Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    06-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag give away 3 en de nieuwe give away
    ....het is een beetje te laat maar hier is dan eindelijk de uitslag van de give-away ......de meest onschuldige "poppenhand" in huis heeft een winnaar getrokken ...... proficiat Jeanneke ! als je me je adres mailt dan stuur ik de tas naar je toe ........... 

    ......vanaf nu tem de 26e december kan een je een reactie schrijven op dit blogje om de nieuwe give away te winnen ........ik ben dol op stitcheries en daarom heb ik deze maand een leuke afbeelding ( een freebee van een site maar ik weet niet meer dewelke) op stof getekend , op de achterkant heb ik al vlieseline gestreken en je krijgt er ook een strengetje DMC-splijtgaren bij ( nr 321) ......






    06-12-2011, 20:52 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    03-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog even geduld ......
    .......ik weet het ik ben laat .....maar de nieuwe giveaway is nog niet helemaal klaar , daarvoor moet ik dit weekend nog even naar de winkel.....maar maandag 5 december maak ik de winnaar van de huidige giveaway bekend en toon ik ook wat de nieuwe giveaway is ...

    tot dan !

    evelyne


    03-12-2011, 06:53 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en nog maar eens een reversible bag
    .....zondag heb ik mijn mama haar verjaardagskado gegeven, dus nu kan ik de foto's plaatsen ......mijn mama is dol op kikkers .....vandaar de reversible bag in kikkeruitvoering .......het kikkerstofje kocht ik hier http://vermiljoenshop.be/nl/  het lichtgroene stofje kocht ik hier http://www.julijasshop.be/   .... ik maakte ook nog een bijpassend zakdoekenhoesje ..... die inspiratie daarvoor haalde ik hier http://so-filles.blogspot.com/search/label/zakdoekhoesje





    08-11-2011, 06:23 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    06-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog een reversible bag
    ..... ik heb onlangs nog een reversible bag van verypurpleperson gemaakt , het was een verjaardagskado voor een vriendin van mij .....en ze was er heel blij mee .....en toen ze thuiskwam verloor ze de tas aan haar dochter ..... die vond de tas " supercool" ....... dus ik ga gewoon voor mijn vriendin een nieuwe tas maken , want ik ben eigenlijk wel trots dat een tienermeisje mijn creaties mooi vindt ( of cool), beide stofjes komen van ikea



    06-11-2011, 06:52 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    04-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.give-away 3
    na veel geploeter en gevraag aan de mannen in huis denk ik dat het me nu gaat lukken om een blogje te plaatsen met een 3-tal foto's .....duim duim dat het het lukt ......ik hoop ook dat mijn nieuwe give-away warmer zal onthaald worden dan de vorige give-away (kennelijk was het paneel toch te roze)..... ik heb een tas gemaakt naar het patroon van very purpleperson http://verypurpleperson.com/2010/04/making-reversible-bag.html  de bloem is naar een patroon van mme zsazsa http://madamezsazsa.blogspot.com/2010/09/maak-een-broche.html 

    De binnenkant van de stof is een rood bedrukt ikea-katoentje en de buitenkant is een stevige blauwe stof. Je kan een kansje wagen voor deze give-away tot en met 26 november 2011, het enige wat je moet doen is een reactie schrijven op dit blogje 






    04-11-2011, 10:41 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag give away 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen het plaatsen van dit blogje heeft enige voetjes in de aarde gehad , ik heb dit blogje wel een tiental keer opnieuw moeten typen .....en dan heb ik het nog niet over het plaatsen van de foto's ......laat het dus duidelijk wezen dat mijn nieuwe computer en ik nog geen vriendjes zijn ..... maar goed mijn dochter heeft samen met haar knuffels de winnaar getrokken ......en dat is Isabelle ! proficiat!

    04-11-2011, 09:13 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.babyquiltje met lieveheersbeestjes...
    ...een poosje geleden heb ik de lieveheersbeestje getoond die ik op vakantie heb geborduurd ......de mama in spé wilde graag een quiltje met een rood stofje en witte stipjes en lieveheersbeestjes ....en kijk dit is het dekentje geworden ( het is niet gequilt want de witte stof was te grof) de achterkant is rode fleece....het patroontje van de lieveheersbeestjes is van cinderberry stitches http://cinderberrystitches.typepad.com/photos/my_patterns/the-little-lady-bug.html#tp
















    10-10-2011, 14:17 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bodywarmer voor baby uit de knippie
    als kadootje maakte ik een bodywarmer .....met de allerzachtste microfleese een een ribfuweeltje met rozen uit de artevelde te gent .....nu het bodywarmer is allerschattigst geworden maar ik heb dus de naaiaanwijzingen uit de knippie niet goed begrepen .....want als ik na het naaien alles omdraaide had ik één lange flap .....dus dan heb ik de zijnaden maar met de hand dichtgenaaid ......bijna onzichtbaar dus mijn fout is bijna niet te zien ........maar ik ga de bodywarmer nog eens maken en dan nog maar eens proberen om de uitleg van de knippie te snappen ......ik lees het soms allemaal hardop in de hoop dat ik dan alles glashelder ga zien ....maar helaas pindakaas dat helpt dus niet altijd ......maar wie weet helpen een lekker kopje thee en een koekje wel





    05-10-2011, 18:56 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winnaar van mijn eerste give-away en kijk een nieuwe give-away
    .....mijn meisje haar humeur was ook vandaag niet echt schitterend .....maar kijk mijn zoon van 17 heeft als onschuldige hand gefungeerd.... ...... en de winaar van mijn eerste give-away  is RISJA  ! ...... dus risja mail je me even je adres?

    ......vanaf vandaag tem 26 oktober 2011 kan je een reactie schrijven op dit berichtje en dan maak je kans om de 2e give-away te winnen .......het is een paneel van moda ..... ik kwam er een poos geleden mee thuis en ik zag het helemaal zitten om dit te quilten en dan op mijn tafel te leggen als een napje ....maar dit was buiten de mannen in huis gerekend ...... ze vonden het unaniem te roze ....... dus ik hoop dat jullie het ook mooi vinden en geen mannen in huis hebben die geen roze willen ...... 







    27-09-2011, 19:41 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen......onschuldig kinderhand
    ..... vandaag kwam mijn meisje moe van school en na het huiswerk maken en eventjes buitenspelen en vervolgens het eten was ze moe , we hebben ze een halfuurtje vroeger dan anders in bed gelegd , dus er was geen tijd om met een onschuldige kinderhand de winnaar te trekken van de eerste give-away ....... dus dat doen we morgen , met een hopelijk vrolijk , niet nukkig   meisje

    26-09-2011, 21:10 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.unieke hoofdkussens .....
    .......deze zomer wilden mette-marit en het buurmeisje eens iets knutselen .....maar wat en hoe dat mocht ik bedenken ......dus eindelijke kwamen de effen saaie hoofdkussens van ikea goed van pas .....het buurmeisje ging bij haar thuis de textielstiften halen .....er werd een kartonnetje in de overtrek gestoken zodat de tekening enkel op de bovenkant te bewonderen is en niet op de achterkant ......en de dames slapen heerlijk op hun eigen versierde hoofdkussens



    21-09-2011, 20:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    13-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lieveheersbeestjes
    .....deze zomer gingen we op reis naar 'les mathes' in frankrijk en zoals elke vakantie had ik dan een vakantiewerkje bij ....en het kon deze keer niet toepasselijker zijn ......ik had een stitcherie mee van lieveheersbeestjes mee van een patroon van cinderberry stitches en ......in les mathes was er op het strand een ware plaag van lieveheersbeestjes .....vorige zomer had het stadsbestuur op het strand lieveheersbeestje op het strand geplaatst om de plaag van muggen in te dijken en deze zomer waren de muggen wel weg maar was er een ware overvloed aan lieveheersbeestjes









    13-09-2011, 10:44 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rompertje en spuuglapje
    voor een allerliefst babietje "pimpte" ik een rompertje en spuuglapje......manlief zag niet wat ik geborduurd had maar vond het wel mooi    ..... ik hoop dat jullie wel zien wat ik heb geborduurd







    05-09-2011, 17:14 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    29-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een wikkeldeken

    het idee voor de wikkeldeken haalde ik hier http://emmaenmona.blogspot.com/search/label/handleiding%20dekentje  ....... apetrots ben ik op het paspelbandje dat ik zelf heb gemaakt ( je ziet de eenvoudigste dingen kunnen mij gelukkig maken ) ......verder heb ik wel gemerkt dat het beter is dat je eerst je knoopsgaatjes maakt voor het stropkoordje ( of  hoe noem je dat eigenlijk ) en niet op het einde ...vind dit nogal prutsen....en vind het mooier als de knoopsgaatjes enkel in de buitenste stof zijn ......ik denk dat de handleiding http://emmaenmona.blogspot.com/search/label/handleiding%20dekentje  en mijn foto's het wel duidelijk maken ....anders vraag je maar ....















    29-08-2011, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    26-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben 40 ! ....en de eerste van 12 giveaways!
    vandaag 26/08/2011 ben ik 40 !.......en aangezien 40 de nieuwe 20 is voel ik me steeds heel jong .......om dit met jullie te vieren is er vandaag de start van mijn eerste giveaway .......ik geef één patroon weg van nennedesign http://www.nennedesign.nl/ , jullie hebben tijd tot 25 september 2011 om op dit berichtje een reactie te plaatsen ......26 september trekt een onschuldige hand dan de winnaar uit de verschillende personen die hebben gereageerd en ook zal ik dan een 2e giveaway starten .....en zo zal ik dit elke maand doen totdat ik 41 wordt dan eindigen de kadootjes voor jullie , maar dan hebben we wel samen een jaar lang gevierd dat ik de kaap van de 40 heb bereikt !


    Today I'm 40! en to celebrate this I start a giveaway , I give away 1 pattern from nennedesign http://www.nennedesign.nl/ , You can leave a comment to this blog from today until the 25th of september, than I'll draw 1 winner



    26-08-2011, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    24-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog maar eens een tas
    ....toen mijn vriendin jarig was heb ik nogmaals het patroon van de tas van de naailes bovengehaald ......ik had de tas al 2x gemaakt ( 1x voor mezelf en 1x voor mijn mama) en ik had telkens een ecrustof gecombineerd met een ander bleek stofje ......wat dus betekent dat die tas dus heeeeeeeel snel vuil wordt .....voor mijn vriendin heb ik dus stoere en donkere ikeastofjes gebruikt .....ikzelf vind hem zo leuk geworden dat ik hem eigenlijk ook voor mezelf wil maken







    24-08-2011, 19:53 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    23-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kleed voor mette-marit en een rok voor mezelf
    sinds vorig schooljaar volg ik naailessen en ik moet zeggen als ik nu zo'n burda-patroontje dan snap ik het toch al iets beter , voor dochterlief maakte ik een "burdakleedje" ......het jurkje heeft een rits met een wat hobbelige inzet , maar 't kind is een halve jongen en rent en huppelt voortdurend , dus geen mens die de niet zo percfect rits kan aanschouwen ...... verder is dochterlief heel tevreden over de "punten" aan de onderkant van de jurk en wat ook heel belangrijk is " als ze ronddraait ziet het er ook wijs uit ! "...... ook nog een foto van de eerste rok die ik voor mezelf heb gemaakt .....het is een "oefenrok" in een "oefenstofje" ( stofje kocht ik zo'n 10 jaar geleden op de ajuintjesmarkt bij samira) .....maar de rok zit wel lekker dus heb al nieuwe stofjes gekocht voor nog meer rokjes ....





    23-08-2011, 19:50 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    21-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bloemen in de tuin .....
    ....groene vingers heb ik niet , ik ben al lang blij dat er af en toe gewoon iets groeit in ons tuintje .....onkruid wieden vind ik niet echt prettig .....en zoveel geduld als ik heb voor mijn naai- en knutselprojecten zo weinig geduld heb ik voor het tuinieren , maar goed het lot was me toch gunstig gestemd want van de dingen die ik heb gezaaid zijn er toch een aantal zaken best wel mooi geworden , kijk maar











    21-08-2011, 10:03 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the reversible bag - part 1
    ....in blogland zie je hem heel vaak verschijnen " the reversible bag" van  http://verypurpleperson.com/2010/04/making-reversible-bag.html  en na het bekijken van al die verschillende tassen wilde ik erzelf ook wel eens eentje maken ...... op de site van koekepeertje kwam ik net voor ons verlof een heel leuk kampeerstofje tegen ( en we gingen op camping naar frankrijk ...dus ik zag zo'n campingsjakos wel zitten , mijn wederhelft ietsjes minder ;-) ...... het stofje vind je hier http://www.koekepeertje.be/nl/category/2-stoffen-/ .... op de camping heb ik 10 dagen lang de tas gebruikt ....en na de vakantie heb ik de tas gedoneerd aan mijn kleine meid ( tot grote opluchting van de mannen in huis)





    14-08-2011, 08:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen potlodenrol maar een "werkgeriefrol"
    ....een poosje geleden vroeg mijn broer om voor hem een rol te maken voor zijn werkgerief .......inspiratie vond ik op het internet oa bij de gratis patronen die eleleo zo mooi heeft geordend http://eloleo.blogspot.com/p/gratis-patronen_07.html   , die met de flapjes vond ik het handigst omdat hetgeen in de rol zit er niet kan uitvallen .......het leuke stofje vond ik bij http://www.stoffenvanleuven.be/   , ik was tevreden van mijn werk en mijn broer was ook tevreden met het resultaat





    10-08-2011, 10:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs