hoe langer dat we in ons huis wonen hoe meer "rommel" we opstapelen. Onder rommel verstaan we: - dingen die we niet weg willen doen omdat ze een bepaalde emotionele waarde hebben. - dingen die we niet meer nodig hebben maar waar we ons zelf wijs maken dat we het eens nog nodig zullen hebben - dingen waarop je op een bepaald moment ontdekt en niet meer wist dat je het nog had. - dingen die veel geld hebben gekost en waarbij we ons schuldig voelen als we het wegdoen. U herkent zich hier wel in. Een kandidaat koper kijkt op een heel andere manier aan tegenover deze dingen. Rommel betekent voor een kandidaat koper: - iets die de aandacht afleidt van de woning op zich. - iets die de ruimtes kleiner maakt. - iets die chaos creeert. - iets die geen goede eerste indruk geeft. - iets die de indruk geeft dat uw woning niet werd onderhouden. Als u uw woning te koop stelt moet deze eruit zien als een "kijkwoning". Dus : weg met die rommel! En: Het Kost niets.
Zware donkere eiken meubelen en een overdaad van beeldjes en persoonlijke souveniers doen de ruimtes kleiner lijken dan ze zijn. De kandidaat kopers zullen het moeilijk hebben om er hun eigen meubels in voor te stellen. Minimaliseren is de boodschap. Beperk het aantal meubels. Beter één mooi schilderij dan een wand vol met schilderijen en foto's. Kijk misschien ook om enkele hedendaagse meubels te plaatsen. U kan deze reeds huren. Dat hoeft geen fortuin te kosten en het heeft uw interieur een meer hedendaagse look. Hier onder zie je een voorbeeld van voor en na.
Vastgoedstyling is al jaren goed ingeburgerd in Amerika en Engeland en begint nu ook in onze contreiën door te breken. Het betreft het restylen van een huis of appartement op een neutrale manier zodat de woning meer kandidaat-kopers aanspreekt. Met enkele eenvoudige ingrepen verhoogt de waarde van uw woning. Verwacht u niet aan een afbreekploeg die gans uw huis uitbreekt. Maar kleine ingrepen zoals kleine schilderwerken, herschikken van meubelen, het plaatsen van planten of bloemen, enz.... We scheppen het zogezegde "WOW"-gevoel bij het bezoek van de kandidaat-kopers. De investering die u doet verdient u dik en dubbel terug bij de verkoop.