Inhoud blog
  • Als religie opium voor het volk is, dan is ideologie cocaïne voor de Belgische politieke elite.
  • Terug naar de natuurlijke versie?
  • Wie is wie?
  • Ik ben zo eenzaam zonder jou!
  • Hermafrodiet of het nieuwe derde geslacht als mix van de nieuwste medische vruchtbaarheidstechniek?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Mijn spot met de reclamespot; spotkennis of mediawijsheid?
    Gebruikswaarde of existentiële waarde?
    25-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anna Hills parodie op photoshoppen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wie heeft nu de beste mogelijkheden in onze pluriforme samenleving?
    Komt de eer toe aan de realiteit, de individualiteit of ICT? Wie biedt en verkoopt
    maakbaarheid het beste? Wie is het meest maakbaar? Dit zijn allerlei bedenkingen
    die Anna aanhaalt in haar fotografisch werk.

    '"I thought it would be fun to poke fun at how much beauty ads are overly manipulated," she told the Huffington Post in an email. "They really are altered so much, they may as well be advertising Photoshop rather than the products they actually sell."

    'Given that a worrying number of female consumers believe that advertisements depict models and celebrities as they seem in real life, these images are a refreshing reminder of just how far digital editing can go.'

    Bron: http://www.huffingtonpost.com/2013/12/12/photoshop-parody-ads-anna-hill_n_4427839.html

    25-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook de EO gebruikt de digitale gum.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    'Stoer poseert Jojanneke op de Wallen voor haar docusoap over prostitutie. Maar wie de originele foto naast de uiteindelijke coverfoto legt, ziet duidelijk dat het decolleté van de presentatrice volledig is opgepoetst door de opmaakredactie. Het truitje dat ze aan heeft, sluit opeens een centimeter of tien hoger. Blijkbaar was de cover voor de christelijke lezers anders niet 'koffietafelproof.'' Van preutsheid gesproken in een gepornoficeerde samenleving.

    Indien u interesse heeft in dit artikel, kan u dit artikel verder lezen indien u onderstaande website bezoekt.


    Bron: http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/fotoshopt-de-eo-decollete-jojanneke-weg

    25-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tentoonstelling 'Faking it'

    'Beeldmanipulatie bestond al voordat er computers waren. De tentoonstelling Faking it in Washington, VS, toont voorbeelden van oude foto’s die kunstzinnig of politiek, bewerkt werden. ‘Photoshop’ is al zo oud als fotografie zelf, zegt de National Gallery of Art, waar woensdag de expositie opent.'

    'De tentoonstelling heeft 200 foto’s waar op een of andere manier mee is geknoeid, zonder computer “Het hele digitale repertoire bestond toen ook al: rimpels wegpoetsen, buiken dunner maken en zelfs gebeurtenissen uitbeelden die niet echt zijn.”

    Wie interesse heeft om pareltjes van oude gemanipuleerde foto's te zien kan onderstaande website bezoeken.

     Bron: http://www.metmuseum.org/exhibitions/listings/2012/faking-it

    Bijlagen:
    katvrouwtje.jpg (69.2 KB)   

    25-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Personal branding-mensen als merken.

    Heeft u al ooit gehoord van imagoconsulenten?

    Werkelijk alles is te koop en verkoopbaar tegenwoordig: spermacelletje, baarmoedertje of kindje daarvan was ik al op de hoogte gebracht. Maar tegenwoordig gaan we zelfs een stapje verder, laten we zeggen nog 'dieper'. Stef Verbeeck en Kirsten Ujvari maken van jou een sterk merk. Aan de hand van concrete tips en beproefde methodes kan u, beste lezer, zich laten verpakken om uzelf te verkopen, opnieuw en opnieuw, niet eens aan de hoogste bieder, neen, u moet immers reproducerend verkocht worden. U mag zich intellectueel prostitueren waardoor uw imago zal worden opgepoetst. Wilt meer weten over dit gerenommeerd reputatiebureau, gespecialiseerd in imago-oplossingen? Aarzel dan niet langer,immers iemand moet u toch dragen, niet?

    Ik zal u al een voorsmaakje geven:' Determineer uw Unique Promise of Value. U weet dat uw personal brand bepaald wordt door de perceptie van anderen en de associaties die mensen maken met uw persoon en datgene wat u vertegenwoordigt. Het helpt u te communiceren waarom mensen voor u moeten kiezen en niet voor iemand anders.'Laat de mond-tot-mondreclame haar werk doen zodat mensen u vertrouwen om uw doelen te bereiken...

    De Oosterse mystiek waarschuwt dat een vrouw zeer selectief dient te zijn in de keuze van haar seksuele partner. Sterker nog, in haar keuze van seksuele partner moet zij selectief zijn, ook dient zij zeer prudent om te springen met het openen en sluiten van haar geest. 




    23-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wil je je lachspieren even oefenen?
    Als bijlage vind je de link naar een reclamefilmpje van Doritos. Waan je in 1 seconde terug in je eigen zalige kinderwereld.


    https://www.youtube.com/watch?v=Y-P0Hs0ADJY

    22-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Vrijheid is niet gelijk aan overgave aan impulsen van dwangneurosen.


    Het boek Merkenmoe gaat over het schokkend inzicht van een person die inziet dat zijn leven afhangt van alles wat cool en trendy is. Als afscheidsritueel verbrandt de jongen alle merkspullen op een publieke plaats in het hart van Londen ter beëindiging van zijn merkverslaving. Op een zeer ontboezemende wijze verhaalt het boek hoe een persoon zich relateert tot ander(en) om een effect te sorteren op hun geestesweefsel in ruil voor identiteitsvorming. Het boek laat zien hoe diep tragisch het is dat een mens een ander mens het ultieme recht toedicht om hem in zijn bestaan te bevestigen, alsof het zou moeten worden verdiend...

    Het is heel vreemd om te lezen hoe merkenjunkies blijkbaar nonverbaal met elkaar communiceren via merkkleding. Zij binden zich aan merken om zich hoopvol te verbinden met anderen, om vervolgens hun perceptie te bespelen in hun beeldvorming over zichzelf. Paradoxaal genoeg wil men er bij horen, maar toch niet hetzelfde zijn als iedereen. Men wil dus blijkbaar bij het populaire leven horen en daarin geaccepteerd worden en toch op de een of andere manier strijden voor een persoonlijke identiteit.

    Heel duidelijk illustreert het boek hoe de macht om mensen te accepteren om zelf geaccepteerd te worden bezit neemt van iemand. Samengevat kan je zeggen dat de auteur heel helder beschrijft hoe iemands identiteitsvrees een sociale stoornis wordt. Deze valstrik van identiteit en identiteitsvorming komt veel vaker voor dan wij wensen. 

    Het is ontzettend fijn om te lezen dat de jongen blijkbaar na een lange strijd zichzelf bevrijd heeft van zijn merkverslaving.







    21-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs