Runescape Online
Hier vind je de meeste members en non-members quests van Runescape en als je zin hebt in pken in een clan en je combat 60-75 bent dan ben je hier op het juiste internetadres.
Blog als favoriet !
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • BiteFight
  • Elemental Workshop I
  • Eagles' Peak
  • Eadgar's Ruse
  • Dwarf Cannon
  • Druidic Ritual
  • Devious Minds
  • Death to the Dorgeshuun
  • Digsite quest
  • Desert Treasure
  • Death Plateau
  • Darkness of Hallowvale
  • Creature of Fenkenstrain
  • Clan..Clan..Clan..Clan
  • Contact!
  • Cold war
  • Clock Tower
  • Cabin Fever
  • Biohazard
  • Big Chompy Bird Hunting
  • Animal Magnetism
  • A Tail of two Cats
  • A Soul's Bane
  • Between a Rock...
  • Witch's Potion
  • Vampire Slayer
  • The Restless Ghost
  • The Knight's sword
  • Shield of Arrav
  • Sheep Shearer
  • Rune Mysteries
  • Romeo and Juliet
  • Prince Ali Rescue
  • Pirate's treasure
  • Goblin diplomacy
  • Ernest The Chicken
  • Dragon Slayer
  • Demon Slayer
  • Black Knight's Fortress
  • Cook's Assistant
  • Imp Catcher
  • Doric's quest
    Foto
    Rondvraag / Poll
    Wat moet er meer zijn op deze site?
    Foto's
    informatie
    filmpjes
    questst informatie
    overige
    Bekijk resultaat

    13-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eadgar's Ruse

    Eadgar's Ruse

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Sanfew op de eerste verdieping in de herblore shop van Taverley

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Druidic Ritual en Troll Stronghold hebben voltooid. Je hebt ook 31 Herblore nodig.

    Benodigde spullen: Climbing Boots, 10 Grain, 5 Raw Chickens, Pineapple Chunks (koop een pineapple in de Grand Tree en hak het in stukjes met een knife), Vodka (of Gin, Brandy of Wisky), 2 Logs, Water Filled Vial, Ranarr Weed en een Pestle & Mortar. Teleporteerrunes voor Ardougne en een Games Necklace zijn handig. Neem wat voedsel mee als je geen Protect from Ranged wil gebruiken


    SanfewSanfew heeft een speciale herb, Goutweed genaamd, nodig voor zijn ritueel. Hij weet niet precies waar het is: hij weet alleen dat het bij de trollen te vinden is. Mad Eadgar weet er misschien wat van af. Je moet met hem gaan praten praten. Als je hem hebt bevrijd uit zijn gevangenis in de Death Plateau quest, dan is hij in zijn grot in de top van de berg die Trollheim heet. Als je dit nog niet hebt gedaan, moet je dat even doen. Dat kun je doen door de Stronghold ten westen van Trollheim binnen te gaan, naar het noorden en dan de twee trappen af, waarvan één in een kamertje is. Hier moet je de sleutels van de waaktrollen stelen en de gevangenis naast de trollen openen. Dan zul je Eadgar bevrijden. Kijk op het plaatje hieronder voor de locatie van de grot en ga er heen.

    Plaatje

    Van Eadgar moet je met de kok van de trollen spreken, dat is Burntmeat. Ga in de Stronghold in het westen van Trollheim en loop naar het zuiden. Wandel de trap af, nu kom je in de keuken. Praat hier met Burntmeat. Hij zegt dat ze altijd geit eten en dat dat saai wordt, hij wil een keer een lekker mens eten in ruil voor de Goutweed. Ga terug naar Eadgar en praat met hem, hij zal een plan bedenken. Eadgar laat je een pop maken. Daarvoor heb je eerst een papegaai nodig. Waar kun je beter krijgen dan in de dierentuin?

    PapegaaiGa naar de dierentuin van Ardougne en praat met Parroty Pete. Probeer uit te vogelen wat hij die beesten te eten geeft, dat is Pineapple Chunks. Kies alle opties bij de oppasser. Ga als je nog geen pineapple hebt naar de Grand Tree en koop daar een pineapple en vodka. Dice de Pineapple, nu krijg je Chunks. Doe daar Vodka op, nu met je alcho-chucks. Voer die aan de papagaaien door ze in de hatch aan de zijkant van de kooi te doen. Deze papegaaien worden ladderzat en je kunt ze nu oppakken.

    Breng de papagaai naar Eadgar. Eadgar zal zeggen dat hij moet nog als mensen praten. Ga naar de kerker waar je Eadgar bevrijd hebt, die is in de Stronghold, naar het noorden en dan de twee trappen af (ééntje is in een kamertje). Doe de papegaai in het torture rack. Laat hem lekker zitten en loop weg.

    Druid met klerenNu heb je kleren nodig. Ga nu naar Taverley en praat met de Druid die kleren in het meer aan het wassen is. Vraag naar vieze kleren, hij zal ze niet geven. Zeg dat het van Sanfew moet. Nu geeft hij ze wel. Neem nu het graan, de kippen en de logs mee naar Eadgar. Het is ook handig om alvast de vial met het Ranarr weed en een Pestle & Mortar mee te nemen. Geef Eadgar de kleren en de spullen voor de pop. Nu moet je een potion hebben zodat de trollen gaan praten, dan kunnen ze de geheime schuilplaats van het Goutweed vertellen. Pluk wat thistles van de berg of bij de ingang van de Stronghold. Droog die op een vuur, er zijn er zat in de buurt. Maak het dan fijn met je Pestle & Mortar en doe het in de potion. Nu heb je Troll Potion, geef die aan Eadgar.

    Het is nu tijd om de papegaai op te halen, die heeft wel genoeg kreten geleerd. Ga naar het rack en luister naar de papegaai. Neem hem weer mee naar Eadgar. Hij stopt de papegaai in de pop. Breng de pop naar Burntmeat. Nu krijg je alvast een deel van de beloning, het eerste wat Burntmeat ooit heeft gekookt. Je raadt nooit wat het is... Burnt Meat! Hij vertelt je ook waar de sleutel voor de deur naar de opslagruimte van het Goutweed is. Die is in de geheime bodem van de keukenla. Doorzoek die, ze staan bij de geiten in de buurt. Vind de sleutel.

    Ga nu naar beneden naar de opslagruimte. Ren langs de trollen, als ze je zien wordt alles zwart en ben je weer buiten de kamer. Ook is er wat van je hitpoints af. De kunst is om op het goede moment beginnen te rennen en je tussendoor tussen de kratten te verstoppen. Pak snel het Goutweed en je komt weer buiten de kamer. Ga nu naar Sanfew en je krijgt je beloning.

    Beloning: 11.000 Herblore xp. Burnt Meat en je kunt naar Trollheim teleporteren als je Magic 61 bent

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: My Arm's Big Adventure




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwarf Cannon

    Dwarf Cannon

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Ten noorden van de Fishing Guild, bij de coal trucks. Praat met de Captain Lawgof

    Quest start

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Als je snel wil zijn, heb je 20 Agility nodig om over een boomstam vanuit Seers' Village naar het startpunt te gaan. Je kunt ook vanaf de Fishing guild naar het noordwesten lopen. Hiervoor heb je geen 20 Agility nodig.

    Benodigde spullen: Geen


    CaptainPraat met Captain Lawgof. Hij geeft je 6 stukken rail, dat zijn onderdelen van een hekken. Je moet de rail naast het huisje inspecteren. Onderzoek het hek en repareer alle kapotte stukken met de hamer uit het huisje. Ga net zo lang door tot dat je geen rail stukken meer hebt. Praat dan weer met Captain Lawgof.

    Je moet naar een wachttoren van de goblins. Als je naar het zuiden door de gate gaat kom je er vanzelf. Zoek hier de dwarf remains. Laat deze zien aan Captain Lawgof en praat weer met hem.

    Nu moet je een jongetje zoeken dat is ontvoerd door de goblins. Ga naar de Fishing Guild, die ten ten noorden van Ardougne ligt. Aan de zuidoostkant, tegen Hemenster, vind je een grot bij het uitroepteken op de kaart. Ga daarin en loop helemaal naar het noordwesten van de grot. Doorzoek alle kratten, tot je het jongetje vindt. Praat met hem. Als je met hem hebt gepraat gaat hij weg naar huis. Ga terug naar Captain Lawgof en praat weer met hem.

    Je moet nu het Dwarfen cannon repareren. Je moet hem eerst inspecteren. Daarna kan je hem pas herstellen. Je moet alleen de eerste vier doen. De laatste dus niet. Als het kanon weer heel is praat je weer met de Dwarfencommander.

    Nu moet je naar de Dwarfenmine vlak bij Barbarian Village. Ga naar de ingang van de mijn bij de Ice Mountain en praat in het linker huisje met Nulodion. Hij geeft je een Ammo Mould en een note. Ga hiermee terug naar Captain Lawgof en praat met hem voor je beloning.

    Nulodion

    Beloning: 750 Crafting xp. Je kunt nu dwarf cannons gebruiken en er een kopen bij Nulodion, de dwerg bij de Dwarfen mine.

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Between a Rock...




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druidic Ritual

    Druidic Ritual

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Kaqemeex in de stenen cirkel met het altaar ten noorden van Taverley, wat weer ten noordwesten van Falador ligt (ga door de poort in de lange stadsmuur)

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Eén stuk van elk vlees RAUW: kip, rat, koe en beer


    Praat met Kaqemeex en vraag of hij een quest voor je heeft. Hij zal je vertellen over de stenen cirkel in Varrock. Hij zegt dat vroeger de Dark Wizards een spreuk op de cirkel hebben uitgesproken, zodat ze hem hebben afgepakt van de druïdes. Hij zal je vragen hem terug te krijgen. Ga in Taverley naar de herblore shop en praat met Sanfew op de eerste verdieping (ladder op dus)

    Sanfew zegt dat hij vier verschillende stukken vlees nodig heeft voor zijn drankje. Als je de vier stukken vlees hebt, ga dan een beetje naar het zuiden van Taverley naar de "!". Ga de trap omlaag en ga de eerste kamer naar het oosten binnen. Daar is een "Cauldron Of Thunder." Gebruik de 4 stukken vlees erop. Alle stukken vlees zullen nu een blauwe kleur hebben.

    Ga naar Sanfew en praat met hem. Nadat je met hem gepraat hebt, ga je naar Kaqemeex en krijg je je beloning.

    Beloning: 250 Herblore xp. Met deze xp zul je Herblore level 3 worden, waardoor je de skill kunt starten

    Quest Points: 4

    Vervolgquests: Eadgar's Ruse, Jungle Potion, One Small Favour, Recruitment Drive




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Devious Minds

    Devious Minds

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Bij de tempel tussen Varrock en Canifis, ten westen van de rivier Salve. Praat met de monk

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Doric's quest, Troll Stronghold en Wanted! hebben voltooid. Je hebt ook 65 Smithing, 50 Fletching en 50 Runecrafting nodig.

    Benodigde spullen: Mithril 2h of 2600 gp, 1 bow string en een large pouch (krijg je niet meer terug)


    Praat met de monk, hij wil dat je een speciaal soort wapen voor hem maakt. Teleporteer naar Falador en reis naar het hutje van Doric. Als je nog geen Mitril 2h hebt kun je deze kopen in de zwaardenwinkel van Taverley voor 2600 gp. Stop je zwaard tussen de stenen in het huisje van Doric en slijp het tot een raar dun zwaard. De monnik heeft verteld dat je daar een bowstring op moet maken, dus doe wat hij zegt en zet er een bowstring op. Bewonder je zojuist gemaakte "bowsword" en breng dit naar de monnik bij de tempel.

    De monnik wil nog één ding van je: er moet een orb worden gebracht naar Entrana via de Abyss. De orb breekt snel, dus de monk vertelt je om die in een large pouch te doen. Stop de orb in de pouch en ga via de Abyss en het law altar naar Entrana. Loop het altaar uit en ga naar de kerk toe. Leg hier je orb, inclusief pouch, op het prayeraltaar. Je ziet nu een filmpje waarin je pouch ontploft en waarin een stoute man met je bowsword alle monniken vermoordt. De High Priest is gelukkig nog in leven, je vertelt hem dat jij de schuldige bent. Hij vergeeft het je als je de monnik van wie je de orb hebt gekregen opspoort. Ga terug naar de tempel. Deze monnik is ook al dood. Doorzoek hem en breng hiervan verslag uit aan de High Priest van Entrana. De High Priest is geschokt. Hij vertelt je dat je verslag moet uitbrengen aan Sir Tiffy, de man die altijd op het bankje zit in het park van Falador. Praat met hem en ontvang je beloning.

    Dat was moeilijk hè?

    Beloning: 5.000 Fletching, 5.000 Runecrafting en 6.500 Smithing xp.

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Death to the Dorgeshuun

    Death to the Dorgeshuun

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Ga naar de kelder van Lumbridge Castle en neem een tinderbox en een lichtbron mee. Ga door het gat in de muur en vraag aan de goblin Kazgar of hij je naar de mijnen kan brengen. Hij kan dat en zal dat doen. Praat hier met Mistag

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet The Lost Tribe hebben voltooid. Je hebt ook 23 Agility en 23 Thieving nodig. Je moet een man van combat 50 kunnen doden

    Benodigde spullen: Tinderbox, lichtbron (Bullseye lantern aangeraden, de rest kan uitgaan zodat je dood gaat), 2 setjes H.A.M. robes (zie quest). Eten en een Spiny Helmet zijn aangeraden (te koop bij Slayer masters)


    Praat met Mistag bij de Dogreshun mijnen. Hij is blij je terug te zien en vraagt je om hulp. Vraag wat hij van je wil. Mistag zal vertellen dat het Council van zijn stad weer een aanval van de H.A.M. beweging, de Human Against Monsters, vreest. Deze kwade organisatie is er op uit om alle niet-mensen te doden, dus ook de goblins. Het council wil een goblin naar de oppervlakte sturen om dit verder uit te zoeken, maar er is één probleem: er is al sinds eeuwen geen cave goblin meer op de oppervlakte geweest. Nu moet jij als gids dienen. Mistag vertelt je dat je twee sets H.A.M nodig hebt.

    HAM lidJe kunt vast wel raden waar je die moet halen: bij de H.A.M. natuurlijk! Ga dus naar de H.A.M. grot, deze is in een grot onder de ruïnes van een huisje tussen Draynor Village en Lumbridge. Pickpocket het luik en steel 2 van elk van volgende kledingstukken: hood (kan een tijdje duren voordat je er ééntje hebt), cloak, robe bottom, robe top, gloves, boots en H.A.M. logo van een lid dat daar rond loopt.

    H.A.M. lokatie

    Breng de kleren naar Zanik, dat is een cave goblin die vanaf nu in de kelder van Lumbridge Castle rond loopt. Ze heeft een vreemd teken op haar voorhoofd, ze zal later vertellen hoe ze daar aan is gekomen. Zanik vraagt of je haar eerst Lumbridge wil laten zien, daarna zal ze het vertellen. Loop het kasteel uit. Ze zal zich verbazen over de lucht boven haar.

    Vraag aan haar wie ze allemaal wil zien en ga er heen. Dat kunnen onder andere de Duke van Lumbridge (eerste verdieping van het kasteel, queststart van Dragon Slayer), Donie of Gee, de man van de General Shop, een gewone Man, de Cook, Bob en Father Aereck van de kerk zijn. Je kunt verschillende personen van Lumbridge bezoeken, maar dat is niet altijd nodig. Alle personen reageren anders, Bob vindt Zanik bijvoorbeeld afschuwelijk wezen en stuurt je meteen uit de winkel. De Goblins bij de gate naar Al Kharid zijn zoals gebruikelijk dom en kunnen alleen aan vechten denken. Father Aereck zal een verhaal over Saradomin ophangen. Cave Goblins vereren geen goden, omdat ze door de goden in de God Wars gedwongen zijn ondergronds te gaan leven. Nu lopen de goden niet meer door RuneScape en is het weer veilg voor de cave goblins. Als ze genoeg personen heeft gezien kun je haar vragen stellen over het teken op haar hoofd.

    Je zult nu een filmpje over de Tears of Guthix zien. Zanik gaat, zoals jij dat ook kunt doen, bij de slang Juna een kamer binnen. Hier verzamelt ze de tears of Guthix in een kommetje en wenst, als haar tijd op is, om Ranged XP. Ze krijgt echter een vreemd teken op haar voorhoofd. Juna zegt dat dat een speciaal teken van Guthix is, waarvan later de betekenis nog moet gaan blijken. Zanik wil eens bij de H.A.M. grot gaan kijken. Trek je kleren aan, Zanik zal dat ook doen. Ga weer naar de H.A.M. grot, trek je H.A.M. robes aan en pickpocket het luik om naar binnen te gaan.

