Het Monster van Loch Ness is een cryptozoölogisch dier dat volgens de sage zou leven in het Loch Ness, een groot, diep meer (loch) in Schotland.
Het dier wordt ook wel Nessie genoemd. Er bestaan vele onduidelijke foto's van, maar zijn bestaan is nooit duidelijk aangetoond. Er bestaan verschillende theorieën over het monster.
26-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
Van veel graancirkels is vastgesteld dat ze door mensen zijn gemaakt. De redenen voor het maken zijn divers. Sommigen willen aantonen dat graancirkels door mensenhanden kunnen worden gemaakt. Zij behoren tot groepen die het maken van figuren in graan als hobby hebben, en zijn verantwoordelijk voor graancirkels met soms zeer ingewikkelde geometrische patronen. De meeste van deze groepen maken de cirkels met toestemming van de eigenaar van het land en laten achteraf ook weten dat zij het zijn geweest die de cirkel hebben gemaakt, vaak nadat de pers en 'deskundigen' de cirkel als 'niet-door-mensenhanden-gemaakt' hebben aangemerkt. Beroemde graancirkelmakers zijn Doug Bower en Dave Chorley die hebben aangetoond dat het mogelijk is met slechts eenvoudige hulpmiddelen ingewikkelde patronen in het graan te maken. Voor hun werk dat aantoonde dat graancirkels door mensen gemaakt kunnen worden ontvingen zij in 1992 de Ig Nobelprijs.[1] Andere graancirkelmakers vinden het amusant mensen in de waan te laten dat buitenaardse wezens verantwoordelijk zijn voor de door hen gemaakte patronen.
Verder zijn er andere uiteenlopende verklaringen voor het ontstaan van graancirkels geopperd, van bolbliksems en plasmadraaikolken tot parende egels.
Een andere verklaring voor deze cirkels in Australië, waar ze verschenen in velden waar opium wordt gekweekt voor medische doeleinden, zijn wallaby's die de opium planten eten en vervolgens "high as a kite" ("stoned als een garnaal") ronddolen in de velden, waarbij cirkelvormige patronen achter blijven. Ook andere dieren, zoals schapen, vertonen hetzelfde gedrag.[
26-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
De Agusta A109 is een helikopter van het Italiaanse bedrijf Agusta. Sinds Agusta in 2000 fuseerde met de Britse helikopterbouwer Westland wordt het toestel gebouwd door AgustaWestland en heet het model AW109.
23-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
De Airbus A319 is een vliegtuigtype uit de Airbus A320-familie van de Europese vliegtuigbouwer Airbus. Het is een verkorte versie van de Airbus A320.
Zowel de technologie als het comfort zijn precies hetzelfde als die van zijn grotere broer Airbus A320. In een versie met twee klassen kan de Airbus A319 tot 124 passagiers vervoeren. In een versie met verschillende klassen van first tot en met economy class kunnen 110 mensen plaatsnemen. In een toestel met slechts economy-class passen 149 passagiers. Voor de lagekostenmaatschappijen kwam er ook een versie voor 156 passagiers. Net als bij de A320 en de A321 heeft de Airbus A319 ook één gangpad en drie stoelen aan beide kanten, dus het is een narrowbody-vliegtuig. Het toestel heeft een vliegbereik tot ongeveer 6.850 km.
Airbus heeft ook een speciale versie van de Airbus A319, de Airbus Corporate Jet (kortweg Airbus A319 ACJ). Deze biedt enorm veel comfort en luxe-uitstraling in de cabine. De Airbus A319 ACJ is vooral voorbestemd voor zakelijke concerns, regeringen, defensie of rijke particulieren die ook een eigen jet willen. De Airbus A319 ACJ heeft een veel groter vliegbereik dan de gewone versie: 4000 tot 9000 km. Met de Airbus A319 ACJ heeft de Business Jet uitvoering van de Boeing 737 er een geduchte concurrent bij. Net als de Boeing heeft de Airbus A319 ACJ ook extra kerosinetanks in de vrachtruimte onder de cabine.
Standaard heeft de A319 één nooduitgang boven elke vleugel maar enkele luchtvaartmaatschappijen zoals Air Berlin, Cebu Pacific Air en Easyjet bezitten een speciale versie van de A319. In deze versie van zijn er twee nooduitgangen boven elke vleugel voorzien. Dit is verplicht omdat deze luchtvaartmaatschappijen meer passagiers vervoeren dan toegelaten is in de standaardversie.
18-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
De Bermudadriehoek is een denkbeeldige driehoek tussen Miami, de Bermuda-eilanden en Puerto Rico in het westelijk deel van de Atlantische Oceaan. Dit gebied werd vanaf midden 20e eeuw bekend doordat er mysterieuze verdwijningen van vaar- en vliegtuigen zouden hebben plaatsgevonden. Auteurs van populaire lectuur schreven deze verdwijningen toe aan paranormale verschijnselen waarbij de wetten van de natuurkunde werden opgeheven, of aan activiteit van buitenaardse bezoekers.
17-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
De Antonov An-225 "Mrija" (Oekraïens: Антонов Ан-225 Мрія) (NAVO-codenaam: Cossack) is een vrachtvliegtuig, ontworpen door het Sovjet (nu Oekraïens) ontwerpbureau Antonov en is het grootste, vliegende vliegtuig ooit gebouwd, volgens maximumgewicht bij het opstijgen. Het vliegtuig, ontworpen om de Boeran, de Russische tegenhanger van de Spaceshuttle te transporteren, is een vergrote versie van de succesvolle Antonov An-124. Mriya (Мрія) betekent "Droom" in het Oekraïens.
Met een maximumgewicht van 640 ton is de An-225 's werelds zwaarste en grootste vliegtuig. De Hughes H-4 Hercules had een grotere spanwijdte en was hoger, maar was duidelijk korter en dankzij het gebruik van materialen ook stukken lichter. Tevens heeft de H-4 maar één vlucht gemaakt en kwam hij niet hoger dan 21,3 m, wat de An-225 tot het grootste vliegtuig met meerdere vluchten maakt.[1] De An-225 is zelfs groter dan de Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig. De vliegtuigen die het dichtstbij komen, de An-124, Boeing 747 Large Cargo Freighter en de Lockheed C-5 Galaxy zijn allemaal stukken kleiner.
In september 2001 vloog de An-225 met een recordlading van 253,82 ton op twee kilometer hoogte met een snelheid van 763,2 km/h over een gesloten circuit van 1000 km. [bron?]
In november 2004 plaatste de FAI de An-225 in het Guinness Book of Records met zijn 240 records.
De An-225 is commercieel beschikbaar voor het vervoer van elk oversized object, dankzij het unieke formaat van z'n vrachtruim. Momenteel is er maar één vliegtuig in actieve dienst, een tweede toestel bevindt zich (augustus 2011) in onvoltooide staat op het fabrieksterrein van Antonov in Kiev.
16-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
De Concorde was een supersonisch passagiersvliegtuig. Er zijn slechts 20 toestellen van gebouwd, waaronder 4 prototypes. Het vliegtuig vloog voor het eerst in 1969, het maakte zijn laatste vlucht op 24 oktober 2003.
De Concorde kon tot op 18 kilometer hoogte vliegen en een snelheid bereiken van Mach 2,04; ruim tweemaal de snelheid van het geluid. Daardoor vloog het toestel in minder dan drie uur van Londen naar New York. De Concorde heeft op het traject New York Londen een snelheidsrecord gevestigd van 1920 km/u. Dit gebeurde op 7 februari 1996 (bron: FAI).
16-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
De Boeing 747, vaak Jumbo Jet genoemd, was tot de komst van de Airbus A380 het grootste passagiersvliegtuig van de wereld. Het wordt gebouwd door de Amerikaanse fabrikant Boeing.
16-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21
De Airbus A320 is een narrow-body vliegtuigtype van de Europese vliegtuigbouwer Airbus. De benaming wordt zowel gebruikt voor de A320 zelf als voor de "A320-familie", met daarin de aan elkaar gerelateerde vliegtuigtypen (in oplopende grootte) A318, A319, A320 en A321. Het zijn relatief kleine straalvliegtuigen die vooral gebruikt worden voor middellange afstanden. Met de Airbus A320 is een groot vliegbereik te realiseren van 4.843 tot 5.676 km. De belangrijkste concurrent is de Boeing 737.
16-09-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap21