Paula De Brie - District raadslid Antwerpen
NUL TOLERANTSIE IS DE ENIGE OPLOSSING VOOR HET DRUG PROBLEEM IN HET NOORD
PAULA met bloemen aangeboden door "UNIZO" met het gezegde als grapje voor "DE QUEEN VAN HET NOORD"
Foto

Burgemeester met Paula

Foto
Paula met de door Bert aangeboden bloemen op de receptie Abdijstraat 2009.
Foto
PAULA aan de BBQ
Foto
Foto
PAULA in de bloementjes gezet op de jaarlijkse "kaasavond 2009 door de vrienden (Kern) van Antwerpen aan't Woord
Foto
Foto
SEEFHOEK ALTIJD WEL WAT TE DOEN .
Een grapje moet kunnen op een feestje onder vrienden.
Foto
 Leen Verbist.
Foto
Karin en Herman twee vrienden waar ik altijd kan op rekenen.
Foto
Stadhuis den Haag IJskasteel genoemd
Foto

Bolleke van de maand 2005

Foto
Nog een lekkere Konick AUB
Foto
Inhoud blog
  • DRUGS 4
  • SENTENSTEEG
  • SITE
  • GEDAAN
  • RECEPTIES
  • NIEUW JAAR
  • WENSEN
  • SORTEERSTRAATJE
  • BANK
  • VROUWEN
  • GOED NIEUWS
  • PLEZANT
  • ERG
  • MOEILIJK
  • MOBILITEIT
  • 11/11/11
  • VRESELIJK
  • MOBILITEIT
  • RELLEN
  • INZICHT
  • FRANKRIJK 2
  • FRANKRIJK
  • RAAR
  • BIN
  • DUIVEN
  • SNEL?
  • ZIEK
  • NAAR ZEE
  • WAKKERE BURGER
  • DRUGS 3
  • PANNE
  • PARK
  • VELO
  • BREDERODE
  • ZOMER
  • BANGELIJK
  • BLOEMENTORENS
  • Het Weer
  • REIS 2
  • REIS
  • DE MUUR
  • GESCHROKKEN
  • NOORD ANT_WOORD
  • BOUWEN
  • HOF
  • BURENDAG
  • DE AFVAL RACE
  • BANGELIJK
  • BURENDAG
  • STAN

    Een lekker glaasje wijn nu en dan moet kunnen!!!!

    Foto
    Paula De Brie
    2060 Antwerpen (Seefhoek)
    Mailadres
    pauladebrie@telenet.be
    Geboortedatum: 25 april 1940
    Beroep: Gepensioneerd
    Verkozen als: Districtraadslid Antwerpen
    Hobby: Straatvrijwilliger (Opsinjoren)
    Engagement: Kernlid bij Antwerpen aan 't Woord- Noord-antwoord
    Sterrenbeeld: Stier
    Gehuwd geweest:Stan Copmans
    Favoriete TV-programma: Het nieuws.(ATV)
    Stokpaardje: Propere en veilige straten
    Leukste winkelstraat: De Meir
    Lievelingskleur: Rood
    Favoriete krant: Gazet van Antwerpen
    Lekkerste bier: Blonde Koninck
    Lievelingsboek: Het beste moet nog komen (P. Janssens)
    Leukste vakantiebestemming: Spanje(camping STEL)
    Favoriete plek in 't stad: Mijn eigen tuin!!
    Gezelligste plek: Park Spoor-Noord
    Zicht op ons hofje!!
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Verslag van Straatvrijwilliger Paula De Brie
    Meestal over vaststellingen in het Noord(2060) vooral dan de Seefhoek, natuurlijk vele ook andere dingen trekken mijn aandacht, positief of negatief en komen zo op het Blog terecht, ook herinneringen worden beschreven. Paula
    10-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SITE
     
    eerst en vooral hartelijk bedankt voor je tijd!
    Hier onder volgt de link van onze site.
    we hebben veel met je info kunnen doen en deze verder verwerkt in heel
    de site.
     
      Ik werd onlangs geintervieuwd door twee meisjes van de Artesis Hoge School en dit is het resultaat.Als je klikt op intervieuw kan je het lezen .

    10-01-2012, 23:35 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEDAAN

    Nadat het gisteren verloren maandag was wat we dan ook weer gevierd hebben door natuurlijk worstenbrood en appelbollen te eten. Een smakelijke antwerpse traditie die gelukkig nog niet verloren gegaan is. Maar als verloren maandag voorbij is vind ik het dan ook tijd om de kerstboom en kersversiering te verwijderen. Eerst heb ik de kersboom op de plein buiten leeg gemaakt, leeg gemaakt met hetgeen er nog van overbleef. Want zoals alle jaren was er weer vanalles uit verdwenen. Slingers pakjes en bollen alhoewel ik alles had vast gemaakt met ijzerdraad, zodat het niet gemakkelijk is om het er uit te halen ik zelf moest een tang gebruiken om de draden door te snijden, maar dat houdt de dieven niet tegen. En de pakjes waren ook voor de helft verdwenen, ik vraag me daarbij altijd af of er een mens zou denken dat daar echt iets inzit. Dat moet wel een terleurstelling zijn als de dief dat openmaakt en er zit niets in. Maar ik trek het me niet aan dit jaar met Kerstmis staat hij er terug, hoop ik want een mens weet nooit wat er op een jaar kan gebeuren. Na hetgeen er met mijn Stan gebeurd is ben ik toch wat voorzichtiger geworden met plannen maken. Want het kan snel berg af gaan met een mens. Maar we zien wel in huis is het altijd een beetje kaal de eerste dag nadat kertboom en versiering en vooral de lichtjes weg zijn, maar langs de andere kant ben ik blij dat het voorbij is. Al staan er nog een hele hoop recepties in mijne agenda.  

    10-01-2012, 23:18 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RECEPTIES

    Zondag ben ik naar de nieuwjaar receptie geweest op de Grote Markt het was de eerste van de talrijke recepties die nog op het programma staan. Het was er plezant en er was veel volk en veel bekende gezichten gezien. Ook verschillende plezante knuffels gekregen en de meeste mensen wenste me een goed verkiezingsjaar met natuurlijk de vraag ga je op de lijst staan. Waar ik het antwoord tot nu toe schuldig moet blijven ik ben zelf wel benieuwd natuurlijk. Alhoewel ik er nog niet van wakker lig vraagt men mij dan ik het zo vraagt men mij niet dan is het ook zo. Met de vorige verkiezingen heeft men het mij ook gevraagd dus afwachten. Als ik de vraag krijg of ik nog graag zou bijzijn is mijn antwoord natuurlijk ja. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat mijn ouderdom ook wel een rol zal spelen. Ik ben niet piep meer en misschien wil men jonge mensen de kans geven. We zien wel maar spannend zal het zeker wel worden. Ook zal het nog even wachten zijn want volgens mij word dat maar eerst april eer de lijsten bekend worden. Anderzijds vind ik ook dat men daar niet te vroeg moet mee naar buiten komen, anders zijn de mensen het al zo bue als koude pap.  Er zal nog genoeg over gepalaverd worden van wie wel en wie niet. Dus we zien wel wat het word.

    10-01-2012, 22:34 Geschreven door Paula De Brie  


    09-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUW JAAR
    Ik heb het nieuwe jaar goed ingezet met een gezellige avond in De Wok aan het Schijnpoort. We waren met 22 buren en vrienden samen en hebben ons zeer goed geamuseerd en de beentjes uitgeslagen. Om half vier zijn we naar huis gegaan en was het feest afgelopen. Dat was een afsluiter van een hele feest week, maar ook een wel moeilijke week want met tweede kerstdag zou mijne Stan vijfenzeventig jaar zijn geworden en dat spookte toch wel door mijn hoofd. Het was een zeer moeilijke periode maar we hebben het maar weer overleefd. Ik word dan ook zeer goed opgevangen door mijn vriendenkring. Maar als ik dan s'avonds zo alleen over straat loop of thuis kom is het toch altijd wel een beetje pijnlijk. Ik denk daarbij ook dikwijls aan mijne Stan en vraag me dan af of hij dat allemaal wel goed zou vinden moest hij mij soms bezig zien. Maar langs de andere kant denk ik dan hij was bang dat ik in een zwart gat zou vallen. En dat is tot nu toe niet gebeurd maar toch had ik me mijne oude dag anders voorgesteld.  

