exclusief de vrouwen wagen heel orgineel maar ook heel kitch typisch voor vrouwen met een brede portefeuille en een dik gat omdat de auto zo breed is en als het uit is met hun man kunnen ze erin gaan wonen hij is toch zo groot en ruim en agressieve vrouwen kunnen zich afreageren op de auto door in het verkeer tegen alle auto's te rammen met de brede bumper
schetstekening
BMW X6
Aston Martin DB5
Ferrari F350
Lamborghini Muciélago
Maserati MC12
Porsche 911
Rolls Royce Phantom
Caddillac Eldorado
Corvette Grand SPORT
Hummer H3
Pontiac Catalina
Mercedes-Benz SLR
Porsche 911
Mercdes-Benz 300SL
Ferrari Enzo
Porche GT-3
Porche GT-3 RS
T-Bucket
new Mc Claren
Pontiac Firebert
Buggati Veyron
Buggy (Beache Car)
Ford GT
start your engine !
Start Your Engine: je vind hier alles van auto's motoren autosport
Caddilac Eldorado : De Cadillac Eldorado is een automodel van Caddilac en werd in de periode van 1953 t/m 2002 op de markt gebracht.De woorden El dorado betekenen De gouden in het Spaans. De naam werd in 1952 aan een conseptauto gegeven, ter ere van het vijftig jarig bestaan van het merk Cadillac.Er zijn acht generaties ElDorado's uitgebracht:1953 t/m 1954, de 1e generatie: Dit model was de gebaseerd op de eerder genoemde conceptversie. Deze wagen was in de kleuren blauw, wit, rood en oker te krijgen. 1955 t/m 1958, de 2e generatie: In 1957 kwam een extra luze versie, de Eldorado Brougham uit. Deze was zelfs duurder dan de Rolls Royse Siver Cloud van destijds. 1959t/m 1966, de 3e generatie: Van deze versie werd de caressori met de hand gemaakt door hetItaliaanse Pinifarina. 1967 t/m 1970, de 4e generatie: Deze had een compleet ander ontwerp. Hij had hetzelfde platform als de Oldsmobiel Tornado. 1971 t/m 1978 de 5e generatie: Deze wagen had zogenaamde fender skirts, waarmee de achterwielen grotendeels werden afgedekt. In 1976kwam de extra luxe Biarritz-versie op de markt. 1979 t/m 1985, de 6e generatie: Voor het eerst werd de Eldorado kleiner dan haar voorgangers. 1986 t/m 1991, de 7e generatie: Ook deze was weer kleiner en voor het eerst was het dak gewoon onderdeel van de carrosserie, i.p.v. dat er een apart onderscheidende hard top op zat. 1992t/m 2002, de 8e generatie: Dit was het laatste model. De meeste franje was verdwenen. In 2002werd als afscheid nog een aparte oplage geproduceerd in dezelfde witte en rode kleuren waarin destijds de eerste generatie was geproduceerd. Hierna viel het doek voor de Eldorado.
Land Rover: De Land Rover is op de Amerikaanse Willy's Jeep na het oudste terreinwagenmerk ter wereld. De wagen ontleent zijn naam aan de verwachting dat hij veel op het land gebruikt zou worden. Zo droeg de eerste brochure die werd uitgegeven nog voordat de auto in productie was de titel "The Land Rover for the farmer, the countryman and general industrial use".De Land Rover wordt al sinds 1948 gebouwd. De productie startte in Engeland, maar al snel werden Land Rovers in licentie gebouwd in onder meer Australië, Spanje, België en Duitsland. Dit kwam doordat deze landen grote partijen terreinwagens nodig hadden voor onder andere het leger en de politie. In Spanje werden de Land Rovers door Santana Motor S.A. (in licentie) gebouwd, in België door Minerva en in Duitsland door Tempo.De Roverfabriek, die in 1947 werd gerund door twee broers, Maurice en Spencer Wilks, had na de oorlog overcapaciteit, omdat er jarenlang voornamelijk militaire goederen geproduceerd werden. In 1948 bouwden de broers de fabriek opnieuw op. Ze maakten een auto die op meer gebieden kon worden gebruikt dan de Willys Jeep. Hiervoor haalden ze hun oude Willys Jeep uit elkaar en bouwden met nieuwe en verbeterde onderdelen hun eigen terreinwagen: de Land Rover. De allereerste Land Rovers leken daardoor technisch nog veel op de Willys Jeep.De Land Rover werd aanvankelijk geproduceerd door Rover. In 1967 werd Rover een onderdeel van Leyland Motors Ltd, later British Leyland(BL). In 1975 werd Land Rover een afzonderlijke werkmaatschappij binnen BL. De Rover Group werd in 1986 een onderdeel van British Aerospace, en werd in 1994 overgenomen door BMW dat Land Rover afsplitste en in 2000 verkocht aan de Ford Motor Company. Deze laatste verkocht het merk in april 2008 aan het Indiaase Tata Motors.
Aston Martin DB9: De Aston Martin DB9 is een 2+2 GT van de Britse autobouwer Aston Martin. De wagen werd voor het eerst aan het publiek getoond op het autosalon van Frankfurt in 2003 en is te verkrijgen als coupé of cabriolet als de DB9 Volante.
De DB9 volgt de DB7 op en bouwt qua design voort op de Vanquish. Ian Callum zorgde voor het ontwerp en een gelijkaardige radiator vooraan met luchthappers onderaan zijn terug te vinden in de DB9. Later werd het ontwerp nog wat bijgeschaafd door Henrik Fisker.
Voor het bouwen van de DB9 werd een nieuw platform ontwikkeld, het VH Platform (vertical/horizontal platform), wat gebruikt wordt voor alle nieuwe Aston Martin modellen. De wagen heeft een aluminium frame en ook in de carrosserie werd aluminium gebruikt. Het droog gewicht komt hiermee op ongeveer 1710 kg.
De motor is een 6L V12 die zorgt voor 455 pk. De DB9 heeft achterwielaandrijving en de motor is vooraan geplaatst. Het schakelen kan met 2 peddels achter het stuur, of met een traditionele zesbak.
In 2004 werd op het autosalon van Detroit een cabriolet versie van de DB9 voorgesteld. De cabrio kreeg de naam DB9 Volante. Henrik Fisker zorgde opnieuw voor het ontwerp. In 2004 presenteerde Aston Martin ook de circuitversie, de DBR9. Daarmee zou het automerk definitief terugkeren in de racerij, en in totaal met drie raceteams meedoen aan de Le Mans van 2005 en 2006. Begin 2006 lanceerde Aston Martin ook de DBRS9, een afgeslankte, goedkopere versie van de DBR9. Deze wagen is gebouwd volgens de FIA GT3-reglementen.
Cars:
Tuning is het modificeren van auto's of motorfietsen. Meestal gaat het er om de voertuigen sportiever en opvallender te maken. wagen kan licht getuned worden, bijvoorbeeld enkele spoilers of Een labeltjes en kleuraccenten, of zwaarder, met bijvoorbeeld grote onderdelen van andere wagens.Tuning kan zowel in het exterieur als in het interieur plaatsvinden. Het stretchen of bepantseren van auto's kan ook als tunen gezien worden maar dit valt eerder weer onder aparte "branches". De meeste tuners kunnen verschillende automerken onder handen nemen. Regelmatig gaat het om merken van dezelfde groep, bijvoorbeeld BMW, Honda, VW, Mitsubishi en ToyotaVeel gestylde wagens zijn de Volkswagen Golf, de Peugeot 206, de Honda CRX (Del Sol), Opel Corsa en de Seat Ibiza. Dit zijn keer op keer kleine drie- of vijfdeurs modellen. Tuning is dan ook een alternatief indien men geen geld heeft voor een dure sportwagen. Tuning is er ook bij de duurdere automerken: er zijn tuning programma's voor Maybach, Rolls-Royce, Aston Martin, Lamborghini, Nissan GT-R en dergelijke. Men kan natuurlijk ook zelf een auto tunen, om zeker te zijn dat hij uniek is. Dit bespaart ook veel geld. Onderdelen kunnen worden gekocht, zelf gemaakt, of van de sloop gehaald worden, om deze zodanig aan te passen dat ze onderdeel kunnen worden van een getunede auto.Populaire tuningaspecten zijn spoilers, vooraan omdat de wagen dan lager bij de grond staat en achteraan voor de neerwaartse druk en de opvallendheid, muziekinstallaties, In Car Entertainment (ICE), lak en stickers zijn populaire stylingaspecten. Ook zijn er stylers die oude wagens omzetten in de nieuwe modellen, of kleine sportwagens omzetten (alleen uiterlijk dan) in supersportwagens. Naast de zichtbare styling-onderdelen zijn er ook bedrijven die alleen de motor onder handen nemen, een voorbeeld hiervan is chiptuning. Verder is er natuurlijk ook nog veel meer aan niet zichtbare tuning, bijvoorbeeld het inbouwen van (extra) turbo's of het vergroten van de cilinderinhoud. Maar ook het verbeteren van de luchtinlaat, uitlaat en alles wat daar tussen valt is een populaire aanpassing.
Flame Kit: Een flame kit is een zelfbouw kit om vlammen uit de uitlaat van de auto te laten schieten.De flame kit is in Nederland een legale nieuwe trend. D.m.v. een controlbox in de wagen wordt een in de sportuitlaa gemonteerde bougie bediend, die de onverbrande benzine in de uitlaat ontsteekt. Dit op zich is normaal, gezien bij alle auto's onverbrande brandstof de uitlaat verlaat. Dit systeem kost geen extra brandstof. Een flame kit is eenvoudig te monteren en wordt meestal geleverd met een montage handleiding. Helaas wast de onverbrande benzine "die eigenlijk moet ontsteken tijdens de arbeidslag" de olielaag van de cilinderwand onder het b.d.p.(bovenste dode punt) ook komt er onverbrande benzine in de olie terecht. Dit verkort de levenduur van de motor aanzienlijk. ook is dit funest voor een katalysator
T-Bucket en (Opus,Xflow) Leuke kleine Ford Opus Hotrod met Ford Xflow motor. bouwjaar 1972, afgeleverd met ned. kenteken. Destijds verkocht als Ford Opus. Zie ook de foto's uit een oud tijdschrift van 1968. Erg grappig ding met correct kenteken. Ford Popular vooras, Chain Stuur , Ford Xflow motor etc.. Echt wel iets heel bijzonders. Leuk voor reklame of iets dergelijks. Kost niets in gebruik de T-Bucket staat ook op onze eremuur links,later gaat het artiekel verderOVER ALEEN DE T-Bucket.En zie je nog foto's ervan. En nu artiekel over de T-Bucket: de T-Bucket is afkomstig van het Americaanse merk Fort.De 'kleine Hot Rod' is bedoeld voor1 persoon bestaat ook voor meerdere personen ,de T-Bucket met een stoffen dak dat open en toe kan.De T-Bucket heeft een kleine maar krachtige V8 motor die meestal blood op het frame zit.Het bouwjaar van de T-Bucket is in 1929,de standard motor heeft 5700cc en de 2 uitlaatpijpen zie je langs zij aan de Hot Rod.Bij somige T-Bucket's zie je op de motor een Holy luchtinlaat staan .(op de foto hieronder)
BMW Isetta De dwergauto of microauto is een segment van de automobielmarkt dat bestaat uit zeer compacte auto's . Dit soort kende een bloeiperiode in Europa in de jaren 50,toen benzine schaars was. Voorbeelden in de BMW Isetta,de Fiat 500 en de Goggomobil .
Dossier Buggati Buggati VeyronEB16 Buggati W16 8,0 liter motor De Bugatti Veyron EB16.4 is een spraakmakende en zeer geavanceerde, exclusieve auto. Het is tevens de duurste productieauto van het moment en de snelste en duurste Duitse auto ooit. Om de top van 407 km/u te halen moet je een speciale sleutel omdraaien, anders is de topsnelheid begrensd op 'slechts' 375 km/uVermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur. Deze is bij elke Bugatti anders) Topsnelheid: fabrieksopgave 406 km/u, hoogst gemeten topsnelheid: 407,4 km/u door Top Gear / 408,47 gemeten door Duitse overheidsinspectie op 19 april 2005. Motor: 8,0 liter W13 met 4 turbo's 0-100 km/u: 2,5 seconden 0-200 km/u: 7,3 seconden 0-300 km/u: 16,7 seconden 0-± 400 km/u: 54,8 seconden 400 mm carbon-keramische remschijven Vierwielaandrijving Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo 10 radiatoren: 3 om de motor te koelen, 3 van de intercooler, 1 voor de asolie, 1 voor de motorolie, 1 voor de hydrauliekolie Gebruikt op topsnelheid evenveel lucht in een minuut als een mens in vier dagen Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheidis de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg (115 l/100 km). Speciale banden, houden het op topsnelheid 15 minuten uit Lengte: 4,5 meter Breedte: 2,1 meter Totaalgewicht: 2080 kg Heeft een extra teller, namelijk een pk-teller. Deze gaat van 0 tot 1001 met stappen van 100.
De Plymouth Prowler was een retro-roadstervan het Amerikaanse automerk Plymouth . Het model werd tussen 1997 en 2002 verkocht. In dat laatste jaar werd het model onder de naam Chrysler Prowler verkocht nadat het merk Plymouth was stopgezet. De recente opkomst van het retrosegment wordt aan de Prowler toegeschreven. Zo'n 10% van de Prowler's werd geleverd met een speciale aanhangwagen die dezelfde kleur als de auto had.
Vierwielaandrijving Vierwielaandrijving, ook wel: 4WD, 4x4 (vier-maal-vier) is een aanduiding voor voertuigen met vier wielen waarbij alle vier de wielen kunnen worden aangedreven, door één centrale motor, of door één (hydraulische) motor per wiel. In feite beschikt een vierwielaangedreven voertuig zowel over voor- als achterwielaandrijving.
Vierwielaandrijving is permanent, of inschakelbaar. Permanent betekent dat altijd alle vier de wielen worden aangedreven. Als het inschakelbaar is, zullen, indien uitgeschakeld, 2 wielen (op 1 as) worden aangedreven. Tegenwoordig is de techniek vaak ook in combinatie met bijvoorbeeld differentieelsloten en tractiecontrole, waardoor bepaalde wielen (tijdelijk) niet of juist harder aangedreven worden, of exact even hard wordt aangedreven als andere wielen.
Ik ben Adriaan
Ik ben een man en woon in () en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 11/09/1998 en ben nu dus 26 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Auto's Gitaar.
Ik ben het meest geintereseert
in auto's en daarom maak ik er
een blog van