Runescape Online
Hier vind je de meeste members en non-members quests van Runescape en als je zin hebt in pken in een clan en je combat 60-75 bent dan ben je hier op het juiste internetadres.
Blog als favoriet !
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • BiteFight
  • Elemental Workshop I
  • Eagles' Peak
  • Eadgar's Ruse
  • Dwarf Cannon
  • Druidic Ritual
  • Devious Minds
  • Death to the Dorgeshuun
  • Digsite quest
  • Desert Treasure
  • Death Plateau
  • Darkness of Hallowvale
  • Creature of Fenkenstrain
  • Clan..Clan..Clan..Clan
  • Contact!
  • Cold war
  • Clock Tower
  • Cabin Fever
  • Biohazard
  • Big Chompy Bird Hunting
  • Animal Magnetism
  • A Tail of two Cats
  • A Soul's Bane
  • Between a Rock...
  • Witch's Potion
  • Vampire Slayer
  • The Restless Ghost
  • The Knight's sword
  • Shield of Arrav
  • Sheep Shearer
  • Rune Mysteries
  • Romeo and Juliet
  • Prince Ali Rescue
  • Pirate's treasure
  • Goblin diplomacy
  • Ernest The Chicken
  • Dragon Slayer
  • Demon Slayer
  • Black Knight's Fortress
  • Cook's Assistant
  • Imp Catcher
  • Doric's quest
    Foto
    Rondvraag / Poll
    Wat moet er meer zijn op deze site?
    Foto's
    informatie
    filmpjes
    questst informatie
    overige
    Bekijk resultaat

    13-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Darkness of Hallowvale

    Darkness of Hallowvale

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Veliaf in het hoofdkwartier van de Myreque onder het café van Burgh de Rott

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet In Aid of the Myreque hebben voltooid. Je hebt ook 5 Construction, 20 Mining, 22 Thieving, 26 Agility, 32 Crafting, 33 Magic en 40 Strength nodig. Een goed navigatievermogen

    Benodigde spullen: 2 planken, hamer, 8 nails, knife. Je kunt eventueel 1950 gp meenemen om speciale kleren te kopen die de quest iets vergemakkelijken.


    Veliaf Hurtz heeft je hulp nodig om contact te maken met de Myreque beweging in de Sanguinesti regio, het gebied wat door vampieren wordt bestuurd. De hulp van het koninkrijk Misthalin is ook nodig. Vraag of je wat kunt doen en neem de quest aan. We gaan nu proberen de stad binnen te komen, Meiyerditch. Het is er nogal een oude boel en je kunt er alleen over zee komen, de stad is aan de andere kanten omringd door muren.

    Loop naar het zuidoosten van Burgh de Rott en vind de boot. Repareer de boot met je plank en nails. Herstel daarna de gaten in de planken waarover de boot in zee geduwd moet worden. Duw daarna de boot er over en klim er in door over de steiger naast de boot te gaan.

    Achtergrond
    Route
    Handelingen

    Je komt nu in de getto's van Meiyerditch. Loop verder, totdat er een melding komt dat je de vloer hoort kraken. Kies de optie kickdown floor bij het zwakke deel van de vloer en klim naar beneden. Ga over de kapotte muur en praat met de Citizen in het tweede huisje dat je tegenkomt (aangegeven op het kaartje hierboven). Fluister of hij wat weet over de Myreque en zeg dat het dringend is. Je moet met Old Man Ral gaan praten, misschien kan hij helpen. Hij woont twee huizen noordelijk van het huis van de Citizen.

    Praat met hem. Hij is er niet van gediend en wil een goede reden hebben waarom hij je moet helpen. Zeg dat hij "Old Man Ral, the sage of the Sanguinesti" heet en hij zal weten dat je goed volk bent. Hij zal vertellen dat je symbolen moet gaan zoeken om de Myreque te vinden. De sickle is het symbool van de Myreque, die moet je dus gaan volgen.

    Je kunt vampyre clothes kopen bij Trader Sven. Die is in het huisje onder die van Old Man Ral. Deze kleren bieden bescherming tegen de Vyrewatch, ze zullen je dan minder snel herkennen. Een compleet setje kost 1950 gp.

    De route naar het hoofdkwartier van de Myreque in Meiyerditch

    SpringenGa in huisje ten westen van Old Man Ral, aangegeven met "Ladder" in het geel op het kaartje hierboven. Zoek aan de zuidkant bij het huisje in het zuiden van je met de rechtermuisknop een "Jump" optie en kies die vervolgens. Je zult dan naar dat huis springen. Dit is wat we nu de hele tijd moeten doen: over en door huizen gaan om de weg te kunnen vinden. Dit kan heel irritant zijn, maar het kan niet anders: volgens Jagex zijn de officiële wegen verdwenen of geblokkeerd. Lees goed wat hier staat, je bent zo de weg kwijt. Zorg dat je je knife bij je hebt.

    Jump naar het volgende huis in het oosten. De route die we gaan volgen is ook op het kaartje hierboven uitgeschreven.

    Je komt nu in het huis van Trader Sven, maar nu aan de andere kant van de eerste verdieping: je kon niet via het huis zelf gaan omdat er een gat in de vloer zit. Zoek naar de sickle (lijkt op een vraagteken) en kies "Push" bij de muur er naast. De muur zal vallen en een brug vormen naar de eerste verdieping van het huis van Old Man Ral. Loop er over heen.

    In het huis van Old Man Ral zal een gat in een stuk muur zitten. Daar kun jij mooi onderdoor kruipen, dus doe dat. Duw vervolgens de muur in het westen in en ga naar beneden via de trap.

    Doorzoek hier de tafel. Er zal een geheime gang te voorschijn komen die leidt naar een ander huis. Ga door de tunnel. Je komt nu weer een teken van de Myreque tegen, een teken dat je goed op weg bent dus. Zoek als je verdwaald bent altijd naar zo'n teken, dan zit je op de route.

    Beklim de shelf (plank) in het noordwesten van het huisje en ga onder de muur in het oosten door. Spring naar het andere huis en ga daar de ladder af. Doorzoek hier de potten bij de deur in het oosten, je zult dan de sleutel voor de deur vinden. Open hiermee de deur en loop weer naar het oosten.

    Locatie shelvesNeem de trap naar boven als je weer een sickle op de muur zit. In het zuiden is weer een Jump optie naar het volgende huis, neem die. Hier moet je goed verstopte shelves naar boven nemen. Ze zitten in het kamertje naast de trap die naar beneden gaat. De trap moet je niet nemen, de shelves wel! De plek is met een X op het plaatje die hier links staat aangegeven.

    Als je de shelves bent opgeklommen, moet je nog een ladder op die je tegenkomt. Spring naar het huis in het zuiden, ga daar één ladder naar beneden en speel even voor koorddanser door over de waslijn te lopen. Ga bij het huis waarin je nu komt één ladder naar beneden.

    Waslijn

    Loop naar het noorden via de planken naast de stoel. Het zal net lijken of je daar niet over kunt, maar je kunt het wel. Duw de muur om, wandel erover naar de overkant. Klim daar de eerste de beste shelves op die je tegenkomt en ga vervolgens andere shelves in het noordoosten af. Je komt nu in een kamer met een ladder omhoog en een gebroken ladder naar beneden. De gebroken ladder kun je niet af, dus die moet eerst gerepareerd worden. Gelukkig heeft een handig iemand een ladder top boven in het huis bewaard: klim de ladder op, pak de ladder top van de muur in het westen en zet die op de ladder beneden. Als je de ladder af gaat kom je weer buiten in de frisse (nou ja, frisse...) buitenlucht.

    Loop een stukje naar het noordwesten, bij het eerste huis zie je twee in en uitgangen: ga het huis in en de andere kant weer uit. Loop nu zo ver mogelijk naar het noorden, totdat je een sickle logo tegen komt in de muur. Loop een klein stukje verder naar het oosten en ga de ladder in het eerstkomende zuidelijke huisje op. Hier kun je naar het huis in het oosten springen. Ga daar de ladder af en doe "Search" op de muur in het zuidoosten. Gebruik knife er op en "push" hem open. Duw tegen de sickle (decorative wall) in de muur en zoek zuidoostelijke stukje in tapijt op. Hier is een geheime gang naar beneden, het hoofdkwartier. Hehe, dat was wat...

    Tapijt

    Klim naar beneden en loop naar het noorden. Praat met Vertida Sefalatis. Hij geeft je een briefje mee voor Veliaf.

    Drezel en soldaten

    Ga terug naar Burgh de Rott door te teleporteren of te lopen via alle paadjes. Veliaf vertelt dat het slecht nieuws is wat Vertida schreef: de vampieren halen ergens verse mensen vandaan. Er is uit de tempel Paterdomus ook een nieuwtje gekomen. Je moet naar Drezel om het te checken. Je moet daarna aan King Roald vragen of hij troepen wil leveren om de vampieren te verslaan.

    Reis eerst naar Drezel. Hij is die priester van de Priest in Peril quest en zit nog steeds in de gang onder de tempel bij de River Salve, Paterdomus genaamd. Door deze gang kun je van Misthalin (het koninkrijk waar Varrock deel van uit maakt) naar Morytania gaan. Ga er heen en praat met hem. Drezel vertelt dat er vreemde dingen gaande zijn bij de limestone mijn: mensen verdwijnen en soms horen ze vreemde geluiden. Ga de tempel via de westkant uit en loop een stukje het pad richting Varrock op, over de trap. Ga zo snel mogelijk naar het zuiden en doorzoek het bosje dat wat uit steekt. Je krijgt nu een filmpje te zien met wat weerwolven die je bewusteloos slaan. Vertel Drezel wat er gebeurd is. Je moet dit van hem meteen aan King Roald gaan vertellen. Drezel geeft je teleportrunes om het wat te versnellen.

    Teleporteer dus naar Varrock en praat met de koning in het paleis. Vertel hem alle slechte dingen, hij zal zeggen dat er iets aan gedaan moet worden. Zijn nieuwe adviseur zal hem natuurlijk weer tegenspreken... Als ze nu troepen gaan sturen, zullen de Guthix volgers het daar niet mee eens zijn en zal er een nieuwe god wars ontstaan. Dat moet natuurlijk voorkomen worden. Er moeten wat papieren getekend worden om alles legaal te maken. Je moet dit aan Veliaf gaan vertellen. De adviseur van de koning zal je een stukje op weg helpen, naar de Paterdomus tempel. Ga daarna naar Veliaf. Veliaf vertelt dat je dit ook moet vertellen aan de afdeling in de getto van Meiyerditch. Ga dus naar Vertida door weer door de hele stad over de daken te klimmen, te springen en zo voorts. Je kunt vanaf nu ook een andere manier gebruiken om bij Vertida te komen. Als je je nu door de Vyrewatch laat aanspreken, kun je er voor kiezen om naar de mijnen gestuurd te worden. Hier moet je 15 ores hakken en in een karretje doen. Je krijgt eventueel een pickaxe om dat te doen. Als je klaar bent, wordt je de mijnen uitgezet. Je komt dan in het noordwesten van de stad, waarvandaan je door een huis met twee deuren weer op de route kunt komen. Je komt in de route bij een huis met drie kamers en stoelen, waar je een trap omhoog moet. Zo snijd je een heel stuk af.

