Foto
Inhoud blog
  • Hartelijk Welkom, voor de start van de Kattenbergroute!!!
  • Hedwig zet Solutia op de Ventoux
  • Van de Wiele Classic
  • Van de Wiele Classic
  • Omloop Van Vlaanderen
    Links
  • Vlaamsewielrijdersbond
  • Solutia
  • Polderrenners
  • muntecyclingteam.
  • nsport.be/
  • cyclingnews
  • wielertoerist.be
  • Ronde Van Vlaanderen
  • Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen
  • Mijn foto's
    Links
  • Druyts Jessy
  • Kalender ritten
  • Ritten
  • Mont Ventoux
  • De Kale Berg Mont Ventoux
  • du festival luxembourgeois de cyclisme féminin
  • sporttestcentrum
  • .omloophetnieuwsblad
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Solutia Cycling Team Gent
    No more excuses ! Come ride with us
    Solutia Cycling Team Gent
    15-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalender Okt
    Aangezien het weer niet te best zal zijn dinsdag zullen we een bezoek brengen aan Het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde.
    Wie gaat er mee?
    Freddy

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgsysteem tegen overlast wielertoeristen id Vlaamse Ardennen
    Borgsysteem tegen overlast wielertoeristen id Vlaamse Ardennen
    Oost-Vlaams gouverneur André Denys werkt aan een overlastreglement voor organisatoren van fietstochten die door de Vlaamse Ardennen trekken. Zij zullen onder meer een waarborg moeten betalen voor ze toestemming krijgen om door die gemeenten en steden te rijden. "Ik begrijp dat iedereen met de fiets door de Vlaamse Ardennen wil, maar soms wordt het wat te veel. We moeten zelfs fietstochten kunnen verbieden", verdedigt Herman De Croo het reglement.


    Na de AVS Peter Van Petegem Classic in april trokken een aantal burgemeesters uit de Vlaamse Ardennen aan de alarmbel. Zij waren de overlast die wielertoeristen die zaterdag veroorzaakten grondig beu. "Er moet een systeem komen, waarbij elke grote organisator een borg moet betalen om toegang te krijgen tot ons grondgebied. Wie de regels aan zijn laars lapt, zal betalen én is niet langer welkom", maakte de Brakelse burgemeester Herman De Croo zich toen sterk.


    Gouverneur André Denys, zelf een fervent wielertoerist, begreep het protest van de burgemeesters en ging aan de slag. Van sportmarketingteam Golazo, dat zelf onder meer de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen én de Van Petegem Classic organiseert, kreeg Denys een kopie van het overlastreglement dat de provincie Luik hanteert. Een organisatie met 500 deelnemers betaalt daar 3.000 euro waarborg. Naargelang het aantal deelnemers kan dat oplopen tot 10.000 euro, voor bijvoorbeeld een organisatie als de Ronde. Cijfers voor onze streek wilde de provincie gisteren nog niet geven, die worden mogelijk deze namiddag vrijgegeven tijdens de provincieraad. Denys zal daar zijn plannen toelichten.


    "Die plannen kunnen de doodsteek zijn voor kleine wielerverenigingen", meent provincieraadslid Jo De Loor (sp.a) uit Herzele, zelf ook een fervent fietser. "Zij organiseren vaak jaarlijks een paar fietstochten, waar zo'n 1.000 deelnemers op afkomen. Die hebben geen 3.000 euro in kas. De meeste organisatoren verbeteren elk jaar hun organisatie door overleg met de gemeenten en steden die aangedaan worden. We moeten die mensen aanmoedigen, eerder dan hen zo'n reglement voor te schotelen."


    Daar is burgemeester Herman De Croo (Open Vld) van Brakel het niet mee eens.

    "Een doortocht van een wielerfietstocht kost onze gemeente telkens weer een pak geld. Om nog maar te zwijgen over de klachten die we nadien telkens weer van onze inwoners mogen horen. Een aantal wielertoeristen lapt namelijk elke regel gewoon aan zijn laars: ze gooien hun afval in de bermen, doen aan wildplassen en overtreden alle verkeersregels. Onze regio wordt daar meermaals per week mee geconfronteerd en ik begrijp dat het voor sommige mensen genoeg is geweest. Ook ik heb dit gevoel. Daarom is een duidelijke regelgeving waarbij de organisatoren ook een waarborg storten, een noodzaak geworden", geeft De Croo toe.

    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solutia-Cycling-Team-Gent op Facebook
    https://www.facebook.com/#!/pages/Solutia-Cycling-Team-Gent/247065782004306

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 18 Okt zal er een rit zijn naar Oudenaarde een rit langs de Schelde.
    Dinsdag 18 Okt zal er een rit zijn naar Oudenaarde een rit langs de Schelde.
    Vertrek Solutia om 11 uur.
    Rij je mee laat dan iets weten
    Freddy,Steven ,Wim

    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En toen was er licht
    En toen was er licht!
    Nu de dagen alsmaar korter worden, is het belangrijk dat je je als fietser laat zien in het verkeer. We lichten je alvast in over de wetgeving in verband met fietsverlichting en geven je enkele tips!
    Zien en gezien worden, daar komt het op aan. (foto belga)
    De zon komt dezer dagen op rond 8u en gaat weer onder omstreeks 19u. Bij de overschakeling naar de wintertijd eind deze maand wordt dat ineens 7u30 en 17u30. Van 28 december tot en met 3 januari moeten we het langst wachten tot de zonsopkomst (8u45), terwijl het van 8 tot en met 17 december het vroegst volledig donker is (16u37). Uiteraard moet je al vroeger waakzaam zijn omdat het al eerder begint te schemeren.
     
    Aangezien heel wat mensen met de fiets naar school of werk rijden en er vaak ook 's avonds nog getraind wordt, komt het er op aan in alle omstandigheden goed te kunnen zien en gezien te worden. In een stedelijke omgeving is de weg meestal automatisch verlicht en volstaat 'gewone' verlichting normaal gezien. Op het platteland, langs slecht verlichte wegen en jaagpaden kies je echter best voor een krachtiger voorlicht met een grote lichtbundel om putten, plassen en andere onverwachte hindernissen te kunnen opmerken.

    Cijfers over het aantal ongevallen ten gevolge van slecht werkende fietsverlichting bestaan er niet. Steekproeven van de Fietsersbond tijdens de campagne van vorig jaar brachten wel aan het licht dat nog behoorlijk wat fietsers zonder verlichting rondrijden op momenten en op plaatsen waar dat echt wel aangewezen is.

    WAT ZEGT DE WET?

    De wet zegt dat elke fietser vooraan een wit of geel licht en achteraan een rood licht moet hebben tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag én overdag als de zichtbaarheid minder dan 200 meter is. Deze lichten mogen zowel op de fiets als op je kledij of rugzak bevestig worden. In België zijn knipperende lichten toegestaan. Het rode achterlicht moet 's nachts, bij helder weer, zichtbaar zijn van op een afstand van minstens 100 meter.

    Wat heel wat mensen niet weten is dat alle fietsen - dus ook koersfietsen en mountainbikes - 's nachts en bij een zichtbaarheid van minder dan 200 meter uitgerust moeten zijn met een aantal reflectoren: een witte reflector vooraan, een rode reflector achteraan, oranje pedaalreflectoren, twee oranje reflectoren tussen de spaken van elk wiel of een witte reflecterende strook op de banden. Gewone (stads)fietsen moeten ook overdag voorzien zijn van al deze reflectoren.

    TIPS

    De Fietsersbond geeft nog enkele extra tips voor fietsen in het donker. Afneembare lichtjes met batterijen zijn handig, maar wees ervan bewust dat batterijen niet eeuwig meegaan. Zorg daarom dat je altijd extra batterijen - of nog beter reservelampjes - bijhebt.

    Lichte (en bij voorkeur reflecterende) kledij valt beter op dan zwarte of donkere kledij. De zichtbaarheid met donkere kleren bedraagt 20 meter, die met heldere kleren 50 meter en die met retroreflecterend materiaal liefst 150 meter. Draag daarom een regenjas met reflecterende strips, een reflecterend hesje of reflecterende accessoires aan armen of benen.

    Let extra op bij regenweer of wisselende temperaturen: automobilisten zien je minder goed door aangeslagen ruiten of regendruppels op de zijruiten. Fiets dus preventief en sta indien nodig je voorrang af! De kortste weg is ten slotte ook niet altijd de meest veilige weg. Kies indien mogelijk zoveel mogelijk voor autoluwe of autovrije wegen.






    Link naar de foto's
  • Rit van 5 Nov,Dender en Schelde
  • Eerste rit Solutia
  • Rit 50 jaar Solutia
  • Rit in Sept
  • bezoek aan het Centrum RVV

  • Archief per week
  • 14/05-20/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek
  • gordel rond gent

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Solutia Cycling Team Gent

    Blog als favoriet !



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek
  • gordel rond gent

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs