Google heeft zijn eigen logo een flinke opfrisbeurt gegeven. Het gaat
om een van de grootste veranderingen sinds 1999. Het nieuwe logo is
gemaakt op basis van een ander lettertype en ziet er strakker en
'platter' uit. Ook het 'g'-icoontje in browsers is veranderd en een stuk
kleurrijker geworden. Het nieuwe logo is al in gebruik op de zoekpagina
van Google.
Voor de onthulling van het nieuwe logo heeft Google
ook een leuk filmpje gemaakt waarin de geschiedenis van het bedrijf in
rap tempo voorbij komt.
Whatsapp werd in 2014 over genomen door Facebook en de kostte 19 miljard euro.
Er
was een proeftijd van 1 jaar waarin je niks hoefde te betalen en de app
kon uitproberen. Na de proeftijd moest je 1 euro per jaar betalen. Maar
nieuwe gebruikers ondervonden na een jaar dat ze niets hoefden te
betalen. Daarna maakte Whatsapp bekend dat de app helemaal gratis
aangeboden zou worden..
Facebook
komt met een nieuw platform gericht op alle sportfanaten genaamd
'Facebook Sports Stadium'. Je zal een wedstrijd live kunnen volgen
via een link en er zullen live-updates over de wedstrijden geplaatst
worden. Facebook heeft 650 miljoen sportfanaten en wordt daarom ook
het grootste stadion ter wereld genoemd. Het platform zal je het
gevoel geven dat je samen met vrienden naar een wedstrijd aan het
kijken bent ook al zijn jullie niet samen. Eerst zal het enkel voor
American Football gebruikt worden maar in de toekomst ook voor
basketbal,voetbal,.... Ook zal het eerst enkel gebruikt kunnen worden
voor Iphones. Maar dat zal ook veranderen.
Facebook en Snapchat zijn het populairst bij jongeren - Amelie
We weten al langer dan vandaag
dat jongeren communiceren via sociale media en niet meer met de
gewone telefoon. Maar wat zijn nu de populairste
communicatieplatformen?
Uit een onderzoek van
Apestaartjaren, in 2014, is gebleken dat jongeren:
gemiddeld slechts 1 keer per
dag bellen;
amper e-mails versturen;
nog altijd sms'en, maar toch
20% minder dan in 2012;
Facebook Messenger en Snapchat
het meest gebruiken om te communiceren
Aangezien dat Facebook Messenger
het populairst is, is het ook logisch dat 90% van de jongeren een
Facebookprofiel heeft. 60% van de jongeren heeft ook een Youtube-,
Instagram- en Google+ account. Toch ook even vermelden dat bij de
jongste netwerkers vooral Ketnet het populairst is (43,3% van de
kinderen heeft een account), gevolgd door Youtube en Facebook.
Uit het onderzoek is ook
gebleken dat jongeren voornamelijk Facebook en Youtube als sociale
media gebruiken. Instagram staat op nummer 3. Alhoewel het
Twittergebruik bij jongeren van 15% (in 2012) naar 25% (2014) is
gegaan, geldt nog altijd de stelling: Teens don't tweet.
Jongeren gaan zelf geen Twitterberichten de wereld insturen maar
volgen vooral de tweets van hun popidolen zoals Justin Bieber, One
Direction,