Fernando Alonso kan zijn geluk niet op na afloop van de Grand Prix van Spanje. Hij heeft gewonnen. En dat was hem op eigen bodem niet eerder gelukt. ,,Fantastisch.
Hij begon de wedstrijd op het Circuit de Catalunya vanaf pole-positie en stond de leiding alleen tijdens zijn pitstops af, aan Michael Schumacher. Op eigen kracht kon de Duitser niet helemaal vooraan het peloton komen; hij kreeg 18,5 tel aan de broek van de Spaanse coureur. Alonso: ,,Om hier, onder het toeziend oog van iedereen, mijn mensen, mijn fans, te winnen is het beste gevoel ooit in een Formule 1-auto. Het voelde net zoals vorig jaar in Brazilië, toen ik kampioen werd. Maar daar werd ik na een heleboel problemen derde, waardoor ik niet zoveel genoten heb als in de race van vandaag. De race had wel de hele dag mogen duren, vindt hij. ,,Met al dat blauw op de tribunes is de sfeer hier heel anders dan waar ook. Ik had er wel wat langer dan die 66 ronden van willen genieten. Het was een fantastische dag, die ik niet snel zal vergeten. Het betekende Alonsos derde zege van het seizoen. De andere drie Grand Prix kwam hij als tweede over de eindstreep, waarmee hij een voorsprong van vijftien punten (Alonso 54, Schumacher 39) heeft opgebouwd in het kampioenschap. Nog een reden dus voor de Spaanjaard om met plezier terug te kijken op zijn thuis-Grand Prix.
De Aston Martin DBS, een snellere versie van de DB9, debuteert als nieuwe dienstauto van James Bond in de nieuwe film Casino Royale die in november uitkomt.
De Aston Martin DBS is een sportievere versie van de DB9. Over de exacte specificaties houdt Aston Martin zich nog op de vlakte, maar de eerste fotos van de nieuwe DB9-variant zijn al vrijgegeven. In de beste James Bond-traditie zijn de exacte details over de DBS nog top secret, aldus ontwerpchef Marek Reichman. De DBS overtreft in elk geval de 450 pk en de 300 km/u die de DB9 haalt.
De nieuwe dienstauto van 007 volgens Aston Martin-directeur Bez: De DBS heeft niet de bescheiden elegantie van de DB9 maar ook niet de jeugdige beweeglijkheid van de V8 Vantage. Het is explosieve kracht in een net pak. Hij heeft zijn eigen karakter dat doet denken aan James Bond. In november draait Casino Royale in de bioscopen.
Een Texaanse sheriff heeft bij het Duitse Geiger zijn Hummer laten tunen tot 700 pk. Nu ontkomt niemand hem meer.
De Hummer H2 van deze Texaanse sheriff is voorzien van een 7,0-liter supercharged motor, een verstevigde krukas en titanium drijfstangen. Ook de viertraps automaat is gemodificeerd. Het brengt het vermogen van de H2 naar 700 pk: daar hoort een maximaal koppel bij van 904 Nm.
De 3,1 ton wegende dienstauto van de sheriff haalt 250 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 6,5 seconden. Genoeg om de meesten zonder problemen bij te houden. Ook de vering en remmen van de H2 zijn aangepast. De Hummer van Geiger ligt 10,5 centimeter dichter bij het asfalt en stabilisatorstangen verbeteren het bochtengedrag.
Om goed voor de dag te komen koos de sheriff voor 28 inch wielen met Kumho-banden in de maat 325/35 R28. In de VS wordt de auto voorzien van de nieuwste communicatie-apparatuur.
Tuners raken maar niet uitgekeken op de Porsche Cayenne. Nog bijna wekelijks ploffen er fotos op de mat van alweer een aangepaste Porsche SUV. Dit keer is het de beurt aan Lumma Design.
Volgens Lumma Design vinden veel van hun klanteneen standaard Porsche Cayenne een te elegante auto. De tuners uit het Duitse Swabia maakten van de Cayenne een auto die er niet uitziet alsof hij door een boswachter in diensttijd wordt gereden.
De broers Andreas en Horst Lumma ontwikkelden de CLR 400 GT bodykit voor de Cayenne. Dat bestaat uit een radicale voorbumper/ -spoiler met met dubbele koplampen, een enorme achterspoiler met diffusor zijskirts, opzetstukken voor de portieren en driedelige grille én een Lumma-embleem. Ook is er een motorkap met ventilatieopeningen, een dakspoiler, zogeheten booskijkers voor de koplampen en aangepaste uitlaatkleppen.
Voor wie wil, kan Andreas Lumma, de technische van de twee, de Cayenne voorzien van een in hoogte verstelbaar chassis met 22 inch wielen. De 4,5-liter V8 van de S kan worden opgevoerd van de standaard 340 pk naar 470 pk met een maximaal koppel van 640 Nm. De ombouw van huis-tuin-en-keuken-Cayenne naar de Lumma CLR 400 GT duurt drie weken. De bodykit kost 22.000 euro, het in hoogte verstelbare chassis inclusief de wielen is 12.000 euro en de aanpassingen aan de motorzijn eveneens 20.000 euro.