    09-01-2012, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    30-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WENSEN

    Ik heb het de laatste weken van het jaar weer heel druk gehad. En gelukkig maar want het waren weer moeilijke dagen Kerstmis, en op tweede kerstdag zou mijne Stan vijfenzeventig jaar zijn geworden. Maar het heeft niet mogen zijn. Gelukkig hebben mijn trouwe vrienden en familie me ongelooflijk gesteund en opgevangen in die moeilijke dagen.  Ook wil ik de mensen bedanken voor de talrijke kaarten en wensen die ik heb mogen ontvangen. Met als resultaat dat ik mijn Blog weer wat verwaarloosd heb ik probeer in het nieuwe jaar de draad weer op te pakken.  Bij deze wens ik mijn familie, vrienden en trouwe lezers die er gelukkig nog zijn.  
    DE BESTE WENSEN EN EEN GELUKKIG EN GEZOND NIEUWJAAR
    2012

    30-12-2011, 01:13 Geschreven door Paula De Brie  


    20-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SORTEERSTRAATJE
    Ik moet toegeven ik ben een fan van het sorteerstraatje. Ik ga er dan ook regelmatig langs ook om te kijken of het er proper bijligt, want ik moet toegeven daar vreesde ik wel een beetje voor. Maar tot nu toe ligt alles er proper bij. Maar toen ik deze morgen mijn rest afval en papier ging wegdoen, was er een probleem. Het deksel van de GFT stond open, ik probeerde het te sluiten maar het lukte niet. Op de bakken staat er een telefoonnummer (een betalend nummer) om in geval van problemen dat te kunnen melden. Ik bel met mijne GSM en dan begint het, blijf aan de lijn al onze medewerkers zijn in geprek. Ik wacht een tijd maar geen antwoord, ik bel dan maar naar het sluistort van hetzelfde laken een broek. Dan ben ik maar ik naar huis gegaan, om met de vaste lijn te bellen. Eerst ben ik gaan kijken op de site van de stad, een hele hoop info over het sorteerstraatje maar nergens een nummer om problemen te melden. Dan nog maar eens naar dat nummer van Kliko gebeld en geen antwoord, de infolijn van de stad gaf me de raad van naar het sluikstort te bellen. De sluikstortlijn gaf me de raad van naar de huisvuil ophaling te bellen. Die gingen dan zelf naar de mensen van Kliko bellen. Zo ben ik wel een tijdje bezig geweest en hoop dat het ondertussen is opgelost. Maar ik ga toch kontact opnemen met de mensen van de stad om daar eventueel een gratis nummer op die bakken te zetten. Want ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen zo gek is van daar een uur voor aan de telefoon te staan en dan uiteindelijk de rekening nog te moeten betalen.    

    20-12-2011, 00:24 Geschreven door Paula De Brie  


    08-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BANK
    Deze week kreeg ik en heel het stadsbestuur en de distrctraad verschillende boze mails van een dame die in paniek was omdat er een bank ging komen voor een van haar eigendommen waar ze dan nog zelf niet in woonde. Ik werd s'morgens om half acht uit mijn bed gebeld want die dag zou de bank geplaatst worden en dat wou ze ten alle tijden vermijden. Ik zij haar dat ze wel redelijk laat was met haar protest want er waren hoorzittingen gehouden, daar konden de plannen bekeken worden en er had geen mens tegen geprotesteerd. Maar zij had die plannen niet gezien enz enz. Zij sprak mij vooral aan omdat ik BIN coödinator ben en ze vond dat dit niet kon dat ik met de BIN de buurt veiliger wou maken en dan daarna een bank voor haar deur laat plaatsen. Ze vergeleek zelfs de problemen met de drugs in de wijk met de bank want daar zou wel op gedaild worden. Ook zouden er hang jongeren komen opzitten enz. Ik heb haar gezegt mevrouw als dat zo ver komt dan is dat werk voor de politie. Ik ben dus zelf gaan kijken naar die bank en wat bleek. Op de hoek van de straat voor de deur van haar eigendom staat er een grote boom die niet weg mocht. Rond die boom word er een verhoogde boomspiegel geplaatst waar men eventueel kan op zitten. En daar was ze niet mee akkoord ze ging al doen wat in haar macht ligt om die boomspiegel te laten weghalen. Ben benieuwd. Zo zie je maar voor iedereen goed doen bestaat niet de ene wil de boom weg en een ander dan weer niet.   

    08-12-2011, 00:28 Geschreven door Paula De Brie  


    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VROUWEN
    Deze week ben ik wel een paar keer geschrokken en dan vooral in verband met de verschuivingen op het stadhuis . Eerst Monica die minister word zeer verdiend trouwens een fijne madam die van aanpakken weet en ook een trouwe vriendin, altijd berijdt om me met raad en daad bij te staan. En dan nadien Leen die ik zeker tot mijn vriendenkring mag rekenen ook een straffe madam met het hart op de juiste plaats. Zij stond altijd klaar met een troostend woord zij is een grote steun voor mij en Stan geweest als hij ziek was. En dan zeker nadat mijne Stan overleden is heb ik aan haar heel veel steun gehad nu nog trouwens, ik kan altijd op haar rekenen hoe druk ze het ook heeft. Ook Monica trouwens. Ik denk dat we vooral Leen gaan missen bij Opsinjoren zij heeft als geen ander de straatvrijwilligers een plaats gegeven in Antwerpen. Zij was ook altijd fier op haar vrijwilligers en we werden dan ook ten gepaste tijden in de bloemekes gezet. Zo ook vorige week nog. Zij blijft natuurlijk wel in Antwerpen maar het zal toch anders zijn. En de nieuwe schepen Guler zal haar best moeten doen om Leen te vervangen, geen gemakkelijke opdracht lijkt mij. In alle geval wens ik hen alle drie heel veel succes toe, het is hen ten volle gegund. 

    07-12-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOED NIEUWS
    Gisteren las ik in Gazet Van Antwerpen goed nieuws Antwerps parket verstengt aanpak ook 'kleine' dealers meteen naar de cel. Geen genade voor kleine drugdealers. Alhoewel de toestand in de korte zavelstraat verbeterd is waarbij ik niet wil beweren dat de problemen opgelost zijn maar het blijft binnen de perken. Maar bewoners van andere straten komen dan wel vertellen dat het dealen verhuist is naar andere straten. Daarom dat ik kontent ben met de hardere aanpak van die gasten. Het protest na de rellen van augustus en het geprek met minister De Clerck en den burgemeester is dan toch niet in dovemansoren terecht gekomen. Uit die acties is dan ook nog het BIN onstaan waar er nu op dit moment al vijfenveertig bewoners zijn ingeschreven en meer dan tweehonderd handelaars. Den 2060 word bewaakt de dieven en ander tuig zijn gewaarschuwd. Ook het alcohoolverbod word met een jaar verlengd op en nabij het De Conickplein en dit ook op aanvraag van de bewoners. Dat was duidelijk de vraag op de vergadering van enkele weken geleden. Er word naar de mensen geluisterd al zijn er die het tegendeel beweren. Maar ja zo is het altijd en zal het altijd zijn alles heeft zijn voor en tegenstanders voor iedereen goed doen betaat niet. Ik kan maar een ding zeggen de sfeer op het De Conickplein is er enorm op vooruit gegaan. En nadat ik deze week met iemand een gesprek heb gehad daarover, weet ik dat er nog heel wat in de pijplijn zit zoals we zeggen in A. 

    04-12-2011, 14:23 Geschreven door Paula De Brie  


    29-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLEZANT
    Vandaag kreeg ik twee mooie complimenten en dat is natuurlijk plezant. Vorig jaar was ik een tijd aangesloten bij Respect op de Lijn maar door omstandigheden ben ik ermee gestopt want een mens kan niet alles doen. Deze morgen kwam ik in de Handelstraat een kameraad tegen die daar mee in die groep zat. Hij vertelde mij dat hij het spijtig vond dat ik daar niet meer aan deelnam. Maar hij bedankte mij ook voor de goeie raad die ik hem gegeven had. Die man woont in Deurne en daar waren een tijd geleden veel problemen op de het Bisthovenplein. Ik had hem gezegt dat hij contact moest opnemen met de mensen van de jeugdraad van het District Deurne. Dat had hij dan ook gedaan en sindsdien werd er op het pleintje aan oplossingen gewerkt. En is de toestand veel verbeterd hij bedankte mij voor de goede raad. Ik vond dat wel plezant moet ik eerlijk zeggen. En dan later kwam ik een vriend tegen die hier een hele tijd in de problemen heeft gezeten met papieren en geld problemen en maar van die nare zaken. Ik hielp die man weleens met wat eten en gaf ook al eens een beetje geld als de nood het hoogst was. Deze man kwam ik ook vandaag tegen en zijn papieren zijn in orde, heeft vast werk gevonden, zit op het goede spoor ik ben kontent voor hem. En ik kreeg drie dikke kussen om mij te bedanken voor de steun die ik hem gegeven had. En dat is dan weer plezant want veel mensen vergeten nogal gemakkelijk, en dat kan ik van deze twee mensen niet zeggen. 

    29-11-2011, 14:04 Geschreven door Paula De Brie  


    23-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ERG
    Toen ik deze middag thuis kwam kreeg ik toch weer wat te horen waar ik in feite versteld van stond. Mijn schoonzus kwam me vertellen wat ze een paar uur daarvoor had meegemaakt. Ze kwam van de winkel met een volle boodschappentas. Aan de Duinplak kwam er een gastje van een jaar of zeven volgens haar, die haar aansprak, dag mevrouw goeiedag. Mijn schoonzus was een beetje verterderd door dat gastje omdat hij zo vriendelijk was. Ze wou er een praatje mee doen en ondertussen voelde ze dat twee van dat gastje zijn vrienden haar boodschappentas wilde afpakken. Gelukkig kwam er iemand aan en is het niet gelukt en zijn ze gaan lopen. Ongelooflijk volgens haar waren die niet ouder dan zeven of acht jaar. Waar gaan we naartoe ? als ze zo jong al beginnen. Mijn schoonzus is naar de politie gegaan, ze werd daar serieus genomen maar de agenten vertelde haar dat ze op die gasten gene vat hebben omdat ze te jong zijn. Dat zal zo wel zijn, maar toch vind ik dit onbegrijpelijk en ook wel een beetje bangelijk dat die niet strafbaar zijn. Waar gaan we naartoe als je nu ook een kind al niet meer kan vertrouwen. Ik vraag het me af.    

    23-11-2011, 23:43 Geschreven door Paula De Brie  


    21-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOEILIJK
    Vandaag moest ik in de Krak een paar inkopen doen voor de kerstkransen die ik ga maken in de maand december met de mensen van de buurt. Ik koop die zaken daar al jaren en nooit was daar een probleem omdat er op de rekening een stempel of en parraf moet staan. Ik vroeg aan de vrouw achter de kassa of ze een stempel op dat rekening briefje wou zetten, het was een rekening van nog geen tien euro. Ze antwoorde dat mag ik niet een stempel daarop zetten, ik vroeg haar waarom niet ? Omdat het naam van de winkel op het aankoop ticket staat. Ik probeerde uit te leggen waarom die parraf of stempel daar moest opstaan, omdat ik die rekening van Opsinjoren moet terug krijgen. Ik probeerde haar uit te leggen dat ik anders veel briefjes kan binnen brengen, ik kan er wel tientallen van de grond rapen. Maar die dame werd hoe langer, hoe kwaaier, ik natuurlijk ook. Ik zegde haar dat ik daar misschien al twintig jaar in de winkel kwam en dat die briefjes steeds getekend of gestempeld worden. Maar niets hielp uiteindelijk vroeg ik of er een verantwoordelijke in de winkel was. Dat bleek een andere collega te zijn, de eerste kassierster vertelde dat ik had gevraagd om een handtekening op dat briefje te zetten maar dat ze dat niet wou. De collega zei tegen de kassierster dat dit de normaalste zaak was omdat dat briefje als bewijs van betaling moest dienen. Die was zo nijdig dat ze zelfs die stempel niet op dat briefje wou zetten want de collega moest dit maar doen. Dan vraag ik me af hoe moeilijk kan een mens doen. En ik vroeg me ook af wat die dame dacht dat ik met dat briefje van plan was. Haar handtekening namaken of zo?  

    21-11-2011, 17:47 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOBILITEIT
    Zaterdag was het dan zo ver de grote dag was aangebroken, maanden is er naartoe gewerkt door de kern van Antwerpen Aan t'woord. Die gasten hebben er de laatste weken bijna dag en nacht mee bezig geweest om van het evenement een succes te maken. En het is gelukt het was schitterent alles was tot in de puntjes geregeld. Want zulke voorbereiding kost inspanning en dan is het altijd nog af te wachten, of het publiek er ook zo over denkt. Maar we zijn erin geslaagd er waren bijna tweehonderd deelnemers. En dat met het prachtige weer van zaterdag tweehonderd mensen die hebben meegewerkt om van de dag een succes te maken, door heel de dag binnen te zitten. De dag was een feest, geen klagers geen zagers, geen enkel negatieve opmerking over de organisatie, over mobiteit werd er genoeg geklaagd, maar dat was uiteindelijk de bedoeling. Het is iets dat de mensen bezig houdt. Zowel voetgangers als gebruikers van het openbaar vervoer, fietsers iedereen heeft zijn eigen problemen om op zijn bestemming te geraken, dat is duidelijk naar boven gekomen. Tweeduizend mensen zijn er de laatste maanden ondervraagt en van daaruit zijn we vertrokken. De reultaten kan men lezen in de kranten en op het internet.Ook via Facebook antwerpen aan t' woord of www.antwerpenaantwoord.be  En de mannen van de kern kunnen er nu mee aan de slag want nu kan het echt werk beginnen om de aandachtpunten uit te werken en onder de aandacht van de verantwoordelijke te brengen.Ik denk dat er ons nog een paar slapeloze nachten te wachten staan.   

    21-11-2011, 17:15 Geschreven door Paula De Brie  


    11-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11/11/11
    Vandaag was het Wapenstilstandherdenking naar jaarlijkse gewoonte ga ik daar altijd naartoe. Zoals ieder jaar grijpt het mij toch altijd aan. Zo nu ook weer er is een stilte en iedereen wacht en dan plots om 11 uur en 11 min volgen er 11 kanonschoten ik kan u vertellen dat gaat door merg en been. Op enkele minuten tijd komt heel de herinering die ik heb van den oorlog naar boven. Altijd weer een kippevel moment. Dit jaar was het dan nog een beetje erger dan andere jaren. Omdat het, het jaar van de jongeren is in Antwerpen waren er drie jonge mensen die een gedicht kwamen voorlezen, dat ze zelf geschreven hadden. De jongste was een meisje van 11 jaar die een gedicht had gemaakt over een moeder die met haar dochter in een schuilkelder zit echt aandoenlijk. En dan vooral omdat ik dit als kind zelf heb meegemaakt. Alhoewel ik nog jong was want ik ben in 1940 geboren weet ik daar nog veel over. En dan vooral de laaste jaren van de oorlog 40 -45 en de bevrijding. Dat zijn herineringen die je nooit meer kwijt geraakt. Alhoewel deze Wapenstilstandsherdenking over 14 -18 gaat die oorlog was nog een erger dan hetgeen wij hebben meegemaakt. Maar vergeten doe je dat nooit ik hoop dat we dat nooit maar dan ook nooit meer moeten meemaken. 

    11-11-2011, 23:34 Geschreven door Paula De Brie  


    09-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRESELIJK

     Vandaag heb ik een verhaal horen vertellen dat me wel heeft aangrepen moet ik zeggen, ik hoop ook dat het overdreven is maar wat ik gehoord heb maakt me wel een beetje ongerust. Een dame uit de Lange Scholierstraat is gisteren op straat overvallen door twee gasten . Ze hebben haar sleutels afgepakt en zijn mee met de vrouw ik haar appartement binnen gegaan. Daar hebben ze de vrouw en haar zieke man ineen geslagen. Een buurman van beneden hoorde dat lawaai en is gaan kijken wat er aan de hand was. Een van die overvallers zou aan de deur zijn gekomen en gezegt hebben dat alles in orde was, maar dat zij die vrouw met een stuk in hare kraag naar huis hebben gebracht, vandaar dat lawaai. De buurman is gewoon terug naar zijn appartement gegaan, hij heeft er verder niets mee gedaan. Nadien bleek dat die gasten heel dat appartement hebben leeg gehaald. Zonder dat er iemand gereageerd heeft. Alle geld juwelen, naar het schijnt ook wapens en minutie. Die dame heeft twee hondjes en die liepen rond in de gang, wat normaal nooit gebeurd en niemand stelde er vragen bij. Enkele uren nadien hebben andere bewoners hen gevonden. De vrouw ziet helemaal blauw en de zieke man ligt in het ziekenhuis. Vreselijk vind ik dit, eerst en vooral voor die mensen, maar dan zeker ook de reactie van de buren. Ik vraag me af hoe zoiets kan gebeuren in een rustig appartements gebouw met vijf appartementen. Bangelijk vind ik het ook omdat ik zelf s' avonds ook dikwijls op stap ben en laat thuis kom, normaal ben ik niet bang maar als dit verhaal klopt begin ik toch weleens na te denken .   

    09-11-2011, 17:06 Geschreven door Paula De Brie  


    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOBILITEIT

    Op 19 november groot Mobiliteits debat van Antwerpen Aan t'woord in de zaal Horta van 9,30 tot 17 uur. Met als thema hoe kunnen we het verkeer in Antwerpen comfortabeler,vlotter,veiliger,millieuvriendelijker,toegankelijker,.... voor iedereen maken? Lokatie Zaal Horta (Hopland 2-2000 Antwerpen)
     Inschrijven via 
    info@antwerpenaantwoord.be of GSM 0473 86 55 03 Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

    08-11-2011, 00:17 Geschreven door Paula De Brie  


    07-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RELLEN

    Deze week was het weer van da rellen in de Van Kerkhovenstraat Turken tegen de Koerden of andersom . Ik vind dat zeer erg vooral omdat onze buurt zich een beetje aan het herstellen is na de rellen in de Korte Zavelstraat. Alhoewel het een niets met het ander te maken heeft vind ik het vooral spijtig dat dit weer eens gebeurd is. Want de mensen die dit in de krant lezen zeggen t'is weer daar. Ook zijn de Van Kerkhovenstraat en de Handel en Korte Zavelstraat twee totaal verschillende straten. De twee zijn winkelstraten en de andere is een straat met bijna alleen maar VZW of café of eethuisjes. Toen ik deze middag het nieuws zag op VRT schrok ik toch wel een beetje hot item om 1 uur er werd bijna gesproken van een slagveld, ramen, tramhokjes, autoruiten, enz veel was niet genoeg. Ik ben dus direct gaan kijken er waren twee ramen gesneuveld de ene vorige week, de andere gisterenavond verder was er geen schade, sommige ruiten zijn daar al jaren kapot want in de Van Kerkhovenstraat staan er al jaren een paar krotten. Ik vind het op zich al erg genoeg en dan moet de media ook niet overdrijven. Er was wel veel volk maar niet alleman heeft gevochten gelukkig want dan was het pas een slagveld geweest. Ik heb daar ter plaatse gepraat met een Turkse collega uit de Districtsraad en die wist me te vertellen dat de amokmakers gasten zijn van buiten onze buurt, die gewoon afkomen om de boel op stelten te zetten en vecht partijen uit te lokken. Ik hoop dat dit snel stopt en dat de verantwoordelijke op het matje moeten komen. En als je dan de berichten volgt op Facebook enz is het weer allemaal de schuld van de politiek en dan natuurlijk van de sossen zoals de meeste ons noemen.

    07-11-2011, 00:31 Geschreven door Paula De Brie  


    02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INZICHT

    De laatste tijd heb ik mijn Blog wel een beetje verwaarloost. Ik kreeg al verschillende reacties van mensen die me zegde dat ze dit spijtig vonden. Daarom heb ik besloten dat ik er terug ga aan beginnen, alhoewel ik het toch zo druk heb. Ik ben eindelijk begonnen aan mijn kasten op te ruimen. Eindelijk moet ik bekennen want na de dood van mijne Stan had ik er de moed niet toe. Maar vorige week heb ik dan toch de koe bij de horens gevat en ben ik er met goeie moed aan begonnen. Ik spreek dan over mijn kasten maar wat mij het ergste tegen stak waren de zaken van mijne Stan. Het was niet gemakkelijk om daar aan te beginnen kasten vol herineringen. Soms pijnlijke maar meestal mooie herineringen. Wanneer men veertig jaar getrouwd was is dat een hele hoop. Vakantie fotos, foto's van twintig jaren dat  we in Brecht op de kamping hebben gestaan enz enz mooie herineringen. Foto's van familiefeestjes met ouders grootouders trouw foto's enz. Ik had ze sinds zijn overlijden niet meer durven bekijken. Ook enkel filmkes die gemaakt zijn door ATV en wat me vooral opviel was een film gemaakt, ik denk zo'n acht à tien jaar geleden gemaakt voor  Inzicht in verband met de problemen in onze wijk. Als je dat filmke beziet dan zie je maar eerste hoe onze wijk er op vooruit gegaan is. Overal waren er krotten hopen sluikstort, leegstaande panden, braakliggende stukken in de Handelstraat. Het Duinplak was nog niet heraangelegd en dat was een openbaar stort. Moest ik de gelegenheid hebben om dit nogeens op TV te laten komen de meeste mensen zouden niet weten wat ze zagen het verschil is gewoon dag tegen nacht.   

    02-11-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    17-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FRANKRIJK 2
    Vrijdag morgen waren we al vroeg op stap. De bus bracht ons naar Nancy onder een stralende zon. Nancy is prachtig ongelooflijk mooi en gezellig. We stonden daar op een plein  waar een tentoonstelling van bloemen was, ongelooflijk mooi, met muziek en alles erop en eraan. Heel die binnenstad is autovrij men kan daar rustig wandelen zonder dat je gestoord word door auto's. Ik vraag me dan altijd af waarom dat in Antwerpen niet kan. Dat maakt een stad eens zo aangenaam om er te winkelen te wandelen enz. De gids vertelde ons dat het plein waar wij stonden over vijf jaar nog een openbare parking was, met alle gevolgen vandien, stank, lawaai. Nu was het een plein waar iedere stad kan van dromen met prachtige gebouwen en alles nieuw aangelegd, met prachtige terrassen. Ook het koninklijk paleis met zijn park was prachtig er stonden bomen van wel driehonderd jaar oud monumenten zijn het. Het was een lust om daar te kunnen rondlopen. Weer lekker geëten een terrasje gedaan, wat gewinkeld in een prachtige overdekte markt, waar er alleen maar voeding werd verkocht.Een lust voor het oog. Tegen vijf uur terug naar de bus en wat was er gebeurd de chaffeur was ergens tegen gereden en de achter ruit van de bus kapot, van tegenslag gesproken. Weer een houten plaat gaan kopen om het gat te dichten, van pech gesproken. Die man zijne baas zal niet tevreden zijn denk ik. Maar al die tegenslag kon de pret niet drukken. Zaterdag morgen zijn we dan vertrokken om naar het Museum Pompidou te rijden . Indrukwekkend maar we konden er maar alleen in de hal binnen, want er was tijd te kort. Na de middag was er nog een verrassing. We zijn dan door een prachtig park gewandeld om nadien op een boot te gaan eten terwijl we vaardde op de Moesel prachtig gewoon en lekker eten op de koop toe. Het verplegend personeel van het Middelheim heeft er een prachtige reis van gemaakt voor de zieke mensen en hun begeleiders. Met deze dank aan het team van Surplus.  

    17-10-2011, 23:54 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FRANKRIJK

    Vorige week ben ik een paar dagen op vakantie geweest naar Metz en Nancy het was een plezante trip. We hadden mooi weer een goed hotel. En aangenaam gezelschap. We zijn wel vertrokken in mineur moet ik zeggen. De afspraak was dat de bus ons zou oppikken beneden aan het Middelheim ziekenhuis. Maar omdat de meeste mensen te vroeg waren zaten we te wachten in de ingang van het ziekenhuis. Toen we de bus zagen aankomen zijn we naar buiten gegaan; de chauffeur van de bus zag ons staan voor de ingang en was zo vriendelijk, van ons op te pikken boven voor de ingang. Plots hoordde we een gekraak en gerammel van gewelste, die man had zich vergist van hoogte en reed met zijn bus tegen de balk boven de ingang. Met als resultaat een koepel van het dak van de bus kapot. Die mens heeft dat nog geprobeerd van dat te maken voor we vertrokken. Maar dat lukte niet echt met als resultaat dat er mensen langs de binnenkant aan die koepel moesten hangen omdat dit altijd terug los kwam. Onderweg zijn we dan langs een doe het zelf zaak gereden om matriaal te kopen. Uiteindelijk is het dan gelukt met een plaat en koorden enz . En weg waren we. In Metz zijn we lekker gaan eten en daarna een wandeling door de stad. Metz is een zeer mooie stad. Het weer was een beetje druilerig maar echt koud was het niet. Rond zes uur waren we in ons hotel, uitpakken een douche,  wat rusten en terug aan tafel voor weer een lekkere menu. Rond elf uur iedereen voldaan naar bed . 

    17-10-2011, 23:25 Geschreven door Paula De Brie  


    VOLGENDE VERGADERING VAN NOORD ANT_WOORD OP 1 DECEMBER IN CENTRUM DE WIJK ALLEN DAARHEEN .
    {TITEL_VRIJE_ZONE}


    Foto

    Bloemen gekregen van Centrum de Wijk voor mijn zeventigste verjaardag


    Ik en mijn beste vriendin ELS


    Foto

    Mijn naam PAULA in het Arabisch.
    Foto

    Foto

    Paula met de Gouverneur (schol)


    Foto

    Mijn ventje en ik.
    Foto

    Foto

    Foto

    Onze vrienden van de Luchtbal


    Foto

    Paula met bloemen en een oorkonde uitgerijkt door Readers Digest.
    Foto

    Paula en Leen


    Foto

    Paula op vakantie.
    Foto

    Samen sterk dat mag bij deze wel gezegt worden!!


    Foto

    Paula op schoot van de kerstman.


    Foto

    Gezelligheid troef voor de koks op het buurtmaaltijd in het Sint Andries.
    Foto

    De aanval op het vuil van de Seefhoek met onze nieuwe Schepen op kop!!
    Foto

    Met een glimlach en een vinger houd Paula deze reuze stier onder controle!!
    Foto



    Foto


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs