bellagio (kapel van Madonna del Ghisallo) 2007 : Hulshout - Seillans (Place Fred Debruyne) 2009 : Hulshout - Pau (Col de Portret d'Aspet - monument ter ere van Fabio Casartelli)
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!