    Ondervraag H.A.M. lieden als Sigmund en Johanhus Ulsbrecht. Je komt te weten dat ze een geheim plan hebben om de cave goblins uit te roeien, maar verder vertellen ze niets. Dat is niet voor normale members, zoals iemand met de kleren die jij draagt. Wandel weer verder. Zanik zal met haar goblinoogjes een geheim luik ontdekken in een inham van de zuidelijke muur van de middelste kamer. Vind het luik en ga naar beneden.

    H.A.M. kelder

    Hier zie je een kamer met een aantal Guards. De plattegrond staat op het kaartje hierboven. Er is maar één guard vriendelijk, dat is die helemaal aan het begin (1). De rest van de guards zal je opsluiten in een cel als ze je zien. Loop naar de eerste guard en maak een praatje met hem. Hij verzoekt je weg te gaan, Zanik zal fluisteren dat je er voor moet zorgen dat hij haar niet aankijkt. Loop naar het gat in de muur. Zanik zal de guard van achteren beschieten en weer achter je aan komen. Dit principe moet je ook bij andere guards toepassen. Ga door het andere gat naar buiten als de guard niet kijkt. Loop dan naar de stilstaande guard in de westelijke guard en besluip hem van achteren. Zeg hallo tegen hem, zodat hij naar je kijkt. Zanik zal ook deze guard met haar boog een stukje kleiner maken. Nu de volgende guard, dat is de ijsberende guard tussen de 4 kamers. Roep "Now!" als de guard met de rug van jullie af staat, dan is deze guard ook weg. Nu de laatste twee nog.

    Wandel het pad waar de derde guard was af en zorg dat Zanik vlak achter je is. Ren dan in het zicht van de guard en ga snel van hem af. Hij moet je wel blijven zien. Zanik zal tussen jullie beiden komen en de guard doodschieten. De Guard bij de deur is ook nog een probleem. Die valt niet van zijn plaats af te krijgen, dus dit vereist een slimmere aanpak. Wandel naar het punt waar de vierde guard in de gang stond en ga op het uiterste puntje van de gang staan, net zodat de guard bij de deur je nog niet ziet. Zeg hier tegen Zanik dat ze op die plek even moet wachten. Loop zelf naar de gang aan de andere (groene stip op plattegrond hierboven) en laatje zien aan de guard. Nu kan Zanik ook deze doodschieten. Ga aan de deur luisteren

    Je zult nu een filmpje te zien krijgen over een machine. Jij kunt niets horen, maar Zanik wel. Ze zal je soms wat vertellen. Tijdens het filmpje wordt je gesnapt door een paar andere guards en opgesloten in een cel. Zanik is weg, wat nu? Op zoek dan maar... Ga de H.A.M. grot uit. Je zult meteen Zanik zien liggen: de arme ziel is doodgeknuppeld door die ventjes in die roze pakjes. Je zult het teken op het hoofd van Zanik zien gloeien. Je herinnert je het verhaal van Zanik over Juna en besluit haar mee te nemen naar Juna.

    Ga naar de Tears of Guthix via de grotten in de Lumbridge Swamps. Je komt daar door via het gat in een opgedroogd meertje naar de grotten van Lumbridge Swamps te gaan. Hiervoor heb je een lichtbron, spiny helmet en tinderbox nodig. Dit is de plattegrond van de grot:

    Plattegrond

    Ga eerst naar het westen, langs het Wall Beast. Volg dan het zuidelijke pad, totdat je de kikkers vindt. Spring hier over de sloot en ga de grot in. Loop verder totdat je Juna ziet en praat met haar. Juna vertelt je dat Zanik weer levend kan worden door 20 Tears. Verzamel ze en geef ze aan Juna. Zanik zal weer levend worden en je de rest van het fimpje vertellen. Ze hebben een kwade machine onder de watermolen van Lumbridge gezet en een gang naar de cave goblins gegraven. De dwergen hebben de machine geleverd. Met de machine kunnen ze de grotten laten overstromen met water uit de rivier, zodat alle goblins verzuipen. Het is nog niet te laat, dus stop dat slechte plan!

    De watermill is bij de Chicken Farm aan de oostelijke kant van de rivier. Je zult hier een aantal kratten zien en een gat naar beneden. Probeer naar beneden te gaan, je zult tegen worden gehouden door een dwerg. Bekijk de lege kratten in het zuiden wat beter en stop Zanik er in. Je kunt nu wel naar beneden, mits je je H.A.M. kleren aan hebt.

    Loop naar het westen, je zult worden aangevallen door Sigmund en 3 guards. Sigmund heeft Protect from Melee aan, dus je zult niets met melee raken. Dood daarom eerst de guards, daarna zal Sigmund Protect from Missiles doen om zich te beschermen tegen Zanik. Nu kun je Sigmund ook afslachten. Hij zal met zijn Ring of Life wegteleporteren. Je kunt nu wel de machine onschadelijk maken, dus doe dat. Ga nu naar de andere gang, bekijk het filmpje en de quest is voltooid.

    Beloning: 2.000 Ranged en 2.000 Thieving xp. Toegang tot de H.A.M. storeroom en de mogelijkheid om de special attack van de Dorgeshuun wapens te gebruiken

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Digsite quest

    Digsite quest

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Ten oosten van de noordelijke ingang van de Al Kharid woestijn is een hek. Open het en ga in het eerste gebouw. Praat met een examiner.

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je hebt 25 Thieving, 10 Agility en 10 Herblore nodig.

    Benodigde spullen: Een kopje thee, willekeurige boots en gloves, 2 ropes (tijdens de quest te stelen), pestle & mortar, lege vial, opal (tijdens de quest te krijgen) en een tinderbox.


    Na het praten met de examiner heb je een getekende aanbevelingsbrief nodig. Die kan je krijgen bij de beheerder van het museum in Varrock. Ga nu naar Varrock en praat met de beheerder en vraag of hij wil tekenen. Als hij getekend heeft, moet je dit briefje aan de Examiner bij de Digsite geven.

    Plattegrond

    Nu moet je examens doen. Als je nu antwoorden geeft, heeft het geen zin: ze zijn dan altijd fout vanwege gebrek aan studie. Praat met drie verschillende studenten die op het veld aan het werk zijn. Om de antwoorden voor de examens te krijgen, moet je hun persoonlijke bezittingen terug vinden.

    Student Student Student

    Een student wil een Animal Skull. Deze heeft een workman op een of andere manier in bezit gekregen. Die moet jij dus even terug stelen met de pickpocket optie. Als je twee ropes steelt en een specimen brush, moet je die bewaren. Deze spullen heb je later in de quest nog nodig.

    Een andere student wil weer een speciaal kopje terug. Hiervoor moet je naar de rivier gaan. Pak een panning tray uit het huisje en praat met een panning guide. Vraag of je in de rivier mag zoeken. Hij zegt dat hij thee wil en dat je dan pas in de rivier mag zoeken. Geef hem die. Doe de panning tray op een spot in de rivier en zoek de kop in de prut die je op vist. Soms zul je tijdens het vissen golden nuggets krijgen, als je hier drie van hebt kun je die aan een expert bij de queststart geven voor een gold ore.

    De laatste student wil zijn geliefde teddybeer terug. Deze zit in een struikje bij een grote urn op de bergen tussen het veld en het examencentrum, de queststart. Doorzoek dus de struikjes om deze blauwe urn.

    Urn

    Geef alle bezittingen terug aan de studenten. Ze geven je nu antwoorden voor de eerste examens. Leg de examens af bij het Exam centre en ga weer naar de studenten. Vraag ze de antwoorden voor de tweede examens. Als je de tweede examens gedaan hebt, vraag dan aan de studenten de antwoorden voor de derde examens.

    De vrouwelijke student wil het niet meer geven, maar voor een opal wel. Ga naar de rivier, ga weer met je panning tray in de rivier ploeteren en ga door totdat je een opal in de modder vindt. Geef haar die en nu krijg je het antwoord van haar. Als je alle examens gedaan heb, ga dan weer naar de beheerder van het museum in Varrock en geef hem de certificaten. Je kan kiezen of je wat te drinken of te eten wil. Je kan nu overal zoeken in de grond voor archeologische opgravingen.

    Loop weer terug naar Digsite en zoek in het midden van het stadje naar zakken. Deze zakken liggen waar de bergen beginnen en het veld ophoudt. Doorzoek die voor een specimen jar. Als je nog geen specimen brush had, steel die dan van een werkman. Ga dan naar een level drie gedeelte en doe je trowel, die je van de examiner heb gekregen, op de grond. Zoek net zo lang totdat je een talisman hebt. Geef die aan de expert in het huisje bij de examiners. Hij geeft je een brief, zodat je nu ook onder de grond mag onderzoeken.

    Loop naar de plaats die met Winch is aangegeven op het kaartje hierboven en en zoek een workman in de buurt op. Geef het briefje van het museum aan deze man en je kunt een rope aan de winch hangen. Doe dat en klim naar beneden. Doorzoek hier de stenen die je tegenkomt en klim weer naar boven.

    Ga naar de noordoostelijke winch, aangegeven met "Doug" op het kaartje hierboven. Hang hier ook een rope aan en klauter naar beneden. Je komt nu bij een man die "Doug" heet. Vraag hem om de sleutel. Hij zal eerst sterk tegensputteren, maar gebruik tactiek en zeur net zolang door totdat je hem krijgt. Klim hierna via het touw weer naar boven.

    Doug

    Loop naar naar het tentje waar je de panning tray vandaan hebt en zoek daar een specimen tray. Doorzoek die totdat je charcoal heb. Doe die op je pestle and mortar. Ga nu in het tentje en open de kist met je sleutel. Je krijgt nu undefined powder. Doe je trowel op de barrel met het witte doodshoofd. De barrel staat buiten.

    Doe je lege vial op de barrel die je net heb opengemaakt. Ga dan naar de westelijke winch ("Winch" op het kaartje hierboven) en doe er een rope op. Klim naar beneden en pak een arcenia root. Ga dan naar de expert en doe de vial met het goedje op hem. Doe dat ook bij dat poedertje uit de kist. Het spul wat in de vial zit is nu Nitroglycerin geworden. Doe de Ammonium Nitrate in de vial met de Nitroglycerin, dan de ground charcoal en vervolgens de Arcenia root. Je hebt nu een Explosive Compound.

    Ga nu weer naar de westelijke winch met de Arcenia roots. Als je verder loopt, kan je er niet meer door want er liggen allemaal bricks in de weg. Doe de Explosive Compound op de bricks, steek het aan met je tinderbox en ren een stukje weg. Nu gaat de hele grond trillen. Als het gestopt is, is de barricade weg en kun je er door. Doe dat dus en pak het tablet.

    Tablet

    Ga terug naar de expert en gebruik het tablet op hem. Hij vertelt je een verhaal en beloont je.

    Beloning: 15.300 Mining en 2.000 Herblore xp. Twee golden bars

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Desert Treasure




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Desert Treasure

    Desert Treasure

    Moeilijkheidsgraad: Zeer moeilijk

    Startpunt: Praat met de Archaeologist in het Bedabin Camp. Het Bedabin Camp ligt ten zuidwesten van de Shantay Pass.

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Digsite quest, Priest in Peril, Temple of Ikov, The Tourist Trap, Troll Stronghold en Waterfall Quest hebben voltooid. Je hebt ook 53 Thieving, 10 Slayer, 50 Firemaking en 50 Magic nodig. Je moet veel monsters kunnen doden. De hoogste is level 174. Een hoog agility level is aangeraden.

    Benodigde spullen: Shantay Pasjes (te koop bij de Shantay Pass), desert robes, een paar waterskins, knife om waterskins te vullen met het vocht uit de cactussen, 12 Magic logs, 6 Steel bars, 6 Molten glass, charcoal, ashes, een blood rune, 1 normale bones, cake, silver bar, spice (Spice stall van Ardounge), garlic (in het huisje van de Vampire Slayer quest of Spice stall van Ardougne), pestle & mortar, spiked boots (breng Climbing boots van de Troll Stronghold quest en een iron bar naar de smit Dunstan in Burthorpe), 650 gp, lockpicks, Anti poison potions, ice gloves, fire staff, tinderbox, face mask, wapens en armour, prayer potions, super sets, super restore potions en erg veel goed voedsel. Teleporteermiddelen naar bijna alle steden en Trollheim zijn aangeraden.


    Lees altijd een stukje vooruit!

    ArcheoloogNeem altijd als je de woestijn binnen gaat waterskins, desert robes en een knife mee. Pak Varrock teleport runes van de bank en ga naar de Archaeologist in het Bedabin Camp ten zuidwesten van de Shantay Pass. Je kunt een vliegend tapijt huren bij Shantay Pass om hier snel te komen. De Archaeologist vraagt je om een briefje af te leveren bij een collega bij het Exam centre van de Digsite. Teleporteer dus naar Varrock en ga naar Digsite, ten zuidoosten van Varrock. Breng het briefje naar zijn collega, hij vertaalt het naar normaal Engels.

    Pak de 12 magic logs, 6 steel bars, 6 molten glass, ashes, bones, charcoal en de blood rune in notes van de bank en ga dus terug naar Bedabin camp. Geef de vertaling aan de archeoloog. De archeoloog wil een deal met je maken: hij is op onderzoek uit, maar als jij het werk doet, krijg jij 50% van de mogelijke winst. Ga akkoord.

    BartenderLoop het Bandit camp ten zuiden van de archeoloog. Daar is een bar, maak eens een praatje met de barman en koop een biertje voor 650 gp. Praat daarna nog eens met hem en praat over de diamanten. Loop naar het oosten en zoek Eblis op.

    EblisEblis vertelt je dat hij wel wat glazen kan maken die je kunnen helpen om de diamanten op te sporen. Hij heeft daar de spullen voor nodig die je mee hebt gebracht. Gebruik deze dingen één voor een met hem. Nu moet je naar de glazen die hij gemaakt heeft. Die staan zuidoost van Eblis. Kijk in elke spiegel naar de mogelijke plekken. Vier plekken zijn goed, twee zijn fout. Nu moet je de diamanten gaan zoeken. Het maakt niet uit in welke volgorde je dat doet.

    Diamond of Blood

    Voor deze diamand heb je een silver bar, garlic, spice, armour en wapen, voedsel en een pestle & mortar nodig.

    Loop naar het café van Canifis. Je ziet nu een leuk filmpje waarbij Malak de vampier wat bloed haalt bij de barman Rovar. Nu moet jij komen. Vertel je verhaal over je diamanten. De vampier vertelt je wie dat ding heeft. De eigenaar is ook een vampier en hij heet Dessus. De vampier vertelt je ook even waar hij woont, zodat jij hem een bezoekje kunt brengen. Doe eerst wat voorbereidingen voordat je hem gaat doden, anders is hij veel te sterk voor je.

    Teleporteer nu naar Draynor en ga bij de jail guards de kerkers van Draynor in. Wandel naar de man Ruantun bij de anvils in het noorden en geef hem de silver bar. Deze meneer is ook een vampier, maar hij doet zijn werk wel en maakt een pot voor je. Zet al je wapens en armour op de bank, want nu moeten we naar Entrana. Vraag aan de High Priest in de kerk van Entrana of hij je pot wil zegenen (bless). Dit doet hij voor je.

    Malak wil wel wat bloed voor je in de pot doen als je alle items hebt. Maak de garlic fijn met je pestle & mortar en doe dit bij je pot met bloed. Doe er ook wat spice bij. Nu ben je klaar voor het gevecht. Neem melee wapens, armour en voedsel mee. Het is het handigste om anti magic armour aan te doen, zoals Dragonhide. De vampier waarmee je straks ruzie krijgt, valt je namelijk aan met magie. Je kunt Druid Pouches van de Nature Spirit quest meenemen als je niet wil dat je voedsel rot.

    Plaatje

    Loop de route van de kaart. Als je In search of the Myreque nog niet gedaan hebt, kun je de trapdoors en de brug niet gebruiken. Neem dan dus de iets langere route.

    Zet bij het graf protect from magic aan en gebruik je pot met spice, blood en garlic op het graf. Nu komt de vampier naar buiten gekropen. Dood hem. Als je achter het hek probeert te staan, teleporteert hij naar waar jij bent.

    Als je met veel bloed, zweet en tranen deze vampier hebt gedood, heb je nog geen gem. Tijd dus om Malak eens aan de tand te voelen... Hij zal je gewoon de gem geven.

    Diamond of Ice

    Voordat je het echte monster gaat doden, moet er eerst nog wat anders een koppie kleiner worden gemaakt. Hiervoor heb je fire spells en magic armour nodig. Daarna kun je terug naar de bank om melee armour te halen voor het echte monster. Neem als je deze diamant gaat halen de hele tijd voedsel en stat restore potions mee!

    IceTeleporteer naar Trollheim en ga naar het noorden. Je vindt een pad naar een ice gate. Ga dit pad op. Bij de ice gate staat een trollenkind te janken. Geef hem een cake als troost en vraag wat er aan de hand is. Zijn vader en moeder zijn bevroren door een stoute meneer die zegt dat ze een diamand van hem hebben gestolen. De trollen hebben het volgens het kind alleen maar gevonden.

    Wurm je door de gate naar het volgende gebied. Het is hier koud, dus gaan je stats, special attack en energie steeds naar beneden. Probeer naar de bevroren grot te rennen. Dood 5 trollen, zodat al het ijs van de grot valt. Gebruik een firespell, daar smelten de trollen van. Ga hierna naar de bank om nieuw voedsel en ander armour te halen. Vergeet niet een stat-restore potion te drinken als je weer in een warmer gebied bent.

    Het monster dat je moet doden haalt je magic en ranged naar beneden. Het is dus handig om melee te gebruiken. Fire spreuken zouden ook kunnen, maar dan moet je wel steeds op je levels letten. Een cannon er bij kan ook wel eens van pas komen, want dit is volgens velen de lastigste diamant. Doe goede armour tegen Magic aan, bijvoorbeeld Dragonhide. Doe eventueel een Ring of Life aan, dat kan je leven redden. Je kunt ook je spiked boots boots meenemen als je meteen na het gevecht verder wil, maar het is slimmer om na het gevecht even naar de bank te gaan om voedsel te halen.

    Nadat je de grot bent doorgekropen loop je naar het noordoosten. Ga daarna naar het zuiden. Zet Protect from Melee aan en wandel langs de wolfjes. Je komt nu op een groot leeg gebied. Je voelt slechtheid... Kamil verschijnt. Dood hem terwijl je Protect from Melee aan hebt. Let goed op je levels en drink af en toe een stat restore potion. Special Attack kun je niet gebruiken. Let er op dat als je magic gebruikt, je je staf weer op de spreuk moet zetten als je magic level onder het vereiste level komt. Je krijgt 2 chocolade cakes en een super restore potion als Kamil sterft.

    Teleporteer naar de bank en neem je spiked boots, een wapen en food mee. Loop weer terug naar het gebied waar je Kamil hebt verslagen en wandel verder. Je komt bij een pad naar het noorden, sla dit pad in. Je ziet nu een icy trail. Doe je spiked boots aan en probeer over de icy trail te lopen. Je kunt vallen, dan gaan er twee hitpoints van je af. Na een eindje kom je een gate tegen. Ga hier ook doorheen en loop naar de twee bevroren blokken. Sla deze kapot met je wapen. Het kan een tijdje duren, ookal hebben ze maar 10 hitpoints. De ouders zijn blij en nemen je mee naar het kind. Hij geeft je de diamant.

    Diamond of Shadow

    Gebruik hier veel super potions en prayer potions. Het monster kan 28 hitten!

    Ten westen van de Fishing guild is een gebied met een hek er omheen. Aan de westkant staat Rasolo. Praat met hem over de diamant. Hij vertelt je dat hij een gilded cross terug wil die van hem gestolen is. Hij wil die graag terug hebben

    Reis met anti poison potion, voedsel en wat lockpicks naar het Bandit Camp in Al Kharid. Het Bandit Camp ligt ten zuiden van het Bedabin Camp, waar je uitkomt als je met de vliegende tapijten reist. Zoek de meest zuidelijke tent en vind een kist. Probeer de kist open te maken met je lockpicks, je kunt hierdoor worden vergiftigd. Als je lockpicks op zijn, kun je die van de Bandits stelen. Je kunt een anti poison potion (1) of een lockpick van ze stelen. Als het na meerdere keren eindelijk is gelukt, breng je het gilded cross naar Rasolo. Hij geeft je een ring of visibility.

    Maak je klaar voor het gevecht en doe de ring of visibility aan. Binnen het omheinde gebied verschijnt een trap. Ga de trap af, je komt nu in Damis' Lair. Hier lopen level 63 Shadow hounds en level 80 Giant Skeletons rond. Volg de route op het kaartje hieronder en je komt in een groot gebied met het monster. Succes!

    Kaart Shadow

    Damis heeft twee vormen, beiden vormen vallen aan met Melee. De eerste vorm van level 103 is een eitje, de tweede is heel wat lastiger en level 174. Hij haalt je prayer ERG snel naar beneden, dus let goed op! Je kunt de rat in het noordwesten gebruiken om tussen Damis en jou een blokkade te vormen, zodat hij niet bij je kan, maar jij hem wel met je pijlen kunt bestoken of kunt betoveren met magie.

    Diamond of Smoke

    PutDeze diamand is de gemakkelijkste van alle diamanten. Neem je tinderbox, facemask, ice gloves en spullen om een level 167 te doden mee. Ik heb water blast gebruikt, daarmee raak je hem hard. Ik had niet eens voedsel nodig. Neem het toch maar voor de zekerheid mee ;-). Energy potions zijn handig, maar ze zijn niet nodig als je het goed doet.

    Ga met het vliegende tapijt bij de Shantay Pass naar Pollnivneach te reizen. Neem dus 75 tot 200 gp mee en houd een plaatsje vrij, omdat je je rechterhand leeg moet zijn voor het tapijt. Loop de stad uit aan de zuidkant van Pollnivneach en loop naar het westen. Je ziet een put in het noorden. Check of je je facemask en je ice gloves aan hebt en ga naar binnen.

    Smoke

    Loop naar het zuidwesten en wacht totdat je energie 100% is. Steek dan de torch aan en ren naar de volgende torch in het noordwesten (rode stip op de kaart hiernaast). Steek ook deze torch snel aan. Ren daarna naar de noordoostelijke torch. Steek die ook aan en ga naar de laatste zuidoostelijke torch. Je krijgt nu een berichtje dat het pad verlicht is en dat je je key moet claimen. Als dat niet zo is ben je een torch vergeten of er is er één uitgegaan. Als alle torches aan zijn ga je zo snel als je kunt naar de kist in het midden van de grot. Pak daar de sleutel uit. Daarna heb je alle tijd om naar Fareed te komen. Ga naar Fareed en open het hek je met je sleutel. Controleer nog eens of je je Ice gloves aan hebt en zet Protect from melee aan als Fareed verschijnt. Dood hem en hij dropt de diamond.

    De piramide

    DiamondPoe poe, dat was me wat. We zijn alleen nog niet klaar... Neem de vier diamanten, je armour en een aantal prayer potions mee naar de spiegels bij Eblis. Praat met Eblis, hij vertelt je over hun held Azzanadra die gevangen is in de piramide. Je moet de diamanten terug plaatsen. Loop naar de piramide in het zuiden en kijk naar de kleuren van de pilaren. Plaats daar de diamanten op. Nu kun je in de piramide voor het laatste deel van de quest.

    De deur van de piramide is nu open. Ga de ladder aan de noordelijke kant van de piramide op, ga door de deur en klim de ladder af. Binnen zijn level 103 mummies. Scarabs verschijnen soms naast je, ze kunnen je vergiftigen. Er zijn ook vallen die je de piramide uitgooien. Blijf niet te lang op één plek staan, dan val je in de val. Als je er niet langs komt moet je verschillende dingen proberen, zoals armour uit, gewicht veranderen, lopen in plaats van rennen, enzovoort. Dit is bij iedereen anders. De doolhoven worden per verdieping langer. Er zijn vier verdiepingen.

    Eerste vloer:

    Loop naar het oosten nadat je de ladder af bent gegaan. Ga daarna naar de ladder in het noorden en klim de ladder af.

    Tweede vloer:

    Helemaal naar het oosten, naar het zuiden tot je niet verder kunt, naar het westen, naar de smalle gang in het noorden en de ladder af.

    Derde vloer:

    Naar de noordwestelijke hoek, naar het zuiden en daarna naar het midden van de piramide. Loop daarna naar het oosten en het zuiden zodat je in de zuidoostelijke hoek komt. Ga daarna naar de kamer in het westen. Ga ook deze ladder af.

    Vierde vloer:

    Het is een beetje ingewikkeld, maar neem de westelijke gang en loop een groot rondje met de klok mee naar de kamer. Duw daar tegen de muur en je komt bij Azzanadra. Praat met hem.

    Beloning: 20.000 Magic xp. Ancient magics. Je kunt ook Ghostly robes halen met je Ring of Visibility

    Quest Points: 3

    Vervolgquests: Recipe for Disaster - Gevechten met de Culinaromancer




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Death Plateau

    Death Plateau

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Denulth in Burthorpe (emperial guard training camp ten noorden van de Heroes Guild).

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: 10 cooked trouts, 10 bread, 1 asgarnian ale (Bar in Burthorpe of Falador), 1 iron bar, misschien een Blurberry Special (Grand Tree), 300 tot 1000 gp


    Denulth vertelt je dat de trollen het Death Plateau hebben ingepikt. Je moet een nieuwe, veiligere, weg vinden naar het plateau. Je moet ook de equipment storage openen met een combinatie die een guard heeft.

    Plattegrond

    Ga naar de bovenste etage van het kasteel en praat met Eohric over de guards. Ze hebben er één, Harold. Die is in de Toad and Chicken Pub. Ga naar de bar en vind hem boven. Praat met hem als je zijn kamer binnen bent. Hij wil de combinatie niet vertellen. Loop terug naar Eohric, hij zal vertellen dat Harold misschien wel een biertje lust.

    Pak de Asgarnian ale en probeer weer met hem te praten. Hij vertelt je dat hij de combinatie is kwijtgeraakt. Vraag hem nu of hij wil gokken (gamble) met je. Probeer te winnen totdat je een Iou krijgt. Die krijg je alleen als je met getallen tussen de 300 en 1000 gp gokt. Onderzoek de Iou, dat is de combinatie. Als hij je niet laat winnen is hij misschien niet dronken genoeg. Geef hem dan een Blurberry Special.

    TafelGa terug naar het kasteel en doe de de vijf bollen die op de grond liggen op de tafel, in deze volgorde:

    • Blauw in het zuidwesten
    • Geel in het zuidoosten
    • Rood in het middenwesten
    • Paars in het middenoosten
    • Groen in het noordoost

    Ga naar boven in de kamer en praat met de archer. Hij bedankt je.

    Nu we de opslagkamer open hebben, is er nog iets wat gedaan moet worden: de route naar Death Plateau. Loop naar het noordwesten van Burthorpe, totdat je de grot van Saba vindt. Ga naar binnen en vraag Saba naar het andere pad. Hij is knorrig, maar hij vertelt je dat je naar het huis van de Sherpa moet gaan.

    Grot

    Loop verder naar het zuidwesten en praat met Tenzing, hij is de Sherpa. Ga niet naar het noordwesten, daar ga je gegarandeerd dood als je je prayer niet aan hebt staan. Je wordt daar namelijk met stenen bekogeld door trollen. Tenzing vraagt of je wat wilt doen voor hem. Hij wil 10 brood, 10 trout en spiked boots voor zijn wintervoorraad. Dingen in notes blieft meneer niet. Als je de spullen geeft, zal jij je climbing boots in ruil voor de spullen terug geven. Geef deze boots aan Dunstan in Burthorpe, hij is de smid ten oosten van het kasteel. Dunstan maakt die dingen alleen als zijn zoon een keertje mee mag lopen met de imperial guards.

    Tenzing

    Praat met Denulth, de man waar je de quest startte, en vertel hem het verhaal. Hij geeft je een papiertje met een toelating van Dunstan's zoon. Geef die met een iron bar voor de spikes aan Dunstan.

    Nu heb je de boots. Geef het eten en de boots aan Tenzing, dan zal hij je een kaart met het geheime pad geven. Ga door de achterdeur van zijn huis naar buiten en klim over het hekje. Wandel totdat je een bericht krijgt dat het veilig is en ga terug naar Denulth.

    Beloning: 3.000 Attack xp. Steel Claws en de kennis om ze te kunnen maken. Je kunt ook climbing boots bij de Sherpas krijgen voor het pad naar de trollenkoning. Je hebt geen stekels nodig.

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Troll Romance, Troll Stronghold




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Darkness of Hallowvale

    Darkness of Hallowvale

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Veliaf in het hoofdkwartier van de Myreque onder het café van Burgh de Rott

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet In Aid of the Myreque hebben voltooid. Je hebt ook 5 Construction, 20 Mining, 22 Thieving, 26 Agility, 32 Crafting, 33 Magic en 40 Strength nodig. Een goed navigatievermogen

    Benodigde spullen: 2 planken, hamer, 8 nails, knife. Je kunt eventueel 1950 gp meenemen om speciale kleren te kopen die de quest iets vergemakkelijken.


    Veliaf Hurtz heeft je hulp nodig om contact te maken met de Myreque beweging in de Sanguinesti regio, het gebied wat door vampieren wordt bestuurd. De hulp van het koninkrijk Misthalin is ook nodig. Vraag of je wat kunt doen en neem de quest aan. We gaan nu proberen de stad binnen te komen, Meiyerditch. Het is er nogal een oude boel en je kunt er alleen over zee komen, de stad is aan de andere kanten omringd door muren.

    Loop naar het zuidoosten van Burgh de Rott en vind de boot. Repareer de boot met je plank en nails. Herstel daarna de gaten in de planken waarover de boot in zee geduwd moet worden. Duw daarna de boot er over en klim er in door over de steiger naast de boot te gaan.

    Achtergrond
    Route
    Handelingen

    Je komt nu in de getto's van Meiyerditch. Loop verder, totdat er een melding komt dat je de vloer hoort kraken. Kies de optie kickdown floor bij het zwakke deel van de vloer en klim naar beneden. Ga over de kapotte muur en praat met de Citizen in het tweede huisje dat je tegenkomt (aangegeven op het kaartje hierboven). Fluister of hij wat weet over de Myreque en zeg dat het dringend is. Je moet met Old Man Ral gaan praten, misschien kan hij helpen. Hij woont twee huizen noordelijk van het huis van de Citizen.

    Praat met hem. Hij is er niet van gediend en wil een goede reden hebben waarom hij je moet helpen. Zeg dat hij "Old Man Ral, the sage of the Sanguinesti" heet en hij zal weten dat je goed volk bent. Hij zal vertellen dat je symbolen moet gaan zoeken om de Myreque te vinden. De sickle is het symbool van de Myreque, die moet je dus gaan volgen.

    Je kunt vampyre clothes kopen bij Trader Sven. Die is in het huisje onder die van Old Man Ral. Deze kleren bieden bescherming tegen de Vyrewatch, ze zullen je dan minder snel herkennen. Een compleet setje kost 1950 gp.

    De route naar het hoofdkwartier van de Myreque in Meiyerditch

    SpringenGa in huisje ten westen van Old Man Ral, aangegeven met "Ladder" in het geel op het kaartje hierboven. Zoek aan de zuidkant bij het huisje in het zuiden van je met de rechtermuisknop een "Jump" optie en kies die vervolgens. Je zult dan naar dat huis springen. Dit is wat we nu de hele tijd moeten doen: over en door huizen gaan om de weg te kunnen vinden. Dit kan heel irritant zijn, maar het kan niet anders: volgens Jagex zijn de officiële wegen verdwenen of geblokkeerd. Lees goed wat hier staat, je bent zo de weg kwijt. Zorg dat je je knife bij je hebt.

    Jump naar het volgende huis in het oosten. De route die we gaan volgen is ook op het kaartje hierboven uitgeschreven.

    Je komt nu in het huis van Trader Sven, maar nu aan de andere kant van de eerste verdieping: je kon niet via het huis zelf gaan omdat er een gat in de vloer zit. Zoek naar de sickle (lijkt op een vraagteken) en kies "Push" bij de muur er naast. De muur zal vallen en een brug vormen naar de eerste verdieping van het huis van Old Man Ral. Loop er over heen.

    In het huis van Old Man Ral zal een gat in een stuk muur zitten. Daar kun jij mooi onderdoor kruipen, dus doe dat. Duw vervolgens de muur in het westen in en ga naar beneden via de trap.

    Doorzoek hier de tafel. Er zal een geheime gang te voorschijn komen die leidt naar een ander huis. Ga door de tunnel. Je komt nu weer een teken van de Myreque tegen, een teken dat je goed op weg bent dus. Zoek als je verdwaald bent altijd naar zo'n teken, dan zit je op de route.

    Beklim de shelf (plank) in het noordwesten van het huisje en ga onder de muur in het oosten door. Spring naar het andere huis en ga daar de ladder af. Doorzoek hier de potten bij de deur in het oosten, je zult dan de sleutel voor de deur vinden. Open hiermee de deur en loop weer naar het oosten.

    Locatie shelvesNeem de trap naar boven als je weer een sickle op de muur zit. In het zuiden is weer een Jump optie naar het volgende huis, neem die. Hier moet je goed verstopte shelves naar boven nemen. Ze zitten in het kamertje naast de trap die naar beneden gaat. De trap moet je niet nemen, de shelves wel! De plek is met een X op het plaatje die hier links staat aangegeven.

    Als je de shelves bent opgeklommen, moet je nog een ladder op die je tegenkomt. Spring naar het huis in het zuiden, ga daar één ladder naar beneden en speel even voor koorddanser door over de waslijn te lopen. Ga bij het huis waarin je nu komt één ladder naar beneden.

    Waslijn

    Loop naar het noorden via de planken naast de stoel. Het zal net lijken of je daar niet over kunt, maar je kunt het wel. Duw de muur om, wandel erover naar de overkant. Klim daar de eerste de beste shelves op die je tegenkomt en ga vervolgens andere shelves in het noordoosten af. Je komt nu in een kamer met een ladder omhoog en een gebroken ladder naar beneden. De gebroken ladder kun je niet af, dus die moet eerst gerepareerd worden. Gelukkig heeft een handig iemand een ladder top boven in het huis bewaard: klim de ladder op, pak de ladder top van de muur in het westen en zet die op de ladder beneden. Als je de ladder af gaat kom je weer buiten in de frisse (nou ja, frisse...) buitenlucht.

    Loop een stukje naar het noordwesten, bij het eerste huis zie je twee in en uitgangen: ga het huis in en de andere kant weer uit. Loop nu zo ver mogelijk naar het noorden, totdat je een sickle logo tegen komt in de muur. Loop een klein stukje verder naar het oosten en ga de ladder in het eerstkomende zuidelijke huisje op. Hier kun je naar het huis in het oosten springen. Ga daar de ladder af en doe "Search" op de muur in het zuidoosten. Gebruik knife er op en "push" hem open. Duw tegen de sickle (decorative wall) in de muur en zoek zuidoostelijke stukje in tapijt op. Hier is een geheime gang naar beneden, het hoofdkwartier. Hehe, dat was wat...

    Tapijt

    Klim naar beneden en loop naar het noorden. Praat met Vertida Sefalatis. Hij geeft je een briefje mee voor Veliaf.

    Drezel en soldaten

    Ga terug naar Burgh de Rott door te teleporteren of te lopen via alle paadjes. Veliaf vertelt dat het slecht nieuws is wat Vertida schreef: de vampieren halen ergens verse mensen vandaan. Er is uit de tempel Paterdomus ook een nieuwtje gekomen. Je moet naar Drezel om het te checken. Je moet daarna aan King Roald vragen of hij troepen wil leveren om de vampieren te verslaan.

    Reis eerst naar Drezel. Hij is die priester van de Priest in Peril quest en zit nog steeds in de gang onder de tempel bij de River Salve, Paterdomus genaamd. Door deze gang kun je van Misthalin (het koninkrijk waar Varrock deel van uit maakt) naar Morytania gaan. Ga er heen en praat met hem. Drezel vertelt dat er vreemde dingen gaande zijn bij de limestone mijn: mensen verdwijnen en soms horen ze vreemde geluiden. Ga de tempel via de westkant uit en loop een stukje het pad richting Varrock op, over de trap. Ga zo snel mogelijk naar het zuiden en doorzoek het bosje dat wat uit steekt. Je krijgt nu een filmpje te zien met wat weerwolven die je bewusteloos slaan. Vertel Drezel wat er gebeurd is. Je moet dit van hem meteen aan King Roald gaan vertellen. Drezel geeft je teleportrunes om het wat te versnellen.

    Teleporteer dus naar Varrock en praat met de koning in het paleis. Vertel hem alle slechte dingen, hij zal zeggen dat er iets aan gedaan moet worden. Zijn nieuwe adviseur zal hem natuurlijk weer tegenspreken... Als ze nu troepen gaan sturen, zullen de Guthix volgers het daar niet mee eens zijn en zal er een nieuwe god wars ontstaan. Dat moet natuurlijk voorkomen worden. Er moeten wat papieren getekend worden om alles legaal te maken. Je moet dit aan Veliaf gaan vertellen. De adviseur van de koning zal je een stukje op weg helpen, naar de Paterdomus tempel. Ga daarna naar Veliaf. Veliaf vertelt dat je dit ook moet vertellen aan de afdeling in de getto van Meiyerditch. Ga dus naar Vertida door weer door de hele stad over de daken te klimmen, te springen en zo voorts. Je kunt vanaf nu ook een andere manier gebruiken om bij Vertida te komen. Als je je nu door de Vyrewatch laat aanspreken, kun je er voor kiezen om naar de mijnen gestuurd te worden. Hier moet je 15 ores hakken en in een karretje doen. Je krijgt eventueel een pickaxe om dat te doen. Als je klaar bent, wordt je de mijnen uitgezet. Je komt dan in het noordwesten van de stad, waarvandaan je door een huis met twee deuren weer op de route kunt komen. Je komt in de route bij een huis met drie kamers en stoelen, waar je een trap omhoog moet. Zo snijd je een heel stuk af.

    Castle Drakan

    Vertida vertelt dat je de leider van de Meiyerditch afdeling van de Myreque moet opzoeken. Hij heet Safalaan en is op een missie bij Castle Drakan. Je moet terug naar de muur waar was toen je met de boot aanmeerde. Vertida brengt je een stukje op weg. Ga het muurtje over waar de de stad echt binnen bent gekomen en klim de ladder op. Loop nu over de muur naar het noorden en ga de ladder die je tegenkomt af. Je komt nu een barricade en een deuropening vol stenen tegen. Doorzoek deze deuropening met stenen en ga door de barricade.

    Barricade

    Ga de ladder op en loop naar het noorden. Ga hier weer een ladder op en klim weer aan de andere kant omlaag. Loop weer zo ver mogelijk recht naar het noorden. Je zult Safalaan vinden.

    Safalaan

    Vertel Safalaan alles wat er met je gebeurd is. Safalaan vindt dat hij naar de basis terug moet om alles te bespreken. Vraag of je weer kunt helpen. Je moet Safalaans missie overnemen om een paar schetsen van het kasteel te maken. Deze schetsen moeten van de noord, west en zuidkant worden gemaakt. Hij geeft je spullen om dat te doen. Als je zonder papyrus komt te zitten, kun je dat bij Old Man Ral opnieuw halen.

    Eerst moet je de noordkant schetsen. Loop via de westkant helemaal de muur over en zoek het sickle logo in op de grond. Hier moet jij staan en je schets maken door de charcoal op de papyrus te doen. Je moet op de sickle staan!

    Sketches

    Doe het ook bij de westkant, sta weer op de sickle. Als je een schets van de westkant maakt, krijg je een filmpje te zien waarin Vanstrom weg vliegt. Loop nog verder terug, naar de zuidkant bij de plek waar je Safalaan ontmoette. Daar is ook weer een sickle te zien. Maak hier de laatste schets. Vanstrom ziet je en komt naar je toe. Hij valt je aan. Je hoeft hem niet te doden, hij zal onderbroken worden door een vrouwelijke vampier. Je moet van haar een bericht aan Safalaan brengen.

    Je schets van de zuidkant is nog niet af. Maak die dus af en ga daarna terug naar het hoofdkwartier van de Sanguinesti Myreque in de getto (weer over de daken...). Hier is Safalaan nu. Nu moet je de boodschap van de vrouw nog ontcijferen. Ga het hoofdkwartier uit, weer door de geheime deur, trap omhoog, naar het andere huisje springen en naar beneden. Ga nu naar het eerste huis zuidwestelijk van je en doorzoek daar de fireplace. Dit huis is aangegeven met "Message" en "Portrait" op de kaart hierboven. Gebruik de knife op de fireplace. Je krijgt nu een bericht met iemand die onderzoek moest doen voor de vampieren, zodat mensen meer bloed konden produceren. Gebruik eerst je knife op het portret en doorzoek het portret, dan zul je een sleutel krijgen. Deze sleutel heb je nodig voor later.

    Lab

    Geef de papieren die je hebt gevonden aan Safalaan in het hoofdkwartier met de "Use" optie. Hij zegt dat je het lab, waarover geschreven wordt in het briefje, moet vinden. Loop het hoofdkwartier weer uit en ga naar buiten via het andere huis. Het huis ten noorden van waar je nu bent is een doorgang naar een nieuw deel. Open dus de twee deuren van het huis en ga er door heen. Loop nu zo ver mogelijk naar het noorden en zoek het huis met het kleurrijke tapijt in het noordoosten.

    Sla het mooie tapijt kapot met je knife en ga er door heen. Zoek naar het standbeeld van de vampier en doe je sleutel er op. Je kunt nu door de deur, dus doe dat en ga de trap af. Hier is het lab.

    Standbeeld

    In het noordwesten van het lab ligt een rune case. Pak hier runes uit en gebruik dit voor Telekinetic Grab om het boek te krijgen dat in het westen ligt. Breng dit boek naar Safalaan in het hoofdkwartier in Meiyerditch. Hij bedankt je en geeft je een brief mee voor Veliaf. Geef de brief in Veliaf in Burgh de Rott en je quest is voltooid.

    Beloning: 7.000 Agility, 2.000 Construction, 6.000 Thieving en drie keer 2.000 xp in een skill naar keuze. De ervaring naar keuze kan worden gekozen met het boek dat je krijgt. Je moet minimaal level 30 in de skill zijn om te kunnen kiezen voor xp

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creature of Fenkenstrain

    Creature of Fenkenstrain

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Lees de signpost op het plein van Canifis

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Priest in Peril en The Restless Ghost hebben voltooid. Je hebt ook 25 Thieving en 20 Crafting nodig. Je moet een level 51 monster doden.

    Benodigde spullen: 3 bronze wires, silver bar, 5 thread, needle, spade, 50 gp, Amulet of Ghostspeak. Zorg als je snel wil zijn ook voor een teleporteermiddel, bijvoorbeeld Home Teleport, naar een plek met een furnace


    Lees het bord dichtbij Canifis. Ga noordoost van de Slayer master het kasteel in en praat tegen Fenkenstrain. Van hem moet je delen van een lichaam vinden: hoofd, armen, benen en buik...

    Doe je Amulet of Ghostspeak aan en praat met de geest ten noorden van de professor. Vraag waar zijn hoofd is gebleven, hij zal je volgen. Blijf dan tegen hem praten totdat je bij zijn graf uitkomt. Doe "dig grave" en je zal zijn hoofd vinden.

    Ga nu terug naar het kasteel en neem ergens een trap omhoog. Doorzoek de kast in het westen van het kasteel en neem het boek Joy of grave diggingmee. Ga nu naar een kamertje in het oosten. Er staat ongeveer eenzelfde kast, neem hier het boek Maggot Avoidance Techniquesuit. Zet hierna de 2 stukken van het amulet in elkaar Plaatje

    Nadat je dit hebt gedaan verlaat je het kasteel en ga je naar het oosten. Gebruik je ster amulet op het laatste monument in het oosten.

    Memorial

    PlaatjeDoe dan "push monument" en volg de grot tot je een raar beest met een vrouwenhoofd ziet (experiment). Jaag het beestje over de kling en vergeet de sleutel niet op te rapen ;-)

    Ok, je hebt de sleutel... Ga nu noord-west en gebruik je sleutel op het hekje. Ga daarna de trap op en graaf de 3 graven open, je vindt wel wat onderdelen voor je maak-je-eigen-mensje-bouwpakket.

    Allemaal goed en wel maar je bouwpakket heeft nog geen hersens, ga daarom naar de bar in Canifis en praat tegen Roavar. Vraag hem wat eten en koop de hersenen. Steek de hersenen in het hoofd Hoofden

    Geef dan al de onderdelen van het beestje aan de Fenkenstrain. Hij zal de 5 klosjes draad en je naald nemen die je bij je hebt. Fenkenstrain zal het monster op zijn tafel in elkaar zetten. Het "ding" ziet er al goed uit, nu nog leven inbrengen. De dokter heeft je gevraagd voor bliksem te zorgen, ga terug naar die geest (gardener) en vraag hem een sleutel. Ga het klein hokje binnen ten noorden van hem en doorzoek de enige kast, je zal een borstel vinden. Buiten ligt een hoopt "gardencanes". Neem er 3 en verleng je borstel ermee (gewoon usen), hierbij gebruik je ook die ijzerdraad (bronze wire).

    Mooi, nu je dit hebt kunnen we de borstel gebruiken om te gaan schoorsteenvegen. Ga de westelijke trap op, het kamertje in en veeg de openhaard schoon. Er valt een mal uit. Teleporteer naar Falador of gebruik je ring of dueling om naar een plek met een furnace te gaan. Gebruik je silver bar op de oven en maak een "conductor". Ga nu weer terug naar Dokter Fenkenstrain Je kunt vanuit Al Kharid de Gnome Glider gebruiken om naar de Digsite te vliegen, dat scheelt weer wat lopen.

    Praat tegen de dokter en ga daarna omhoog. Ga ergens in het zuiden door een deur, de ladder omhoog en gebruik je "conductor" op dat ding dat er staat. Missie bliksem ook geslaagd: mooi gedaan. Nu terug naar de dokter. Hij zal zeggen dat het monster leeft! Hij zegt ook dat je het moet doden, daarom geeft hij je de sleutel tot zijn kooi. Ga naar de 1e verdieping en gebruik je sleutel op dat hek daar om toegang te krijgen tot het monster.Praat met het monster, ga daarna naar beneden en pickpocket de dokter. De quest is af!

    Beloning: 1.000 Thieving xp. Ring of Charos

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Garden of Tranquillity, The Great Brain Robbery, Rag and Bone Man - Wishlist




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clan..Clan..Clan..Clan

    Welkom op mijn 60-75 clan.

    Als je zin hebt in (multi) pken in member werelden
    dan zit je op het juiste internetadres.

    De clan heeft voor dit moment nog geen naam want ik
    ga het veel leuker maken door jullie een naam voor
    de clan te laten zoeken, dus haal al je ideeen over
    Runescape maar boven en zend het me met het onderwerp
    clannaam:            rico.minner@telenet.be

    Zoals iedere clan heeft deze clan ook wel z'n regels.
    1. Als we gaan pken dragen de gewone spelers een Team-45 cape (zie site 1 aan het einde van dit bericht)
       en de leider een Team-13 cape of een grijze cape. (zie site 2 en 3)
    2. Als je iets gepkt hebt geef je het me*(hierover meer)
    3. Dood geen andere groepsleden of je word uit de clan gezet.
    4. Er kunnen ook speciale trips zijn waarbij je bevoorbeeld alleen staal mag dragen, 
        doe dat dan, anders kan je niet mee.
    5. Je moet e tegen kunnen als je dood gaat maar in een clan
        werk je samen en kan je dus moeilijk dood gaan.
    6. Je bent niet verplicht om deel te nemen aan alle trips.
    7.  Zeg NOOIT wat je gepkt hebt alleen tegen de leider.
    8.
    Beleef er plezier aan!!!!!!!!!!!!!!

    *
    Als je iets gepkt hebt geef je het me, dan schrijf ik op wie wat gepkt heeft
       en geef ik op het einde van de trip iets voor in de de plaats.
       Bevoorbeeld coins of iets wat je wilt of hetzelfde als dat je gepkt hebt.
       Je kan ook durven door iemand van de leden op te noemen
       dan krijg je wat die gepkt heeft maar als hij niets gepkt heeft
       dan krijg je ook niets terug, en hij moet natuurlijk ook willen.
       Je weet het dus je moet m er niet voor reporten als je niets hebt.

                      Wie zit er in de clan?
                                  
                                Leider:
                   
    Despair pker, cb lv 69

                               Leden:
                                  
    /
                       
    Op dit moment zijn er nog geen trips voorzien
    maar vanaf het moment dat er 5 clanleden zijn
    zal ik een lijst met trips maken.


    Wil jij ook in de clan?
    Stuur me dan eens een mailtje
    met  het onderwerp: clan.
    Zend ook je combat level,
    je gebruikersnaam en je hoogste
    skill level en skillnaam van Runescape:
      rico.minner@telenet.be

    site 1: http://i165.photobucket.com/albums/u78/Rico_minner/edward-capes.png
    site 2: http://i165.photobucket.com/albums/u78/Rico_minner/Team-13cape.png
    site 3: http://i165.photobucket.com/albums/u78/Rico_minner/Grijzecape.png




    Archief per week
  • 25/02-02/03 2008
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/09-02/10 2005
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen als er iets niet duidlijk is of er staat een fout in ofzo.

    Over mezelf

    *-*-*-*-*-*-*-*-*-*
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Rico Minner ik ben 14 jaar
    en woon in Serskamp(Wichelen)

    mijn hobby's zijn: Tekenacademy, Boogschieten,
    met mijn NXT robot spelen, op de computer spelen (runescape)
    en op de playstation2 spelen.

    Gastenboek
  • geld plzz geld
  • runescape hack
  • runescape
  • Antwoord
  • vraagje

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten van wat je over de site vind of als je iets wil kopen of verkopen op Runescape.

    Rondvraag / Poll
    Welke combat skill train jij het liefst?
    Attack
    Strenght
    Defence
    Ranged
    Prayer
    Magic
    Hitpoints
    Bekijk resultaat

    Mijn favorieten
  • Lego mindstorms NXT robot
  • Runescape
  • rune-hq
  • Hoeveel bezoekers zijn er al op deze site geweest?:

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs