Ontwerpproject STEM en Techniek
Inhoud blog
  • De uitslag
  • 26/5/15
  • 19/05/15
  • 10/05/15
  • Fotoalbum

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog ontwerpproject
    18-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen 3d ontwerp robot
    Helaas is er geen 3d ontwerp gemaakt tijdens het opbouwen van de robot. Aangezien we nu al onze tijd nodig hebben aan het verbeteren van onze programma's, zie ik niet de mogelijkheid om een 3d ontwerp te maken. Indien we meer tijd hadden zou ik er zeker voor gezorgd hebben dat iemand van onze groep een ontwerp zou gemaakt hebben.

    18-04-2015, 14:25 geschreven door Nic Vermeeren  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De missies
    Dit zijn de missies die onze robot gaat doen.
    Alle missies en hun uitleg zijn te vinden op http://firstlegoleague.nl/deelnemers/challenge/missies/ .
    Hiernaast zie je een illustratie van het parcours, daaronder een uitgebreide tekst.
    Helemaal onderaan dit bericht kan je ook een powerpoint downloaden waarin het parcours stap voor stap wordt voorgesteld.



    1. De robot begint in de basis en staat m.b.v. een mal in de juiste positie. Als eerste rijdt hij naar ‘de Klok’. De robot maakt meteen rechtsomkeer nadat hij ‘de Klok’-missie heeft afgerond. 
              
    2. Speedy-Bot wordt in een nieuwe positie geplaatst ( opnieuw m.b.v. een mal). De mal wordt weggehaald en de robot rijdt richting ‘de Deur’. Hij opent de deur en rijdt er doorheen richting de ‘Zoekmachine’.   
                
    3. Aangekomen bij de ‘Zoekmachine’-missie duwt de robot enkel tegen de staaf die het rad laat draaien. Daar krijg je ook punten voor. Hierna gaat Speedy-Bot richting de ‘Zintuigen’-missie.       
          
    4. Hij voert deze missie zonder problemen uit en rijdt een klein stukje naar de ‘Leren communiceren’-missie.   
                
    5. De robot moet bij deze missie enkel aan een  stokje trekken. Hierna rijdt hij naar de missie ‘Betrokkenheid’.     
              
    6. De eerste keer dat de robot bij deze missie komt, moet hij 1 keer de gele hendel overhalen. Nadien draait hij 180° aan het rad. Het is niet toegestaan dat de robot meer dan een halve draai per keer maakt. Daarom moet hij na elke halve draai, terug naar de basis. Dit doen we totdat onze tijd om is.    


      

    De Klok:

    De Deur:

    Zoekmachine:

    Zintuigen:

    Leren Communiceren:

    Betrokkenheid:


    Groetjes Speedy-Bots

    Bijlagen:
    plattegrond veld met tekeningen.pptx (623 KB)   

    14-04-2015, 00:00 geschreven door Nic Vermeeren  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs