Inhoud blog
  • Als religie opium voor het volk is, dan is ideologie cocaïne voor de Belgische politieke elite.
  • Terug naar de natuurlijke versie?
  • Wie is wie?
  • Ik ben zo eenzaam zonder jou!
  • Hermafrodiet of het nieuwe derde geslacht als mix van de nieuwste medische vruchtbaarheidstechniek?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Mijn spot met de reclamespot; spotkennis of mediawijsheid?
    Gebruikswaarde of existentiële waarde?
    18-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziehier een geweldig filmpje over klantvriendelijkheid en efficiëntie.
    Hieronder vindt u de link naar een geweldig satirisch filmpje over klantvriendelijkheid. Wellicht heel herkenbaar? Ik wens u alvast veel kijkplezier!

    https://www.youtube.com watch?v=aCPldOHTXng

    18-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De loze belofte...

    De reclamewereld, de politiek en ook ons onderwijssysteem dragen allen de krachtige boodschap uit dat u tekortschiet. Het ontbreekt u aan iets:u hebt een probleem en zij bieden u een oplossing. Althans, dat is de gemeenschappelijke boodschap. De reclame probeert u te laten geloven dat u iets verkoopbaar nodig heeft voor uw welbevinding, al weet u dat zelf nog niet. U bent gebrekkig en wonder boven wonder biedt  hun expertise u een uitweg. Gaat er al een belletje rinkelen? Waar hebben we dit eerder gehoord? Waren het niet de 'would-be guru’s' in India die dit als eerste hadden begrepen? Zijn het niet de moderne godsdiensten die het plaatje voor ons willen kleuren? Iedereen huivert bij het grote gevaar rond sekten (ik ook hoor) maar wat doet onze psychologie? Alleen dankzij de kracht der statistieken en jarenlange indoctrinatie heeft zij haar positie verworven.Evenzeer gebakken lucht! Maar wel met een enorm verduisterend effect, allen maken ons tot geestesslachtoffer ofschoon wij er geen weet van hebben. De moderne slavernij houdt namelijk in: iemand laten geloven dat hij vrij is, vrij om te consumeren, vrij om te denken ( binnen de gehanteerde paradigma’s), vrij om te kiezen ( al zij het dan dwangneuroses), vrij om …alles behalve vrij te zijn…


    18-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog even dit...

    Het is beangstigend om te beseffen dat mensen hun hele leven lang studeren en zelfs les geven, zonder ooit echt aandachtig zijn geweest voor hun intrinsieke volkomenheid. Ons onderwijskundig systeem loopt over van onkunde. De individuele bevrijding moet borg staan voor de samenleving, anders maakt men er een gevangenis van. Hierom dient men de geest te verijlen om de subjectieve wereld te beheersen naar authentieke maatstaven, niet te verdichten. Kwaliteit is inherent aan waarden en normen vanuit een soeverein individu dat interacteert met de collectiviteit. Definiëring van kwaliteit vanuit subjectieve nood ter tegemoetkoming van de eigen praktische wenselijkheid is een duidelijk signaal   dat ons begrip van de mens marginaal is. Helaas stimuleert dit juist de inwikkeling in een identiteit via objectverwijzing. Dit heet conceptuele vervuiling en deze vervuiling is vernietiging van cognitie. Deze ziekmakende factoren moeten we bannen uit onze geestesdynamiek om niet in haar bindende invloed te komen. Ergerlijk is het om vast te stellen hoe deze pathologie ingeburgerd raakt, eigenlijk zelfs de norm is geworden. Men spreekt vanuit delen van onze geest waarin men gefixeerd is geraakt en elk deeltje strijdt nu voor het eigen gelijk en levensvatbaarheid, compleet onttrokken aan het geheel…over geestelijke kankercelllen gesproken…Lang leve de reclame, de politiek en ons onderwijs zou ik zeggen?

    18-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alvast even een bedenking, voordat ik effectief aan de slag ga.

    Al eerder gaf ik aan dat ik me als individu conceptueel onveilig voel in de collectieve psychologie. Een mens degraderen tot een nuttigheidsobject of consument is beneden alle niveau. Uiteraard heeft dat alles te maken met de plasticiteit van onze psyche, waar de reclamejongens gretig op in spelen.

    Een geest die vibreert rond een artificieel centrum is immers een aberratie van Mens-zijn. Laten we het eens even hebben over het gebruik en het misbruik van het ego …

    Het doel van kennis in de occidentale psychologie en haar kennisinstituten is steeds: het superponeren van kennisinhouden. Wie heeft dit beter dan wie dan ook begrepen? Natuurlijk de reclamewereld! Laten we niet vergeten dat ook ons onderwijssysteem verder kleutert op dit gebrekkig en destructief levensdoel.

    Ervaren is steeds de oorzaak van kennen, niet de bron. Vandaar dat competitiviteit en rivaliteit welig tiert en zelfs viert binnen beide systemen. Het gaat immers om controle. Maar kunnen hogere filosofische of waarachtige spirituele waarheden wel ‘gecontroleerd’ worden?

    Enfin, ons onderzoeksdomein is beschreven, maar kan de afwijking van de menselijke geest wel in kaart gebracht worden?

    Zou het niet interessanter zijn als we ons niet alleen bevrijden van het monster dat reclame veelal is, maar ook, of zelfs liever nog, van onze eigen neurose onszelf steeds te verhouden/beperken tot de geestesinhoud van onze gesprekspartner?


    18-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps...als gastvrouw heet ik u van harte welkom!

    Beste docent,

    Bij deze heet ik u van harte welkom op mijn blog.Met ontzettend veel enthousiasme en heel veel plezier heb ik een aantal opdrachten reeds vervuld. Vooral de reclamespot was een zeer toffe opdracht. Twee weken nadat u ons de opdracht heeft uitgelegd, was mijn reclamefilmpje klaar. De titel heet: Miss Communication. Ik heb een digitale app bedacht die de naam 'eloquentia' draagt. Een aantal trucjes uit de reclamewereld komen ruim aan bod.

    Helaas is niet alles praktisch verlopen zoals het zich in mijn geest afspeelde, maar het resultaat mag er wezen. Wat jammer dat mijn hoofdrol uitviel. Mijnheer Kuiypers had zeker met heel veel glans een fantastische professor neergezet, maar helaas nam het leven een andere wending. 



    18-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de slag dan maar...


    Mijn eerste zoektocht naar boeken aangaande het thema mediawijsheid en marketing heeft een aantal boeiende boeken opgeleverd: Hoe ik leerde leven zonder logo's van Neil Boorman, De reclamejongens van Bruno Vanspauwen, Reclamewerking ontrafeld van Max Sutherland, Blikvanger van Drs. Laura Emmelkamp en tot slot Personal Branding van Stef Verbeeck en Kirsten Ujvari.

    Ik ga alvast even bladeren...tot later!

    18-04-2015 om 00:00 geschreven door PAV-leerling  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs