Foto

Mijn naam is Bart Debbaut  (°8/09/1971), gehuwd en vader van 2 schatten van dochters. Ik schrijf al ruim 10 jaar artikels voor verschillende tijdschriften, o.a. voor Bizz Magazine, Casas, Humo, de Nieuwsbrief van de Vlaamse Federatie van Beleggers- en Beleggersclubs en voor het beleggingsweekblad Beursbubbels. Buiten mijn drukke job als bankier speel ik in mijn vrije tijd graag een partijtje badminton of een pianosonate van Mozart.

In september 2008 verschijnt bij uitgeverij KRAMAT mijn debuutroman Scherven, een psychologische thriller.

Als je graag op de hoogte blijft van updates van mijn weblog, stuur me dan een mailtje.

 

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Neem hier ook een kijkje!
  • uitgeverij KRAMAT
  • Dimarco Sportswear & Biowines
  • Thrillers en andere schrijfsels
    Als mijn hoofd vol woorden zit...
    14-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verschillende lezers hebben me om een fragment gevraagd.
    Het stukje dat jullie hieronder kunnen lezen, is er één uit het eerste hoofdstuk.
    Graag jullie reacties. Smaakt dit naar meer ? Naar minder ?  Ik verwelkom alle kritische reacties.
    Veel leesplezier!

    Zenuwachtigheid lijkt zich van haar meester te maken. Voelt ze naderend onheil of is ze kinderlijk opgewonden omdat ze een pakje mag opendoen? Het ritme waarmee ze met haar ogen knippert, maakt me niet veel wijzer.

    Als ze het inpakpapier met extreme zorgvuldigheid heeft verwijderd, bekijkt ze de kartonnen doos en rammelt er even mee. De objecten in de doos raken de tegenover elkaar liggende wanden. Het klinkt dof. Er tikt niets. Toch niet in de doos. Enkel de tijdbom in mijn hoofd.

    ‘Nu ben je nog niet veel wijzer, geloof ik’.

    Ik doe mijn uiterste best om er een ontspannen lachje aan toe te voegen. Maar in de grote hal klinkt het vreemd. Een schel geluid dat me in niets doet denken aan mijn normale lach. Misschien ben ik het typische geluid van die lach vergeten. Hoe lang is het geleden dat ik een ontspannen lach heb weten te produceren?

    Ze glimlacht en bevestigt mijn woorden met opgetrokken wenkbrauwen en lippen die ze op elkaar perst. Zo lijkt ze een beetje op Stan Laurel. Ik lach terug, vooral om haar potsierlijke gezicht. Het doet deugd. Al verplicht ik mezelf snel terug een plichtsbewuste houding aan te nemen.

    Nu gaat het niet lang meer duren. Ik overloop in gedachten snel de stappen die gezet moeten worden. Een rilling over mijn rug herinnert me aan de spanning. Lang heb ik nagedacht over de te volgen strategie. Nu ik daarover met mezelf een verbond heb gesloten, kan niets me nog op andere gedachten brengen.

    Als ik zie hoe ze de doos opent, begint de carrousel in mijn hoofd rond te draaien. De gil die uit haar open mond ontsnapt, klinkt me als muziek in de oren. De angstige ogen die in paniek een vluchtweg zoeken, maken haar onweerstaanbaar. Als ze rechtspringt in de illusie aan haar lot te ontsnappen, maai ik met een simpele beweging haar benen onderuit. In haar val trekt ze de tafellamp met zich mee. Het ragfijne spinnenweb dat met een paar haast onzichtbare draadjes verbonden was met de muur scheurt en klit in een voor de spin niet meer bruikbaar kluwen van kleverige zijde samen.


    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We staan al op de website van de uitgeverij...
    Dit lees je nu o.m. bij de te verwachten uitgaven van augustus 2008 op de website van uitgeverij KRAMAT (www.kramat.be)

    Scherven

    Bart Debbaut

    Proficiat, Bart, met je eerste roman!

    In deze psychologische misdaadroman volgen we de gedachtegang en de acties van iemand die vecht met zichzelf en zijn verleden. Het cijfer drie en de Griekse mythologie bepalen voor een groot stuk zijn denkwereld. Hoe verder hij zichzelf verliest in zijn vreemde gedachtegang, hoe extremer hij wordt.

    De speurdersploeg van de Federale Politie in Leuven staat voor een raadsel...


    22-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHERVEN komt eraan...

    Fier meld ik jullie dat in september 2008 mijn debuutroman SCHERVEN verschijnt bij uitgeverij Kramat.
    SCHERVEN is een psychologische misdaadroman.
    Na tien jaar artikels voor diverse tijdschriften en na de publicatie van mijn managementboek 'Hoe word ik een winnaar, en hoe blijf ik het?',  heb ik met SCHERVEN een nieuwe wending genomen in mijn schrijfdrift.

    Die wending is er gekomen door mijn column in het beleggingstijdschrift Beursbubbels. Die colum week meer en meer af van het puur financiële en werd voor mij een ideale uitlaatklep voor de woorden die zich in mijn hoofd bundelden tot fantasieën en spannende verhalen. Aangemoedigd door de positieve reacties van veel lezers, besloot ik een boek te schrijven. Dat boek heb ik voorlopig verticaal geklasseerd. Er was interesse om het uit te geven, maar ik was intussen begonnen aan een tweede boek dat ik zelf stukken beter vond dan het eerste. Dankzij de kritische geluiden van o.a. mijn vader en mijn testlezers, besloot ik hard verder te werken aan het tweede boek.

    Het resultaat komt er nu aan. SCHERVEN verschijnt in september.
    Naast de euforie (het is als debutant onwaarschijnlijk moeilijk om een uitgever te vinden), overheerst ook de nuchtere rationaliteit. Er worden veel boeken uitgegeven, weinig boeken gekocht, en als debutant een plaatsje veroveren op een overvolle misdaadgenre-markt, is niet evident. Daarom wil deze blogsite een eerste stap zijn in een bekendmaking van het boek.
    Op basis van jullie reacties zal ik de honger bij de kandidaat-lezer aanscherpen met enkele fragmenten.
    Ik kijk dus uit naar jullie reacties.

    Veel leesplezier!




    Inhoud blog
  • GOED GEVOEL
  • Nieuw boek...
  • SCHERVEN ...
  • MICHIEL DEVLIEGER en SCHERVEN
  • We staan al op de website van de uitgeverij...
  • SCHERVEN komt eraan...

    Rondvraag / Poll
    Heb je 'Scherven' al gelezen en wat vond je ervan?
    Ja ** smaakt naar meer
    Ja ** kon erdoor
    Nee ** maar wel van plan
    Nee ** en ook niet van plan
    Bekijk resultaat


    Archief per week
  • 01/12-07/12 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 21/04-27/04 2008


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs