De liedjespiet, de liedjespiet, de liedjespiet heeft pech. Het liedjesboek, het liedjesboek, het liedjesboek is weg! Hij heeft het zeker goed weggelegd Hij weet alleen niet waar Dus alle pieten zijn nu op zoek en rennen door elkaar
GEVONDEN!
De eerste opdracht: samen een puzzel maken en ontdekken welk liedje we zoeken...
2de opdracht: het nick-nack spel spelen (spel: Doe mij na)
de puzzel was gemaakt: "Zie ginds komt de stoomboot" kennen we allemaal... maar weten we wel wat we zingen
(Sint-Nicolaas, wimpels, het dek, knecht, wie zoet, de roe waren toch voor de meeste nieuwe woorden)
Sociale vaardigheden: "Doe mij na"
VERSJE:
In huis nummer 1: brengt Piet een pop zonder been in huis nummer 2: een hele lange slee in huis nummer 3: een aapje voor Sofie in huis nummer 4: een hoedje van papier in huis nummer 5: een telefoon zonder schijf in huis nummer 6: een lege fles in huis nummer 7: wist Piet niet wat te geven in huis nummer 8: een popje dat lacht in huis nummer 9: een paraplu voor de regen in huis nummer 10: dat zal je morgen wel zien!
Ja, dan was het eindelijk zover... We belden met DE ECHTE SINT!!!
lijkt eenvoudig te herkennen, maar blijkt toch nog moeilijk om er juist op te reageren
Lied: "Ben jij wel eens bang?"
Ben jij wel eens bang? Ja ik wel! Bang voor een slang met een glibber glabber vel Bang voor een monster Bang voor het donker Bang voor een lampenbeest op het behang Dan ben ik bang. Bibber bibber bang Iedereen is wel eens bie, BOE, bang!
Maar hoe tekenen we dit gevoel?
Samen lukt het ons vast om een bang gezicht te tekenen...
Als mijn moeder boos is dan trekt ze zo'n gezicht: Haar hoofd wordt paars en vlekkerig rood, haar mond een streep, haar ogen groot. Dat is een raar gezicht.
Als mijn moeder boos is, dan is het gauw voorbij. Opeens hoor je van "tralala" En iedereen is weer blij!
Liedje: "Wie is wie?"
De kinderen leerden gevoelens herkennen adhv een liedje...
Het tekenen,(in)kleuren werd onder de loep genomen en bijgestuurd waar nodig Bij elke prent hoort een verhaal. De kinderen
Bij elke prent hoort een verhaal. Wie weet wat er aan de hand is? Elk verhaal hoort bij een gevoel...
Bang, verdrietig en boos zijn we allemaal wel eens...
Maar het liefst van al ... zijn we BLIJ!
we werkten ook aan sociale vaardigheden en speelden het spel "Mix en koppel" Samen elkaar helpen om de verschillende, maar bij elkaar horende prenten te groeperen. Dit lukt hen al vrij goed!