Uit onderzoek is gebleken dat het overgrote deel van potentiële kopers (meer dan 90%) tegenwoordig eerst internet afstroopt op zoek naar een woning die aan hun wensen voldoet en binnen hun budget past. Vooral vrouwen zijn daar zeer ijverig in. Websites als kapaza, immoweb, Zimmo etc. worden hierbij dagelijks in de gaten gehouden.
Woningen, die niet optimaal gepresenteerd zijn op internet, maken de helft minder kans om bezichtigd te worden. En als er geen kijkers komen, zal het erg moeilijk worden de woning te verkopen.
Als er wel bezichtigingen plaatsvinden is het net zo belangrijk om de woning optimaal te presenteren. Dit geldt niet alleen voor de binnenkant, maar zeker ook voor de buitenkant. De eerste indruk krijgt men natuurlijk al buiten. Denk daarbij aan de staat van onderhoud en de al dan niet verzorgde indruk die tuin en entree maken.
Eenmaal binnen blijkt het voor potentiële kopers erg moeilijk te zijn om door andermans spullen heen te kijken en een inschatting te maken van de ruimtes en hun mogelijkheden. De persoonlijke smaak en bezittingen van de huidige bewoners werken vaak negatief door in de beslissing om al dan niet een bod te doen op een huis. Het gevoel op bezoek te zijn in andermans huis, zorgt over het algemeen voor een ongemakkelijk gevoel bij potentiële kopers.
Bij Rotarius Vastgoedstyling zorgen wij voor de optimale presentatie zodat er gauw een koper voor uw woning wordt gevonden.
Uw woning is waarschijnlijk uw grootste investering geweest. Dus verdient ze extra aandacht als je die terug verkoopt.
Uw woning is nu een voorwerp dat wordt aangeboden op de vrije markt en beoordeeld wordt door het koperspubliek. Zij bepalen nu of ze het aantrekkelijk vinden.
Alle emotionele banden die je met uw woning hebt laat je nu best los.
Presenteer uw woning dus optimaal, zodat je er de beste prijs kan uithalen. uw eigendom is het meeste waard als je ze tijdens de eerste weken kan verkopen.
Ga dus voor het beste rendement.
20 jaar geleden was een verkoper een specialist bij wie de klant te rade ging. De klant hing af van u. U had de touwtjes in handen.
Vandaag beschikt de klant 24 uur per dag, 7 dagen op 7 over alle mogelijke informatie ( die hij soms verwart met kennis....). Hij bezoekt u virtueel op zijn moment. Afstanden vormen geen beperking meer. Hij heeft een vrije keuze tussen aanbieders.
Hou dit in gedachten als u uw woning te koop stelt.
Je hebt zeker geen interieur architect nodig om je huis verkoop klaar te maken. Het kan ook veel goedkoper. Dat je uw woning moet opruimen is een feit. Denk ook aan je vastgeroeste gewoontes : speelgoed van de kinderen die je overal terug vind, je badkamer vol met shampoo's en lotions.... De kandidaat koper heeft misschien een ander idee van wonen.
Indien je woning al geruime tijd niet meer is opgefrist zal hier en daar een likje verf geen kwaad kunnen. Ook aan de buitenkant van uw woning besteed je best ook aandacht bij de te koop stelling: buitenschrijnwerk in hedendaagse look, ramen gepoetst en een mooi onderhouden tuin helpen mee aan een eerste beste indruk. Alles samen een paar uurtjes werk die per slot van rekening enkele duizenden euro's kunnen opleveren.
wist je dat 75% van de potentiële kopers niet verder kijkt dan de bestaande inrichting en sfeer van een huis of appartement die ze bezoeken?
Vastgoedstyling of Home staging vertrekt van het idee dat de potentiële koper zich op slag moet kunnen inbeelden dat hij woont in het huis dat hij bezoekt.
Studies hebben aangetoond dat potentiële kopers zich een oordeel vormen binnen de 90 seconden na de start van een bezoek.
De kost van Home staging bedraagt slechts 1 tot 2 % van de waarde van uw woning maar de return bij verkoop is een meervoud daarvan.
hoe langer dat we in ons huis wonen hoe meer "rommel" we opstapelen. Onder rommel verstaan we: - dingen die we niet weg willen doen omdat ze een bepaalde emotionele waarde hebben. - dingen die we niet meer nodig hebben maar waar we ons zelf wijs maken dat we het eens nog nodig zullen hebben - dingen waarop je op een bepaald moment ontdekt en niet meer wist dat je het nog had. - dingen die veel geld hebben gekost en waarbij we ons schuldig voelen als we het wegdoen. U herkent zich hier wel in. Een kandidaat koper kijkt op een heel andere manier aan tegenover deze dingen. Rommel betekent voor een kandidaat koper: - iets die de aandacht afleidt van de woning op zich. - iets die de ruimtes kleiner maakt. - iets die chaos creeert. - iets die geen goede eerste indruk geeft. - iets die de indruk geeft dat uw woning niet werd onderhouden. Als u uw woning te koop stelt moet deze eruit zien als een "kijkwoning". Dus : weg met die rommel! En: Het Kost niets.
Zware donkere eiken meubelen en een overdaad van beeldjes en persoonlijke souveniers doen de ruimtes kleiner lijken dan ze zijn. De kandidaat kopers zullen het moeilijk hebben om er hun eigen meubels in voor te stellen. Minimaliseren is de boodschap. Beperk het aantal meubels. Beter één mooi schilderij dan een wand vol met schilderijen en foto's. Kijk misschien ook om enkele hedendaagse meubels te plaatsen. U kan deze reeds huren. Dat hoeft geen fortuin te kosten en het heeft uw interieur een meer hedendaagse look. Hier onder zie je een voorbeeld van voor en na.
Vastgoedstyling is al jaren goed ingeburgerd in Amerika en Engeland en begint nu ook in onze contreiën door te breken. Het betreft het restylen van een huis of appartement op een neutrale manier zodat de woning meer kandidaat-kopers aanspreekt. Met enkele eenvoudige ingrepen verhoogt de waarde van uw woning. Verwacht u niet aan een afbreekploeg die gans uw huis uitbreekt. Maar kleine ingrepen zoals kleine schilderwerken, herschikken van meubelen, het plaatsen van planten of bloemen, enz.... We scheppen het zogezegde "WOW"-gevoel bij het bezoek van de kandidaat-kopers. De investering die u doet verdient u dik en dubbel terug bij de verkoop.