4B
Inhoud blog
  • Bedankt Roger
  • Dag 3
  • GWP dag twee... Pff... en moe dat we zijn. Mogen we nog niet gaan slapen???
  • Onze eerste dag op GWP....
  • Spreekbeurten DEEL 7

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Te gebruiken
  • Woordenboek
  • mindmaps
  • vertalingen
  • open leerhuis
  • meer info over paddenstoelen
  • woordenlijst
  • Verkeersopvoeding
  • Technopolis
  • Bingel
  • Maak je eigen krant



    BSGO Boom Park 4B
    25-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kringloop van het water.
    Beste vrienden,

    jullie hebben vandaag 27 januari een nieuwe opdracht gekregen voor WO. Ik heb hier een aantal filmpjes geplaatst en wanneer je ze goed hebt bekeken kan je de bladzijden 7 en 8 van je WO schrift 4A invullen. Ik heb er ook een filmpje bijgezet om je eigen regenmeter te maken. Veel plezier...

    M.J.

    Bijlagen:
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050503_sneeuw3vormen01   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060209_kringloop01   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060209_neerslag01   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060913_regenmeter_maken   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060913_waterkringloop   

    25-01-2011, 00:00 geschreven door 4B  


    24-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kranten in de klas. KIK
    Beste vrienden,

    vorige jaren hebben we steeds gedurende 14 dagen "kranten in de klas" gekregen. Toen zochten we onderwerpen op en bespraken we artikels. We vergeleken ook kranten met elkaar. Dan namen we ook deel aan de KIK-quiz. Vele leerlingen hebben daarmee mooie prijzen gewonnen. Jullie kunnen ook deelnemen aan die quiz. Ook wanneer we geen kranten ontvangen. Ik stel voor dat je daar aan deelneemt. Je weet maar nooit welke mooie prijs je binnenhaalt.

    Je moet je eerst registreren. Dan kan je starten.


     

    Bijlagen:
    http://www.kikquiz.be/index.php?id=20   

    24-01-2011, 17:26 geschreven door 4B  


    21-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn lichaam
    Vandaag hebben we reeds geproefd van de kennis over ons lichaam. Ons lichaam is heilig voor ons of het zou het moeten zijn. We hebben er immers maar één. Dat betekent dat we ons lichaam steeds goed moeten verzorgen. Het is dan ook erg belangrijk dat wij het goed kennen. Daarom heb ik een aantal filmpjes klaargezet over ons lichaam. We hebben die al in de klas bekeken. Verder heb ik nog een animatie voorzien met een aantal spelletjes. Dit alles om jullie duidelijk te maken over hoe we ons lichaam goed kunnen verzorgen.
    Het zijn Nederlandse filmpjes. Jammer genoeg zijn dergelijke filmpjes in ons land moeilijk te vinden. Op een bepaald moment praat men over "poepen". Wij noemen dat "kaka" doen.
    Veel plezier.

    Bijlagen:
    http://www.bioplek.org/animaties/spijsvertering/spijsvertering2.html   
    http://www.ehbo.nl/jeugdspike1.htm   
    http://www.ikvanbinnen.nl/main.php   
    http://www.poepie.info/poepie/   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20021104_geraamte12   

    21-01-2011, 00:00 geschreven door 4B  


    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn lievelingsgerecht
    Beste vrienden,

    jullie hebben mij het water in de mond doen komen door jullie lievelingsgerecht voor te stellen. Het is nu de bedoeling dat jullie dit gerecht openbaar maken voor de andere leerlingen, maar eigenlijk ook wel voor de hele wereld. Dit kan via de reactie net onder dit bericht.

    Noem eerst het gerecht, (in de titel)
    dan de ingrediënten,
    tot slot de bereiding.


    Let wel op het volgende:

    Gebruik geen smileys.
    Werk ordelijk.
    Gebruik korte zinnen.

    Veel geluk,

    M.J.

    P.S. je zal niet onmiddellijk je resultaat zien. Het moet eerst door mij goedgekeurd worden.

    18-01-2011, 17:46 geschreven door 4B  


    17-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tangram
    Beste vrienden,

    ik heb zoals beloofd het tangramspel toegevoegd. Er staan nog andere spellen bij (puzzel, treinen rangeren , en de torens van Hanoï).  "Klik op onderstaande link." Je moet wel "inpluggen" en dat kan wel even duren want je moet een "adobe-programma" downloaden. Er is geen gevaar mee. Wat je moet gebruiken om de tangram te maken krijg je vooraf. Veel plezier...

    M.J.


    P.S. je kan ook via "Te gebruiken" Technopolis starten.

    Bijlagen:
    http://www.technopolis.be/nl/index.php?n=4&e=48&s=289&exp=20   

    17-01-2011, 00:00 geschreven door 4B  


    07-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Comeniusplan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste vrienden,

    we hebben een nieuwe opdracht.

    Na het dominospel en de fossielen, gaan we nu op zoek naar poëzie. Voor diegenen die niet weten wat dat is, kunnen het steeds opzoeken in het woordenboek. Een van onze grote Vlaamse schrijvers is Guido Gezelle. (°1830- ┼1899). Hieronder vind je wat uitleg over hem en ook een verhaaltje, "Boerke Naas", dat ik samen met jullie zou willen bewerken en Europa insturen.  Het verhaaltje is volledig vergeten maar jullie grootouders zullen het zeker nog kennen. Vraag er maar eens naar.

    Lees het al eens. Het is geschreven  in een oud West-Vlaams dialect. Het zal dus soms wel moeilijk te begrijpen zijn.  Onderaan staan er wat verklaringen bij. Voor de rest doen we het samen in de klas. Denk er maar eens over na wat we ermee zouden kunnen doen.
    Helemaal onderaan vinden jullie een bijlage met het resultaat van ons werk. Het vertaalwerk heb ik voor mijn rekening genomen. Bedankt vrienden.


    Guido Gezelle

    Guido Gezelle werd op 1 mei 1830 in Brugge geboren. Na zijn studie aan het Sint-Lodewijkscollege werd hij in de jaren vijftig van de 19e eeuw leraar aan het klein seminarie van Roeselare. In deze jaren maakte hij kennis met de Engelse literatuur. Gezelle streefde vergeefs naar de vorming van een Vlaamse dichterschool. Zeer bewust schreef hij voor de Vlaamse zaak in het Westvlaams.
    Verschillen van inzicht met de schoolleiding maakten dat Gezelle werd overplaatst. Nadat hij een paar keer heeft lesgegeven werd hij kapelaan in Brugge (1865-1872) en in Kortrijk (1872-1889).  Een kapelaan is een assistent van de pastoor. In 1881 richtte Gezelle het maandblad ‘Loquela’ op, gewijd aan het Vlaams.

    Gezelles poëzie doet bijzonder modern aan doordat hij volop gebruik maakte van de mogelijkheden van klank en ritme.

    BOERKE NAAS

    Wie heeft er ooit het lied gehoord,
    het lied van Boerke Naas?
    ‘t En ha, ‘t is waar, geen leeuwenhert,
    maar toch, ‘t en was niet dwaas.

    Boer Naas die was twee runders gaan
    verkoopen naar de steê
    en bracht, als hij naar huis toe kwam,
    zes honderd franken meê.

    Boer Naas, die maar een boer en was,
    nochtans was scherp van zin, hij ging en kocht een zevenschot,
    en stak daar kogels in.

    Alzoo kwam Naas, met stapkens licht,
    en met de beurze zwaar;
    hij zei: ‘Och ‘k wilde dat ik thuis
    en in mijn bedde waar!”

    Al met nen keer, wat hort boer Naas,
    juist bacht1 hem in den tronk2?
    Daar roert entwat, daar loert entwat: ‘t docht Naasken dat ‘t verzonk!

    En, eer dat ‘t veintjen asem kreeg,
    zoodanig was ‘t ontsteld,
    daar grijpen Naas twee vuisten vast,
    en ‘t light daar, neêrgeveld.

    ‘t En hoorde noch ‘t en zag bijkan,
    ‘t en voelde bijkan niet,
    ‘t en zij dat ‘t een pistole zag,
    en zeggen hoorde: ‘… Ik schiet!’

    ‘Ik schiet, zoo gij, op staanden voet,
    niet al uw geld en geeft;
    en g’ebt, van zoo gij roert, me man,
    uw laatsten dag geleefd!’

    Boer Naas, die alle dagen vijf
    zes kruisgebeden3 bad,
    om lang te mogen leven, peist
    hoe hij in nesten zat!

    ‘Wat zal ze zeggen,’ kreesch boer Naas,
    ‘wanneer ik t’ huiswaard keer?
    Hij heeft het weêrom al verbuisd!
    die zatlap, nog nen keer!’.

    ‘Hoort hier, mijn vriend, believe ‘t u,
    toogt dat gij mij minzaam zijt,
    och, schiet ne kogel deur mijn hoed
    en spaart mij ‘t vrouwverwijt!

    ‘k Zal zeggen, als ik thuis geraak:
    men heeft mijn geld geroofd,
    en, letter4 schilde ‘t of ik had
    nen kogel deur mijn hoofd!’

    De dief, die meer van kluiten hield
    als van boer Naas zijn bloed,
    schoot rap ne kogel deur en deur
    de kobbe5 van z’nen hoed.

    ‘Bedankt!’ zei Naas, en greep zijn slep:
    ‘schiet nog een deur mijn kleed!’
    De dief legt aan en Naasken houdt
    zijn pitelerken6 gereed.

    ‘Schiet nog een deur mijn broek,’ zei Naas,
    ‘toen7 peist8 me wijf, voorwaar,
    als dat ik; bij mirakel, ben
    ontsnapt aan ‘t lijfsgevaar.’

    De roover zegt: ‘Nu zal ‘t zal wel gaan,
    waar is uw beurze, snel:
    ‘k en heb noch tijd noch kogels meer…’
    ‘Ik wel,’ zegt Naas, ‘ik wel!’

    Zijn zevenschot haalt Naas toen uit
    en spreekt: ‘Is ‘t dat ge u niet,
    in een-twee-drie, van hier en pakt,
    gij galgendweil, ik schiet!

    ‘Ik schiet, van als9 gij nader komt,
    uw domen kop in gruis,
    en, zoo gij Naas nog rooven wilt,
    laat uw verstand niet thuis!’

    En loopen dat die rover dei,
    de beenen van zijn lijf,
    zoo snel dat ‘t onbeschrijflijk is,
    hoe snel ook dat ik schrijf!

    Hier stoppe ik. Dichte een ander nu
    ne voois10 op Boerke Naas;
    ‘t is waar, ‘t en was geen leeuwenhert,
    maar toch, ‘t en was niet dwaas!

    1 achter – 2 struikgewas – 3 gebeden met uitgestrekte armen verricht – 4 weinig – 5 bol – 6 slipjasje – 7 dan – 8 denkt – 9 zodra – 10 wijsje.

    Bijlagen:
    The legend of farmer Naas.doc (540 KB)   

    07-01-2011, 00:00 geschreven door 4B  


    22-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindejaarswensen
    Meester Jan wenst jou en je familie maar ook al je geliefden een zalig en zorgeloos...




    2011

    22-12-2010, 00:00 geschreven door 4B  


    19-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open leerhuis
    Vrienden,

    mocht je extra willen inoefenen kan dat steeds via open leerhuis. Zie "te gebruiken"

    M.J.

    19-12-2010, 10:37 geschreven door 4B  


    14-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn gedicht
    Hoi,

    vandaag hebben we een opdracht gekregen om een eigen gedicht te maken. Het thema is vrij door jou te bepalen. Aan jou om het via de reageertoets (>>reageer) hieronder te doen. Let wel:

    -  Gebruik korte zinnen. (minstens 8)
    -  Tracht een rijm te onderhouden.
    -  Zorg dat er een inhoud is.
    -  Maar vooral, wees fier op jouw resultaat...
    -  Het beste sturen we door naar "het gedichtenhuis" van Lieve Boons.

    M.J.

    14-12-2010, 19:11 geschreven door 4B  


    03-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jouw idee...
    Indien je een voorstel hebt om op de blog te plaatsen, kan je het uitwerken en inzenden via de E-mail mij.

    M.J.

    03-12-2010, 13:21 geschreven door 4B  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eerste taak via blog
    Beste vrienden,

    volgende week woensdag 8 december, zou ik graag van iedereen zijn verhaal over je "Droom-computer" via mijn blog ontvangen: (klik op reactie) Misschien wordt je verhaal wel gepubliceerd.

     Let op het volgende:

    Elke zin begint met een hoofdletter.
    Elke nieuwe zin begint op een nieuwe lijn. (Dan zie je wanneer je zin te lang is.)
    Vermijd zinnen met .... aan het ... .
    Vermijd het woordje "en" zoveel mogelijk.
    Heb je een woordje met rode golfjes eronder, is het fout geschreven.
    Lees steeds goed na.

    Heb je gedaan dan vul je onderaan de code in. Veel succes,

    M.J.
     

    03-12-2010, 13:16 geschreven door 4B  


    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reageren
    Beste vrienden,

    telkens wanneer er een nieuwe tekst op onze blog komt kun je daarop reageren (zie rechts onder "reageer" Je moet enkel je naam en je e-mailadres invullen de URL is niet nodig. Verder de titel en natuurlijk jouw bericht). Misschien wordt je reactie wel on-line gezet.

    M.J.

    01-12-2010, 17:01 geschreven door 4B  


    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4B plant struiken en heesters.
    Vandaag 30 november hebben de leerlingen van 4A en 4B struiken aangeplant in het bos van Put N. In samenwerking met Natuurpunt mogen ze ongeveer 100 struiken planten. Het zesde leerjaar heeft gisteren de putjes gemaakt. Het bos van Put N staat op een zandbodem. Daarom hebben we de compost ,die op school wordt gemaakt, gebruikt om de planten extra voeding te geven. Compost ontstaat uit  het groenafval dat de leerlingen dagelijks verzamelen. Regenwormen, pissebedden, en tal van andere kleine insecten doen de rest.



    In groep naar Put N. De compost wordt in emmers meegenomen. De struiken liggen klaar en de opdracht wordt gegeven.





    Met de planten in de hand worden de putjes opgezocht. De planten worden geplaatst en opgevuld met compost en zand.



    Om de putjes te bereiken moeten we over een beek wandelen. Gelukkig ligt er een tijdelijke brug. De putjes worden afgedekt met compost.



    Het team verzamelt nog voor een groepsfoto.

    Het bos dankt de planters,

    hieronder vind je nog wat sites waar je wat meer over compost kan leren.

    Bijlagen:
    http://www.bloggen.be/compostmeester/archief.php?ID=48   
    http://www.ecowerf.be/externe_publicaties/OVAM/Flyer_OVAM_Hoe_maak_je_compost.pdf   

    30-11-2010, 18:55 geschreven door 4B  


    28-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsuitstap naar Terhagen.
    Vrijdag 26 november reden we met de twee vierdes naar Terhagen. Het was de eerste fietsuitstap en om eerlijk te zijn hield ik mijn hart vast. Iedereen was op post en de meeste fietsen waren in orde. Toch zijn er steeds leerlingen die met een fiets naar school komen die niet veilig is, of waar de banden van plat staan. Niettegenstaande dit alles zijn we met een lichte vertraging vertrokken.  We danken trouwens de ouders en grootouders die bereid waren om ons te begeleiden. Het was mooi weer maar wel bitter koud. Zonder brokken zijn we aangekomen aan het museum Rupelklei. We werden door de voorzitter ontvangen in de oude smidse van de oude steenbakkerij van De Beuckelaer.

    De twee gidsen leidden ons rond. Wij maakten eerst kennis met de DVD "De lagen van Terhagen" waarmee we miljoenen jaren in de tijd teruggingen. We ontdekten dat Boom vroeger aan zee lag en hoe de kleilagen in de loop van duizenden jaren aangroeiden. Geregeld spoelden er haaien, walvissen en andere waterdieren aan. Vandaag kunnen we nog steeds tanden en andere resten van zeedieren terugvinden. Verder bewonderden we ook nog overblijfselen van de wolharige neushoorn, maar ook van mammoeten en andere landzoogdieren. Het paradepaard van het museum is dan ook de schedel van een wolharige neushoorn.

    Nadien werden we rondgeleid in het museum van de steenbakkerij. We kregen de uitleg van klei tot baksteen. De foto's hieronder geven een beeld weer van de verschillende stappen.



    De voorzitter spreekt ons toe en de twee gidsen staan te popelen om ons rond te leiden.
    Het pronkstuk van het museum is de schedel van een wolharige neushoorn. Verder staan
    er nog vele vitrinekasten met schelpen, kleibroden, haaientanden, wervels, ribben en tanden
    van kleine dieren maar ook van reusachtige mammoeten die tot 4m hoog werden.



    De klei werd met de hand in de vormen gedrukt. De zachte brei werd dan te drogen
    gelegd door vrouw en kind. Eén persoon kon tot 6000 stenen per dag maken. Let wel
    een werkdag duurde toen 16u.  De klei werd met een paard en kar aangevoerd.


    De uitgedroogde stenen werden dan in de droogloodsen gestapeld waar ze nog een hele
    tijd moesten rusten. Geregeld werden ze dan nog gekeerd. Als ze dan goed uitgedroogd
    waren, werden ze in de klampoven gestapeld. Dit werd zeer zorgvuldig gedaan. Een laag
    stenen, een laag steenkool, een laag stenen, een laag steenkool,... Wanneer de oven volledig
    gevuld was, werd de oven aangestoken. De stenen bakten dan een hele tijd met een
    temperatuur van 1200 graden Celcius.

    Er werden niet alleen bakstenen gemaakt maar ook dakpannen, tegels, sierstenen, ...

    Om half twaalf reden we dan weer terug naar school. We waren precies op tijd. Ik hoop dat
    het een leerrijke uitstap is geweest.

    Als extra informatie nog een link over de tektonische platen, hoe fossielen ontstaan en hoe de bakstenen nu worden gemaakt.


    Bijlagen:
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060208_vulkaan01   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060411_bakstenen01   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20060706_fossielen01   
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20100721_plaattektoniek01   

    28-11-2010, 00:00 geschreven door 4B  


    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolfotograaf
    Beste ouders,

    graag doe ik langs deze weg een oproep om de schoolfoto's ten laatste op 29 november af te rekenen. Zodoende kunnen de bijbestellingen nog voor de kerstvakantie worden afgeleverd.

    Vriendelijke groeten,

    M.J.

    21-11-2010, 12:10 geschreven door 4B  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woordenlijst
    Hoi boys en girls van 4b,

    ik verbeter momenteel -de spijtbrieven- en merk dat er nogal veel schrijffouten worden gemaakt. Daarom heb ik een site ter beschikking gesteld waarop je heel gemakkelijk de schrijfwijze van een woord kan vinden, maar ook hoe je het moet splitsen.  (voorbeeld: vriend, de[m.],vrienden [vrien-den] 
    Er staat niet bij wat het woord betekent. Daarvoor moet je een woordenboek gebruiken. Veel succes...

    21-11-2010, 12:05 geschreven door 4B  


    27-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paddenstoelenwandeling
    We zijn dus zoals beloofd maandag namiddag vertrokken naar het bos van Put N. Samen met 4A trokken we naar de plaats waar het vierde leerjaar vorig jaar bomen en heesters heeft geplant. We splitsten onze groep in de twee klassen. Meester Jan besprak de bomen, meester Wim de paddenstoelen. De eerste boom waar we halt hielden was een BERK. De berk is een LOOFBOOM. Dit is een boom met BLADEREN die in onze streek vanaf de maand augustus beginnen af te vallen. Tegen de maand november zijn de bladeren dan volledig verdwenen en bestaat de boom nog enkel uit takken en de nieuwe bladeren die nog lekker verscholen zitten in de bladknoppen. In de lente komen hier de nieuwe blaadjes uit. De andere loofbomen die we nog hebben bekeken zijn de ESDOORN, de BEUK (hoewel nog heel klein want we hebben hem vorig jaar zelf geplant) en de HAZELAAR en de TAMME KASTANJE. Deze laatste twee hadden veel succes vanwege de lekkere vruchten die ze ons geven. Jammer genoeg zijn de NAALDBOMEN niet zo talrijk. Een kleine SPAR, die hoogstwaarschijnlijk een kort leven heeft gehad in de huiskamer van een Bomenaar, staat te zieltogen tussen een aantal loofbomen. Toch kunnen we de KEGELVORM goed herkennen terwijl de loofbomen meer een RONDE VORM hebben. Naaldbomen hebben geen bladeren maar wel NAALDEN. Die vallen ook wel af maar niet allemaal tegelijk. Daarom heeft hij winter en zomer een groene kleur. Andere naaldbomen die vrij veel voorkomen zijn de DEN en de LORK. Deze laatste verliest in tegenstelling tot de andere naaldbomen wel zijn naalden tijdens de winter.
    Voor de PADDENSTOELEN is het toch wel een beetje te koud. Maar toch hebben we er een aantal ontdekt. PADDENSTOELEN zijn schimmels die op dode materialen leven. De ZWAMVLOK is een soort (witte) wortel die onder de grond heel ver kan rijken in alle richtingen. Aan de uiteinden ervan vindt men soms de paddenstoelen. Sommige verschijnen in een kring.  Men noemt dat een HEKSENKRING.  Vele paddenstoelen zijn eetbaar maar het is zo moeilijk om de giftige van de niet giftige te onderscheiden dat je beter enkel paddenstoelen eet uit de winkel. De zwammen zijn onderverdeeld in onder andere PLAATJESZWAMMEN, BUISJESZWAMMEN en de BOVISTEN. Wij hebben toch de volgende gezien: DE VLIEGENZWAM, HET ZWAVELKOPJE, DE AARDAPPELBOVIST en ook een EI dat uiteindelijk een PARASOLZWAM bleek te zijn.


     De berk
     

    Bladeren, bloemen en zaden
    De berk (de vorm)

    De esdoorn


    Bladeren
    De vrucht

    De beuk



    Blaadjes, bloemen en vruchten


    De den



    Tak, (lange)naalden,bloemen en vruchten


    De lork



    De naalden (staan in trosjes)


    De spar


    De aardappelbovist
    De champignon
    Het elfenbankje
    Het eekhoorntjesbrood
    Morielje
    De oesterzwam
    De vliegenzwam
    Het zwavelkopje





    Tot hier de paddenstoelentocht.

    Wil je nog wat spelletjes of meer weten van de paddenstoel klik dan op onderstaande link.

    Bijlagen:
    http://www.kinderpleinen.nl/showPlein.php?plnId=289   

    27-10-2010, 00:00 geschreven door 4B  


    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw schooljaar een nieuwe klasgroep.
    Sedert 1 september van dit schooljaar geef ik geen les meer in 4C maar wel in 4B. 23 nieuwe leerlingen zijn aan mij toegewezen en sedert begin oktober is er nog een vierentwintigste bij gekomen. Ik ga trachten deze blog site beter te onderhouden dan vorig jaar. Ik weet het, ik moet nog veel leren en het vraagt veel tijd en ook discipline. Ondertussen kunnen jullie reeds gebruik maken van de linken die op deze blog staan. Veel succes en tot weldra.

    21-10-2010, 21:42 geschreven door 4B  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebruik van het woordenboek
    Je kan gebruik maken van het gratis woordenboek. Dit werkt als volgt. Je klikt op gratis woordenboek. Je ziet net onder Van Dale staan:   Taalzaken

    Kies dan optie "Gratis woordenboek"

    Dan kan je een woord intypen en de verklaring komt onmiddellijk.

    Veel geluk.

    21-10-2010, 00:00 geschreven door 4B  


    Archief per week
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs