Paula De Brie - District raadslid Antwerpen
NUL TOLERANTSIE IS DE ENIGE OPLOSSING VOOR HET DRUG PROBLEEM IN HET NOORD
PAULA met bloemen aangeboden door "UNIZO" met het gezegde als grapje voor "DE QUEEN VAN HET NOORD"
Foto

Burgemeester met Paula

Foto
Paula met de door Bert aangeboden bloemen op de receptie Abdijstraat 2009.
Foto
PAULA aan de BBQ
Foto
Foto
PAULA in de bloementjes gezet op de jaarlijkse "kaasavond 2009 door de vrienden (Kern) van Antwerpen aan't Woord
Foto
Foto
SEEFHOEK ALTIJD WEL WAT TE DOEN .
Een grapje moet kunnen op een feestje onder vrienden.
Foto
 Leen Verbist.
Foto
Karin en Herman twee vrienden waar ik altijd kan op rekenen.
Foto
Stadhuis den Haag IJskasteel genoemd
Foto

Bolleke van de maand 2005

Foto
Nog een lekkere Konick AUB
Foto
Inhoud blog
  • DRUGS 4
  • SENTENSTEEG
  • SITE
  • GEDAAN
  • RECEPTIES
  • NIEUW JAAR
  • WENSEN
  • SORTEERSTRAATJE
  • BANK
  • VROUWEN
  • GOED NIEUWS
  • PLEZANT
  • ERG
  • MOEILIJK
  • MOBILITEIT
  • 11/11/11
  • VRESELIJK
  • MOBILITEIT
  • RELLEN
  • INZICHT
  • FRANKRIJK 2
  • FRANKRIJK
  • RAAR
  • BIN
  • DUIVEN
  • SNEL?
  • ZIEK
  • NAAR ZEE
  • WAKKERE BURGER
  • DRUGS 3
  • PANNE
  • PARK
  • VELO
  • BREDERODE
  • ZOMER
  • BANGELIJK
  • BLOEMENTORENS
  • Het Weer
  • REIS 2
  • REIS
  • DE MUUR
  • GESCHROKKEN
  • NOORD ANT_WOORD
  • BOUWEN
  • HOF
  • BURENDAG
  • DE AFVAL RACE
  • BANGELIJK
  • BURENDAG
  • STAN

    Een lekker glaasje wijn nu en dan moet kunnen!!!!

    Foto
    Paula De Brie
    2060 Antwerpen (Seefhoek)
    Mailadres
    pauladebrie@telenet.be
    Geboortedatum: 25 april 1940
    Beroep: Gepensioneerd
    Verkozen als: Districtraadslid Antwerpen
    Hobby: Straatvrijwilliger (Opsinjoren)
    Engagement: Kernlid bij Antwerpen aan 't Woord- Noord-antwoord
    Sterrenbeeld: Stier
    Gehuwd geweest:Stan Copmans
    Favoriete TV-programma: Het nieuws.(ATV)
    Stokpaardje: Propere en veilige straten
    Leukste winkelstraat: De Meir
    Lievelingskleur: Rood
    Favoriete krant: Gazet van Antwerpen
    Lekkerste bier: Blonde Koninck
    Lievelingsboek: Het beste moet nog komen (P. Janssens)
    Leukste vakantiebestemming: Spanje(camping STEL)
    Favoriete plek in 't stad: Mijn eigen tuin!!
    Gezelligste plek: Park Spoor-Noord
    Zicht op ons hofje!!
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Verslag van Straatvrijwilliger Paula De Brie
    Meestal over vaststellingen in het Noord(2060) vooral dan de Seefhoek, natuurlijk vele ook andere dingen trekken mijn aandacht, positief of negatief en komen zo op het Blog terecht, ook herinneringen worden beschreven. Paula
    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMER

    Na een paar weken vakantie ga ik toch maar terug aan mijn Blog beginnen. Het was voormij een zeer drukke vakantie periode zelfs zo druk dat ik mijn Blog heb moeten verwaarlozen. Er is ondertussen heel wat gebeurd in de Seefhoek, er waren de drugsproblemen, daar ben ik wel een paar dagen mee bezig geweest. Maar deze week heb ik alleen maar gefeest, vrijdagavond bevrijdingsbal op de Groenplaats. Zaterdagmorgen om acht uur afspraak in de zwemdok daarna een dag naar Hulst geweest, zaterdagavond Taptoe, zondag morgen al naar het Sint Jansplein en zondagavond nogeens naar (Klassiek in de wijk ) zoals jullie begrijpen een druk weekend. Het concert van de opera op zondagmorgen was prachtig. Normaal is opera niet mijn ding maar deze keer was het zo ontroerend mooi dat ik zelfs moeite had om niet te wenen. Vooral dan omdat er een paar favoriete stukken van mijne Stan gezongen werden. Duizende mensen hebben de feestlijkheden bijgewoond in Antwerpen en gelukkig was de zon van de partij, alhoewel op het Sint Jansplein zaten we in de regen maar gelukkig niet lang .

    05-09-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    10-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BANGELIJK
    Bangelijk ik heb er maar een woord voor normaal ben ik hier in mijn buurt nog nooit bang geweest maar vandaag was ik er toch niet gerust in. Ik werd gisteren al verwittigd dat er wat aan de hand is in dan vooral de Korte Zavelstraat. De handelaars zijn het grondig beu dat er zoveel gedeald, gestolen, gevochten word en altijd door dezelfde personen de dealers, junkies. We zijn heel wat gewoon in dit geval maar zoals het er nu aan toe gaat kan het echt niet langer. De winkeliers spreken van het recht in eigen handen te nemen en de dealers ineen te kloppen het moet dus stoppen. De pers was er op af gekomen en dat was voor die gasten niet naar hun goesting er werd gevochten en op slag stond hier ik denk wel tweehonderd man op straat. De politie bleef veel te lang weg moet ik zeggen. Het was bangelijk uiteindelijk werden er een paar opgepakt en meegenomen. Daarna was het weer van dat die gasten waren naar het politie bureau getrokken om amok te maken met de politie en onmiddelijk was het terug ambras. Ik heb me laten vertellen dat het nu zo erg is met die gasten omdat er normaal gedaeld word in verschillende VZW zodat ze van de straat af zijn. Maar omdat de VZW gesloten zijn in verband met de ramadan gebeurd het meer op straat. Vreselijk.

    10-08-2011, 22:59 Geschreven door Paula De Brie  


    05-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLOEMENTORENS
    Deze week zijn er in onze wijk mooie bloemen torens geplaatst. Ik weet hoeveel tijd het heeft gekost maar uit eindelijk staan ze er en ze fleuren de straten op, het oogt mooi en zomers.  Op de hoek van de Lange Zavel en Handelstraat zelfs een knal rode ter ere van mij werd er gezegt of het zo is weet ik niet maar ik ben er blij mee. Men zou denken dat de mensen kontent zouden zijn maar niets is mider waar. Wat ik de laatste dagen al heb moeten horen is ongelooflijk. Toen het deze week in de krant stond begon het al. Dat zal toch ons zicht niet benemen als we de straat moeten indraaien? Ja mooi maar wat als de bloemen er beginnen af te vallen?  En waarom alleen in de winkelstraten? Bij ons in de straat zou dat ook mooi staan enz enz. Dan vraag ik me af wanneer de mensen ooit eens kontent kunnen zijn. Een troost is natuurlijk dat degene die er twijfels over hebben in de minderheid zijn, degene die het goed vinden zijn er gelukkig veel meer en daar doen we het tenslotte voor. 

    05-08-2011, 10:28 Geschreven door Paula De Brie  


    27-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Weer
     Vandaag nog niet anders dan triestige mensen tegen gekomen. Is het de schuld van het weer of trek ik dat aan ik weet het niet. Maar op een dag als vandaag wanneer ik naar de winkel ga spreken de mensen mij aan om over hun problemen te praten. Ik vind dat niet plezant temeer omdat ik zelf altijd probeer van positief te denken. En met mijn eigen problemen de mensen niet te belasten, want iedereen heeft wel wat waar je kan over klagen ik ook. Maar ik ondervind wel dat het weer daar ook voor iets tussen zit. De mensen worden slecht gezind en het is te begrijpen. Mij stoort vooral zo'n dag als gisteren donker en kil en dat in juli hoog zomer. Als je buiten gaat sokken aan en regenjas blijf je binnen licht aan en verwarming vreselijk!!!. Maar ja of we nu zagen of klagen iets aan veranderen kunnen we toch niet. En dan langs de andere kant lucht het op voor sommige mensen, als ze eens wat kunnen klagen over hun problemen en meer nog dat er iemand wil luisteren.

    27-07-2011, 15:24 Geschreven door Paula De Brie  


    13-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REIS 2

    Drie dagen zijn we in Hongarije gebleven. Donderdag gingen we op exurursie naar de Puszta  maar die uitstap viel letterlijk en figuurlijk in het water. Het was een prachtige show maar we waren nat tot op ons hemd nadat we met paard en kar door de Puzta waren gereden, en dat was minder plezant gelukkig werden we maar weer onthaald op een Hongaarse maaltijd wat dan weer de pret niet kon drukken. S'avonds weer een gezellige avond aan boord . En s'morgens op stap naar met weer niet al te best weer, onze gids vertelde ons dat het normaal tussen de dertig en vijfendertig graden moest zijn in Hongarije maar daar hebben we niet veel van gemerkt. Op gebied van weer voelde we ons thuis. Maar niet getreurd weer maar een mooie uitstap met een typisch Hongaarse eetmaal met zigeuner muziek en snaps er bovenop van het weer hadden we geen last. S'anderdaags op naar Wenen een mooie stad maar ik weet niet waarom maar mij sloeg het een beetje tegen. Tegenover Hongarije was het er vuil in Hongarije kon je van de grond eten in Wenen daarentegen vond ik het vuil. S'avonds naar de opera dat was zeer plezant alhoewel ik eerst mijn twijfels had omdat klassieke muziek mij niet intresseerd ben ik toch maar meegegaan en het was zeer mooi ik heb ervan genoten en dat maakte Wenen dan weer een beetje goed. Op de boot genoten we van de mooie zichten van de prachtige natuur, ondanks het miserige weer. S' avonds hadden we het prachtige captains dinner aan boord zeer chic met alles op en eraan. De dag nadien naar het prachtig kasteel waar Sissy ooit heeft gewoond allemaal zeer indrukwekkend. Zondag na de middag weer op stap naar het prachtige Wienerwald na een bezoek aan het Stift Hieligkreuz werden we normaal getrakteerd op een heerlijk kopje kofie met de wereld beroemde sachertrotte maar dat was een afknapper wegens slechte afspraken gemaakt door de gids. Maar de prachtige natuur en de wijngaarden en typische Oostenrijkse dorpen  maakte de excurcie dan weer zeer de moeite waard.

    13-07-2011, 16:21 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REIS

    Sinds vorige week donderdag ben ik terug van een mooie reis over Den Blauwe  Donau, blauw is hij niet den Donau maar het was een mooie reis. We zijn zondagmorgen vertrokken naar Duitsland met stralend weer. Zondagavond hebben we geslapen in Duitsland en er nog een mooie avond beleefd met mooi weer. Maandagmorgen vroeg vertrokken zodat we op tijd aan boord waren voor het middagmaal we werden goed ontvangen en in de namiddag nadat we onze valiezen hadden uitgepakt werd de bemanning voorgesteld op een aperatief moment. Allemaal zeer plechtig het begin van een verblijf aan boord. Het was een mooie boot een echt drijvend hotel. Maar als je dan pas van huis komt en je stapt in je kajuit binnen dat is dat toch weer iets helemaal anders dan een hotelkamer, natuurlijk beperkt in ruimte. Ik met mijn kajuit genoot Yvonne dachten op dit moment hetzelfde, moeten we hier twaalf dagen zitten? Maar uiteindelijk viel het wel mee en de kamer (kajuit) leek alle dagen een beetje groter te worden. Op een paar blauwe plekken na was er geen probleem. De eerste twee dagen aan boord hadden we prachtig weer wel rond de dertig graden. Het was zalig aan boord en we werden in de watte gelegd met twee maal per dag warm eten met alles erop en eraan.S'morgens vers gebebakken brood, om tien uur koffie en thee met gebak en in de namiddag ook nogeens,s'avonds driegangen menu met alles erop en eraan. Woensdagmorgen was het gedaan met het mooie weer maar niet getreurd op uitstap met de bus naar Bratislava een indrukwekkende stad. S'avonds natuurlijk nog gezellig in de bar en s'morgens weer op uitstap voor een indrukwekkende uitstap naar Budapest ik was heel erg onder de indruk een prachtige stad waar je ogen te kort komt. Ik hoop dat het me lukt vandaar nogeens naartoe te gaan.   

    13-07-2011, 15:35 Geschreven door Paula De Brie  


    24-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE MUUR
    Toen ik deze morgen wakker werd hoorde ik stemmen ik dacht eerst aan de metsers  die achter ons huis aan het bouwen zijn, maar normaal hoor ik die mannen niet. Toen ik beter wakker werd hoorde ik percies stemmen op onze koer het was een beetje verwarrend met andere woorden ik kon niet thuis brengen wat ik eigenlijk hoorde. Ik ben toen uit mijn bed gegaan en deed het raam open en moest wel twee keer zien . Er lag een hele hoop stellingen op ons koer met twee mannen erbij. Ik zeg goeie morgen mannen wat is de bedoeling ja madam we komen uwe muur afbreken. Ik wist wel dat dit ging gebeuren maar ik was toch serieus verast. Ik zei allé zo maar zonder boe of ba, ja madam we hebben gisterenavond maar bericht gekregen dat we dit vandaag nog moesten doen. Ik antwoorde en ik vertrek op vakantie ah madam maak u maar geen zorgen deze avond is dit klusje geklaard. Ik stond wel even met mijn mond vol tanden wat was er gebeurd die mannen waren met een grote hefkraan ter plaatste en hadden zich over de muur laten zakken om beginnen te werken, want het moest vooruit gaan. En inderdaad tegen vijf uur was de klus geklaard, die mannen hebben alles terug op zijn plaats gezet en zelfs nog de koer gekuist met water en al. De planten allemaal op zijn plaats gezet enz. Mijn koer zag er uit zoals ze deze morgen was voor het begin. Alleen dat er twee meter van de hoge muur af is gegaan . Spijtig dat mijne Stan dat niet meer heeft meegemaakt want daar was hij op uit omdat we nu meer zon in onze hof hebben.

    24-06-2011, 20:32 Geschreven door Paula De Brie  


    21-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GESCHROKKEN
    Toen ik deze morgen uit mijn huis wou buiten gaan schrok ik me toch wel zeer erg, zo erg dat ik er een paar uur niet goed ben van geweest. Wat was er gebeurd en hoe dat is kunnen gebeuren ik vraag het me af. Ik ben daar normaal heel voorzichtig mee nu zeker nu ik hier alleen in huis zit. Mijn voordeur is dag en nacht op dubbel nachtslot. Als er gebeld word kijk ik altijd eerst door het raam en dan ga ik naar beneden om de deur open te doen. Maar gisteren ben ik vergeten van mijn deur op slot te doen of ze zelfs maar gewoon dicht te doen met als resultaat dat mijn voordeur gewoon is blijven tegen staan zelf niet gewoon dicht maar tegen. Men kon dus zomaar gewoon bij mij binnen stappen. Een mens mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Gelukkig is er niets gebeurd maar ik ben nu toch zeker wel dubbel voorzichtig.  

    21-06-2011, 00:27 Geschreven door Paula De Brie  


    17-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOORD ANT_WOORD
    Op maandag 20 juni hebben we voorlopig onze laatste vergadering van Noord-Antwoord  voor de vakantie. Om 20 uur in Centrum De Wijk in de Lange Scholiertsraat 94 iedere inwoner van den 2060 is welkom. Het word weer een boeiende avond.

    17-06-2011, 00:04 Geschreven door Paula De Brie  


    16-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOUWEN
     Naast ons huis word er flink gewerkt de bouwwerken schieten goed op. Ik kan het dagelijks volgen vanuit de raam van mijn achterkamer . Het voelt wel raar aan als ik door het venster kijk en ik zie alle dagen een beetje meer huis verschijnen voor mijne neus. Op een plaats waar veertig jaar niks heeft gestaan. Die huizen komen achter mijne hof te staan. Eerst was er gezegt dat daar op die vroegere parking van de supermarkt vijf huizen zouden komen, ik kon me dat niet voorstellen. Maar vandaag heb ik de plannen bekeken en het worden  maar twee huizen of vier appartementen. Een hele opluchting moet ik zeggen en zo zie je maar weer dat je alles wat je verteld wordt zo maar niet mag geloven. Maar in alle geval het zal toch een hele verandering zijn. Zo ook naast mij komen er zes appartementen dat word ook een hele verandering want aan die kant van ons huis hebben we in de veertig jaar dat ik hier woon nog nooit buren gehad. Het zal nog wel een tijdje duren eer het zo ver is. Maar het zal toch wat drukker worden in onze straat dat weet ik nu al.

    16-06-2011, 23:57 Geschreven door Paula De Brie  


    08-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOF
    Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd mijne Blog een beetje aan het verwaarlozen ben. Wegens tijdgebrek en ook wel omdat ik een beetje (verslaaft) ben aan Facebook. Ik vind dat plezant omdat je wanneer je iets op Facebook zet je bijna onmiddelijk antwoord krijgt, zowel positief als soms negatief . Maar dat is juist het plezante van Facebook. Iedereen zijn mening . Ook heb ik natuurlijk veel werk om mijne Stan zijne hof te onderhouden. Ik was eerst niet van zin om er nog terug meer plantjes in te zetten maar ik kreeg het toch niet over mijn hart om hem zo kaal te laten staan. Ik ben driemaal naar de markt geweest voor plantjes en driemaal terug gekomen zonder iets, ik kreeg het niet over mijn hart en vond dat zeer erg om dat alleen te moeten doen . Maar de laatse maal heb ik al mijne moed bijeen gepakt en wat raad gevraagt aan de verkoper en die man heeft mij zeer goeie raad gegeven ook omdat we daar jaarlijks onze planten kochten. En nu staat onze hof er weer mooi bij de vrienden die hier komen zeggen dat mijn Stan er fier zou op zijn. Ik heb zelfs deze week onze buxsusen geschoren. Ik begin er ook plezier in te krijgen van in onze hof te werken. Maar het vraagt tijd nu besef ik hoeveel tijd Stan er ooit heeft ingestoken. Twee weken geleden heb ik zelfs een boompje gesnoeid die staat er maar kaal bij en hoop dat die nog in orde komt, maar ja ik zal moeten leren met schade en schande. 

    08-06-2011, 17:40 Geschreven door Paula De Brie  


    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BURENDAG

    En morgen is het Burendag voor de zesde maal op rij en weer word het slecht weer. Van zolang den Burendag bestaat hebben we nog nooit mooi weer gehad de weergoden zijn ons niet goed gezient. Maar daarom niet getreurd mijn garage is groot genoeg bij mijn word het een wijk burendag . Er zullen toch een heel deel mensen aanwezig zijn is mij gemeld. Het word plezant al las ik deze week de kommentaar van iemand voor mij gelukkig onbekend en natuurlijk anoniem op mijn Blog dat er in de Lange Zavelstraat geen mensen tegen mij spreken. Allé dat word dan een Burendag in stilte. Dat is dan ook weer eens wat anders. Word vervolgt. 

    30-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE AFVAL RACE

     De laatste dagen was er heel wat te doen in verband met vuile plaatsen in Vlaanderen. Het radioprogramma van Peters en Pichal zochten de vuilste buurt van Vlaanderen. Enkele bewoners van de Seefhoek hadden onze wijk in geschreven om mee te doen. Maar wat ik altijd het ergste vind, is dat men met zo'n verhaal naar buiten komt onze buurt toch maar weer in een slecht daglicht word gestelt want mensen die hier niet wonen en onze wijk niet kennen veronderstellen dat wij hier op een openbaar stort wonen. En zo erg is het gelukkig ook niet. Waarbij ik dan ook niet wil beweren dat het niet properder kan. Ik heb dan ook heel de week mijn gedacht gezegt en kommentaar gegeven op de website van Peters en Pichal en vandaag werd ik opgebeld of ik iets wou inspreken voor de laatste aflevering morgen van de Afvalrace. Ik vond dat zeer erg waarbij ik niet wil beweren dat onze buurt een voorbeeld is maar de vuilste plek van Vlaanderen daarbij had ik toch mijn twijfels. Ik ben dan ook blij dat we niet in aanmerking kwamen. Koen Filet was hier op bezoek geweest om te komen kijken en volgens hem kon je hier van de vloer eten wat ik dan ook weer overdreven vond, ik ga het zeker niet  Ben benieuwd of ze mijne uitleg uitleg intersant genoeg vonden.    

    30-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    20-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BANGELIJK

    Vandaag heb ik me laten vertellen dat er hier in de buurt de laatste dagen al drie dames op latere leeftijd zijn overvallen. De overvaller slaat toe wanneer de dames hunne sleutel boven halen om de voordeur open te doen. Ze worden naar binnen geduwd en in de gang overvallen. Bangelijk vind ik dit een van de dames heeft er een serieus trauma aan overgehouden en krijgt slachtofferhulp.  Ik kan me dat best voorstellen ik heb het enkele maanden geleden ook mee gemaakt en sinds dien ben ik niet meer in de Congresstraat geweest. Ook als ik van de bank kom ben ik waakzaam en kijk in de bank ook altijd wie er binnen staat.  Ik heb de moed gehad van de dag nadien op stap te gaan maar ik begrijp ook wel dat niet iedereen zoo reageerd. En dan vooral wanneer dit in uw eigen huis gebeurd ik veronderstel dat dit nog veel erger dan wat ik heb meegemaakt. Een mens mag er niet aan denken en dat gebeurd dan meestal op klaar lichte dag. En dan gewoonlijk voor een paar euro's bij de laatste dame zeventig euro. Alhoewel ik mij niet laat bang maken ben ik toch voorzichtig wanneer ik aan mijn voordeur kom want ge weet maar nooit.  

    20-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    19-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BURENDAG
    Dinsdag 31 mei voor de zesde maal op rij Burendag zet u stoel op straat en praat met je buren en maak er een gezellige Burendag van .

    19-05-2011, 22:31 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STAN
     Vandaag...herdenken wij vandaag nog meer dan alle andere dagen van het afgelopen jaar. Stan was één van de oudstrijders van het eerste uur van Antwerpen aan’t woord, nu zo’n 8 jaar geleden. Ik heb hem zelf leren kennen een drietal jaar geleden toen ik schoorvoetend mijn eerste kerngroepvergadering bijwoonde. Onafscheidelijk naast Paula. Stan en Paula, ze hebben samen voor altijd een plaats in mijn hart veroverd.
    Stan zal ik vooral blijven herinneren omwille van zijn ongezouten meningen, zijn verontwaardiging die hij met ons deelde als hij ongelijkheid ervaarde. Dat heeft hij mij geleerd. Dat is hetgeen wat mij persoonlijk nu elke dag drijft als kernlid én betaalde werkkracht van Antwerpen aan’t woord. Participatie heeft voor mij alles te maken met ongelijkheid, respect, solidariteit. Die is soms zoek in de wereld, en soms ook in Antwerpen. Stan heeft mij wakker geschud...
    Liefste Stan, mercie voor alles! We blijven er samen elke dag voor gaan!
    Koen Wynants
    Kernlid van Antwerpen aan’t woord en dankzij u ook betaalde werkkracht

    19-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    17-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN JAAR
    Vorige zondag 15 mei was mijne Stan een jaar overleden . Enkele van mijn vrienden stelde voor van een herdenking moment te doen. Ik heb dat dan ook gedaan het was  moeilijk maar ik heb het dan toch maar gedaan. En ik ben er blij voor want het is gebleken dat mijne Stan bijlange nog niet vergeten is, en dat was een goed gevoel. Ik heb zijn urne dan terug buiten gezet op zijn geliefkoost plekje in zijne hof. Ik heb er een heel week in gewerkt om het piekfijn te hebben. Een trieste dag  is uiteindelijk nog een mooie dag geworden met de mensen die mij in al die jaren dat hij ziek was en het laatste jaar enorm gesteund hebben rond mij. Waarvoor mijn dank. Het spreekwoord zegt in de nood kent men zijn vrienden is zondag voor mij nogeens bewezen dat dit een waarheid als een koe is.

    17-05-2011, 18:01 Geschreven door Paula De Brie  


    12-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTEN

    Vandaag ben ik gaan sporten en dan nog wel een hele dag met de senioren het was een plezante dag. Deze morgen Tai Chi nadien sjoelbakken en daarna Bowling op den TV ook heel plezant. Dan middag eten met broodjes met soep. Nadien een wandeling naar het park en als afsluiter Salsa dansen. Het was plezant en gezellig we waren met een groep van mensen waar we vorige maand mee naar La Roche zijn geweest.  Daar hebben we gisteren ook de verjaardag van een vriendin mee gevierd en een glaasje wijn té veel gedronken. Deze morgen waren we dan niet zo in form. Maar na wat frisse lucht ging het als maar beter. Van onze trip naar La Roche hebben we een groep kameraden overgehouden. We zitten allemaal in de zelfde situatie allemaal op korte tijd weduwe of weduwenaar geworden en dat schept een band. En we kunnen ondereen praten over onze problemen zonder dat er geklaagd of gezaagd word. En het belangrijkste is we verstaan elkaar omdat we het allemaal aan de lijve hebben ondervonden. En dat is wel belangrijk. En ik kan deze week wel wat afleiding gebruiken want mijne Stan laat me niet los deze week. Het is deze week dan ook een jaar geleden en die laatste dagen spoken door mijn hoofd als een film vanaf ik s'morgens uit mijn bed kom. Ik hoop dat volgende week er terug een beetje rust in mijn hoofd komt. 

    12-05-2011, 21:55 Geschreven door Paula De Brie  


    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET MAS

    Vandaag konden we op uitnodiging van het districtbestuur op bezoek gaan in het Mas . We waren al van deze morgen tien uur aanwezig en het was de moeite meer dan waard. Alhoewel ik niet echt een museum mens ben is het me daar honderd percent meegevallen. Ik was er wel al eens geweest toen het nog in opbouw was toen had ik niet kunnen denken dat het zo mooi zou worden. Alleen  het gebouw op zich zelf is al adembenemend mooi  ik spreek dan wel over de binnen kant en dan vooral over de inrichting ervan. Alhoewel ik eerst mijn twijfels had over de buitenkant, moet ik zeggen dat ik van mening veranderd ben in zijn geheel is het prachtig ik heb er geen andere woorden voor. Om dan nog maar te zwijgen over het gezicht dat je krijgt wanneer je daar boven staat, op elke verdieping heb je een ander uitzicht over de stad. We hebben er meer dan drie uur rondgelopen.  En het hadden er best nog wat meer mogen zijn . Maar ik moet nadien nog ergens anders naartoe en daarom  kon ik er niet langer blijven. Maar ik ga zeker nog terug dat was voor mij Antwerpen op zijn mooist iets waar wij als antwerpenaren terecht fier mogen op zijn vind ik.

    08-05-2011, 23:11 Geschreven door Paula De Brie  


    02-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRUK DRUK DRUK

    Hier zijn we weer na een zeer drukke week of wel twee drukke weken. Nadat ik bijna een heel week aan een stuk mijne verjaardag heb gevierd. Mijn vrienden hebben hun uiterste best gedaan om mijne verjaardag te vieren. Een hele week aan een stuk. Het hoogtepunt was zaterdag 23 april nadat onze mobiliteits campagne van Antwerpen Aan t' woord op de Meir was afgelopen was er een verassingsfeestje op de Grote Markt in de Tapa's Bar. Onder een stralende zon werden er een paar flessen cava leeg gemaakt en was er lekker eten. Vorige week ben ik op mid week naar de La Roche en Ardenne geweest naar de Floreal een aanrader moet ik zeggen en zeker zijn geld waard. Met de mensen van het diensten centrum de Meermin uit de onderwijsstraat. Het was een plezante uitstap en ook daar is mijne verjaardag nog maar eens gevierd. Ik was met mijn een en zeventig jaar mee een van de jongste deelnemers maar dat kon de pret niet drukken. Het is bijna niet te geloven maar er waren mensen bij van een stuk in de tachtig die mee wandelingen deden waar ik tot mijn schande moest afhaken. Ik Yvonne,Brigitte en Francois hebben een plezante week gehad als jongsten van de hoop. Dat was veel jaren geleden dat ik nogeens ergers de jonste was van een groep misschien dat het daarom zo plezant was. Maar alle gekheid op een stokje het was plezant goed weer goed gezelschap en meer moet dat niet zijn. Als afsluiter hebben (wij) de jongste van de hoop donderdagavond tot een uur in de Discotheek gezeten. Maar toen we smorgen moesten opstaan hebben we het wel gevoeld dat we niet meer van de jongste waren.  

    02-05-2011, 15:32 Geschreven door Paula De Brie  


    VOLGENDE VERGADERING VAN NOORD ANT_WOORD OP 1 DECEMBER IN CENTRUM DE WIJK ALLEN DAARHEEN .
    {TITEL_VRIJE_ZONE}


    Foto

    Bloemen gekregen van Centrum de Wijk voor mijn zeventigste verjaardag


    Ik en mijn beste vriendin ELS


    Foto

    Mijn naam PAULA in het Arabisch.
    Foto

    Foto

    Paula met de Gouverneur (schol)


    Foto

    Mijn ventje en ik.
    Foto

    Foto

    Foto

    Onze vrienden van de Luchtbal


    Foto

    Paula met bloemen en een oorkonde uitgerijkt door Readers Digest.
    Foto

    Paula en Leen


    Foto

    Paula op vakantie.
    Foto

    Samen sterk dat mag bij deze wel gezegt worden!!


    Foto

    Paula op schoot van de kerstman.


    Foto

    Gezelligheid troef voor de koks op het buurtmaaltijd in het Sint Andries.
    Foto

    De aanval op het vuil van de Seefhoek met onze nieuwe Schepen op kop!!
    Foto

    Met een glimlach en een vinger houd Paula deze reuze stier onder controle!!
    Foto



    Foto


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs