Mijn spot met de reclamespot; spotkennis of mediawijsheid?
Gebruikswaarde of existentiële waarde?
25-04-2015
Anna Hills parodie op photoshoppen.
Wie heeft nu
de beste mogelijkheden in onze pluriforme samenleving?
Komt de eer toe aan de realiteit, de individualiteit of ICT? Wie biedt en
verkoopt
maakbaarheid het beste? Wie is het meest maakbaar? Dit zijn allerlei
bedenkingen
die Anna aanhaalt in haar fotografisch werk.
'"I thought it would be fun to poke fun at how much beauty
ads are overly manipulated," she told the Huffington Post in an email.
"They really are altered so much, they may as well be advertising
Photoshop rather than the products they actually sell."
'Given that a worrying number of
female consumers believe that advertisements depict models and celebrities as
they seemin real life, these images are a refreshing reminder of just how far digital
editing can go.'
'Stoer
poseert Jojanneke op de Wallen voor haar docusoap over prostitutie. Maar wie de
originele foto naast de uiteindelijke coverfoto legt, ziet duidelijk dat het decolleté van de
presentatrice volledig is opgepoetst door de opmaakredactie. Het truitje dat ze
aan heeft, sluit opeens een centimeter of tien hoger. Blijkbaar was de cover
voor de christelijke lezers anders niet 'koffietafelproof.'' Van
preutsheid gesproken in een gepornoficeerde samenleving.
Indien u
interesse heeft in dit artikel, kan u dit artikel verder lezen indien u
onderstaande website bezoekt.
'Beeldmanipulatie
bestond al voordat er computers waren. De tentoonstelling Faking it in Washington, VS, toont
voorbeelden van oude fotos die kunstzinnig of politiek,
bewerkt werden. Photoshop is al zo oud als fotografie zelf, zegt de National
Gallery of Art, waar woensdag de expositie opent.'
'De
tentoonstelling heeft 200 fotos waar op een of andere manier mee is geknoeid,
zonder computer Het hele digitale
repertoire bestond toen ook al: rimpels wegpoetsen, buiken dunner maken en
zelfs gebeurtenissen uitbeelden die niet echt zijn.
Wie interesse
heeft om pareltjes van oude gemanipuleerde foto's te zien kan onderstaande
website bezoeken.
Werkelijk alles
is te koop en verkoopbaar tegenwoordig: spermacelletje, baarmoedertje of kindje
daarvan was ik al op de hoogte gebracht. Maar tegenwoordig gaan we zelfs een
stapje verder, laten we zeggen nog 'dieper'. Stef Verbeeck en Kirsten Ujvari
maken van jou een sterk merk. Aan de hand van concrete tips en beproefde
methodes kan u, beste lezer, zich laten verpakken om uzelf te verkopen, opnieuw
en opnieuw, niet eens aan de hoogste bieder, neen, u moet immers reproducerend
verkocht worden. U mag zich intellectueel prostitueren waardoor uw imago zal
worden opgepoetst. Wilt meer weten over dit gerenommeerd reputatiebureau,
gespecialiseerd in imago-oplossingen? Aarzel dan niet langer,immers iemand moet
u toch dragen, niet?
Ik zal u al
een voorsmaakje geven:' Determineer uw Unique
Promise of Value. U weet dat uw personal brand bepaald wordt door de perceptie
van anderen en de associaties die mensen maken met uw persoon en datgene wat u
vertegenwoordigt. Het helpt u te communiceren waarom mensen voor u moeten
kiezen en niet voor iemand anders.'Laat de
mond-tot-mondreclame haar werk doen zodat mensen u vertrouwen om uw doelen te
bereiken...
De Oosterse
mystiek waarschuwt dat een vrouw zeer selectief dient te zijn in de keuze van
haar seksuele partner. Sterker nog, in haar keuze van seksuele partner moet zij
selectief zijn, ook dient zij zeer prudent om te springen met het openen en
sluiten van haar geest.
Het is heel
vreemdom te lezen hoe merkenjunkies
blijkbaar nonverbaal met elkaar communiceren via merkkleding. Zij binden zich
aan merken om zich hoopvol te verbinden met anderen, om vervolgens hun perceptie te
bespelen in hun beeldvorming over zichzelf. Paradoxaal genoeg wil men er bij
horen, maar toch niet hetzelfde zijn als iedereen. Men wil dus blijkbaar bij
het populaire leven horen en daarin geaccepteerd worden en toch op de een of
andere manier strijden voor een persoonlijke identiteit.