    Castle Drakan

    Vertida vertelt dat je de leider van de Meiyerditch afdeling van de Myreque moet opzoeken. Hij heet Safalaan en is op een missie bij Castle Drakan. Je moet terug naar de muur waar was toen je met de boot aanmeerde. Vertida brengt je een stukje op weg. Ga het muurtje over waar de de stad echt binnen bent gekomen en klim de ladder op. Loop nu over de muur naar het noorden en ga de ladder die je tegenkomt af. Je komt nu een barricade en een deuropening vol stenen tegen. Doorzoek deze deuropening met stenen en ga door de barricade.

    Barricade

    Ga de ladder op en loop naar het noorden. Ga hier weer een ladder op en klim weer aan de andere kant omlaag. Loop weer zo ver mogelijk recht naar het noorden. Je zult Safalaan vinden.

    Safalaan

    Vertel Safalaan alles wat er met je gebeurd is. Safalaan vindt dat hij naar de basis terug moet om alles te bespreken. Vraag of je weer kunt helpen. Je moet Safalaans missie overnemen om een paar schetsen van het kasteel te maken. Deze schetsen moeten van de noord, west en zuidkant worden gemaakt. Hij geeft je spullen om dat te doen. Als je zonder papyrus komt te zitten, kun je dat bij Old Man Ral opnieuw halen.

    Eerst moet je de noordkant schetsen. Loop via de westkant helemaal de muur over en zoek het sickle logo in op de grond. Hier moet jij staan en je schets maken door de charcoal op de papyrus te doen. Je moet op de sickle staan!

    Sketches

    Doe het ook bij de westkant, sta weer op de sickle. Als je een schets van de westkant maakt, krijg je een filmpje te zien waarin Vanstrom weg vliegt. Loop nog verder terug, naar de zuidkant bij de plek waar je Safalaan ontmoette. Daar is ook weer een sickle te zien. Maak hier de laatste schets. Vanstrom ziet je en komt naar je toe. Hij valt je aan. Je hoeft hem niet te doden, hij zal onderbroken worden door een vrouwelijke vampier. Je moet van haar een bericht aan Safalaan brengen.

    Je schets van de zuidkant is nog niet af. Maak die dus af en ga daarna terug naar het hoofdkwartier van de Sanguinesti Myreque in de getto (weer over de daken...). Hier is Safalaan nu. Nu moet je de boodschap van de vrouw nog ontcijferen. Ga het hoofdkwartier uit, weer door de geheime deur, trap omhoog, naar het andere huisje springen en naar beneden. Ga nu naar het eerste huis zuidwestelijk van je en doorzoek daar de fireplace. Dit huis is aangegeven met "Message" en "Portrait" op de kaart hierboven. Gebruik de knife op de fireplace. Je krijgt nu een bericht met iemand die onderzoek moest doen voor de vampieren, zodat mensen meer bloed konden produceren. Gebruik eerst je knife op het portret en doorzoek het portret, dan zul je een sleutel krijgen. Deze sleutel heb je nodig voor later.

    Lab

    Geef de papieren die je hebt gevonden aan Safalaan in het hoofdkwartier met de "Use" optie. Hij zegt dat je het lab, waarover geschreven wordt in het briefje, moet vinden. Loop het hoofdkwartier weer uit en ga naar buiten via het andere huis. Het huis ten noorden van waar je nu bent is een doorgang naar een nieuw deel. Open dus de twee deuren van het huis en ga er door heen. Loop nu zo ver mogelijk naar het noorden en zoek het huis met het kleurrijke tapijt in het noordoosten.

    Sla het mooie tapijt kapot met je knife en ga er door heen. Zoek naar het standbeeld van de vampier en doe je sleutel er op. Je kunt nu door de deur, dus doe dat en ga de trap af. Hier is het lab.

    Standbeeld

    In het noordwesten van het lab ligt een rune case. Pak hier runes uit en gebruik dit voor Telekinetic Grab om het boek te krijgen dat in het westen ligt. Breng dit boek naar Safalaan in het hoofdkwartier in Meiyerditch. Hij bedankt je en geeft je een brief mee voor Veliaf. Geef de brief in Veliaf in Burgh de Rott en je quest is voltooid.

    Beloning: 7.000 Agility, 2.000 Construction, 6.000 Thieving en drie keer 2.000 xp in een skill naar keuze. De ervaring naar keuze kan worden gekozen met het boek dat je krijgt. Je moet minimaal level 30 in de skill zijn om te kunnen kiezen voor xp

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creature of Fenkenstrain

    Creature of Fenkenstrain

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Lees de signpost op het plein van Canifis

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Priest in Peril en The Restless Ghost hebben voltooid. Je hebt ook 25 Thieving en 20 Crafting nodig. Je moet een level 51 monster doden.

    Benodigde spullen: 3 bronze wires, silver bar, 5 thread, needle, spade, 50 gp, Amulet of Ghostspeak. Zorg als je snel wil zijn ook voor een teleporteermiddel, bijvoorbeeld Home Teleport, naar een plek met een furnace


    Lees het bord dichtbij Canifis. Ga noordoost van de Slayer master het kasteel in en praat tegen Fenkenstrain. Van hem moet je delen van een lichaam vinden: hoofd, armen, benen en buik...

    Doe je Amulet of Ghostspeak aan en praat met de geest ten noorden van de professor. Vraag waar zijn hoofd is gebleven, hij zal je volgen. Blijf dan tegen hem praten totdat je bij zijn graf uitkomt. Doe "dig grave" en je zal zijn hoofd vinden.

    Ga nu terug naar het kasteel en neem ergens een trap omhoog. Doorzoek de kast in het westen van het kasteel en neem het boek Joy of grave diggingmee. Ga nu naar een kamertje in het oosten. Er staat ongeveer eenzelfde kast, neem hier het boek Maggot Avoidance Techniquesuit. Zet hierna de 2 stukken van het amulet in elkaar Plaatje

    Nadat je dit hebt gedaan verlaat je het kasteel en ga je naar het oosten. Gebruik je ster amulet op het laatste monument in het oosten.

    Memorial

    PlaatjeDoe dan "push monument" en volg de grot tot je een raar beest met een vrouwenhoofd ziet (experiment). Jaag het beestje over de kling en vergeet de sleutel niet op te rapen ;-)

    Ok, je hebt de sleutel... Ga nu noord-west en gebruik je sleutel op het hekje. Ga daarna de trap op en graaf de 3 graven open, je vindt wel wat onderdelen voor je maak-je-eigen-mensje-bouwpakket.

    Allemaal goed en wel maar je bouwpakket heeft nog geen hersens, ga daarom naar de bar in Canifis en praat tegen Roavar. Vraag hem wat eten en koop de hersenen. Steek de hersenen in het hoofd Hoofden

    Geef dan al de onderdelen van het beestje aan de Fenkenstrain. Hij zal de 5 klosjes draad en je naald nemen die je bij je hebt. Fenkenstrain zal het monster op zijn tafel in elkaar zetten. Het "ding" ziet er al goed uit, nu nog leven inbrengen. De dokter heeft je gevraagd voor bliksem te zorgen, ga terug naar die geest (gardener) en vraag hem een sleutel. Ga het klein hokje binnen ten noorden van hem en doorzoek de enige kast, je zal een borstel vinden. Buiten ligt een hoopt "gardencanes". Neem er 3 en verleng je borstel ermee (gewoon usen), hierbij gebruik je ook die ijzerdraad (bronze wire).

    Mooi, nu je dit hebt kunnen we de borstel gebruiken om te gaan schoorsteenvegen. Ga de westelijke trap op, het kamertje in en veeg de openhaard schoon. Er valt een mal uit. Teleporteer naar Falador of gebruik je ring of dueling om naar een plek met een furnace te gaan. Gebruik je silver bar op de oven en maak een "conductor". Ga nu weer terug naar Dokter Fenkenstrain Je kunt vanuit Al Kharid de Gnome Glider gebruiken om naar de Digsite te vliegen, dat scheelt weer wat lopen.

    Praat tegen de dokter en ga daarna omhoog. Ga ergens in het zuiden door een deur, de ladder omhoog en gebruik je "conductor" op dat ding dat er staat. Missie bliksem ook geslaagd: mooi gedaan. Nu terug naar de dokter. Hij zal zeggen dat het monster leeft! Hij zegt ook dat je het moet doden, daarom geeft hij je de sleutel tot zijn kooi. Ga naar de 1e verdieping en gebruik je sleutel op dat hek daar om toegang te krijgen tot het monster.Praat met het monster, ga daarna naar beneden en pickpocket de dokter. De quest is af!

    Beloning: 1.000 Thieving xp. Ring of Charos

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Garden of Tranquillity, The Great Brain Robbery, Rag and Bone Man - Wishlist




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clan..Clan..Clan..Clan

    Welkom op mijn 60-75 clan.

    Als je zin hebt in (multi) pken in member werelden
    dan zit je op het juiste internetadres.

    De clan heeft voor dit moment nog geen naam want ik
    ga het veel leuker maken door jullie een naam voor
    de clan te laten zoeken, dus haal al je ideeen over
    Runescape maar boven en zend het me met het onderwerp
    clannaam:            rico.minner@telenet.be

    Zoals iedere clan heeft deze clan ook wel z'n regels.
    1. Als we gaan pken dragen de gewone spelers een Team-45 cape (zie site 1 aan het einde van dit bericht)
       en de leider een Team-13 cape of een grijze cape. (zie site 2 en 3)
    2. Als je iets gepkt hebt geef je het me*(hierover meer)
    3. Dood geen andere groepsleden of je word uit de clan gezet.
    4. Er kunnen ook speciale trips zijn waarbij je bevoorbeeld alleen staal mag dragen, 
        doe dat dan, anders kan je niet mee.
    5. Je moet e tegen kunnen als je dood gaat maar in een clan
        werk je samen en kan je dus moeilijk dood gaan.
    6. Je bent niet verplicht om deel te nemen aan alle trips.
    7.  Zeg NOOIT wat je gepkt hebt alleen tegen de leider.
    8.
    Beleef er plezier aan!!!!!!!!!!!!!!

    *
    Als je iets gepkt hebt geef je het me, dan schrijf ik op wie wat gepkt heeft
       en geef ik op het einde van de trip iets voor in de de plaats.
       Bevoorbeeld coins of iets wat je wilt of hetzelfde als dat je gepkt hebt.
       Je kan ook durven door iemand van de leden op te noemen
       dan krijg je wat die gepkt heeft maar als hij niets gepkt heeft
       dan krijg je ook niets terug, en hij moet natuurlijk ook willen.
       Je weet het dus je moet m er niet voor reporten als je niets hebt.

                      Wie zit er in de clan?
                                  
                                Leider:
                   
    Despair pker, cb lv 69

                               Leden:
                                  
    /
                       
    Op dit moment zijn er nog geen trips voorzien
    maar vanaf het moment dat er 5 clanleden zijn
    zal ik een lijst met trips maken.


    Wil jij ook in de clan?
    Stuur me dan eens een mailtje
    met  het onderwerp: clan.
    Zend ook je combat level,
    je gebruikersnaam en je hoogste
    skill level en skillnaam van Runescape:
      rico.minner@telenet.be

    site 1: http://i165.photobucket.com/albums/u78/Rico_minner/edward-capes.png
    site 2: http://i165.photobucket.com/albums/u78/Rico_minner/Team-13cape.png
    site 3: http://i165.photobucket.com/albums/u78/Rico_minner/Grijzecape.png




    08-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Contact!

