Uit onderzoek is gebleken dat het overgrote deel van potentiële kopers (meer dan 90%) tegenwoordig eerst internet afstroopt op zoek naar een woning die aan hun wensen voldoet en binnen hun budget past. Vooral vrouwen zijn daar zeer ijverig in. Websites als kapaza, immoweb, Zimmo etc. worden hierbij dagelijks in de gaten gehouden.
Woningen, die niet optimaal gepresenteerd zijn op internet, maken de helft minder kans om bezichtigd te worden. En als er geen kijkers komen, zal het erg moeilijk worden de woning te verkopen.
Als er wel bezichtigingen plaatsvinden is het net zo belangrijk om de woning optimaal te presenteren. Dit geldt niet alleen voor de binnenkant, maar zeker ook voor de buitenkant. De eerste indruk krijgt men natuurlijk al buiten. Denk daarbij aan de staat van onderhoud en de al dan niet verzorgde indruk die tuin en entree maken.
Eenmaal binnen blijkt het voor potentiële kopers erg moeilijk te zijn om door andermans spullen heen te kijken en een inschatting te maken van de ruimtes en hun mogelijkheden. De persoonlijke smaak en bezittingen van de huidige bewoners werken vaak negatief door in de beslissing om al dan niet een bod te doen op een huis. Het gevoel op bezoek te zijn in andermans huis, zorgt over het algemeen voor een ongemakkelijk gevoel bij potentiële kopers.
Bij Rotarius Vastgoedstyling zorgen wij voor de optimale presentatie zodat er gauw een koper voor uw woning wordt gevonden.