Foto
Over mijzelf
Ik ben Poppe alain, en gebruik soms ook wel de schuilnaam schildpad.
Ik ben een man en woon in oostende (belgie) en mijn beroep is militair.
Ik ben geboren op 10/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen.
Mijn favorieten
  • bereken uw eigen route
  • MARATHON

    1998 antwerp marathon 3.20.49

    1999 rotterdam marathon 3.23.26

    1999 middelkerke marathon 3.24.26

    2000 parijs marathon 3.37.17

    2000 torhout marathon 3.18.13

    2005 kustmarathon       3.09.52


    2006 echternach marathon 3.04.38

    2008 lanzarote marathon 3:13:08

    2009 parijs marathon  3:13:18

    2011 marathon berlijn 2:59:24
    BESTTIJDEN
    marathon 2.59.24

    1/2 marathon 1.22.31

    10 km 37.32
    schildpad

    03-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oudenburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren naar oudenburg geweest
    de 2 loop van het houtland
    we waren er terug met 12 olifantjes
    voor rita kwam de wedstrijd te vroeg zij sukkeld nog met de enkel
    voor mij nog eens vlammen
    de zon was van de partij en het was dan op sommige plaatsen zeer warm
    van de wedstrijd kan ik niet veel zeggen,ik ben goed gestart en altijd hetzelfde tempo aangehouden
    nooit heel diep moeten gaan want ik kan nog de helft van mijn concurenten niet en martin desmet is dan ook veel te goed
    om hem te kunnen volgen
    gino puystjens was ook van de partij,maar heb hem niet meer gezien na de start en ook niet tijdens de loop
    maar hij spaarde zich waarschijnlijk voor zijn marathon in rotterdam volgende week
    aangekomen op de 39 plaats op 275 met een tijd van 40;44 voor 10km500
    tevreden met de loop en organisatie
    juist de douches waren steenkoud
    ik zag hem bijna niet hangen en dat wil toch wat zeggen he ;-)

    03-04-2011 om 13:13 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    26-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOORDZEELOOP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag de noordzeeloop
    voor rita verplichte rust
    kleine ontsteking aan de enkel
    voor mij speelmoment
    beetje meer uitleg: nu ik toch niet voor het klassement ga van het o.l.c
    heb ik besloten een beetje te dingen te proberen
    dit lukt me wel goed want de stress is er zo niet alles mag niets moet
    had besloten om vandaag geen kopwerk te doen en zo niet voluit te gaan
    goed vertrokken in het spoor van johan en gino,koen ,en nog anderen
    zoals gedacht geen kop gedaan de eerste 2 rondes en me veilig weggestoken achter gino en johan die het
    meeste werk op hun schouders namen
    de derde ronde werd het een beetje druk en begon iedereen een beetje nerveus te worden
    er werd enkele malen op mij hielen getrapt (koen)en het tempo werd een klein beetje de hoogte ingetrokken
    de laatste helling zat ik als tweede juist achter gino
    ik de korte bocht bovenaan de helling kwam koen en martin me ja en niet voorbij
    het was drummen in die kleine bocht maar ik moest mijn 2 plaats laten aan koen
    in het scherpe bochtje trapte er iemand op gino zijn hiel en gino verloor daarbij zijn slof (
    dan kwam martin voorbij en ik kon of wilde niet meegaan maar ons groepje werd aan stukken gereten
    het groepje dan toegekomen elk op 5 meter van elkaar
    ik op de 15 plaats
    de 10,5km in 40;31 en dik tevreden voor niet mijn eigen wedstrijd te hebben gelopen
    sneu was het na de koers als ik nog een met gino ging babbelen dat hij zei dat ik op zijn heil had getrapt (of dacht)
    alhoewel ik niet in 2 de positie liep op dat moment
    wie zou hier de schuldige zijn?
    ik zou zeggen beschuldigde sta op
    want nu voel ik mij een beetje schuldig
    weer lesje geleerd,niet meer in groep lopen en mijn wedstrijd anders indelen
     

    26-03-2011 om 20:17 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.houtlandcrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ziehier ben ik terug op aanvraag van sommige mensen
    vandaag gaan lopen in eernegem
    de eerste wedstrijd van het houtlandcrit
    ten eerste het niveau ligt wel veel hoger dan in oostende
    de organisatie was zeker ok
    ik de 49 plaats en 33.34 op 9 km
    rita 277 plaats en 50.17 op 9 km
    rita op de sukkel met haar enkels en scheenbenen
    maandag afspraak bij dokter
    ik een goede wedstrijd gelopen maar het verliep stroef
    zware benen en moeten vechten tot het einde
    zeer goede wedstrijd van martin desmet
    de 9 km in 33.12 en een mooie 28 plaats en de 2 in zijn cat
    en nog een mooie prijs ook een huisgedroogde hesp van 3 kg
    een tiental olifantjes waren aanwezig
    ben benieuwd naar het clubklassement ;-)
    grtz

    19-03-2011 om 20:53 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    24-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marathon berlijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de kogel is door de kerk
    ik en rita ingeschreven voor de marathon van berlijn op 25 sept 2011
    na 2 dagen al meer dan 5000 deelnemers
    zal het nog eens proberen van onder de 3 hr te raken
    mijn pr is 3:04 en dan was ik al stikkapot
    als het me nu niet lukt heef ik er de brui aan
    het is nu weeral 3 jaar geleden dat ik er ene heb gelopen
    zodus ik ben zeker uitgerust  ;-)
    zoals jullie weten ben ik zeer blessure gevoelig en daar vrees ik een beetje voor
    zal dan ook mijn schema volgend jaar volledig aanpassen aan die marathon
    voor rita haar 1 marathon
    normaal was het deze jaar al prijs maar een operatie aan de voet smeet roet in het eten
    na vele halve marathons heeft ze nood aan een nieuwe uitdaging
    een tijd zetten we er niet op
    het voornaamste is dat ze de marathon uitloopt en er een goed gevoel bij heeft
    en zeker luistert naar (nee niet haar lichaam ) maar naar de trainer
    en zoals ik weet tis geen gemakkelijke hoor
    we gaan met francis en charlotje en met jan jansens en vrouwtjenog iemand zin om mede te gaan ???????????????? 

    24-10-2010 om 12:31 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.olifantenloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zaterdag de laatste loop van het O.L.C
    een kort verslagje want
    het was een loop teveel
    zonder veel zin vertrokken,het jaar was lang en de vermoeidheid zat in mn kleren
    door het rare punten systeem werd alles nog door elkaar gegooid
    een 3 plaats kon ik niet meer halen en de vierde plaats was ik zeker van
    zodus geen stress, gewoon lopen was de boodschap
    redelijk goed gestart en weg in de eerste 25
    het tempo aangehouden de eerste 2 km dan ging gino het tempo maken die ik ook gemakkelijk kon volgen
    terug in een groepje van 7 man
    na 3,5 km ging patoor tegen de vlakte in een scherpe door de regen gladde bocht
    even gehinderd nam gino 15 meter
    een kilometer verder was het nog altijd 15 meter en ik kreeg dat niet toe
    door die val was volledig het groepje uit elkaar gevallen en liep ik met nog een jonge snaak in mijn wielen de ganse tijd op kop
    mijn hartslag die anders 155 slaat tijdens de wedstrijd kreeg ik nu niet boven 144
    was dit nu toch die vermoeidheid ?
    voor de rest kan ik kort zijn
    de hele wedstrijd een 25 tal meter achter gino gelopen en niemand mij voorbijgestoken
    en ook niemand meer ingehaald
    juist in de laatste rechte lijn dat martin desmet gevaarlijk dichtbij kwam en ik nog een klein tandje moest bijsteken
    die begint pas in vorm te komen na een jaar met vele blessureleed
    tevreden dat het voorbij is en nu rust rust rust
    volgende week eens een voorlopig schema opmaken voor volgens jaar
    wat en hoe weet ik nog niet
    we zien wel
    wat wel hoog op mij programmalijstje zou staan is samen met mijn vrouwtje
    naar de marathon van berlijn gaan
    voor rita haar eerste marathon voor mij de laatste kans om eens onder die verdomde 3 hr te duiken
    moes dit niet lukken gaat dit mijn laatste marathon zijn
    het is nu toch al 3 jaar geleden dat ik ene heb gelopen he
    bijna vergeten mijn tijd op de olifantenloop 39:18 op de 10.250 meter
    rita 53:34 op de 10.250 meter en ze heeft vele mannen en vrouwen die anders op de korte afstand voor haar zijn
    achter haar gelaten
    zodus moest je mij een tijdje niet meer horen ik ben niet boos he ik ben gewoon aan het rusten ;-)

    18-10-2010 om 16:40 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    10-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kusttramloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren kusttramloop
    mooi vooraan met de start en goed mee in de eerste 30
    in het begin ik en johan deramoudt samen broederlijk naast elkaar
    gunther laenens had al het ruime sop gekozen en werd ook mooi uit de wind gezet van zijn vader die met de fiets meereed
    na 4 km liepen ik en johan in een groepje van 8 personen waaronder een sterke ruben luc en de eerste vrouw liep ook bij ons
    we liepen samen aan een gemiddelde van 4 min de km
    ikzelf veel aan kop gelopen met iemand van sodibrug
    een constante wind tegen en recht op kop
    het mocht voor mij een beetje vlugger maar onze voorgangers liepen op zo n 500 meter voor ons en dit alleen goedmaken
    was toch een beetje gewaagd
    na 10 km vond ik dat gunther al genoeg voorsprong had met een super windbreker voor hem, en begon een klein beetje vlugger te lopen
    de bende nam ik graag op sleeptouw
    mijn ervaring sprak dat gunther op het laatst toch altijd een beetje verslapte
    we kwamen stapsgewijs dichter maar ik had niet veel hulp van de groep
    sommige waren al blij dat ze erbij konden blijven en daar heb ik alle begrip voor
    uitgenomen de eerste vrouw die bij ons liep zat constant te sakkeren tegen haar fietsende begeleider dat het voor haar
    15 sec de km te traag ging
    je kan dat eenmaal zeggen maar achter 4x had ik de neiging om te zeggen neem dan over als het toch te traag ging
    maar ja je kent me he ik heb thuis ook niets te zeggen he ;-)
    op 3 km van het einde zaten we op de hielen van gunther
    als we erbij kwamen moest en ging ik toch een klein beetje versnellen om hem toch geen kans te geven bij ons te kunnen blijven
    je moet wel weten dat gunther ook in de olifant zit en dat dit toch nog altijd een wedstrijd in een wedstrijd is
    op 2 km van de meet bij gunther gekomen en beginnen te versnellen
    het viel dan ook uit elkaar juist sodibrug die meeging
    de 1 dame die het te traag vond volgde ook wel niet meer
    aangekomen op een mooie 18 plaats op 538 deelnemers tijd 1:04:26
    rita ook een mooie wedstrijd binnengekomen in 1:29:26 op een mooie 331 plaats en zeggen dat we 15 km tegenwind hadden
    er moet ook nog gezegd worden dat al mijn vrouwtjes en mannen waar ik de woensdag mee samenloop
    en vele nog nooit een wedstrijd van 16 km hadden gelopen ;allemaal gezond en wel zijn toegekomen
    en dat deed mij wel deugd 
    nu nog de olifantteloop volgende week en dan 3 weken rust
    het lange seizoen begint toch zwaar door te wegen
    grtz en tot volgende week 

    10-10-2010 om 15:53 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hermesloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag de hermesloop in de gietende regen
    goed losgelopen en een goed gevoel vandaag
    goede start en mee in de eerste 20
    de eerste km in 3;29 en dat voelde goed aan in het zoch van gino
    om niet meer tegen te komen zoals verleden week het tempo overgenomen en een beetje getrokken
    zo gingen er wel een paar lossen dacht ik
    maar ze bleven goed in he zoch
    op het schorrepaadje nog eens getrokken maar we waren precies allemaal even sterk
    begin van de tweede ronde nog een snokje en er vielen er toch wat af maar ik moest toch ook diep gaan hoor
    de regen kwam met bakken uit de hemel maar dit stoorde mij niet integendeel
    ik moest het tempo hoog houden want achter mij liepen nog enkele concurenten
    op een moment nam tndelier dimitri het tempo over nu was het alle hens aan dek
    ik kon nog 1 km volgen maar moest er dan ook af
    door die tempo versnelling moest gino ook een gaatje laten
    nu doorgaan tot op het einde die me goed lukte ook
    tevreden over de wedstrijd,maar als ik de uitslag in het oog kreeg toch een kleine teleurstelling
    in het algemene klassement stond ok 7 punten achter gino
    maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar
    omdat er zo weinig deelnemers waren vervalt deze loop enz enz enz
    om kort te maken men zou denken dat ik nu dichter kwam op gino
    maar na een berekening van mij zag ik opeens dat het nu 29 punten verschil zijn;raar he
    maar het is nu eenmaal zo he
    het enige voordeel is dat ik met de olifantenloop mij niet zot meer moet maken een vierde plaats is zeker voor mij
    en een derde plaats is niet meer haalbaar
    zodus tijd voor een experiment met de olifantenloop
    wat, dat zal je wel zien de dag zelf
    gewoon eens zot doen je kan me he ;-)-

    02-10-2010 om 21:46 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk gelukt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen het is me dan vrijdagavond toch gelukt om eens op het podium te staan
    een mooie plaats op het westerkwartierloop
    een zeer snelle start genomen en direkt in een groepje van 7 man
    tackx k, gino ,watthy j, patoor d,jonckheere k,deramoudt j, vantyghem v,
    de eerste km veel kopwerk gedaan,daarna kwam koen overnemen,dan gino die overnam en er direkt een lap opgaf
    gino een 100 tal meter doorgetrokken maar ik bleef er goed bij
    toen hij omkeek vertraagde hij en ik nam terug over
    1 km verder van het zelfde,terug een goede versnelling van gino waarop ik goed kon antwoorden
    dan nog een 3 maal met een versnelling,ik weeral mee, maar vanaf dan begon het tacktis spelletje
    ik wou niet direkt overnemen ,en de rest keek ook een beetje de kat uit de boom
    het was geen constant tempo en iedereen keek naar iedereen
    de tweede ronde, martin desmet bij ons gekomen,nu al een groepje van 9 en op dit parcour wel een nadeel
    met al die paaltjes,voetpaden,en kleine hindernissen
    als je dan ook nog een seingever hebt die ons de verkeerde kant opstuurde begint het helemaal op je systeem te werken
    zoals gezegd martin kwam terug bij ons en nam direkt de leiding over en hield er het tempo in
    voor mij een goed tempo voor anderen begon het al door te wegen
    de 3 ronde nog enkele versnellingen van koen tackx,maar hij raakte niet weg
    op 1,5 km van de meet juist op een hoek stak koen me voorbij en coupeerde me volledig
    met een paar godverdommes,en een boze blik van mij ging het er stevig aan toe
    als hij dan nog de deur dichtdeed zodat ik een klein gaatje met martin moest laten,gaf ik nog een klein vloekje
    en hij liep me toch voorbij
    de laatste km had ik er een slecht oog in want er kwamen nog 3 bochten aan en  ik ben dan beginnen versnellen
    de enige die mij kon bijbenen was koen
    de laatste 100 meter kwam hij over mij maar mijn pijpje was uit
    een mooie 16 plaats en de 8.920 in 32,58
    dat is een gemiddelde van 3:42/KM of 16,42/hr
    een derde plaats in mijn cat en een mooie beker
    rita ook een heel goede wedstrijd
    de 5,950 in 29:38 dit is aan 4:58/km dus onder de 5 min de km
    de trainer was tevreden ;-)
    nadien nog een leffe gedronken en zonder tombolaprijs naar huis,maar wel met een beker he
    mijn 4 plaats in het crit is nu een feit
    met nog 2 wedstrijden te gaan kan ik nu wat gas terugnemen he ;-))  
    ps:nog een babbel gedaan met koen na de wedstrijd en nog even goede vrienden hoor ;-))
    en die vloeken tijdens de wedstrijd waren na enkele leffes al verleden tijd

    19-09-2010 om 18:40 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe koerswijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteravond de nieuw koerswijk
    onze beentjes nog moe en stijf van de halve marathon in nederland
    goed opgewarmd en een goed gevoel
    niet super gestart maar na 200 meter terug goed in kadans
    de eerste ronde met een man of 7 gelopen en jacky vrancken in goede doen want die nam veel kopwerk voor zijn rekening
    gino watthy en koen in mijn zoch
    de tweede ronde kwam gino eens overnemen maar een echte versnelling zat er niet echt in
    en ik kon goed volgen
    het korte afdraaien en terug optrekken en de regen speelden mij geen parten
    al bij al ik zat goed
    de derde ronde terug overgenomen van gino en de prikjes begonnen
    eerst jacky dan johan dan nog 2 jonge gasten die ik niet echt kende en koen die zijn neus aan het venster stak
    de laatste kilometer versnelde gino,ik kon goed aanklampen en dacht dat de sprint was ingezet
    na 150 meter nam die al gas terug waarop ik het tempo overnam en nog een heel klein tikje versnelde
    de koen bleef maar aan mij plakken maar gino en jacky 2 man van mijn cat moesten eraf
    dat was het sein om nog eens een kleine versnelling te doen
    maar ik kreeg er koen niet af
    de laatste 150 meter nog eens met de zweep op mijn achterste geklopt en een gaatje van 5 meter met koen
    mijn tijd 34:14 op 9km120 dit is een gemiddelde van 3:44 de km
    een mooie 16 plaats en een derde plaats in mijn cat
    eindelijk eens derde na een handvol 4 plaatsen
    tijdens de bekeruitreiking was mijn ontgoocheling  dan ook groot de de eerste 2 maar op het podium mochten komen
    weeral geen foto voor in mijn archieven
    maar wel heel tevreden met mijn prestatie heb ik dan maar een kriekje gedronken en ben
    niet als laatste buitengegaan (maar als voorlaatste )
    rita ook een goede wedstrijd na de halve marathon
    een tijd van 32:18 op de 6km 050 meter
    dit is aan 5:22 de km en op een parcour die nat lag en veel bochten bevat is dit een mooi resultaat    
    op naar de volgende zou ik zeggen

    09-09-2010 om 12:06 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.w e nederland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen terug van een weekend nederland
    de halve marathon goed verteerd
    rita 1:57:52 en een 27 plaats op 70 deelnemers een 6 plaats in haar cat
    poppetje 1:25:44 een 7 plaats op 197 deelnemers een 2 plaats in zijn cat
    een zeer mooi parcour,maar toch een dikke 16 km wind op
    alle twee zeer tevreden over onze tijd
    op naar de volgende zou ik zeggen
    we zijn met een autobus met 48 olifantjes geweest waaronder 40 olifantjes hebben meegelopen
    mooi hotel,mooie uitstapjes goede wijn,bier en andere
    lekker eten wat wil een mens nog meer
    nu terug afkicken want woensdag is er de nieuwe koerswijkloop
    tot later nog eens he
     

    07-09-2010 om 10:19 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekendje nederland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zaterdag gaan we met de bus met een 50 tal olifantjes naar nederland
    om er de 5;10 halve of volledige marathon te lopen
    ik en rita lopen de halve marathon
    planning is : rita -2 r
                        alain 1u25
    vanavond de laatste training gedaan en geen last meer aan bil en klein beetje last van de achille
    zodus 1u25 moet haalbaar zijn
    het enige probleem zal zaterdagavond zijn
    mijn verstand gebruiken en vroeg in mijn bed of
    me laten verleiden door de bende en eentje drinken ;-)
    we zullen zien he
    maar zeker gaan we er een leuk weekendje van maken
    en we komen maar maandagavond thuis en een ding is zeker
    zondagavond feesten gelijk de beesten

    02-09-2010 om 20:37 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    22-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.strandloop oostende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen op algemene aanvraag nog iets op mijn blog zetten
    had de laatste tijd zo weinig reacties dat ik dacht dat niemand nog mijn blog las
    we zullen er maar aan beginnen he
    strandloop oostende : na een andere voorbereiding op een dag voor, en de wedstrijddag was ik benieuwd hoe het zou lukken
    de start goed weg met de eerste 30 man
    stukje dijk goed dan erste stuk zacht zand en dit ging ook heel vlot
    in het zoch van gino en de twee eerste2 vrouwen de eerste tour afgelegd
    de tweede tour nog enkele man gelost in het groepje en nog een vrouwtje
    de tweede ronde op de dijk tegenwind de kop overgenomen en de volledige dijk kop getrokken
    nu adden de vrouwtjes gedaan en voor ons nog een ronde
    het ging eindelijk heel goed
    vandaag ging ik er gino opleggen dacht ik
    de 3 ronde zij aan zij gelopen alhoewel ik sneller kon  in het zand ging ik wachten tot op de dijk om te versnellen
    het laatste stulje zacht zand ,zo n 150 meter kreeg ik terug veel last van de hamstring
    ik kon nog wel in het zog schaduw blijven van gino maar er niet meer overgaan
    het laatste stukje dijk versnelde gino ik ging mee maar kon  niet meer voluit aanzetten met die verdomde bil
    5 meter na gino aangekomen met een dubbel gevoel
    kon nog gerust een rondje verderlopen aan dat tempo want was nog niet moe
    toch was gino weer voor mij
    hoe lang ben ik nu weer out met die kwetsuur ????
    het is nu al een heel jaar dat ik niet 1 wedstrijd kan lopen heb op volle kracht
    eerst de achillepees en nu al 6 weken mijn bil
    wanneer zal dat stoppen
    mijn tijd 38;01 voor 9km350 meter een 18 plaats op 179 deelnemers
    rita een 41 plaats op 83 deelnemers met een tijd van 34;55 op 6 km 150 

    22-08-2010 om 14:52 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schade opmeten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren een strandloop gedaan in zzbrugge
    de nacht voordien van wacht geweest en de dag nadien maar 3 hr geslapen (gerust)
    vol goede moed aan de start,na de start direkt in het zachte zand en in het zog van de gino
    al na 1,5 km voelde ik dat ik heel slappe en moe benen had en dat ik veel veel te snel van start was geweest
    mijn garmin gecontroleerd en de eerste km aan 4 min de km zodus er was niks van in huis van een te snelle start
    mijn hartslag niet hoger dan 145 te krijgen
    na 1,5 km moest ik al lossen van een heel sterke gino
    vanaf dan was het afzien afzien afzien
    na 2,5 km draaien en wind mee maar ik liep zo snel als wind tegen en hs 145
    na 2,5 km terug wind tegen johan deramoudt kwam bij mij en ging erop en erover
    vantyghem kwam bij mij en zette me een beetje uit de wind toch kon ik nog niet volgen
    terug wind mee voor de laatste 2,5km en het was snakken naar het einde
    sommige kilometers waren aan 4,41 en 4,44min de km
    volledig leeg en ontgoocheld aangekomen
    direkt naar huis vertrokken,pijn aan mijn hoofd
    linkerkuit staat op springen en rechter bovenbil volledig verkrampt
    vandaag nog geen kl.... beter
    morgen normaal naar blankenberge
    weet nog niet als ik ga lopen maar ik ga zeker want rita loopt mee
    zo zie je wel dat rust toch zeer belangerijk is he
    slaapwel

    16-07-2010 om 19:12 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KUSTCRITERIUM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen GISTEREN DE EERSTE LOOP VAN HET KUSTCRITERIUM IN NIEUWPOORT
    HAD ME VOORGENOMEN OM HET CRIT MEDE TE DOEN ALS DUURTRAINING WANT 11 KEER VOLLE BAK DOORGAAN
    EN DAN NOG HET OLC ERBIJ ZOU TEVEEL ZIJN VOOR MIJN ACHILLE ZODUS
    VELE STERKE LOPERS AAN DE START OOK VELE BEKENDEN
    REDELIJK SNEL GESTART EN BIJ HET GROEPJE GINO AANGESLOTEN
    NA 1 KM VOELDE IK AL DAT DE ACHILLE DIE GOLFBREKER OP EN AF EN HET SCHUINE STRAND EN DIE VERDOMDE KELLETJES NIET GOED KAN VERDRAGEN
    DAN MAAR EEN BEETJE SNELHEID MINDEREN EN ER EEN GOED TEMPO INHOUDEN
    TOEGEKOMEN OP EEN 25 PLAATS
    DUS DIT WIL ZEGGEN DAT DE EERSTE PUNTJES BINNEN ZIJN
    WANT DE EERSTE 30 KRIJGEN PUNTEN
    RITA OOK IN DE PUNTEN MET EEN 27 PLAATS BIJ DE VROUWEN
    AL BIJ AL TEVREDEN MAAAAAAAAAAAAAAAAR MOEST DIREKT NAAR HUIS ZONDER LEFFE S
    WANT IK WAS MET IEMAND MEEGEREDEN
    MORGEN AL DE TWEEDE LOOP IN KNOKKE
    WE ZULLEN ER EEN LEUK LOOPJE VAN MAKEN
    EN JE WEET ALLES MAG NIETS MOET ;-)

    08-07-2010 om 19:43 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leve de warmte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren de konterdamloop mede gedaan
    twas wel heel warm maar ik was op warmtestage (tunesie) geweest en daar toch 10 x gelopen
    zodus dit mocht geen probleem zijn
    een niet zo snelle start genomen en direct in het zoch van gino en koen gekropen
    na de 1 ronde de waterbevoorraading gepasseerd en in het groepje van 4 had de watermadam maar 2 bekertjes vast
    conclusie ik en gino geen water
    godverslimme toch
    gino kreeg nog een slokje van koen en ikke ???????????   kinne kloppen
    begin 2 ronde; na het missen van het water wist ik dat er een kameraad halfweg de 2 ronde met mijn flesje water stond
    het commando over het groepje overgenomen en het tempo goed hoog gehouden
    halfweg 2 ronde blij dat ik luc zag met mijn flesje
    na mijn verfrissing nog een half flesje over en zo braaf of stom ik ben het overschot gedeeld met mijn concurenten
    de rest van de 2 ronde de kop getrokken en zeker op het einde van de 2 ronde de eerste blijven lopen om
    zeker de waterbevoorraading niet te missen
    de watermadam stond daar terug met 2 bekertjes in een hand
    ik nam het eerste bekertje en het 2 bekertje viel tegen de grond
    ik hoorde terug godverslimme of verdomme achter me roepen
     mijn bekertje zat maar halfvol en na 1 slokje was het al leeg
    zodus mijn concurenten geen water
    de derde ronde, ik nog altijd de kop van de groep aanvoeren en niemand die overnam
    niet kunnen of niet willen wie zal het zeggen
    nog 1,5 km nog altijd op kop
    nog 1 km nog op kop,was ik nu zo sterk ??????????
    de laatste rechte lijn opdraaien ,nog 500meter
    mocht niet meer te lang wachten met mijn versnelling want er zaten nog 4 man op vinkenslag
    nog 450 meter nu moet het gebeuren
    een versnelling geplaatst en ze moesten ervan
    conclussie ze konden niet overnemen ik was te sterk ;-) of ik kon beter tegen die hitte
    binnengekomen op een mooie 11 plaats op 188 deelnemers met een tijd van 39:37 op 10,5 km
    dit is aan 3:44 de km in dit weer wel een goede presatie
    de 11 plaats en toch maar weer de 5 in mijn cat
    sterke gasten die oude mannen
    rita 10 min voor de start de voet omgeslagen
    na onze reis nog geen goed gevoel in de benen ,pijn aan de buikspieren en nu die voet
    toch een mooie race gelopen  een 42 plaats op 92
    7km in 36:24 dit is aan 5:10/km
    al bij al toch een mooie tijd en plaats
    nu rust en woensdag het kustcriterium
    7 km van nieuwpoort
    daar naartoe met als leuze
    alles mag en niks moet
    tot later grtz poppetje

    03-07-2010 om 18:36 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    12-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vuurtorenloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren vuurtorenloop in oostende
    mooie avond niet teveel wind en veel rechte stukken
    was dat geen mooi parcour voor de achillepees
    eens niet borduur op en af en geen 87 bochten
    een snelle start genomen (3;30) en dan zat ik al direct in een groepje waar ik thuis hoorde (gino;johan)
    de tweede km (3.31) na 3 km kwam er dan een vreemde eend aansluiten in ons groepje en nam resolut
    het tempo over
    voor mij was het juist op het limiet om er bij te blijven
    gino had nog kracht om eens over te nemen
    bij ingang 2 ronde nog altijd hetzelfde groepje en ik was het tempo al gewoon en kon zonder problemen
    bijbenen en hier en daar konden we lopers inhalen
    de derde ronde nog 100 meter achter groepje peter haemers die bijna de volledige tijd de kop moest trekken
    nog een halve ronde te gaan en koen tackx moest lossen uit het groepje voor ons
    voelde me goed en ging zelf eens aan de boom schudden
    gino moest onmiddelijk een klein gaatje laten samen met onze onbekende vriend die veel kopwerk had verricht
    nog 400 meter en koen tackx bijgehaald en er direkt op en erover
    voor mij nog peter haemers (1ste olifant) nu nog eens proberen maar ik zag me niet naderen
    nog 50 meter en koen kwam me terug voorbij maar had nog over en het was nog een pittig sprintje
    die ik won ;-) 
    de 10.850 m in 40.23 een mooie 16 plaats op 177 deelnemers
    en spijtig genoeg weer eens een 4 plaats in mijn cat 
    rita een mooie 40 plaats op 91 deelnemers met een tijd van 36.23 op 7.250 m
    allebei tevreden nog eentje gedronken en deze jaar zeker naar de kermis achter de hoek om een zak oliebollen te eten
    de vorige jaren steeds te lang blijven plakken en het was dan al gesloten
    na enkele leffe s nog naar het oliebollenkraam geweest maaaaaaaaaaar
    helaas het was weeral gesloten (weer slechte punten)
    dan maar een frietje gaan eten ergens anders
    morgen op reis naar tunesie voor 14 dagen
    grtz en tot een van de volgende weken he

    12-06-2010 om 13:30 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussel 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren terug naar brussel met de autocar
    om 11u30 vertrokken en maar om 14u15 toegekomen
    redelijk laat dus en dan nog een sanitaire stop en de box in
    stond al redelijk achteraan vergeleken bij verleden jaar en mijn hazen (gino johan vincent en jan)
    stonden nog een heel stuk voor mij
    na de start een duw en trekwerk om toch overeind te blijven en dan stond ik nog redelijk vooraan
    wat moeten die mensen achteraan dan zeggen
    van de loop zelf kan ik kort zijn geprobeerd de eerste paar km aan 4 min de km te lopen maar door de
    drukte daar niet aan toegekomen
    vanaf km 6 vlotjes aan de 4 min de km geraakt maar de tijd dat je verloren hebt in het begin
    is bijna niet goed te maken
    de laatste 3 km bergop ging redelijk vlot tot zelfs 3:53 de km
    aangekomen op 1:21:57 op een 631  plaats
    toch redelijk tevreden maar al bij al had ik nog teveel over op het eind en dat mag normaal niet
    de achille nog pijnlijk maar te doen (de dag zelf)
    vandaag al veel minder ben gelijk 70 jaar nu
    rita een zeer gelijkmatige wedstrijd
    binnengekomen in 1:57:44 en dat is toch weeral 1 volle minuut beter dan vorig jaar
    dan wetende dat ze startnr 19342 had zodus redelijk moeten vringen heeft om overal door te geraken
    dan nog gaan eten en een dansje gedaan (ja ik ook) en tuisgekomen om 3h15
    en vandaag een beetje pijn aan mijn haar
    maar ja voor wat hoort wat ;-)

    31-05-2010 om 10:52 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tevreden over resultaat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren keignaertloop
    na toch weer een rustige periode van trainingen (achille) wist ik niet wat ik kon verwachten
    na een korte opwarming wist ik al weer genoeg,de achille was weer lastig.
    mij weer laten wegdrummen aan de start en gestart op de 3 rij
    gino daarintegen zeer goed weg en direkt een gaatje van een 30 tal meter
    de eerste ronde was het proberen in het groepje van gino te geraken
    einde eerste ronde in het groepje van 6 gekomen samen met gino;koen;ea
    de hele tweede ronde was het aanklampen geblazen want dit gaatje in de eerste ronde dichten was er teveel aan
    de derde ronde vielen er al gasten af en bleven we over met 3 man
    ik gino en koen
    pas de laatste kilometer eens kunnen overnemen vooraan maar niet voor lang
    gino verdiend de sprint van 3 gewonnen voor koen en ik
    tijd 32:20 voor 8km830meter dit is aan 16,4/H  of  3,39/km op  een 22plaats op 230 deelnemers
    conclusie de conditie is nog altijd goed na toch weinig training
    3,39/km op een bochtig parcour met een grasstrook die niet geheel effen lag, mag ik zeker niet klagen
    geklopt van gino,en dit was geen verjaardagskado hoor
    hij heeft het dik verdiend en er zwaar moeten voor knokken
    rita een goede wedstrijd
    de 5km820meter in een tijd van 29:49
    dit is aan 5:07/km een 46 plaats op 110 deelnemers
    het word tijd dat de vrouwen ook eens een 10 km wedstrijd mogen lopen
    dan komt ze zeker en vast nog beter uit de verf
    voor de volgende weken redelijk veel rust en brussel erbij nemen zonder doel te stellen
    na brussel rust tot met de konterdamloop
    daartussen 15 dagen op reis naar de zon en hopelijk vergeet ik daar mijn achillepezen op mijn nachttafel en
    kom ik herboren terug ;-)

    15-05-2010 om 10:05 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rita is in vorm ole ole
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik zal nu eenmaal niet beginnen over mijn eigen maar over mijn vrouwtje
    vandaag halve marathon in veltem (bij leuven)
    na 3 maand niet gelopen te hebben na een operatie en 3 wedstrijdjes van een kleine 8 km tijd voor het grote werk vandaag
    3 rondjes van 7km en 30 meter,geen regen en geen wind of toch niet veel
    zij durfde er geen tijd tijd op plakken maar als voorbereiding op de 20 km van brussel was dit een goede training
    rita aangekomen op een 121 plaats met een tijd van 1h 59 min 51 sec
    het is eindelijk de eerste keer dat ze onder de 2 hr duikt
    het is al eens gebeurd maar de afstand klopte niet
    nu was het wel de juiste afstand
    zodus dit was een geslaagde examen voor de 20 km van brussel he
    ikzelf gestart met het gedacht om aan 4 min de km te lopen
    eindtijd zou dan 1.24.23 zijn
    na 4 km wist ik al genoeg de beentjes waren niet goed genoeg vandaag
    en mijn langste duurloop was maar 14 km zodus..............................
    aangekomen op een 20 plaats in 1.27.12
    toch tevreden met mijn tijd maar moet wel een beetje mijn tijd voor brussel bijstellen hoor
    ik had gedacht aan 1.20 maar zal tevreden moeten zijn met 1.24
    de km nog niet onder de knie en de trainingen niet vlot kunnen uitvoeren door de achille
    nu zitten er 2 tevreden mensen in de zetel aan het denken wat ze zullen eten ??

    08-05-2010 om 21:20 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWESTADLOOP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren mede gedaan aan de nieuwe stad loop beter gekend als apenplaneet
    tijdens het loslopen al direkt gevoeld dat de achille aan geen kanten mee wilde
    de hele week massage ,ijs,fricties,electriek erop en de pijn een klein beetje weg maar
    niet helemaal
    redelijk vlug gestart en weg bij de eerste 5
    na 1 km goed op mijn plaats (15)
    daar kwam gino en luc al aan en dan maar mee gegaan in de loop van die mannen
    na 2 km ging luc er al van door en redelijk vloeiend ook
    gino paste en ik dacht teveel aan achille en kon ook niet veel sneller meer
    de rest van de 1 en 2 tour in het zog van gino gebleven en proberen de pijn te verbijten
    de derde ronde overgenomen van gino en hem 25 meter gelost
    zo blijven lopen tot het einde
    een 17 plaats voor 8km 880 meter in een tijd van 32:25
    conclussie
    moet blij zijn want ben voor gino
    toch vandaag serieus aan het afzien
    kan nooit eens deftig doortrainen met oog op nog iets scherpere tijd
    hoe lang hou ik of achille dit nog vol??????????????????????????????????????????????
    rita een zeer goede wedstrijd gelopen
    het is een van de eerste keren dat ze in haar loopcarriere onder de 5 min de km blijft
    de 5km870meter afgelegd in 29:04 dit is aan 4:59 /km
    zodus heel goed bezig
    volgende week naar brussel de halve marathon ivo vandamme gaan lopen
    we zijn reeds ingeschreven zodus ik moet zeker gaan
    deze week heel de week rust en we zien wel zondag he
    grtz poppetje

    03-05-2010 om 20:53 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



    Welkom op mijn blog!
    Gastenboek
  • uitslag berlijn
  • berlijn
  • marathon berlijn
  • vraagje
  • gevonden

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs