Ik ben jewel, en gebruik soms ook wel de schuilnaam jewel.
Ik ben een vrouw en woon in iets verder van de tuin (jhaa?) en mijn beroep is school.
Ik ben geboren op 09/03/1998 en ben nu dus 27 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: mode,zingen,dansen.
{TITEL_VRIJE_ZONE}
all you need is fashion...
hipste trends over here!
30-06-2011
oolalalalaaaaa
Espadrilles maken comeback!
Links: espadrilles van Lanvin, rechts: model van Theodora and Callum.
Espadrilles waren lang het schoeisel van artiesten en vrijgevochten hippies: ze waren het symbool van de vrijheid. Ze zijn makkelijk, betaalbaar en tegenwoordig ook hip, wat meteen verklaart waarom ze nu zo populair zijn bij fashionista's.
Lederen espadrille van Penelope Chilvers.
Plateauschoen van Castañer.
Zelfs chique designers herontdekten de espadrille. Hoewel je voor al 10 euro dit oorspronkelijk Catalaanse schoeisel uit canvas vindt, kun je ook 300 euro uitgeven aan een roze satijnen paar van Lanvin, ook Yves Saint Laurent maakte hier een versie van. Maar zelfs dure designermodellen zijn gemaakt van canvas en jute of hennep, want betekent dat zij bij de eerste regenbui geruïneerd zijn. Tegenwoordig heb je gelukkig ook exemplaren met een lederen bovenkant en een ruberen, deze doorstaan het regenachtige Belgische klimaat iets beter.
Welk model? Deze schoenen komen er in verschillende gedaanten: het basismodel heeft een platte zool en is rechttoe rechtaan. Maar voor liefhebbers van hoge hakken zijn er plateauversies, het Spaanse bedrijf Castañer waagde zich hier voor het eerst aan in de jaren '60. Durvers gaan voor een model met bandjes rond de enkels. Een leuk accent voeg je toe met vrolijke printjes, maar je hebt ook mooie lederen exemplaren van bijvoorbeeld Penelope Chilvers.
Nu ze regelmatig in het Verenigd Koninkrijk vertoeft en met Britse celebs verbroedert, begint de Amerikaanse Pussycat Doll Nicole Scherzinger steeds meer op Victoria Beckham te lijken. Zelfde jurken Voor de tweede dag op rij daagde de Amerikaanse celeb voor de audities van X Factor in Manchester op in een outfit ontworpen door Posh. In een kort zwart jurkje met brede schouders blies Scherzinger kusjes naar haar wachtende fans. Victoria droeg dezelfde outfit voor een avondje uit in Parijs afgelopen december. Een dag eerder koos de Pussycat Doll voor een strakke grijze jurk die haar rondingen mooi benadrukte, ook een creatie van Posh.
X Factor Scherzinger zit nu in de jury van de Britse versie van 'X Factor', ze zou in 2011 ook dezelfde rol in de Amerikaanse versie vertolken. De zangeres won onlangs de Amerikaanse editie van 'Sterren op de Dansvloer'.
De jurken van Victoria Beckham doen het al een tijdje goed bij celebs. Sarah Jessica Parker en Jennifer Lopez droegen het in het Witte Huis, Elle McPherson, Blake Lively en Kim Kardashian werden er herhaaldelijk mee gespot en een jurk dook zelfs op in de glamourserie Gossip Girl.
Sinds gisteren zijn er twee nieuwe fans: Kate Winslet en Olivia Palermo.
Socialite Palermo koos voor een warmgele jurk met omgekeerde boog ter hoogte van de taille. Geen goede keuze, als je het ons vraagt: de jurk is duidelijk te groot en flatteert Palermo's mooie lijn niet.
Kate Winslet, door de Britse pers ondertuyssen omgedoopt tot K-Wi, maakte een betere keuze: een hooggesloten, nauwaansluitende zwarte jurk met lange mouwen en een versiering ter hoogte van de buik. De jurk zit Kate als gegoten en geeft haar alles wat hoort op de rode loper: elegantie, allure, stijl en klasse.
Claudia Schiffer lijkt niet in staat te zijn een stijlblunder te maken, ze straalt met brillen van Chanel in de laatste campagne van dit merk.
Het 40-jarige supermodel en mama van drie kinderen, heeft de eer het gezicht te zijn van de laatste brillencollectie van Chanel. Ze was ook al de ster van de lentecollectie van het modehuis in 2007. Haar kapsel is voor de gelegenheid erg strak, met een zijscheiding, dit wordt benadrukt door een eenvoudige zwarte trui. de bloem in haar lokken breekt dit gelukkig wel. De brillen ogen erg retro en donker met subtiele accenten aan de zijkant.
Kan jij wandelen op de hoogste ballerina ter wereld?
Pirouettes draaien op hakken van 20 cm, wij zien het geen ballerina doen. Toch waagde de schoenenkeizer Christian Louboutin zich aan het ontwerpen van de hoogste balletschoenen ter wereld.
De creatie van Christian Louboutin.
Gelukkig is het niet de bedoeling dat dames, laat staan danseressen, deze hakken ook echt aantrekken. Louboutin maakte ze voor het 'English National Ballet' en ze worden ook geveild om geld in hun laatje te brengen. De designer waagde zich aan deze excentrieke balletschoen met gigantische hak omdat hij dit de ultieme hiel vindt. "Deze brengt danseressen dichter bij de lucht, hij laat ze naar de hemel vliegen."
"The English National Ballet' hoopt meer dan 50.000 euro in te zamelen. Nog tal van ander designers zetten zich in voor de veiling waaronder Giles Deacon, Erdem en Roksanda Ilincic. Ballet is tegenwoordig erg fashionable. Sinds Natalie Portman een schizofrene ballerina in de Oscarwinnende Black Swan speelde, duiken elementen van deze dans op in de mode- en beautywereld. Zo zijn niet alleen ballerina's en tutu-achtige rokjes trendy, maar is de typische hoge dot een erg populair kapsel bij celebs.
updatePaniek bij de Beliebers: Justin Bieber werd donderdagnamiddag in New York aangevallen. Het tieneridool smakte volgens ooggetuigen tegen de grond nadat een onbekende man een dranghek omver trapte en de 17-jarige knul neersloeg.
Bieber was in New York voor de promotie van zijn nieuwste parfum 'Someday'. Honderden fans stonden hem bij warenhuis Macy's op te wachten, waar de Canadees een signeersessie gaf. Toen hij zijn fans buiten wilden gaan groeten, slaagde een man er in om het popidool een pandoering te geven. De klap was zo hard dat hij meteen tegen de grond smakte. De onbekende man werd onmiddellijk opgepakt door de politie. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender ABC.
Verwarring Volgens ABC 7 Eyewitness News raakte Bieber niet gewond maar was hij overduidelijk helemaal van de kaart. Na de schermutseling besliste Justin om alsnog de fans te ontmoeten die een 'meet en greet' met hem hadden gewonnen.
"Toen Justin werd aangevallen, vlogen zijn bodyguards onmiddellijk op de man af", vertelt een ooggetuige aan OK! Magazine. "Toen hij binnen was, werd hij door zijn vader en zijn lijfwacht Kenny getroost. Ook zijn manager wachtte hem binnen op."
Onduidelijkheid Over het motief van de 'fan' is voorlopig niets bekend. Volgens de politie gaat het om een man van ongeveer 40 jaar die zich een weg naar het tieneridool wist te banen, maar NYPD betwijfelt echter of de man er effectief in slaagde om Bieber neer te slaan.
Ook TMZ spreekt van een groot misverstand. Volgens de entertainmentwebsite gaat het niet om een dolgedraaide fan, maar om een undercoveragent die Justin probeerde te beschermen nadat de menigte zich begon op te dringen. Bieber zou niet geweten hebben dat het om een agent ging en dacht in eerste instantie dat hij werd aangevallen door een fan. De gemoederen zouden snel weer bedaard zijn nadat Justin terugkeerde om zijn signeersessie af te werken.
Miley Cyrus en Justin Bieber hebben er een woelige week opzitten. Gisteren werd Justin nog door een onbekende veertiger aangevallen in New York, vandaag is er een filmpje opgedoken waar een overenthousiaste fan erin slaagt om tijdens een concert van Miley in Melbourne op het podium te klauteren.
Miley was net haar laatste nummer 'The Climb' aan het zingen, toen een jonge fan opeens op de zangeres afstormde en haar arm rond haar probeerde te slaan. Op de video zie je hoe een bodyguard onmiddellijk ingrijpt, maar wat volgt is een geduw en getrek, waar ook Cyrus in betrokken raakt.
De fan wordt uiteindelijk hardhandig van het podium geduwd, waarop een van de veiligheidsmensen Miley van het podium haalt. Het Disneysterretje raakte niet gewond, maar was zo van haar melk dat ze meermaals 'oh my God' in haar microfoon riep.
Vinden jullie dat de jonge fan te hardhandig werd aangepakt?
Tijdens haar optreden in het Canadese Edmonton struikelde Rihanna over haar eigen voeten. Ze smakte tegen het podium maar klauterde meteen weer recht en zong door alsof er niets aan de hand was. Pro!
Kate Moss tekende al collecties voor kledingketen Topshop en handtassen voor het luxueuze modehuis Longchamp, maar nu gaat ze zich wagen aan lipsticks voor het beautymerk Rimmel.
Het model was tien jaar lang het gezicht van Rimmel, maar werd onlangs vervangen door Georgia May Jagger, Lily Cole en Zooey Deschanel. Toch heeft ze niet afgedaan: in plaats van model, namen ze haar in dienst als ontwerpster
Haar collectie zal uit zes lipsticks bestaan, waaronder roze, oranje, rood en gewaagd donkerpaars. Daarnaast bevat deze ook oogschaduw en mascara.
Op de verpakking staat de Union Jack, de vlag van het Verenigd Koninkrijk. Er zit ook een tasje met dierenprint bij, dat je waarschijnlijk gratis bij elke aankoop krijgt. De make-up zou vanaf oktober in de winkels liggen. xxx jewel
Vanaf 17 november zul je bij de budgetvriendelijke winkelketen H&M een feestjurk van Versace vanaf 55 euro kunnen kopen. Het rijke verleden van het modehuis diende als inspiratiebron voor de vrouwen-, mannen- en zelfs interieurcollectie.
Donetalla Versace en Margareta van den Bosch van H&M.
Een model past een van de jurken van Versace, creatief adviseur van H&M Margareta van den Bosch oordeelt.
De exclusieve lijn zal veel prints, kleur bevatten en erg weelderig zijn. Je vindt de stukken in 300 filialen van H&M, maar zal ook online vanaf 17 november verkocht worden, net voor de feestdagen dus. "Ik ben erg blij te mogen samenwerken met H&M en dat ik zo een groot publiek kan bereiken. De ontwerpen zullen typisch Versace zijn", aldus Donatella. Volgend jaar in januari komt er nog een tweede collectie van het luxueuze modehuis in de H&M-winkels. Feestdagen Creatief adviseur van H&M Margareta van den Bosch: "De collectie voor H&M zal glamoureus en flamboyant zijn, alles waar Versace voor staat. Donatella deelt met ons haar iconische ontwerpen uit de archieven van het modehuis. De stukken zullen de perfecte outfit voor de feestdagen worden."
De keten werkte eerder al samen met ontwerpers als Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garcons, Jimmy Choo en recentelijk Lanvin.
Schoenenmerk Jimmy Choo bestaat dit jaar 15 jaar. En hoe kan je dat beter vieren dan de 15 meest iconische schoenen opnieuw op de markt te brengen? De serie zal toepasselijk 'Icons' heten en zal al even toepasselijk Jimmy Choo-prijskaartjes dragen: de goedkoopste wordt geschat op 850 dollar (600 euro), de duurste krijgt (slik) een mooi bedrag van 3875 dollar (2750 euro). Dat verdwijnt niet allemaal in de zakken van het merk, want 10 procent wordt gedoneerd aan de Jimmy Choo Foundation, die steun verleent aan vrouwenorganisaties in Groot-Brittannië.
De selectie van de schoenen blijft voorlopig nog grotendeels geheim maar directrice Tamara Mellon wil wel verklappen dat elk van de uitverkoren schoenen een persoonlijk verhaal vertellen, voor het bedrijf of voor de klant.
Fleur Sandal Volgens talkshoes.com heeft Tamara Mellon ook de 'Fleur Sandal' genomineerd, een sandaal met zebraprint,vele enkelriempjes en een grote, rode anjer op de tenen.
Carrie Zeker is wel dat de Jimmy Choos die Carrie Bradshaw in Sex and the City verloor toen ze naar de Staten Island Ferry liep, wél in de selectie zullen zitten. De schoen genaamd 'Marlene' staat ook beter bekend als 'de verenschoen'.
Het is een open toe, met een klein platform, een asymmetrisch riempje en een (hoe kan het ook anders) hoge hak. De versie die Carrie droeg was gemaakt van paars suède en afgewerkt met blauwe veren op de tenen en het riempje. Er bestaat ook een versie van de schoen zonder platform.
Voor Louboutin was er... De ode aan Sex and the City is wel het minste dat het schoenenmerk kan doen: Carrie was verslaafd aan Jimmy Choo (en, toegegeven, Manolo Blahnik) en zette het merk op de modekaart. Ondertussen is de fut een beetje uit het merk, en zijn Louboutins de nieuwste rage, maar tien jaar geleden was Jimmy Choo het hipste merk.
Wie een van die iconische schoenen te pakken wil krijgen, kan terecht in de Jimmy Choo-winkel in Antwerpen. Wie inspiratie wil opdoen, kan bij Forbes terecht voor een heuse Choo-fotoreeks.
De wereld is twee celebontwerpers rijker. Voormalig topmodel Naomi Campbell treedt in de voetsporen van collega's als Kate Moss, Helena Christensen, Heidi Klum en Claudia Schiffer en plant haar eigen jeanscollectie. In de reeks sterren-die-ontwerpen, is Mischa Barton de laatste aanwinst, na Victoria Beckham, Nicole Richie, Lily Allen, de zusjes Cruz, Christina Aguilera en Jessica Simpson.
Mischa, bekend als Marissa uit The O.C., heeft momenteel al een handtassencollectie en praat met het modebedrijf erachter voor een kledinglijn.
"Het wordt een interessante mix van kleren uit de jaren '40 en '70 met een beetje jaren '20", aldus Mischa. "Het zal eruit ziet als Biba, met felle kleuren, simpele cuts en geweldige stofjes." Wij zien het niet meteen voor ons maar Mischa duidelijk wel. "Het worden allemaal afzonderlijke stukken, zodat mensen zelf hun combinaties kunnen maken."
"Jeans zijn als pasta..." De collectie van Naomi Campbell is concreter: het gaat om 15 stukken, waarvan 10 jeansbroeken en 5 grafische T-shirts die volgende lente en zomer op de markt moeten komen. Naomi werkt daarvoor samen met Fiorucci, een bedrijf met sterke Italiaanse roots.
Misschien daarom dat Naomi in het interview met Vogue Italia de vergelijking maakte tussen jeans en pasta: "Jeans zijn net pasta: beide zijn basisstukken, maar je kan ze altijd anders gebruiken en spelen met accessoires."
De T-shirts zijn allemaal afdrukken van vintage covers die Naomi deed voor i-D magazine, die niet toevallig zijn debut op Italiaanse bodem maakte in een winkel van Fiorucci in 1982. Dat wil volgend jaar net, alweer weinig toevallig, 30 jaar geleden zijn.