    Contact!

    Moeilijkheidsgraad: Zeer moeilijk

    Startpunt: Praat met de high priest in het gebouwtje met het altaar in het zuiden van Sophanem. Je kunt het snelste in Sophanem komen door met een vliegend tapijt vanuit de Shantay Pass naar Pollnivneach te gaan en vervolgens met de tapijten in het zuiden van Pollnivneach naar Sophanem te vliegen. Dit kost wel geld. Je kunt ook met de Pharao's sceptre naar Jalsavrah teleporteren.

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Gertrude's Cat, Icthlarin's Little Helper en Prince Ali Rescue hebben voltooid. Ook moet je je kunnen verdedigen tegen beesten van 108 en je moet een scarab van 191 kunnen doden.

    Benodigde spullen: Een lichtbron zoals een torch (te koop in Sophanem), een tinderbox, shantay pasjes, goed voedsel en een goed wapen en armour. Let wel op Geld en dueling rings zijn handig.


    Nadat je met de high priest hebt gepraat en een filmpje hebt gezien over hoe de Menaphos de mensen uit Sophanem behandelt, moet je hem vragen of er een ondergrondse weg naar Menaphos is. De High Priest vertelt je een verhaal over hun goden en over een passage die misschien is gebouwd. Jex weet daar wel iets van. Ga naar het noordoosten in de stad en praat met Jex over de Sect of Scarabs.

    Jex

    Hij vertelt je dat er al een aantal van de bewoners voor je zijn geweest, maar die zijn nooit meer terug gekomen. Je kunt nu naar beneden in het huisje dat hij bewaakt. Als je nog een torch moet kopen, kun je die bij de guards kopen. Na een heel gesprek met hen en een heleboel waarschuwingen laten ze je naar beneden gaan, de tempel in.

    In de tempel zijn allemaal vallen, dus je moet goed opletten en veel voedsel bij je hebben.

    Kaartje

    Loop vanaf het begin naar het zuiden, dan naar het westen en vervolgens naar het noorden. Neem niet de weg met de spikkels in het midden, hier zit een val in. Ga dus via de andere weg in het noorden, zoals op het kaartje aangegeven. Sla dan de weg naar het zuiden in en vervolgens dan het oosten. Volg het pad en let goed op de bewegende stenen in de muur. Je kunt ze ontwijken door steeds schuin naar de kant waar geen stenen zitten te lopen, zoals je al eens in de Icthlarin's Little Helper quest hebt gedaan. Let op de vreemde tekens in het stuk dat van het noorden naar het zuiden gaat. Probeer met je Thieving level de trap te ontmantelen. Dit kan fout gaan, dan zal er wat van je hitpoints af gaan.

    Sla bij de eerstvolgende splitsing westelijk en volg het pad weer. Ga niet in de gang met de ladder. Loop zo ver mogelijk naar het zuiden, je komt nu bij de plek met "valluik" op het kaartje. In het spel zal hier een scarab op de muur getekend zijn. Als je hier langs loopt, zul je stil staan. Loop zo snel mogelijk door, anders zal er een valluik verschijnen die je in een kamer met monsters zal gooien. Zet meteen je prayer aan (magic of ranged), want deze beesten kunnen behoorlijk hoog hitten. Klim zo snel mogelijk weer omhoog via een trap op als dit gebeurt.

    Neem een van de paden zoals op het kaartje hierboven aangegeven en neem de gang naar het oosten. Neem de noordelijke van de gangen naar de ladders en ga deze ladder af.

    Je komt nu in een andere cave. Loop naar het eind ervan en je zult een lijk vinden. Ook zie je aan de overkant van de kloof iemand staan, Maisa. Doorzoek het lijk dat je vindt en lees het briefje. Praat daarna met de vrouw (ja, een vrouw met een snor) aan de overkant. Ze zal je over Osman vertellen, de meesterspion van Al Kharid. Ze vertrouwt je alleen niet en gaat je testen. Ze zal vragen over waar prins Ali gevangen werd gehouden (Draynor Village) en wie je ermee heeft geholpen (Leela). Nadat je dit hebt geantwoord, vertrouwt ze je en moet je Osman naar haar toebrengen.

    OsmanGa naar Al Kharid en praat met Osman. Hij staat ten noorden van het paleis. Zeg hem dat zijn hulp nodig is. Hij zal zeggen dat zijn hulp altijd en overal nodig is. Er moet wel een hele goede reden zijn om hem naar Sophanem te krijgen. Je zult hem vertellen dat Maisa hem nodig heeft. Osman wil niet naar Sophanem, want hij denkt dat Maisa in Menaphos is. Er is ondanks dat er vrede tussen Al Kharid en Sophanem, toch nog een vete gaande. Osman zal één van zijn mensen sturen. Je vertelt dat hij zelf moet komen. Nu vertelt Osman dat hij dan zal worden opgepakt, vanwege de oorlog die er vroeger was. Na een gesprek over dat de bevolking die ging schuilen in Menaphos weer terug moet naar Sophanem, moet je hem zeggen dat er een "wedge" zal komen als hij niet mee gaat. Dan zal hij uiteindelijk meegaan.

    Maak je klaar voor het gevecht. Ga weer terug naar Sophanem en vind Osman bij de vliegende tapijten. Vertel hem dat je een geheime ingang in het noorden weet. Je krijgt een filmpje te zien, waarin hij de ingang neemt en je uren wacht. Als het filmpje afgelopen is, moet je weer terug de tempel in, naar de gang met de kloof.

    De scarab zal vanaf een afstandje met ranged je aanvallen, als je naast hem staat met melee. Ook zal hij drie beesten op je afroepen: een scarab mage, een locust ranger en een locust rider. Als je de giant scarab dood, zullen deze ook verdwijnen. Vergeet niet de dagger op te pakken, deze is effectief tegen kalphites. Als je de dagger verliest kan je deze terugkrijgen bij Osman in Al Kharid. Je kan weer terug naar de high priest gaan om je beloning op te halen.

    Beloning: 7.000 Thieving en 2 keuzes uit 7.000 Attack, 7.000 Defence, 7.000 Strength, 7.000 Hitpoints, 7.000 Ranged of 7.000 Magic xp. Een soort dagger die goed werkt tegen Kalphites en je kunt nu banken in Sophanem. De bank is bij het luik naar de ondergrondse tempel met de vallen en monsters waar je net bent geweest.

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cold war

    Cold war

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Larry bij de kooi met pinguïns in het zuidwesten van de dierentuin van Ardougne

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je hebt 10 Hunter, 30 Agility, 30 Crafting en 34 Construction nodig.

    Benodigde spullen: 10 oak planks, 10 steel nails, hamer, spade, normale plank, steel bar, silk, soft leather, 1 mahogany plank, swamp tar en 5 feathers. Een raw cod of een Ring of Charos (a) is ook nodig. Teleporteermiddelen naar Ardounge en Lumbridge zijn handig.


    Je zult Larry vertellen dat je op zoek bent naar een quest. Hierop zal hij je vragen of je voor hen werkt. Een logische vraag hierop is natuurlijk: "Wie zijn hen?" en die vraag stel je dan ook. Nu denkt die gekke Larry dat je wel te vertrouwen bent. Hij vraagt naar je pinguïnervaring. Je vertelt alles wat je weet (ze zijn koud), waarop Larry je aanbiedt je wat meer te laten leren. Hij gaat op een onderzoeksproject en wil meer te weten komen over hun sociale leven en natuurlijke omgeving. Je moet een hokje voor hem timmeren, waarachter hij en jij zich mooi kunnen verstoppen tijdens het pingüin kijken. Vertel hem dat je het helemaal ziet zitten en mee doet aan de quest.

    Larry

    Larry vertelt je dat hij ze wil onderzoeken, omdat hij oppasser is. Je moet nu materialen voor het hokje gaan verzamelen. Je hebt 10 oak planken, 10 nails, een hamer en een spade nodig. Als je dat hebt, moet je naar de ingang van Keldagrim gaan, daar zal een boot klaarliggen.

    Locatie bootHaal de spullen en ga naar de zee bij ingang van Keldagrim. Je kunt daar komen met de fairy rings via de code DKS. Je kunt ook als je de Giant Dwarf quest gestart of voltooid hebt met de karretjes in de Dwarfen mine of onder in de passage onder de White Wolf Mountain naar Keldagrim gaan en hier de boot naar de mijnen nemen om daar de grot uit te klimmen. Vanuit Seers' Village of Rellekka lopen is ook nog een optie. Kijk daarvoor op de wereldkaart van RuneScape en zoek naar "Keldagrim entrance" ten noordoosten van Rellekka, wat weer ten noorden van Seers' Village ligt.

    Vertel Larry dat je alle spullen bij je hebt en dat je klaar bent om naar de "iceberg" te gaan. Je zult vertrekken. Praat eenmaal aangekomen met Larry, die bij de boot bij de ijsberg staat. Je zult hem vragen hoe je nu zo'n vogelbegluurhut moet maken. Je moet de planken op de sneeuw bij het grote ijsblok voor je moet doen ("Firm snow patch"). Daarna moet je hem met sneeuw bedekken door met je spade te graven. Doe dit en aanschouw je mooie hutje.

    Probeer de hut in te gaan. Larry vertelt je dat je de interessante dingen die je ziet moet opschrijven. Hij zal dat in zijn "onderzoek" zetten. Je zult een filmpje zien waarin twee pinguïns elkaar naderen. Jij vindt ze schattig, Larry vindt ze slecht of fascinerend, zoals hij zichzelf later verbeterd. Je ziet de pinguïns een soort dansje doen. Onthoud goed wat ze doen, je hebt dit later nodig.

    Ga weer naar Larry. Hij vertelt dat ze aan het patrouilleren waren. Vertel hem dat het inderdaad vreemd ("suspicious") was. Larry wil je knuffelen, omdat je hem gelooft. Je kunt hem nog net van je af houden en vraagt wat er nu moet gebeuren. Jullie moeten de pinguïns verder gaan onderzoeken en dichter bij ze komen om te zien wat ze uitvreten. Hij wil zijn plan niet op de ijsberg vertellen, daar zijn te veel spionnen. Vaar terug naar het vaste land.

    Larry vertelt je bij de boot dat hij een pinguïnnenpak van speelgoed wil maken. Hiermee kunnen jullie ze onderzoeken. Larry zal je dan betoveren, zodat je in het speelgoedbeest past. Zo kun je op verder onderzoek uit. Jij moet dit doen, de pinguïns kennen de geur van Larry al. Als hij het zou doen, zouden ze hem natuurlijk gevangen nemen en martelen. De vreemde oppasser zal wel goed op je letten en je hulp kunnen bieden als dat nodig is. Larry geeft je een boek, waarin staat hoe je de pinguïn moet maken op de crafting table van je huis. Je poppetje zal weer klagen dat hij of zij al het werk moet doen en dat hij/zij moet is. Larry vertelt dat hij dakloos is sinds hij is ontslagen uit de dierentuin, dat is de reden dat jij het moet doen. Jij sputtert natuurlijk tegen, jij wist niet dat hij ontslagen was en je dacht dat jullie op onderzoek waren. Larry stelt je gerust en vertelt dat het ook onderzoek is. Hij ontdekte vreemde dingen aan de pinguïns, ze gingen dingen organiseren. Niemand geloofde Larry, daarom gaat hij het nu bewijzen.

    Maak een clockwork op de crafting table van je huis. Timmer daarna op dezelfde crafting bank er daarna een clockwork pinguïn van met behulp van een plank en een stukje silk. Laat je niet misleiden door het boek, je moet GEEN soldaatje maken.

    Ga terug naar de boot bij de zee van Keldagrim en vertel Larry dat je de pinguïn af hebt. Vaar terug naar de ijsberg. Hier zie je dat jullie vogelkijkhut helemaal verwoest is. Kies een van de opties. Je moet nu weer terug naar Ardougne om het pak te testen. Larry teleporteert je terug.

    ZooMaak je handen leeg, doe je cape af en praat weer een praatje met Larry bij de kooi. Je zult nu een pinguïn worden. Ga de kooi in een maak een praatje met een pinguïn. Hij zegt dat je het signaal nog niet hebt gegeven en daarom niet met je praat. Vraag aan Larry wat het signaal is, hij denkt dat deze hetzelfde is als op de ijsberg. Kies de Tuxedo-time optie bij Larry en ga de kooi weer in. Je moet nu de groet brengen die je vanuit het begluurhutje hebt gezien. Probeer deze na te doen met de knopjes op de plaats van je inventory. Probeer totdat je het goed hebt. Dan zal de pinguïn tegen je praten. Hij vraagt of je al vorderingen hebt gemaakt, je zegt ja. De pinguïn kijkt je vreemd aan, hij vindt het vreemd dat leren vliegen gemakkelijk was. Je vertelt dat je gevlogen heb door een kanon en in een luchtballon. Je moet zijn rapport naar het hoofdkwartier brengen en contact maken met de afdeling Lumbridge. Deze hebben ook nieuws voor je.

    Pinguïns in schaapsklerenTeleporteer naar Lumbridge en ga naar de weide met schapen. Hier staat Larry. Hij vertelt dat de lokale boer wel eens een "ding" heeft gezien. Dit zouden de pinguïns kunnen zijn. Misschien heb je de als schaap verkleede pinguïns hier wel eens opgemerkt. Kies weerde "Tuxedo time" bij Larry. Zoek de verkleede pinguïns en breng de groet. Ze zullen boos worden, omdat je hen verraadt. Je vertelt dat je gezonden bent. De verklede pinguïns zeggen dat ze niets te maken willen hebben met die codverslaafde beesten van Ardougne. Je moet ze een woord geven.

    Reis terug naar Ardougne en vraag de pinguïn in de kooi naar het woord. Hij vertelt dat Pescaling Pax een vreemde vogel is en dat het woord niet moeilijk is. Als je geen Ring of Charos (a) bij je hebt, moet je een raw cod aan de pinguïn geven. Uiteindelijk vertelt hij je dat het woord "Do not trust the walrus" is.

    Als je de zin hebt gegeven aan de pinguïns in Lumbridge, vertrouwen ze die oude trouwe Fred niet. Ze denken dat hij ze bespioneert. Je moet je verkleden als mens hem ze uit te horen. Je doet dat alleen als ze je vertellen waar de outpost is. Ze noemen je dom omdat je het niet weet.

    Ga naar Fred the Farmer, praat met hem over pinguïns en kies de "Warn" optie. Hij gelooft je natuurlijk niet. Loop terug naar Larry en laat je weer omtoveren in een pinguïn. Zeg tegen de verklede pinguïns dat hij een spion is. Dit komt in het rapport te staan. Ze vertellen ook dat de outpost in het noorden is, verstopt in iets wat een lawine lijkt. Het wachtwoord is cabbage.

    Neem 1 swamp tar en 5 feathers mee en laat Larry je terug naar de ijsberg brengen. Ga in je pinguïn pak en loop naar het noordwesten. Praat hier met de KGP-agent, de pinguïn met het koffertje. Je moet hem weer groeten met de emoties die je gezien hebt in het filmpje. De agent wil een ID van je hebben, praat hiervoor met Noodle. Deze pinguïn heeft een spraakgebrek, maar hij verkoopt je wel mooi een ID voor 1 swamp tar en 5 feathers. Geef dit hem.

    KGP agent

    Laat je nieuwe ID zien aan de KGP agent, hij zal je binnen laten. De ingang is onder de lawine verstopt, als je binnen bent moet je de kamer aan de linkerkant binnen gaan. Daar zul je verdere instructies krijgen.

    Klim naar binnen en neem de linkerkamer. De pinguïn vindt het vreemd dat er een ander geslacht op je ID kaart staat, maar hij doet er verder niet moeilijk over. Je geeft de rapporten. Daarna moet je een fitheidstest ondergaan op het agility parcours. Ga de deur aan het einde van de kamer in.

    Volg het pad en open de deur aan het einde. Je zult nu in een trainingskamp komen met een kanon en een luchtballon. Hierachter staat een bord met een pijl er op, het begin van het parcours. Begin er aan.

    Agility Parcours

    Je zult eerst een paar bewegende ijsblokken zien. Manouvreer er door heen en klim de stepping stones aan het einde op. Spring over alle stepping stones heen en volg de pijlen. Let op de icicles op je pad en ga verder. Beklim de berg, daarna is het parcours voltooid. Je kunt weer terug door de deur gaan waardoor je gekomen bent.

    Ga terug naar Larry en vertel hem over het leger dat je gezien hebt. Larry denkt dat hij weet wat ze doen. Er is een geheime kamer aan de binnenkant van de berg, daar moet jij in zien te komen.

    Ga weer naar binnen via de lawine en neem nu de rechter kamer. Hier zijn Ping en Pong. Ze vertellen dat er een kamer met wapens achter de deur is, maar dat alleen de pinguïn die er toestemming voor heeft er in kan. Ping en Pong vertellen je ook dat ze muzikanten zijn, maar dat ze geen instrumenten kunnen bespelen. Ze hebben immers geen duim. Een koeiebel en een bongo is wel wat.

    Dairy cowPraat weer met Larry. Hij vertelt je dat je die koeiebellen maar moet stelen van een dairy cow en de bongo's moet maken van een mahogany plank met soft leather. Maak het en ga terug naar de iceberg.

    Verander jezelf weer in een pinguïn en geef de instrumenten aan Ping en Pong. Deze gaan een hoop lawaai maken, zodat de KGP guard er op af komt. Zo kun jij door de deur heen glippen. Bedien het controlepaneel in het hokje naast de deuren en ga er door heen.

    Glij door naar het oosten. Je zult in de kamer waar je komt een filmpje te zien krijgen, waarin je een gestoorde pinguïn en zijn wereldveroverplannen te zien krijgt. Je wordt gesnapt en weer tot een mens gemaakt. Ze stopen je in een kooi met ice lords, loop er uit en ga door de "chasm" in het oosten van de kamer. Je komt nu weer buiten. Loop terug naar Larry en vertel je avonturen. Hij vertelt je dat je voorlopig klaar bent, maar dat er later nog meer te doen is om ze tegen te houden. Je quest is voltooid.

    Beloning: 1.500 Construction, 2.000 Crafting en 5.000 Agility xp. Je kunt nu speelgoedpinguïns maken

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clock Tower

    Clock Tower

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: In de Clock Tower die bij het zuiden van Ardougne ligt. Praat met Brother Kojo.

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet langs level 53 ogres kunnen lopen

    Benodigde spullen: Ice gloves of een bucket of water (tijdens de quest te krijgen)


    Er is een probleem met de klok, die moet jij oplossen door de tandwielen te gaan zoeken die nodig zijn voor de klok. Ga de ladder in het zuidelijke kamertje af, je zult dan in een grot komen.

    White Cog

    Pak de rat poison die je in de noordwestelijke gang kunt vinden. Loop verder in de gang, nu zie je een paar hendels in de zuidkant van de muur zitten. De westelijke hendel moet omhoog, de oostelijke hendel naar beneden naar beneden. Nu zijn de deuren als het goed is open. Als dat niet zo is, verplaats de hendels tot het lukt. Ga door de deuren, nu zie je dungeon rats. Doe de potion in de voederbak (trough). Ga verder en pak de cog in het volgende kamertje. Ga hier de ladder op en ga terug naar de Clock Tower. Doe de cog op de pole, helemaal bovenin de Clocktower.

    White Cog

    Blue Cog

    Ga weer naar de plek waar je toren uitkwam nadat je de White Cog had gezocht. Dat is noordoostelijk van de toren, bij een monk en een bucket. Als je geen Ice gloves hebt kun je deze bucket vullen met water als vervanging van de gloves. De bucket heb je nog niet voor deze cog nodig, maar wel straks voor de zwarte. Ga naar beneden via de ladder ten oosten van de monnik en loop de hele gang af, totdat je een odd looking wall ziet. Druk die in, nu kom je bij de rat en de cog. Pak de cog. De blauwe cog hoort op de pole op de eerste verdieping.

    Blue Cog

    Red Cog

    Ga via de clock tower weer de grot in en neem de zuidoostelijke deur. Ga langs de ogres en pak de cog. Deze hoort op de cog op de begane grond van de toren. Doe die er dus op.

    Red Cog

    Black Cog

    Nu heb je je Ice gloves of je bucket of water nodig. Ga weer in de grot en ga langs de spinnen achter de noordoostelijke deur. Daar is vuur en is dus niet zomaar op te pakken. Maak de cog kouder door er een emmer met water over te gooien of pak de cog met je gloves. Deze hoort op de pole in de grot zelf. Praat hierna weer met Brother Kojo.

    Black Cog

    Beloning: 500 gp

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cabin Fever

    Cabin Fever

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Bill Teach in de Port Phasmatys Inn

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Pirate's treasure en Rum Deal hebben voltooid. Je hebt ook 42 Agility, 45 Crafting, 50 Smithing en 40 Ranged nodig.

    Benodigde spullen: Geen


    Bill Teach is mensen aan het ronselen voor zijn nieuwe reis naar het eiland van Mos Le'Harmless. Mos Le'Harmless is een piratenschuilplaats in het zuiden van Morytania. Nu heeft Bill een probleempje: als een echte piraat heeft Bill ruzie met een andere Cap'n gekregen. Deze vent heeft gezworen Bills schip tot zinken te brengen en haar bemanning aan het zwaard te rijgen. Hierdoor heeft ieder bemanningslid van Bill de benen genomen. Nu is die arme kerel helemaal alleen en heeft hij mensen nodig. Jij bent de enige die zich beschikbaar stelt, dus hij neemt jou aan. Beloof Bill te steunen en ga naar het schip in de haven om uit te varen.

    Zodra jullie de haven uit zijn wordt er op jullie geschoten. Je moet het kanon van de tegenstanders uitschakelen. Dat kan alleen vanaf het schip van de vijand, dus je moet met een touw naar de overkant en daar de boel in de fik steken. Pak wat fuse uit de Tool Chest en twee ropes uit de Repair Chest. Haal ook van achterin het schip een tinderbox en beklim de ladder naar boven. Zoek naar het Climbing net aan de zuidelijke mast en beklim het net. Maak het touw vast aan de mast boven je, nu slinger je automatisch naar het schip van de vijand. Stop de fuse en de barrel met gunpower en steek de lont aan. Nu ontploft het vat, met het kanon erbij. Ga via dezelfde manier terug als je op het schip bent gekomen: beklim de climbing rope en slinger weer naar de overkant.

    Je moet nog meer doen van Bill: de gaten die net in het schip zijn geschoten repareren. Pak een hamer, 30 tacks en 6 planken uit de Repair chest. Repareer hier de gaten in het schip mee. Nu lekt er nog steeds wat water, dus prop de kieren dicht met swamp paste uit de Repair chest.

    Nu wil Bill buit. Slinger weer naar de overkant van het schip, ga daar naar het ruim toe en plunder de kist en de kratten en vaten er omheen totdat je 10 plunder hebt. De kisten worden om de vijf minuten weer gevuld, dus als je nog geen 10 plunder hebt moet je even wachten en het opnieuw proberen. Ga als je 10 plunder hebt terug naar Bill en stop je plunder in de kist in het ruim van het schip. Praat met Bill als je dat gedaan hebt.

    Nu de vijand nog terug pakken. Helaas is het kannon kapot. Je kunt wel raden wie dat gaat fixen: jij dus. Pak een nieuwe cannonbarrel uit de Tool box van het ruim en vervang het kanon op het dek. Meld dit aan Bill, hij vertelt je dat je kunt gaan schieten op de vijand.

    Pak drie cannisters, drie fuses, nog een cannon barrel voor als je cannon ontploft en een ramrod uit de Tool box in het ruim. Ga naar het vat met buskruit naast het kanon op het dek en pak hier drie hoopjes buskruit uit. Stop dit in het kanon, stamp het aan met je ramrod, stop de cannisters en je fuse erbij en vuur het kanon door op het kanon te klikken. Maak daarna het kanon weer schoon met de ramrod. Doe dit drie keer en meld aan Bill dat je je werk hebt uitgevoerd.

    Bill is nog niet tevreden: hij wil zelfs het schip laten zinken. Dat moet met cannonballs in plaats van cannisters. Pak de spullen weer uit de Tool box, maar neem nu cannon balls in plaats van cannisters en vuur het cannon opnieuw af met de cannon balls tot je het schip drie keer getroffen hebt. Het schip van de vijand zinkt en je krijgt een filmpje als einde van de quest te zien.

    Beloning: 7.000 Crafting, 7.000 Smithing en 7.000 Agility xp. Een Little Book o' Piracy om met de piraten in het stadje te kunnen praten. Praat na de quest met Bill Teach voor 10000 gp.

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: The Great Brain Robbery




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Biohazard

    Biohazard

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Elena in het gebouw ten oosten van het huis van haar ouders in het noordwesten van East Ardougne. Het huis van haar ouders was het begin van Plague City.

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Plague city hebben voltooid.

    Benodigde spullen: Wat geld (ongeveer 20 gp) of een priest robe


    Elena vraagt je met Jerico te praten. Die is in zijn huis ten zuiden van de noordelijke bank. Hij zegt dat je met Omart moet gaan praten. Die is bij het zuiden van de muur naar West Ardougne.

    OmartOmart vertelt je dat je iets nodig hebt om de wachters af te leiden. Ga terug naar Jerico, maar Jerico is te druk met het voederen van zijn duiven. Hij stuurt je terug. Doe dat niet, maar zoek in de cupboard van zijn huis naar pigeon feed en pak een kooi achter zijn huis vandaan.

    Ga naar de toren die dichtbij Omart is. Doe het pigeon feed op de speren bij de toren en laat de duiven vrij. Praat nu weer met Omart. Hij laat je over de muur. Ga helemaal naar het noorden, naar het huis met de mourners. Pak een rotte appel bij het westen van het huis. Ga over het hekje bij het huis van de mourners en doe (use)(NIET ETEN) de appel in de kookpot. Praat met de mourner.

    De mourners vertellen je dat ze ziek zijn. Nu moet jij doktertje spelen. Je hebt eerst een dokterspak nodig. Dat vind je in het huis van Nurse Sarah zuid west van Ardougne. (ga eerst helemaal naar het zuiden en dan naar het westen). Doorzoek haar cupboard en pak de gown. Doe het aan en ga terug naar de mourners. Ga in het huis naar boven. Dood daar de mourners.

    Nu krijg je een sleutel. Deze sleutel verschijnt vanzelf in je inventory. Open de poort op de eerste verdieping van het huisje met de sleutel en doorzoek de kratten tot je de distillator vindt. Laat deze aan Elena zien. Ze zal je vertellen dat je een aantal chemicaliën naar de chemist in Rimmington moet brengen. Wees voorzichtig met de gevulde vials, ze zullen breken als je teleporteert of vecht onderweg. Je kunt ze wel op de bank zetten en dan naar Rimmington lopen of naar Falador teleporteren.

    Chemist

    Praat met de chemist, maar vertel hem niets over de plague. Nu moet je buiten het laboratorium Chancy de liquid honey geven, Hops de sulphuric broline en Devinci de ethanea (in die volgorde!)

    Ga naar Varrock en koop een priests robe uit de winkel als je die nog niet hebt. Ga naar het café de Dancing Donkey Inn in het omheinde membersgedeelte in het zuidoosten van Varrock en haal de gevulde vials terug van de mannen daar. Zorg wel dat je je plague sample op dat moment bij je hebt, anders moet je dit stuk opnieuw doen. Doe je priest kleren aan en ga naar het huisje met Guidor. Praat met hem en hij zegt je dat de Plague niet bestaat. Ga terug naar Elena en breng haar het goede nieuws. Ga naar de koning in het kasteel voor je beloning.

    Beloning: 1.250 Thieving xp. Toegang tot de train grond van de koning.

    Quest Points: 3

    Vervolgquests: Recipe for Disaster - Lumbridge Guide, Underground Pass




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Big Chompy Bird Hunting

    Big Chompy Bird Hunting

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: In het oosten van Feldip Hills, de bergen zuidoostelijk van Yanille. Praat met Rantz.

    Startpunt

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je hebt 5 Fletching, 30 Cooking en 30 Ranged nodig. Je moet level 64 (level 25 als je ver wilt lopen) wolven kunnen doden en langs Ogres van level 70 kunnen lopen.

    Benodigde spullen: Axe voor woodcutting, feathers (rond de 80), knife, chisel, wapen en armour om een wolf te doden en je te beschermen


    Rantz heeft honger en wil een Chompy. Je moet wat pijlen voor hem maken, zodat hij kan jagen. Hij heeft speciale pijlen nodig. Zuid van Rantz zijn een paar Achey trees, hak er ongeveer 5 om. Gebruik deze logs op je knife, je krijgt nu arrow shafts van Achey hout. Doe hier veren aan, op dezelfde manier als met fletching.

    Nu heb je de arrowheads nodig. Deze kun je maken door wolfbones op een chisel te gebruiken. Verder naar het zuiden van Rantz zijn wolven van level 64, maar je kunt ook een heel eind lopen naar White Wolf Mountian en daar wolven van level 25 doden. Maak van hun botten pijlen. Rantz wil er zes, maar jij hebt er zelf ook nog een paar nodig voor de quest, dus maak er een paar extra.

    Fletch nu je de heads aan je headless arrows, je krijgt Ogre Arrows. Breng er zes naar Rantz en houd de rest zelf. Rantz vertelt je over de padden, waar zijn zonen Bugs en Fycie en de chompies zo van houden. Stel alle vragen aan Rantz, anders kun je niet verder. Ga naar het noorden en loop de grot in. Praat met daar met Bugs en Fycie, zij vertellen je dat ze de padden opzuigen met een blaasbalg (bellows). De blaasbalg heeft hun vader opgesloten in een kist. Duw de stenen van de kist en pak de bellows.

    Kist

    Bij de wolven in het zuiden is een moeras met de padden. Probeer je bellows op een pad (toad) te gebruiken, de lucht is te dun. Gebruik de blaasbalg op de bubbels in het moeras aan de zuidelijke kant van het plasje. Zuig drie padden, daarna zijn je bellows leeg en moet je weer nieuwe lucht uit het moeras halen. Je kunt niet meer dan drie padden tegelijk meenemen.

    Opzuigen

    Laat de padden aan Rantz zien, hij laat je een plek zien waar je kunt jagen op de chompies. Ga er heen en leg er een pad neer. Loop een klein eindje van de plaats weg en wacht totdat er een chompy bird langs komt. Je kunt deze niet aanvallen en Rantz schiet mis. Probeer de boog van hem te krijgen zodat jij het kunt proberen, maar hij denkt dat je te slap bent. Zeur door en je krijgt zijn boog.

    Leg weer een kikker neer en draag de arrows en bow. Ga weer kijken op een afstandje en dood de chompy .Pluk deze kaal en pak de raw chompy op. Deze moet je voor Rantz koken. Hij vraagt je ook om de kinderen te vragen wat ze op hun deel van chompy willen. Ga dus weer de grot in en vraag wat de kinderen willen.

    Je moet nu de ingrediënten verzamelen. Een onion ligt in het zuiden van het moerasje, daar zijn wat ogres en een vuurtje. Pak hier ook een tomaat. In het noordwesten van deze plek met ogres liggen Doogle leaves, pak er één. In het noorden van het moeras is een beer en een cabbage. Pak de cabbage. Equa leaves liggen ten zuiden van de plek waar je de chompy hebt gedood. De potatoes liggen in het zuiden van Rantz, pak er ook ééntje. Houd deze dingen bij je

    Gebruik de raw chompy op het vuur met de spit in het noorden van Rantz, je krijgt nu een cooked chompy. Breng deze naar Rantz voor je beloning.

    Beloning: 1.470 Cooking, 735 Ranged en 262 Fletching xp. Een ogre bow, je kunt ogre arrows maken en chompies koken.

    Rantz zal je als je nog meer chompies vangt belonen met een hoed. Kijk voor meer informatie in de Chompy Bird Hunting guide

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Mourning's Ends Part I, Recipe for Disaster - Lumbridge Guide, Recipe for Disaster - Skrach Uglogwee, Zogre flesh eaters




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Animal Magnetism

    Animal Magnetism

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Ava in de kamer achter de boekenkast in Draynor Manor. Deze kamer is de kamer waar je naar beneden moest om de hendels over te halen in de Ernest the Chicken quest

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Ernest The Chicken, Priest in Peril en The Restless Ghost hebben voltooid. Je hebt ook 18 Slayer, 19 Crafting, 30 Ranged en 35 Woodcutting nodig.

    Benodigde spullen: Amulet of Ghostspeak, 5 iron bars, hamer, holy symbol (maak een unblessed symbol aan een touwtje met crafting en laat deze blessen in de Monastery of met je Guthix / Saradomin Prayer book), mithril axe, 20 ectotokens (tijdens de quest te krijgen), hard leather. Een flesje Ectophial van Ghosts Ahoy en een opgeladen Amulet of Glory zijn handig, maar niet vereist


    Ava verwelkomt je in haar nederige stulpje. Het is haar echter iets te nederig, daarom heeft ze hulp nodig. Als je haar er naar vraagt zal ze vertellen dat ze een respectabele wetenschapper is die de plaats van Ernest heeft ingenomen als assisent van Professor Oddenstein. Ze bestudeert de onderlinge beïnvloeding de krachten van de pure wetenschap en die van de geesten. Zeg dat je graag helpt. Je moet van haar een bed repareren.

    Je moet een paar undead chickens verzamelen. Deze kun je halen bij de boerderij van Port Phasmatys, ten westen van de Ectofungus. Eén kip zal ze gebruiken voor haar bed, met de andere zal ze kijken wat ze kan doen. Ze zegt dat ze een idee heeft met oneindige veren.

    Animal magneticsTeleporteer of loop vanaf Canifis naar het oosten, totdat je bij Port Phasmatys komt. Loop bij de toren met het ectofungus naar het westen, totdat je de boerderij tegenkomt. Praat daar met de plaatselijke farmingwinkelhouder Alice en vertel haar over je quest. Ze zegt dat je maar met haar echtgenoot moet praten. Er is alleen één probleem: die is dood. Doe je ghostspeak amulet aan en ga naar de koeien. Hier loopt de echtgenoot ergens rond.

    De echtgenoot vertelt dat al zijn koeien dood zijn gegaan door dat groene ding daar in het oosten. Zo is hij ook jaren geleden in een geest veranderd. Je moet van hem weer naar zijn vrouw. Je zult haar nu vertellen dat hij nog steeds van haar houdt, ookal is hij een geest. Alice vertelt dat Lyra en zij de enige zijn die nog leven nadat de spreuk is uitgesproken. Ze heeft geld nodig, vertel dit aan haar man. Hij vertelt dat het op de bank staat. Ga weer naar Alice. Zij heeft zijn bankpasje nodig, maar die wil de man niet geven. Alice wil je ghostspeak amulet niet lenen, de geesten zijn bang voor haar. Loop dus weer naar de man. Hij denkt dat je een scammer bent. Als je met Alice hierover praat, kom je op het idee om een omgekeerd ghostspeak amulet te maken. Een heks in de buurt kan dit. Ze leeft ten westen van Fenkenstrains kasteel. Je hebt haar al eens ontmoet in Ghosts Ahoy, toen moest je haar thee brengen. Ga naar haar toe. Haar huis is nog steeds bij de Slayer Tower in de buurt.

    Locatie heksJe vertelt haar het verhaal en waarom zij moet helpen. Ze zal je helpen en uit de ongebruikte kracht van het amulet en wat haren van Alice een tweede maken. Dit amulet zal alleen voor Alice en haar man werken. Geef haar je amulet en ze zal een tweede voor je maken. Ga terug naar de man van Alice en geef hem het amulet.

    Praat weer met hem en je zult een filmpje zien waarin hij een kip probeert te vangen. Het lukt hem niet. Er komt zelfs een speciale 133t-koeiendoder aan om botten te krijgen voor de ectofungus. Alice en de man sturen hem weg, maar de Cow31337killer doodt Bessie toch. De man weet te voorkomen dat de koeiendoder ook nog een kip doodt. Deze vangt de man, praat weer met hem. Hij zal kippen verkopen voor 10 ectotokens per stuk.

    Maak van vier botten 20 ectotokens, zoals je in de Ghosts Ahoy quest hebt gedaan: vul vier emmers met slijm uit de vijver die je tegenkomt als je de ladder bij de Ectofungus afgaat. Stop bones in het oosten van de bonegrinder op de eerste verdieping (ladder op dus) en vermaal ze door aan het rad te draaien. Stop het resultaat in de pot. Doe dan worship bij de fontein op de beganee grond en praat met de Ghost Disciple voor de ectotokens.

    Koop twee kippen en ga weer naar Ava in Draynor Manor. Neem ook 5 iron bars mee.

    Ze vertelt je waarom je de undead chickens nodig had: veren van undead chickens zijn veel schoner dan die van levende. Ze heeft ook trauma's aan Ernest over gehouden, daarom wil ze geen kip meer doden. Nu gaat Ava aan de slag voor het andere deel van de beloning. Hiervoor heeft ze een magneet nodig die uit een iron bar is gemaakt. Je moet met de heks in de keuken van het huis praten.

    Je vertelt de heks wat er aan het handje is. Ze doet aardig tegen je, omdat ze dat zo gewend is. Als je het niet accepteert, gaat ze weer door met kinderen in de oven schuiven. Je moet haar 5 iron bars brengen. Als je deze geeft, vertelt ze dat je van de speciale bar die ze je geeft een magneet van moet maken met een hamer, terwijl je met je gezicht naar het noorden gericht in de mijnen van Rimmington staat. Ga naar de mijnen van Rimmington, kijk naar het noorden gebruik je hamer op de bar. Je krijgt nu een staafmagneet. Ga terug naar Draynor Manor en neem een axe mee.

    Ava vertelt je dat de kip de magneet moet gebruiken om arrow heads die verloren zijn op te sporen. Nu heeft ze nog hout nodig. Je moet met een mitril axe of beter een levende boom proberen om te hakken. Probeer het. Het zal niet lukken.

    TuraelVertel je ontdekking aan Ava. Zij komt meteen met een goed idee: ze hakt je armen af, reanimeert ze als undead, plakt ze weer aan je lijf en vervolgens zul je de bomen kunnen omhakken. Je kunt dan alleen niet meer in je neus peuteren. Vooral dat laatste is niet zo prettig dus. Gelukkig is er nog een plan B. Ze zag Turael wat in zulke bomen porren, misschien weet hij een oplossing. Ga hem opzoeken in Burthorpe. Neem een mithril axe en een holy symbol mee.

    Turael vertelt je dat je een blessed axe nodig hebt. Als je hem een holy symbol of Saradomin en een Mithril Axe geeft, kan hij je zijn axe geven. Doe dat dus. Teleporteer terug naar Draynor Village en hak een stukje van zo'n boom die je aanvalt als je er langs loopt.

    Ava weet niet meer wat ze heeft opgeschreven in haar aantekeningen. Ze geeft je een berg notities, die jij moet vertalen. Maak er het volgende plaatje van:

    Puzzel

    Nu heeft Ava buttons nodig. Ga naar de HAM grot en steel er één. Gebruik dit met een stukje hard leather en geef het resultaat, een container, aan Ava.

    Beloning: 1.000 Slayer, 1.000 Crafting, 1.000 Fletching en 2.500 Woodcutting xp. Je krijgt ook een machine die je op je rug kunt dragen. Als je deze draagt en geen metalen armour (platebody, platelegs) aan hebt, zal de machine gratis arrows en heel soms andere metalen dingen aantrekken als je rond loopt. Hij zal ook de pijlen die je afvuurt weer oppakken, mits ze niet beschadigd zijn en er geen obstakel tussen is. De pijlen die zomaar uit het niets verschijnen, zullen in je quiver terrecht komen. Ava's attractor zal iron spullen aantrekken, Ava's accumulator steel spullen. Je kunt Ava's attractor upgraden naar een accumulator als je 50 Ranged of hoger hebt.

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Tail of two Cats

    A Tail of two Cats

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Unferth, zijn huis is ten oosten van Burthope Castle.

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Gertrude's Cat en Icthlarin's Little Helper hebben voltooid.

    Benodigde spullen: 5 Death Runes, Cat Speak Amulet, een kitten/cat/overgrown cat, logs (maakt niet uit welke soort), tinderbox, 1 Chocolate Cake (Steel een cake en pak een chocolade bar in Cook's Guild. Gebruik bar met de Cake), Bucket of Milk, Shears, Rake, 4 Potato Seeds, vial of water, White robe Top en Bottom (bijvoorbeeld Desert Robes), Seed Dibber, 150 tot 400 gp voor Magic Carpet rides. Varrock Teleport Runes, Falador Teleport Runes en een Games Necklace zijn aangeraden


    Unferth zal je vertellen dat hij Bob mist. Hij heeft Bob voor het laatst vorige week maandag gezien, wanneer hij zoals gebruikelijk zijn eten kwam halen. Omdat Bob vandaag niet langs is gekomen is Unferth ongerust. Accepteer zijn vraag om hem te helpen, hij verwijst je door naar zijn dochter Hild. Hild bevindt zich in het huis noordoost van Unferth.

    Geef haar de 5 death runes en zij zal je Amulet of Catspeak enchanten (er komt een (e) achter). Je amulet is nu een gids naar Bob. Open je Amulet. Nu zie je een kattenhoofd. Door op zijn snorharen te drukken verander je de richting van de pijl. Zodra de pijl de goede kant op wijst gaan de ogen van de kat schijnen (onthoud: boven aan het kattenhoofd is Noord). Gebruik dit om de positie van Bob te bepalen. Het is slim om bij Unferth te beginnen, aangezien hij hier het meeste is. Vooral na updates is hij hier vaak, vanaf hier begint hij dan zijn zwerftocht. Bob kan niet door gesloten deuren en kan ook geen trappen op, dus hij zal niet ergens diep onder de grond verstopt zitten.

    Als je Bob gevonden hebt, praat je met hem (Amulet of Catspeak aan!). Na een gesprek zal hij je doorverwijzen naar Gertrude. Gertrude bevindt zich ten westen van Varrock.

    Gertrude zal je een verhaal vertellen over dat ze Bob eens in een mand vond en dat hij steeds sterker werd. Na een gesprek verwijst zij je naar Reldo in de bibliotheek van Varrock Castle. Ga naar Reldo, en vraag hem over Robert the Strong. Na een gesprek zoek je Bob weer. Praat met hem.

    Je kat suggereert je om naar de Sphinx te gaan uit Icthlarin's Little Helper. Ga met de Magic Carpet Ride, om snel bij de Sphinx uit te komen. Praat met de Sphinx. Je krijgt een optie om een cut-scene te zien of om hem over te slaan. Ik raad je aan om het filmpje te zien, het is namelijk best grappig om de geschiedenis van Bob uit te vogelen. De cut-scene duurt 5 minuten.

    Na Bobs Flashback vallen Bob en Naite voor mekaar, en ze gaan op "huwelijksreis". Bob geeft je een lijst met karweien mee:

    • Begin met "Tend garden," omdat je aardappels hier tijd nodig hebben om te groeien. Eerst gebruik je je rake op de patch in zijn tuin. Blijf proberen totdat het je uiteindelijk lukt (bij mij lukte het op sommige plaatsen wel, andere niet). Hierna plant je 4 potato seeds. Je hebt geen water of compost nodig, je hoeft ook niet te letten op de aardappels.
    • Tidy House: De simpelste. Klik op het bed en klaar is Kees
    • Warm Human: Neem Logs mee, "use" ze op de fireplace en gebruik je tinderbox op de fireplace.
    • Feed Human: Gebruik een Chocolate Cake en een Bucket of Milk op de tafel.
    • Tidy Human: Gebruik shears op Unferth, leun achterover en lach hoe jij kapper speelt...
    • Tend Garden - Haal het onkruid uit de tuin met je rake en plant 4 potato seeds. Je hebt hiervoor geen compost of water nodig.

    Nadat je alles gedaan hebt praat je Unferth. Wat een watje, hij voelt zich niet lekker! Je kat zegt dat je naar de Apocatary moet in Varrock. Praat daar met de apotheker. Hij zegt dat hij een bepaald syndroom heeft, en dat je jezelf moet voordoen als dokter en hem een vial of water moet toedienen. Uiteindelijk kan je je doktershoed kiezen. Kies degene die je leuker vindt, er is geen verschil.

    Nu ga je weer naar Unferth. Praat met hem en overtuig dat je de dokter bent. Eerst gelooft hij je niet, maar naarmate je verder komt in het gesprek gelooft hij je. Je geeft hem je vial of water en tadaa! Daar is ons watje weer beter!

    Zoek nu Bob op en praat met hem. Je krijgt een humoristische scene te zien met 2 katten op een tapijt. Als de cut-scene afgelopen is praat je met Unferth.

    Beloning: Twee keer 2.500 xp in een skill naar keuze. De ervaring kun je kiezen met 2 Antique Lamps. Deze lampen werken net zoals de lampen die je soms van de random event geest krijgt. Je krijgt ook een Mouse Toy. Dat is een muis aan een touw dat je kan dragen. Het lijkt op een whip, alleen de stats zijn -96 voor Attack...

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Soul's Bane

    A Soul's Bane

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Launa ten westen van de Digsite

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Combat 60 of hoger is aangeraden

    Benodigde spullen: Rope. Goed armour, food en anti poison is handig


    Nadat je met Launa hebt gepraat, gebruik je je rope op het gat. Klim naar beneden, je krijgt een filmpje te zien. In het oosten is een kast met wapens erin. Pak het eerste wapen eruit en versla er een monster mee. Als je niets hit, moet je een ander monster pakken. Pak als je het monster hebt verslagen een ander wapen uit de kast. Versla hier de andere monsters, doe dit todat je weer een filmpje krijgt.

    Nu ben je in een andere kamer, je ziet dark holes en één black hole. Kijk door alle holes. Je krijgt soms een geest te zien, versla die dan. Ga steeds rond, totdat je weer een filmpje ziet. Ga dan door de black hole.

    Nu kom je weer in een andere kamer. Je ziet allemaal deuren en wat monsters, val de monsters aan. Je hit 0, maar na een tijdje verdwijnen de monsters. Doe dit totdat nog maar 1 monster over is. Nu hit je het monster en is hij dood. Hierna komen de monsters weer opnieuw. Doe hetzelfde een aantal keren opnieuw, totdat je weer een filmpje te zien krijgt. Ga nu door de confusion door.

    Je bent nu weer in de volgende kamer. Je ziet een soort zombies. Val ze aan, ze healen 2 of 3 keer voordat ze dood zijn. Als ze allemaal dood zijn, krijg je weer een filmpje te zien. Ga via de brug naar de overkant en ga de deur binnen.

    Je krijgt een filmpje te zien. Je moet vechten tegen een soort slangen: versla ze en je zult weer een filmpje zien. Ga na het filmpje door de deur en je bent uit de dungeon. Praat met Tolna om je quest te voltooien

    Beloning: 500 Defence en 500 Hitpoints xp. 500 gp en toegang tot de grot van Tolna

    Quest Points: 1

    Vervolgquests: Geen




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Between a Rock...

    Between a Rock...

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Dondakan (zie quest)

    Alleen voor members: Ja

    Eisen: Je moet Dwarf Cannon en Fishing contest hebben voltooid. Je hebt ook 30 Defence, 40 Mining en 50 Smithing nodig. Je moet een monster van level 75 tot 125 verslaan. Het combatlevel van het monster kun je zelf bepalen door een hoeveelheid gold ores te hakken.

    Benodigde spullen: Pickaxe, geld (100 gp is zat), 4 gold bars, hammer, cannonball mould (te koop bij de Nulodion bij de ingang van de Dwarven mine op Ice Mountain voor 5gp), armour, food, eventueel teleporteermiddelen naar Rellekka of Camelot en Falador.


    DondakanVoor het eerste deel heb je alleen wat geld nodig. Buiten Rellekka in het oosten ligt een mining plaats. Daarboven is een grot, daarin is de weg naar de queststart. Dus klim de grot binnen en kijk meteen naar de rechterkant van de tunnel. Hier staan twee beelden bij een gat, klim ook door dit gat. Je komt nu in een ruimte met dwergen. Spreek tegen de Dwarven Ferryman, hij wil je naar de overkant brengen voor 2 gp. Accepteer zijn aantrekkelijke bod en steek de rivier over. Loop verder naar het oosten totdat je een wachttoren van de dwergenstad Keldagrim tegenkomt. Loop hier naar het westen, aan het eind van het pad zul je Dondakan bij zijn cannon aantreffen. Praat met hem.

    Dondakan wil door een onbreekbare steen breken, maar helaas dat lukt niet. De luie dwerg laat jou nu het werk opknappen. Ga terug met de veerman naar de overkant van de rivier en vaar naar Keldagrim. Loop naar West Keldagrim en zoek in het gebouw van het Consortium naar een anvil. Het Consortium is het grote gebouw dat over de rivier heen is gebouwd, in het midden van de stad. In het westelijke gedeelte is een Dwarven Engineer, praat met hem. Hij vertelt je over iemand die er misschien meer van weet, Rolad.

    RoladNeem de kar of teleporteer naar Falador of Edgeville. Pak een wapen om een paar schorpioenen van level 14 een kopje kleiner te maken en wandel naar de Ice Mountain, naar het begin van de Dwarven mine. Zoek Rolad in de huisjes. Als je met hem praat hoor je dat hij een paar bladzijden uit zijn boek met informatie over de steen heeft verloren. Zoek de missende pagina's in de Dwarven mine. De eerste pagina wordt gedropt door schorpioenen. Dood er een paar totdat je de pagina krijgt. De tweede pagina ligt in een mining cart, dus doorzoek alle karretjes voor deze pagina. De laatste pagina zit in een steen verstopt. Hak wat van de stenen, totdat je ook deze pagina vindt. Breng de pagina's naar Rolad. Hij herstelt het boek en geeft het je. Lees het boek en houd het bij je of zet het op de bank, want je hebt het later nog nodig voor de quest. Koop een cannonball mould bij de andere dwerg als je deze nog niet hebt en haal een gold bar, teleporteermiddelen, geld en de mould van de bank.

    Ga nu terug naar Dondakan waar je de quest startte. Vraag wat hij allemaal al heeft geprobeerd en wat zijn boots doen. Hij laat het zien: er gebeurt niets. Nu moet jij wat verzinnen. Laat hem de gold bar zien door de bar op hem te gebruiken, hij begint te lachen. Maak hiervan een kanonbal door de gold bar op een furnace te gebruiken. Geef deze naar Dondakan.

    KhorvakHij vuurt de bal af met zijn kanon. De bal verdwijnt in de rots. Nu wil hij dat jij een kijkje achter de rots neemt. Stem hier mee in. Hij geeft je ook een schema, helaas is dat nog niet compleet. Nu moet jij de rest van de blauwdrukken verzamelen. De Dwarven Engineer, de dwerg in Keldagrim waar je mee moest praten, heeft het tweede deel en Rolad bij de Dwarven Mine heeft het derde deel. Rolad is dat derde deel ook weer kwijt, dus doorzoek zijn boek. Pak de bladzijde achterin. Het laatste deel heeft Khorvak in de dwarven tunnel van het Fishing Contest. Pak daar een dwarven stout van de tafel en geef deze aan Khorvak door met hem te praten. Hij geeft je het laatste deel.

    Nu moet jij het schema compleet maken. Zet alle blauwdrukken op de goede plek zodat het één geheel wordt. Draai en verplaats de stukken met de pijltjes. Het is misschien even puzzelen, maar als je het door hebt is het best gemakkelijk. De oplossing is eronder te vinden (het deel van Rolad). Als je het goed doet komt er "That’s it, it all makes sense now! If you were a dwarf that is…" te staan.

    Goud gaat door de steen heen, dus moet jij een helm van goud hebben. Pak 3 golden bars en een hammer van de bank en ga naar een anvil. Kies ervoor om een gouden helm te maken en doe deze aan. Haal de rest van je armour en food van de bank voor het gevecht. Neem ook 4 gp, het schema en een pickaxe mee. Houd minimaal 6 plaatsen over voor goud.

    Goud hakkenGa terug naar Dondakan. Vertel hem dat je klaar bent om door de steen geschoten te worden. Je komt nu achter de steen, daar zijn goudrotsen. Hak daar je inventory vol en negeer de demon. Als je inventory vol zit ga je door de vuurmuur aan het einde. Je kunt hier niet doorheen als je geen 6 gold ores bij je hebt, als je er meer bij je hebt zal je het monster gemakkelijker kunnen doden. Praat met de vuurmuur en de avatar van de demon verschijnt. Als je het moeilijk krijgt moet je je helm afzetten, dan kom je weer bij de dwerg. Probeer het daarna nog eens. Nadat je de demon hebt verslagen kom je weer buiten. Praat met Dondakan voor je beloning.

    Beloning: 5.000 Defence, 5.000 Mining en 5.000 Smithing xp. Een rune pickaxe

    Quest Points: 2

    Vervolgquests: Geen




    07-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witch's Potion

    Witch's Potion

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Ga naar de heks Hetty in Rimmington. Rimmington ligt ten westen van Port Sarim.

    Alleen voor members: Nee

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: 3 gp


    HettyHetty vraagt om wat spullen voor haar drank

    Burnt meat: Dood een rat en kook het vlees. Als het niet verbrandt, moet je je vlees nog een keer koken.
    Eye of Newt: Ga naar de Runewinkel in Port Sarim en koop hem voor 3 gp.
    Onion: In het noorden van Rimmington is een veldje, daar kun je ze plukken.
    Rat's Tail: Dood een kleine rat bij Rimmington en pak de staart.

    Breng alle dingen naar Hetty. Zij vertelt dan dat je uit de ketel moet drinken om de quest te voltooien.

    Beloning: 325 Magic xp.

    Quest Points: 1




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vampire Slayer

    Vampire Slayer

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Morgan in Draynor Village. Hij vertelt je dat een vampier Draynor Village teistert, daar moet een einde aan komen

    Alleen voor members: Nee

    Eisen: Je moet een vampier van level 34 kunnen doden

    Benodigde spullen: Een hamer en 2 gp


    MorganMorgan vertelt het verhaal van de quest: de vampier Count Draynor teistert Draynor Village. Als Morgan klaar is met zijn verhaaltje klim je de ladder in zijn huisje op. Daar ligt garlic in een cupboard, pak die. Morgan heeft je verteld over een man die vampierenjager was, de man waar hij het over had staat te zuipen in de Blue Moon Inn. De Blue Moon Inn ligt zuidelijk van de General Shop in Varrock. Ga er heen en zoek de dronken Dr. Harlow. Praat het hem en vraag hoe je vampieren moet doden. Hij wil een biertje, koop en geef hem die. Hij geeft je nu een wooden stake. Hij vertelt ook dat je een hamer en garlic nodig hebt bij het doden van vampieren. Hamers zijn te vinden in General Shops en garlic heb je als het goed is al uit het kastje bovenin het huis van Morgan gepakt.

    Ga terug naar Draynor en haal je armour, wapens, food (als je dat nodig hebt), hamer, garlic en wooden stake van de bank. In het noorden van Draynor Village staat een groot spookhuis, Draynor Manor genaamd. Ga dat huis binnen, de deur klapt meteen dicht en je kunt niet meer naar buiten. Loop naar het oosten van het kasteel en ga de grote ladder af. Hier ligt de vampier. Open de kist en dood de vampier. Je kunt het kasteel weer uitkomen door de uitgang in het oostelijke kamertje.

    Beloning: 4.825 Attack xp.

    Quest Points: 3




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Restless Ghost

    The Restless Ghost

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Father Aereck in Lumbridge. Er is een geest op het kerkhof van Lumbridge. De priester wil hem weg hebben

    Alleen voor members: Nee

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Geen


    Je moet naar Father Aerecks vriend om raad te vragen, dat is Father Urhney.

    Plattegrond gebied rond Lumbridge met routes

    Father Urhney woont helemaal in het zuiden in het moeras van Lumbridge. Loop dus eerst naar Draynor Village en ga naar het moeras onder Lumbridge. Loop naar de coalplek tegen het westen van het moeras en praat daar met Father Urhney. Hij is een beetje chagrijnig, maar hij geeft toch een Amulet of Ghostspeak. Ook als je hem vroeger eens kwijt bent geraakt.

    Doe het amulet om en praat met de geest op het kerkhof bij de kerk van Lumbridge. Hij wil zijn doodshoofd terug. Deze ligt in de kelder van de Wizards' Tower ten zuiden van Draynor Village.

    Loop naar de toren en ga de kelder in. Wandel vervolgens door de gang, ga de kamer met het doodshoofd binnen en pak het. Je zult worden aangevallen door een skelet, maar negeer hem. Breng het doodshoofd naar de kist van de geest in Lumbridge, hij zal je hartelijk bedanken en belonen met wat Prayer ervaring.

    Beloning: 1.125 Prayer xp. Amulet Of Ghostspeak

    Quest Points: 1




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Knight's sword

    The Knight's sword

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met de Squire op de binnenplaats van het White Knight's Castle in Falador.

    Alleen voor members: Nee

    Eisen: Je hebt 10 Mining en 10 Cooking nodig. Je moet tegen monsters van level 53 en 57 kunnen en/of vrienden hebben die je beschermen.

    Benodigde spullen: Redberry pie (zie hieronder), pickaxe en 2 iron bars. Voedsel is handig


    SquireDe Squire heeft een probleempje: hij heeft het zwaard van de koning kwijt gemaakt tijdens een reis. Nu moet hij vervangen worden, want als zijn baas, Sir Vyvin, er achter komt zal hij woest zijn en de Squire ontslaan. De Squire vertelt dat er Imcando Dwarfen zijn, die goed kunnen smeden. Hij zegt dat je maar eens met Reldo, de bibliothecaris in het paleis van Varrock moet gaan praten.

    Reis dus af naar Varrock en ga naar het paleis. In het noorden van het paleis is een bibliotheek, Reldo dus ook. Reldo vertelt dat deze dwergen gek zijn op Redberry Pie. Reldo kent zo'n dwerg. Zijn naam is Thurgo en hij woont in een huisje met een anvil ver zuidwestelijk van Port Sarim. Maak een redberry pie als je dat nog niet gedaan hebt. Deze moet je als geschenk meebrengen voor de dwerg.

    Hoe maak in een Redberry pie?

    • Mix flour en water en maak een "pastry dough".
    • Gebruik de pastry dough met de pie dish. Deze kun je maken met crafting. Ze liggen ook in de keuken van het paleis in Varrock.
    • Klik op Redberry pie. Je hebt nu redberries nodig. Deze zijn ten zuiden van Varrock, bij de oostelijke Miningplaats, te vinden.
    • Bak het op een range (fornuis).

    Ga naar Port Sarim, het stadje aan de zee ten westen van Draynor Village en ten zuiden van Falador. Loop nu verder naar het zuiden, totdat je een huisje met anvils en een het uitroepteken voor een grot op de kaart tegenkomt. In het huisje is Thurgo. Hij lijkt niet echt op een dwerg, maar hij schijnt er wel een te zijn. Geef hem de redberry pie en vraag naar het zwaard.

    ThurgoThurgo wil een plaatje van het zwaard hebben, zodat hij het na kan maken. Ga dus terug naar de Squire in Falador en praat met hem. Hij zegt dat het plaatje die de dwerg moet hebben in het kastje van Sir Vyvin is. Sir Vyvin is in het kasteel. Ga via de oostelijke ingang het kasteel binnen en ga de trap op. Loop hier naar het westen. Hier kom je nog een trap tegen, nu een grotere. Loop deze op en praat met Sir Vyvin. Kies de onderste optie, met "distract". Zorg dat hij niet in het kamertje met de cupboard (het bruine kastje) is en ga naar dit kamertje. Doe de deur dicht zodat hij niet meer terug kan komen. Doorzoek de kast (cupboard) en pak het plaatje uit het kastje.

    Blurite hakkenNu je de foto hebt ga je terug naar Thurgo. Hij wil 2 iron bars en blurite ore. Blurite ore kun je niet ruilen, maar het is in de grot dichtbij zijn huisje te vinden. In de grot lopen allemaal monsters van level 53 en 57. Neem dus veel voedsel mee. Als je klaar bent ren helemaal naar het einde van de grot, naar het gedeelte van het ijs. Zoek hier de stenen met de Blurite Ore, ze zien er uit zoals op het plaatje hiernaast. Hak 1 ore. Je kunt meer hakken, als je zelf ook wat zwaarden wil hebben. Dan heb je natuurlijk ook extra iron bars nodig. Geef de bars en ore aan de dwerg. Als je het zwaard hebt kun je er meer laten maken door steeds het zwaard te droppen en Thurgo nieuwe spullen te geven. Zo kun je je zwaarden later weer oppakken en een exemplaar voor jezelf houden. Geef één zwaard aan de Squire. Hij zal je belonen

    Beloning: 12.725 Smithing xp.

    Quest Points: 1




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shield of Arrav

    Shield of Arrav

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Vraag om een quest bij Reldo, de bibliothecaris van de Varrock Library in Varrock Castle.

    Alleen voor members: Nee

    Eisen: Je moet iemand van level 2 of 23 kunnen doden, ligt er aan welke manier je neemt.

    Benodigde spullen: Geld (100 gp is meer dan genoeg) en een vriend die de quest nog niet heeft gedaan.


    Reldo vertelt je dat hij misschien wel een interessante quest voor je heeft. Een paar eeuwen geleden was er een grote held Arrav. Bij zijn dood heeft Arrav zijn schild achtergelaten. Dit schild werd in de bibliotheek tentoongesteld, maar is geroofd door een criminele organisatie, genaamd Phoenix Gang. Doorzoek de middelste boekenkasten in de bieb van Varrock totdat je het boek "The Shield of Arrav" hebt gevonden. Lees het boek en vraag Reldo meer informatie over de Phoenix gang. Misschien weet de furverkoper Baraek op het marktplein er wel meer van. Ga naar hem toe en geef hem 20 gp voor de informatie die hij geeft. Beslis nu welke gang je gaat joinen: de Phoenix Gang of de Black Arm Gang. Je vriend moet de andere gang joinen. Het is handig als degene met het hoogste combatlevel de Black Arm gang gaat joinen, die moet straks iemand van level 23 doden. Je kunt geen twee gangs joinen.
    Plaatje

    Phoenix Gang: Ga naar het zuiden en ga een ladder in een klein huisje af (zie kaartje) en praat met Straven. Om lid te worden moet je Johnny the Beard in Blue Moon Inn (het café in het midden van Varrock) doden. Hij dropt een briefje, geef die aan Straven. Straven geeft je een sleutel, houd die bij je. Ga door de deur en loop naar achteren. Daar is een kist met de helft van het schild erin.

    Black Arm Gang: Praat met de Tramp (de bedelaar) ten zuiden van de zwaardenwinkel en vraag hem wat er in dat steegje (alleyway) is. Hij vertelt je dat daar de Black Arm Gang zit, de grootste rivaal van de Phoenix Gang. Wandel het steegje binnen en breng een bezoekje aan Katrine in het grote huis. Vertel haar dat je de Black Arm gang wil joinen. Zij vertelt dat het niet gebruikelijk is dat mensen vragen of ze lid mogen worden. Ze maakt toch een uitzondering, maar je moet wel eerst een testje doen om te bewijzen dat je betrouwbaar bent. Je moet een Phoenix Crossbow zien te bemachtigen. Hiervoor heb je een sleutel nodig. Als het goed is heeft je vriend die van Straven gekregen, dus vraag je vriend om die sleutel. Met de sleutel open je de deur van het zelfde huis waar de Phoenix gang zit. Het is alleen bij een trap naar boven, niet naar beneden. Beklim dus de ladder, dood de bewaker en pak de crossbows en breng ze naar Katrine. Nu ben je bij de club =). Je mag nu naar binnen, dus doe dat maar. Beklim de ladder en pak de helft van het schild uit de kast.

    Oke, nu moet iemand allebei de delen van het schild hebben. Zorg ervoor dat jijzelf of je vriend de twee helften heeft. Ga dan naar het museum en degene die het schild heeft praat met de man. Hij geeft je twee briefjes. Geef één zo'n briefje aan je vriend. Ga naar de koning in Varrock Palace en in de beloning. Je kunt maar een briefje inleveren, dus geef de andere aan je vriend, dan kan hij ook de beloning hebben.

    Beloning: 600gp

    Quest Points: 1




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sheep Shearer

    Sheep Shearer

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Farmer Fred in het noordwesten van Lumbridge bij zijn boerderij. Zeg dat je een quest zoekt.

    Alleen voor members: Nee

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Shears (te koop in de General Shop)


    Fred wil 20 balen wol van je. Koop een schaar in de general shop of pak er één bij de schuren noordwest van zijn huis. Ga nu de schapen scheren in zijn weiland, je krijgt wol. Knip totdat je 20 wol hebt. Nu moet je spinnen. Er is een spinnenwiel op de eerste verdieping van Lumbridge Castle. Gebruik de wol met het spinnenwiel en breng de balen naar Fred. Als niet alles in één keer in je inventory past, kun je de balletjes ook in delen brengen.

    Beloning: 150 Crafting xp. 60 gp

    Quest Points: 1




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rune Mysteries

    Rune Mysteries

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Duke Huracio op de eerste verdieping van Lumbridge Castle

    Alleen voor members: Nee

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Geen


    Nadat je de talisman hebt gekregen ga je naar de tovenaar in de kelder van de Wizards tower. Die toren is ten zuiden van Draynor Village.

    Locatie Wizards' Tower

    Na het gesprek ga je naar Aubury in de Rune Shop van zuidoost Varrock. Praat 2 keer met hem en je krijgt een briefje. Ga weer naar de tovenaar in de toren en klaar is Kees.

    Beloning: Je kunt de skill RuneCrafting doen en je krijgt een air talisman

    Quest Points: 1




    Archief per week
  • 25/02-02/03 2008
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/09-02/10 2005
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen als er iets niet duidlijk is of er staat een fout in ofzo.

    Over mezelf

    *-*-*-*-*-*-*-*-*-*
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Rico Minner ik ben 14 jaar
    en woon in Serskamp(Wichelen)

    mijn hobby's zijn: Tekenacademy, Boogschieten,
    met mijn NXT robot spelen, op de computer spelen (runescape)
    en op de playstation2 spelen.

    Gastenboek
  • geld plzz geld
  • runescape hack
  • runescape
  • Antwoord
  • vraagje

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten van wat je over de site vind of als je iets wil kopen of verkopen op Runescape.

    Rondvraag / Poll
    Welke combat skill train jij het liefst?
    Attack
    Strenght
    Defence
    Ranged
    Prayer
    Magic
    Hitpoints
    Bekijk resultaat

    Mijn favorieten
  • Lego mindstorms NXT robot
  • Runescape
  • rune-hq
  • Hoeveel bezoekers zijn er al op deze site geweest?:

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs