Ghent University Global Campus: de avonturen in Korea
Inhoud blog
  • Het verkeer in Korea
  • De musketiers
  • 2 weken
  • Picnic bij 25°C
  • Mozzarella - Mama Mia!!

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    26-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In bureau
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer,

    een vlug fotoke van mezelf in werk-habitat.

    BTW, vorig weekend was ik over halfweg! De Vlaamse zomer komt in het vizier! Daar kijk ik wel naar uit!!!

    De groeten,

    Philippe

    26-04-2015, 16:30 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gangnam (by night)
    Beste lezer,

    vorige vrijdag (17 april) zijn we met z'n allen naar Gangnam afgezakt voor een nachtelijke sessie! De sfeer zat er al goed in de auto (onze 'Party Van'). Aan elk rood licht schudde deze heen en weer! We moesten zelfs een keertje ophouden omdat er een combi van de Koreaanse politie achter ons stond, zo grappig! Tijdens het rijden, de smartphones op youtube gezet en naar keigoeie muziek geluisterd! Silke, die is van Aalst afkomstig, dus er galmde doorheen onze Party Van muziek zoals 'Twas men madam' en 'Int Oilsjters'! Keiwijs! Na de rit hadden we een Koreaanse BBQ, de beste die ik totnogtoe heb gehad. Daarna zijn we aan de Karaoke geslagen! Man, wat een belevenis! En die Koreanen, ik garandeer U beste lezer, als ze gaan, dan gaan ze dus hé!!! Den drank bij het zangspel was regular bier met.... whiskey! What a combination!! Niet te doen! Na 2 uurtjes de longen uit ons lijf te hebben gezongen, nu ja, zingen...eerder geluidsgolven produceren, zijn we uit geweest in een typische Koreaanse club! Hier zijn geen beelden van want.... What happens in Gangnam, stays in Gangnam! Ik kan U wel zeggen dat het, opnieuw, een aanrader is! Nog een geluk dat de vogeltjes al gedaan hadden met zingen 's morgens, anders hadden ze me wakker gemaakt in het naar huis keren! (lol)

    De groeten,

    Philippe

    P.s. geïnteresseerden kunnen de aangehaalde muziek beluisteren op:
    https://www.youtube.com/watch?v=7JH1jVyVnQM
    en
    https://www.youtube.com/watch?v=Fvn9ywnuwwU
    en
    https://www.youtube.com/watch?v=axnr_1xfxKA
    (nu begrijpt U waarom de Van heen en weer ging )





    26-04-2015, 16:08 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cinder Bar
    Beste lezer,

    een foto @ Cinder Bar zegt meer dan duizend woorden.

    Groeten,

    Philippe





    26-04-2015, 16:01 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vietnamees (en da beat goes!!)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer,

    twee weken geleden zijn we Vietnamees gaan eten, Le Lot in Songdo! Aanrader dat restaurant! Goed gerief, niet te straf! Het leuke aan uit eten gaan in Korea is dat alles 'Uri' is, dit wil zeggen 'alles is van iedereen'. En je hebt dan een persoonlijk kommetje en alle schotels staan op tafel (gekozen door verschillende mensen). En dan eet je maar wat je wil, dit is een echt belevenis hoor! Thomas, onze campusdirecteur, en zijn vrouw hadden hun zoontje, Bob, meegenomen bij gebrek aan babysit. Later zijn Thomas en Bob huiswaarts gekeerd (dit heeft een reden, zie volgend bericht) en hebben wij er nog een lap op gegeven in de Cinder Bar bij Warren (THE place to be in Songdo). 't Was weeral een goedje, moet ik toegeven! Spijtig dat de deuren van het gebouw waar we verblijven (al) om 3 uur sluiten! (lol)

    De groeten,

    Philippe

    P.s: ik rapporteer alleen de leuke dingen, beste lezer, ik zal het hier niet over het werk hebben. Vergis U niet, de rest van de tijd wordt hier duchtig gewerkt - ook in de weekends; een cursus uit de grond stampen in combinatie met onderzoek opstarten is gene kattepis (@ Jan Becaus). Dan zijn deze afleidingen des te leuker!!

    26-04-2015, 15:35 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek Willy Verstraete - avondeten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer,

    hoe goed de lunch ook was daarnet, na enkele uren was deze allang verteerd. Een namiddag gewerkt en een lezing van Prof. Verstraete later kon ik gerust opnieuw iets substantieels gebruiken! Na de lezing was er een drink in onze lounge bar (ja, beste lezer, we zijn zeeer goed voorzien in Korea). En er is daar Stella Artois! Is een keer iets anders dan Hite of Cass, de typische Koreaanse bieren, om maar te zwijgen over de Duitse ingevoerde bieren (nu weet ik precies waarom deze uitgevoerd worden in Duitsland ). Vele mensen van andere universiteiten waren hier aanwezig. Het is dan ook niet te verwonderen dat ik 's avonds (opnieuw!) in een restaurant zat met één van hen (*). (Ik moet zeggen, ik heb al met andere êtres en sujets de tafel gedeeld @ Raf) Merk op: de blaadjes, recht van de bomen geplukt, om je vlees en kruiden en de rest van de zooi op te leggen. Na het avondmaal zijn we gaan poolen en eens goed uitgeweest! Songdo on fire!! Freak out today (I want you here to say - blijft een vangschijf!)!!!!!

    De groeten,

    Philippe

    (*) En NEEN, ik ben nog geen 25 kg bijgekomen, ingeval U dit zou denken bij het zien van zoveel copieus gedrag!

    26-04-2015, 15:22 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek Willy Verstraete - lunch
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer,

    enkele weken terug hadden we groot bezoek. Prof. willy Verstraete was op doorreis en vond het een leuk idee om onze campus eens te bezoeken. Over de middag zijn Jozef, onze President, Stephen, een collega prof, Prof. Verstraete en ik gaan eten in een typisch Koreaans restaurant, waar je in aparte ruimtes zit. Er is een belletje en bij de kleinste aanraking zoeft er iemand met gepaste tred de ruimte binnen om te helpen waar nodig! Beste lezer, Korea is dus daadwerkelijk een klantgerichte maatschappij, dit kunnen wij U allemaal volmondig verzekeren. Lekker gegeten trouwens; het bleef maar komen... en komen.... Als U rijst krijgt dan zit U aan de laatste gang! Daarna nog een theetje als afsluiter en we konden er weeral is ne keer tegen!

    De groeten,

    Philippe

    26-04-2015, 15:12 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje bij Silke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer,

    we moeten niet altijd de deur om fun te hebben!! Mijn buurvrouw, Silke, heeft onlangs een Vlaamse Avond georganiseerd! Ge-wel-dig idee! Mosselen met frietjes en achteraf aardbeikes! Mmm.... De sfeer zat goed, toffe bende, als als U goed kijkt ziet U in het hand van Silke (naast mij) een wondermooie fles Duvel! Hoera, hoezee! De Graal gevonden!! Zo een fles kost hier veel te veel, maar is soms toch de moeite waard!! Het was een rijkelijke avond met gin-tonic, witte wijn én Duvel!

    (btw, in de bar waar we soms naartoe gaan, heet de Gin: 'Hendrick's Gin', uitstekende keuze als U het mij vraagt! )

    De groeten,

    Philippe

    P.s. het was een goed feestje, ik moest niet ver meer naar huis.... (3 stappen)
    P.s.2 Merk op dat de Tsaar van Rusland onder ons was.... (voor diegenen die gezichten herkennen... )  (zdorov'ye!!)

    26-04-2015, 15:03 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan het werk in het lab
    Beste lezer,

    een professor organische chemie staat soms in het labo. Bij deze een impressie hiervan! De studenten doen goed hun best, al zijn er hier en daar 'uitsmijters' in het spectrum

    Groeten,

    Philippe




    26-04-2015, 14:43 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tricolor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer,

    onze studenten kunnen de professoren altijd bezoeken in hun kantoor voor vrage over de cursus, oefeningen etc... Welnu, enkele weken geleden komt er een student bij mij en heeft enkele vragen. Ik begin hierop te antwoorden en teken enkele grafieken. Ik had maar één kleurtje bij de hand dus ik differentieerde de verschillende lijnen als 'vol', 'gestippeld', etc... En het sprong mij in het oog dat er op de Koreaanse vlaag ook verschillende lijntjes opstaan. Ik had deze vlag destijds gememoriseerd en ik tekende zomaar, ineens, op het blaadje van de Koreaanse student, de Koreaanse vlag! Die kerel was stomverbaasd! Te meer, omdat hij zelf twijfelde aan de vlag; zoek ze maar eens op, het zal U dagen waarom!

    U vraagt zich allicht af waarom dit item 'Tricolor' heet en ik een hele paragraaf wijd aan de Koreaanse vlag. Wel, hier komt deel twee van het verhaal! De dag daarna, 19 maart, was het de dag van de Heilige Jozef. U moet weten dat onze President, de chef van den Ugent hier, Jozef heet en belang hecht aan deze dag. Ik had ervoor gezorgd dat we met z'n allen een cadeautje bijeen gelegd kregen. Een fles Franse Cognac (120.000 K Won) was gepast volgens de collega's. Dit item had ik in een gele zak gestoken. Ik moest nog enkele andere items verplaatsen van mijn appartement naar mijn buro en deze had ik in een rode zak gestoken. U voelt het al aankomen.... Mijn pc zit in een zwarte zak en ik liep gezwind over de campus richting burelen. Die student van gisteren kwam me tegemoet en zei me, redelijk verbaasd, dat ik de belgische vlag droeg en zowaar... Hij had gelijk! Mijn arendsoog was nog in dromenland, maar ik liep met de nationale Tricolorover de campus. Een grappige toevalligheid kan soms pretoogjes veroorzaken!

    Dit klein detail wilde ik toch met U delen,

    de beste groeten,


    Philippe

    26-04-2015, 14:30 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koreaanse BBQ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste lezer,

    na mijn bezoek aan de kapper zijn Wesley (een collega van me) en zijn Koreaanse vrouw gezellig op de BBQ toer gegaan! Niet zomaar een BBQ, maar een Koreaanse BBQ! Dé max! Echt top! 8000 verschillende kommekes met vanalles lekkers in! Het vlees wordt aan tafel versneden (hier gebruiken ze de schaar voor deze opdracht; op het eerste zicht raar, maar uiteindelijk wel zeer praktisch). Eten met stokjes, natuurlijk! En een kom kokende Kimchisoep (n.v.d.r. Kimchi = opgelegde kool met keiveel rode peper). Na de eerste schep stond mijn mond in  brand! Blijkbaar is het de gewoonte hier om op een blaadje sla een beetje vlees te leggen (bereid aan tafel zelf op een knalhete plaat), gevolgd door nen teen look en andere kruiden! Hier worden speciale kommetjes met zout aangevoerd op de tafel om wat 'bij' te kruiden (lol).... Daarna... alles in één keer naar binnen! Gezellig ze! Maar wel keilekker! Dus, beste lezer, in Korea zijn de maaltijden redelijk spicy! Ik begin er aan gewoon te geraken (ik moet wel, anders gene fret ) Op het einde van de maaltijd was ik de kom rode soep aan het uitlepelen en heb ze bijna geleegd, man, keilekker!

    Tot genoegen,

    Philippe

    26-04-2015, 13:57 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de kapper
    Beste lezer,

    Het is toch Godgeklaagd! Dan maakt hij een blog en laat deze zomaar eventjes 5 weken onaangeroerd! Dringend tijd voor een update!

    Om te beginnen... Enkele weken geleden ( ) ben ik naar de Koreaanse kapper geweest! Ik moet U bekennen... een belevenis! Je komt het kapsalon binnen en je haar wordt gewassen (so far, so good; ik zag een parallel met Vlaanderen). Je krijgt hierbij een uitgebreide hoofdmassage, hetgeen voor mij een dikke plus is! Dan neem je plaats in je stoeltje en raapt al je moed bijeen om uitgelegd te krijgen wat je wil! Ze spreken namelijk geen Engels.. Ik had mijn voorzorgen genomen en aan mijn kapper gevraagd bij mijn laatste Vlaams bezoek om afbeeldingen te nemen zodat ik een 'visuele' uitleg bij de hand had. Dit laatste ging iets minder vlot dan verwacht, maar allez bon... Ze begon er met goede moed aan! Terwijl de kapster bezig was, stond er een collega van haar naar mij met een sponsje ingeval er toch maar 1 haartje in mijn gezicht zou kleven! Luxe, ik verzeker het U! Na het knippen kwam het styleren met gel. Geen sinecure (In Korea zijn het niet zozeer gelgebruikers). Even geduld aan de dag gelegd, maar ze vonden het beter dat ik de kam ter hand nam! Zo gezegd zo gedaan en alles lag in zijn plooi! Ik wilde opstaan om te betalen, maar dan plots was er grote commotie! Dit zou gene wet zijn! Beste lezer, ik was stomverbaasd! Ik moest opnieuw aan de wastafel en mijn  haar werd een tweede keer gewassen!! (dus vanaf hier geen parallel met Vlaanderen te trekken!) Daarna opnieuw in die stoel! Het haar werd gelegd zoals tevoren, mits aanbrengen van één of ander stijlproduct, zeer welriekend een aangenaam op de huid! De boodschap is dat de klant het salon niet mag verlaten met de 'kleine' haartjes, zoals wij dat ALLEMAAL in Vlaanderen doen. Top! Rekening voor dit prachtig evenement was ~ 11 euro. Ik kan over meer klagen als dit!

    Philippe

    26-04-2015, 13:45 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gangnam (overdag)
    Beste lezer,

    enkele weken geleden ben ik op zaterdag (overdag) naar Gangnam geweest met de bus! (Whoppa Gangnam style!) Opnieuw een belevenis hoor! bij het wachten op de bus viel het me op dat iedereen keurig op een rijtje aan het wachten was en als de bus arriveert, stapt iedereen volgens die wachtlijn op. In vlaanderen... NOT! Ongeveer een uurtje rijden en ik was er!

    Samen met een collega zijn we eerst Bulgogi gaan eten, dat is rundsvlees dat aan tafel gekookt wordt (in fijne reepjes) met, als U het bericht over de Koreaanse BBQ hebt gelezen), opnieuw een scala aan kruiden, kommekes en diesmeer. Het was zeer lekker!! Daarna hebben we de metro gepakt en zijn we naar Gyeongbokgung Palace geweest. Een eeuwenoud gebouw waar de heersers van het destijdse Korea vertoefden. Grote tuinen en grote gebouwen, de moeite! In de namiddag hebben we de tijd genomen om een typisch Koreaanse thee te drinken, en ik moet U zeggen, deze was overheerlijk! Omija thee, een aanrader voor toekomstige bezoekers van dit land!

    Het was een zeer aangenaam bezoek aan een typische stad in Korea! Trouwens op straat zijn er hier overal optredens (kleinschalig) van goochelaars, groepjes, .. Zeer aanstekelijk om te toeven!

    Dit bezoek vraagt uitdrukkelijk om een nachtelijke heruitgave!!

    De groeten,

    Philippe






    26-04-2015, 00:00 geschreven door Philippe M. Heynderickx  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Archief per week
  • 31/08-06/09 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs