Paula De Brie - District raadslid Antwerpen
NUL TOLERANTSIE IS DE ENIGE OPLOSSING VOOR HET DRUG PROBLEEM IN HET NOORD
PAULA met bloemen aangeboden door "UNIZO" met het gezegde als grapje voor "DE QUEEN VAN HET NOORD"
Foto

Burgemeester met Paula

Foto
Paula met de door Bert aangeboden bloemen op de receptie Abdijstraat 2009.
Foto
PAULA aan de BBQ
Foto
Foto
PAULA in de bloementjes gezet op de jaarlijkse "kaasavond 2009 door de vrienden (Kern) van Antwerpen aan't Woord
Foto
Foto
SEEFHOEK ALTIJD WEL WAT TE DOEN .
Een grapje moet kunnen op een feestje onder vrienden.
Foto
 Leen Verbist.
Foto
Karin en Herman twee vrienden waar ik altijd kan op rekenen.
Foto
Stadhuis den Haag IJskasteel genoemd
Foto

Bolleke van de maand 2005

Foto
Nog een lekkere Konick AUB
Foto
Inhoud blog
  • DRUGS 4
  • SENTENSTEEG
  • SITE
  • GEDAAN
  • RECEPTIES
  • NIEUW JAAR
  • WENSEN
  • SORTEERSTRAATJE
  • BANK
  • VROUWEN
  • GOED NIEUWS
  • PLEZANT
  • ERG
  • MOEILIJK
  • MOBILITEIT
  • 11/11/11
  • VRESELIJK
  • MOBILITEIT
  • RELLEN
  • INZICHT
  • FRANKRIJK 2
  • FRANKRIJK
  • RAAR
  • BIN
  • DUIVEN
  • SNEL?
  • ZIEK
  • NAAR ZEE
  • WAKKERE BURGER
  • DRUGS 3
  • PANNE
  • PARK
  • VELO
  • BREDERODE
  • ZOMER
  • BANGELIJK
  • BLOEMENTORENS
  • Het Weer
  • REIS 2
  • REIS
  • DE MUUR
  • GESCHROKKEN
  • NOORD ANT_WOORD
  • BOUWEN
  • HOF
  • BURENDAG
  • DE AFVAL RACE
  • BANGELIJK
  • BURENDAG
  • STAN

    Een lekker glaasje wijn nu en dan moet kunnen!!!!

    Foto
    Paula De Brie
    2060 Antwerpen (Seefhoek)
    Mailadres
    pauladebrie@telenet.be
    Geboortedatum: 25 april 1940
    Beroep: Gepensioneerd
    Verkozen als: Districtraadslid Antwerpen
    Hobby: Straatvrijwilliger (Opsinjoren)
    Engagement: Kernlid bij Antwerpen aan 't Woord- Noord-antwoord
    Sterrenbeeld: Stier
    Gehuwd geweest:Stan Copmans
    Favoriete TV-programma: Het nieuws.(ATV)
    Stokpaardje: Propere en veilige straten
    Leukste winkelstraat: De Meir
    Lievelingskleur: Rood
    Favoriete krant: Gazet van Antwerpen
    Lekkerste bier: Blonde Koninck
    Lievelingsboek: Het beste moet nog komen (P. Janssens)
    Leukste vakantiebestemming: Spanje(camping STEL)
    Favoriete plek in 't stad: Mijn eigen tuin!!
    Gezelligste plek: Park Spoor-Noord
    Zicht op ons hofje!!
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Verslag van Straatvrijwilliger Paula De Brie
    Meestal over vaststellingen in het Noord(2060) vooral dan de Seefhoek, natuurlijk vele ook andere dingen trekken mijn aandacht, positief of negatief en komen zo op het Blog terecht, ook herinneringen worden beschreven. Paula
    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOBILITEIT

    Op 19 november groot Mobiliteits debat van Antwerpen Aan t'woord in de zaal Horta van 9,30 tot 17 uur. Met als thema hoe kunnen we het verkeer in Antwerpen comfortabeler,vlotter,veiliger,millieuvriendelijker,toegankelijker,.... voor iedereen maken? Lokatie Zaal Horta (Hopland 2-2000 Antwerpen)
     Inschrijven via 
    info@antwerpenaantwoord.be of GSM 0473 86 55 03 Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

    08-11-2011, 00:17 Geschreven door Paula De Brie  


    07-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RELLEN

    Deze week was het weer van da rellen in de Van Kerkhovenstraat Turken tegen de Koerden of andersom . Ik vind dat zeer erg vooral omdat onze buurt zich een beetje aan het herstellen is na de rellen in de Korte Zavelstraat. Alhoewel het een niets met het ander te maken heeft vind ik het vooral spijtig dat dit weer eens gebeurd is. Want de mensen die dit in de krant lezen zeggen t'is weer daar. Ook zijn de Van Kerkhovenstraat en de Handel en Korte Zavelstraat twee totaal verschillende straten. De twee zijn winkelstraten en de andere is een straat met bijna alleen maar VZW of café of eethuisjes. Toen ik deze middag het nieuws zag op VRT schrok ik toch wel een beetje hot item om 1 uur er werd bijna gesproken van een slagveld, ramen, tramhokjes, autoruiten, enz veel was niet genoeg. Ik ben dus direct gaan kijken er waren twee ramen gesneuveld de ene vorige week, de andere gisterenavond verder was er geen schade, sommige ruiten zijn daar al jaren kapot want in de Van Kerkhovenstraat staan er al jaren een paar krotten. Ik vind het op zich al erg genoeg en dan moet de media ook niet overdrijven. Er was wel veel volk maar niet alleman heeft gevochten gelukkig want dan was het pas een slagveld geweest. Ik heb daar ter plaatse gepraat met een Turkse collega uit de Districtsraad en die wist me te vertellen dat de amokmakers gasten zijn van buiten onze buurt, die gewoon afkomen om de boel op stelten te zetten en vecht partijen uit te lokken. Ik hoop dat dit snel stopt en dat de verantwoordelijke op het matje moeten komen. En als je dan de berichten volgt op Facebook enz is het weer allemaal de schuld van de politiek en dan natuurlijk van de sossen zoals de meeste ons noemen.

    07-11-2011, 00:31 Geschreven door Paula De Brie  


    02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INZICHT

    De laatste tijd heb ik mijn Blog wel een beetje verwaarloost. Ik kreeg al verschillende reacties van mensen die me zegde dat ze dit spijtig vonden. Daarom heb ik besloten dat ik er terug ga aan beginnen, alhoewel ik het toch zo druk heb. Ik ben eindelijk begonnen aan mijn kasten op te ruimen. Eindelijk moet ik bekennen want na de dood van mijne Stan had ik er de moed niet toe. Maar vorige week heb ik dan toch de koe bij de horens gevat en ben ik er met goeie moed aan begonnen. Ik spreek dan over mijn kasten maar wat mij het ergste tegen stak waren de zaken van mijne Stan. Het was niet gemakkelijk om daar aan te beginnen kasten vol herineringen. Soms pijnlijke maar meestal mooie herineringen. Wanneer men veertig jaar getrouwd was is dat een hele hoop. Vakantie fotos, foto's van twintig jaren dat  we in Brecht op de kamping hebben gestaan enz enz mooie herineringen. Foto's van familiefeestjes met ouders grootouders trouw foto's enz. Ik had ze sinds zijn overlijden niet meer durven bekijken. Ook enkel filmkes die gemaakt zijn door ATV en wat me vooral opviel was een film gemaakt, ik denk zo'n acht à tien jaar geleden gemaakt voor  Inzicht in verband met de problemen in onze wijk. Als je dat filmke beziet dan zie je maar eerste hoe onze wijk er op vooruit gegaan is. Overal waren er krotten hopen sluikstort, leegstaande panden, braakliggende stukken in de Handelstraat. Het Duinplak was nog niet heraangelegd en dat was een openbaar stort. Moest ik de gelegenheid hebben om dit nogeens op TV te laten komen de meeste mensen zouden niet weten wat ze zagen het verschil is gewoon dag tegen nacht.   

    02-11-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    17-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FRANKRIJK 2
    Vrijdag morgen waren we al vroeg op stap. De bus bracht ons naar Nancy onder een stralende zon. Nancy is prachtig ongelooflijk mooi en gezellig. We stonden daar op een plein  waar een tentoonstelling van bloemen was, ongelooflijk mooi, met muziek en alles erop en eraan. Heel die binnenstad is autovrij men kan daar rustig wandelen zonder dat je gestoord word door auto's. Ik vraag me dan altijd af waarom dat in Antwerpen niet kan. Dat maakt een stad eens zo aangenaam om er te winkelen te wandelen enz. De gids vertelde ons dat het plein waar wij stonden over vijf jaar nog een openbare parking was, met alle gevolgen vandien, stank, lawaai. Nu was het een plein waar iedere stad kan van dromen met prachtige gebouwen en alles nieuw aangelegd, met prachtige terrassen. Ook het koninklijk paleis met zijn park was prachtig er stonden bomen van wel driehonderd jaar oud monumenten zijn het. Het was een lust om daar te kunnen rondlopen. Weer lekker geëten een terrasje gedaan, wat gewinkeld in een prachtige overdekte markt, waar er alleen maar voeding werd verkocht.Een lust voor het oog. Tegen vijf uur terug naar de bus en wat was er gebeurd de chaffeur was ergens tegen gereden en de achter ruit van de bus kapot, van tegenslag gesproken. Weer een houten plaat gaan kopen om het gat te dichten, van pech gesproken. Die man zijne baas zal niet tevreden zijn denk ik. Maar al die tegenslag kon de pret niet drukken. Zaterdag morgen zijn we dan vertrokken om naar het Museum Pompidou te rijden . Indrukwekkend maar we konden er maar alleen in de hal binnen, want er was tijd te kort. Na de middag was er nog een verrassing. We zijn dan door een prachtig park gewandeld om nadien op een boot te gaan eten terwijl we vaardde op de Moesel prachtig gewoon en lekker eten op de koop toe. Het verplegend personeel van het Middelheim heeft er een prachtige reis van gemaakt voor de zieke mensen en hun begeleiders. Met deze dank aan het team van Surplus.  

    17-10-2011, 23:54 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FRANKRIJK

    Vorige week ben ik een paar dagen op vakantie geweest naar Metz en Nancy het was een plezante trip. We hadden mooi weer een goed hotel. En aangenaam gezelschap. We zijn wel vertrokken in mineur moet ik zeggen. De afspraak was dat de bus ons zou oppikken beneden aan het Middelheim ziekenhuis. Maar omdat de meeste mensen te vroeg waren zaten we te wachten in de ingang van het ziekenhuis. Toen we de bus zagen aankomen zijn we naar buiten gegaan; de chauffeur van de bus zag ons staan voor de ingang en was zo vriendelijk, van ons op te pikken boven voor de ingang. Plots hoordde we een gekraak en gerammel van gewelste, die man had zich vergist van hoogte en reed met zijn bus tegen de balk boven de ingang. Met als resultaat een koepel van het dak van de bus kapot. Die mens heeft dat nog geprobeerd van dat te maken voor we vertrokken. Maar dat lukte niet echt met als resultaat dat er mensen langs de binnenkant aan die koepel moesten hangen omdat dit altijd terug los kwam. Onderweg zijn we dan langs een doe het zelf zaak gereden om matriaal te kopen. Uiteindelijk is het dan gelukt met een plaat en koorden enz . En weg waren we. In Metz zijn we lekker gaan eten en daarna een wandeling door de stad. Metz is een zeer mooie stad. Het weer was een beetje druilerig maar echt koud was het niet. Rond zes uur waren we in ons hotel, uitpakken een douche,  wat rusten en terug aan tafel voor weer een lekkere menu. Rond elf uur iedereen voldaan naar bed . 

    17-10-2011, 23:25 Geschreven door Paula De Brie  


    12-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAAR

    Gisterenavond was er een debat in den Districtsraad over de aanleg van de Schelde kaaien enz . Ik had problemen met te luisteren omdat mijn oren nog altijd niet in orde zijn na mijn dubbele oorontsteking, zeer vervelend. Maar we hebben in de raadszaal geluidsapperatuur om u tegen te zeggen; wat heel veel geld heeft gekost. Het werkt perfect maar men moet het gebruiken. Gisterenavond had ik al verschillende keren gevraagt om de micro te gebruiken, normaal heeft niemand daar problemen mee. Maar gisterenavond was er iemand van het VB die de micro weer maar eens vergat te gebruiken waarop ik beleefd vroeg om dit wel te doen. Waarop hij mij zeer brutaal antwoordde ( ik bepaal zelf wel wanneer ik in de micro spreek of niet) Wat een antwoord en dat terwijl er naast hem ook een collega zit uit zijn eigen partij die meer problemen heeft dan ik. Andere mensen namen het voor mij op en vonden hem maar een boer. Dat vond ik dan weer mooi. Ik begrijp niet waarom mensen zo hatelijk kunnen zijn. Zo krijg ik de laatste tijd hier op mijn Blog ook van die hatelijke reacties. Dat mijne Blog op niks trekt dat ik lieg en dat ik een eenzame sukkel ben enz enz .Ik lig daar niet wakker van maar dan vraaag ik mij wel af, waarom lezen mensen hem dan als ze het dan toch zo slecht vinden.Ik zou er niet aan denken van iets te lezen waar ik mij zo druk over maak.

    12-10-2011, 20:03 Geschreven door Paula De Brie  


    04-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIN
    Buurt informatie netwerk de BIN gisterenavond is het getekend en deze morgen kregen we al telefoon dat hij in werking is. Het was een beetje feestelijk moet ik zeggen gisteren bij de ondertekening. De Burgemeester, de Korpschef Unizo en nog verschillende mensen van de Politie. Ik moest ook mee tekenen omdat ik coördinator ben voor de bewoners. Er was zeer veel volk ik vond het buiten verwachting veel. De meeste van de handelaren van de Korte en Handelstraat waren aanwezig. Ik hoop dat we goed gaan samenwerken want daar hangt het succes van den BIN vanaf ;het zal natuurlijk nog wat leren zijn voor iedereen . Wat komt in aan merking om te melden en wat niet. Sluikstort hoort er niet bij het gaat om politie zaken. We zullen moeten leren met scha en met schande zoals we zeggen. Maar ik ben toch kontent dat ik al drieendeertig burgers heb kunnen overtuigen om mee te doen. En er gaan er nog volgen denk ik, wanneer de mensen zien dat het werkt. Ik moet er nog voor op stap gaan maar ben al een paar dagen ziek met een brochites en dubbele oorontsteking. Daarom dat ik me toch een beetje rustig moet houden. Maar volgende week ga ik op stap.  

    04-10-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUIVEN
    Eindelijk verlost van de duiven; het heeft lang geduurd maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ik had nog maar eens mijn beklag gedaan bij de politie in de city. Omdat het gewoon niet meer te harden was. En uiteindelijk hebben ze me dan toch geloofd,  nadat ik foto's had genomen van zon'n tachtig tal duiven die op de daken in de omgeving op eten zaten te wachten is er een oplossing gekomen voor het probleem. De politie is met mijn buurvrouw gaan praten en uiteindelijk heeft ze het begrepen dat het zo niet langer kon. Ze heeft nu een hok laten maken waar haar eigen duiven in zitten met als resultaat dat er geen eten in den hof gegooid word. Ik kan mijn ogen nog altijd niet geloven als ik naar buiten kijk geen duif te zien in de omgeving. Het is ongelooflijk hoe snel die beesten begrepen hebben dat er niet meer te eten valt op die plaats. En het is een groot verschil ook voor het lawaai dat die beesten maakte, smorgens om half zeven moest ik de raam van mijn slaapkamer dicht doen om hun lawaai niet te horen.  Een raam kon ik dan weer niet open zetten langs achter omdat al die rommel ook enorm veel vliegen aantrok. Ik vind het alleen spijtig dat het zo lang heeft moeten duren eer dit probleem een oplossing heeft gekregen. Moest mijne Stan het weten hij zou ook een gelukkig mens zijn. Het is een verschil van dag tegen nacht en ik ben er zeer gelukkig mee.  

    03-10-2011, 17:03 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SNEL?
    Deze week was ik toch weer even sprakeloos. Er werd gebeld en toen ik de deur open deed stond iemand van de stadstoezicht aan mijn deur. Wat was er gebeurd ik had drie weken geleden stadtoezicht verwittigd omdat er op de hoek van de straat een hele hoop sluikstort; was neergezet met de adressen er open en blood op. Ik vond dat dit moest vastgesteld worden zodat de nodige sancties konden volgen. Vandaar dat ik stadstoezicht had verwittigd. Maar het is alsof ik een voorgevoel had en ik had ook de beëdigde amtenaren erbij gehaald die hadden gelukkig de vaststelling al gedaan. Die gast van stadstoezicht kwam vragen waar dat sluistort stond, ik antwoorde dat hij wel drie weken te laat kwam. Maar zijn uitleg was dat hij in verlof was geweest, zodat hij nu maar pas het bericht had gekregen. Ik zegde hem dat de zaak ondertussen al was opgelost. Ik vraag me af of er bij de communicatie in de stad geen datas op de papieren worden gezet; dan zou dit toch niet kunnen gebeuren volgens mij.     

    03-10-2011, 00:30 Geschreven door Paula De Brie  


    02-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZIEK
    Nadat ik deze week een heel drukke week heb gehad, moest ik het waarschijnlijk bekopen. Een mens vergeet soms wel dat hij geen twintig jaar meer is en ligt het daar aan; ik weet het niet maar begin van de week melde er zich al een verkoudheid aan. En de nacht van donderdag op vrijdag werd ik in de midden van de nacht wakker met hevige pijn in mijn oor. Vrijdag middag naar de dokter en wat bleek een dubbele oorontsteking erbij en dat doet geen deugd. Als ik moest hoesten zag ik werkelijk sterrekes van de druk in mijn oren. Volgens de dokter stond mijne linkerkant van mijn oor op springen. Hij zegde me dat ik niet mocht panikeren moest dit gebeuren. Tot nu toe is dit gelukkig niet gebeurd. Ik hoop dat het niet gebeurd want voor mijn gehoor zou dat geen goed doen. Ik ben dus zo doof als een pot zoals we zeggen. Met daar boven op nog wat evenwicht stoornissen ook door de druk op mijn oren. Dat maakt dat ik met het mooiste en warmste weekend van het jaar niet heb kunnen buiten komen; ik heb het heel rustig aan moeten doen en dat is niet plezant. Ik hoop dat het snel weer beter word want een andere drukke week begint morgen. Met morgenavond de ondertekening het buurtinformatie netwerk de BIN. En dat kan ik niet missen omdat ik de coördinator ben.

    02-10-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAAR ZEE
    Dit weekend ben ik enkele dagen naar zee geweest voor een korte vakantie een mens heeft dat nodig zo nu en dan. Ik was met een van mijn vriendinnen gegaan, naar hetzelfde hotel waar ik de laatste twee vakanties met mijne Stan heb doorgebracht het was soms wel een beetje moeilijk met al die plezante maar ook pijnlijke herineringen. Maar een mens moet er door voor mijn vriendin was het hetzelfde. Zij hebben vele vakantie in dit hotel meegemaakt. Haar man is ook vorig jaar overleden en vorige vrijdag was zijn verjaardag. Heel moeilijke dagen zijn dat ik weet er van mee te spreken. Maar als je er niet alleen voorstaat op zulke dagen is mooi meegenomen. Want samen treuren is minder erg dan alleen zitten op zulke momenten. We hadden schitterend weer en we hebben er van gemaakt wat er van te maken was. Zaterdag zijn mijn vrienden dan nog onverwachts gekomen en dat was plezant we hebben veel herinneringen kunnen ophalen. Zondag waren we dan weer op bezoek bij nog andere vrienden en die vertelde dat er op den dijk in Blankenberge een zaak bestaat waar je, je voeten kan laten verzorgen door visjes. Wij waren benieuwd en zijn dat gaan proberen dat was plezant op het moment dat je, je voeten in dat bad steekt beginnen die visjes aan u tenen te (eten) ze halen de droge huid er vanaf en zorgen voor een relax gevoel en ook voor je bloeddruk. Dat was een heel aangename ervaring, alhoewel ik het in den begin een beetje akelig vond. Ik kan het iedereen aanbevelen we hadden er een goed gevoel bij en liepen percies op wolkjes, dat was een mooie afsluiting voor een soms pijnlijk weekend.  

    27-09-2011, 23:38 Geschreven door Paula De Brie  


    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAKKERE BURGER
    Vandaag gaan wandelen in de wijk met wakkere burgers. Uit de vergaderingen van Noord- antwoord is gebleken dat er weinig mensen zijn die weten hoe de stad in feite werkt. Vandaar dat er een werkgroep is opgericht met mensen uit de wijk die mee willen werken aan een betere wijk onder leiding van Samenlevingsopbouw.  Ook de buurtregisseur was erbij. Het is de bedoeling van allerlei mankementen in verband met het straatbeeld op papier te zetten en het nadien door te sturen naar de bevoegde diensten. Het ging over losliggende tegels, sluikstort, kapotte keldergaten, enz enz . Uit ondervinding weet ik dat veel mensen dat wel willen melden maar meestal niet weten aan wie of waar ze dat moeten melden. Zo krijg ik dikwijls telefoon van mensen om te zeggen van daar is een put in het wegdek of die lamp brandt niet enz . Zo ook op de maandelijkse vergadering van de Politie komen de mensen vertellen waar er een paal scheef staat enz enz . Voor zulke zaken bestaat er de meldingskaart van de stad zeer simpel te gebruiken op het internet of anders per brief of telefoon. We hebben al de klachten gebundeld die worden naar de stad gestuurd en binnen enkel weken gaan we terug kijken wat er zoal wel of niet herstelt is. Ik begrijp nog altijd niet dat er na al die jaren dat het telefoonnummer 0800 935 11van de Sluikstortlijn bestaat de meeste mensen dat  nog altijd niet kennen. Of de Info lijn van de stad 03 22 11 333 daar kan men ook vanalles aan vragen of melden en daar word je altijd geholpen  ik vind dit zeer nuttige nummers . 

    21-09-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRUGS 3
    Zojuist schrok ik toch wel even toen ik op ATV het nieuws zag . Ik kreeg in het weekend van verschillende handelaars te horen dat de straat rustig was en dat iedereen hoopte dat het zo blijft. De straat is zich langzaam aan het herstellen naar de feiten van een maand geleden en nu dit. Ineens komt daar een man die ik zelfs van haar of pluim ken vertellen dat het terug even erg is als dat het geweest is. Erg vind ik dat ik wil dus ook niet beweren dat alle junkies en daelers uit het straat beeld verdwenen zijn maar het is een hemelbreed verschil met enkele weken geleden. En de media springt daar dan maar ineens mee op. Volgens mij wou die man in de belangstelling staan en dan nog in het frans geen woord nederlands kwam eruit. Ik ga morgen op stap om te horen wat er van aan is want ik kan me niet voorstellen, dat het probleem op twee dagen terug toegenomen is. Ik vind dat erg de handelaars zijn blij dat het negatief imago van de straat zich herstelt en nu kunnen ze van begin af aan terug beginnen.

    19-09-2011, 23:32 Geschreven door Paula De Brie  


    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PANNE
    Gisteren was ik uitgenodigt bij een vriendin hier in de buurt om te komen eten. Toen ik daar aankwam rond vijf uur bleek dat er al meer dan een uur geen stroom was. Ik probeerde het noodnummer van Eandis te bellen maar kreeg daar geen aansluiting. Uiteindelijk belde ik dan maar naar de Blauwe lijn van de politie. Ik werd daar geholpen door een man en die beloofde van het nodige te doen. Enkele minuten later kreeg ik een telefoon terug dat men bij Eandis op de hoogte was en dat er aan gewerkt werd, maar hoe lang het zou duren wist men op dat moment niet. We hebben dan gewacht tot na zeven uur en toen heb ik terug naar de Blauwe lijn gebeld met weer dezelfde uitleg maar deze maal met een dame aan de lijn. Deze belde me terug op om te zeggen dat men er mee bezig was en dat het om een laag spannings probleem ging, die dame vroeg me over hoeveel huizen het ging, ik antwoordde alleen al in die straat meer dan vijftig huizen . Enkele minuten later was het daar in de straat een invasie van wagens van Eandis. Ik zeg tegen die mannen wat er scheelde en die hoorde het in keulen donderen een hele straat zonder stroom? ik antwoord ja en dat al enkele uren. Uiteindelijk bleek het om een groot probleem te gaan want er was een kabel doorgebrand onder de grond en dat kon nog een hele tijd duren misschien zelfs tot morgen werd er gezegt. Er moest gegraven worden en de gravers waren al onderweg enz enz . Tot onze grote verwondering was er binnen de tien minuten stroom en waren de auto's en de gravers verdwenen. Het was dan ondertussen wel bijna acht uur geworden. En dan konden we gaan eten maar wat ik mij afvraag is of het echt wel nodig was dat die mensen daar meer dan vier uur zonder stroom hebben gezeten . Of dat er hier of daar een mis communicatie is gebeurd ik denk dat ik het nooit te weten zal komen.

    15-09-2011, 12:58 Geschreven door Paula De Brie  


    11-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PARK
    Gisteren ben ik naar de opening geweest van de sportzalen in de oude loodsen in het park spoor -noord. Ik vond het er gewoonweg prachtig mijn mond viel soms open van verbazing. Enkele jaren geleden waren die loodsen goed voor de sloop volgens sommige. Maar gelukkig heeft men zijn verstand gebruikt en zijn ze behouden en met een prachtig resultaat. Toen ik daar rondwandelde gingen mijn gedachte steeds naar mijne Stan en dan vooral omdat hij die loodsen zo goed kende omdat zijn grootvader daar heeft gewerkt aan de treinen en hij als kind daar uren heeft in rond gelopen. Hij kon daar ook veel over vertellen hoe en wat daar allemaal gebeurde en dan vooral in de oorlogsjaren. Op dat gebied had mijne Stan een geheugen als een olifant. Spijtig dat hij dat ook weer heeft moeten missen.  De grootste loods is nog niet helemaal af. Maar ik weet dat er grootse plannen voor bestaan. En ben nu al benieuwd naar het resultaat maar dat zal nog even wachten zijn. Ook de de omgeving moet nog helemaal afgewerkt worden. Maar het voornaamste is dat er nu al kan gesport worden. Ook zal de lelijke ballon aan de kant van de Viséstraat afgebroken worden en naar Deurne verplaatst worden. De schepen van Sport van Deurne was dan weer heel kontent dat zij die daar nu mogen gebruiken. Dus iedereen kontent.    

    11-09-2011, 23:55 Geschreven door Paula De Brie  


    08-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VELO
    Ik ben een regelmatige gebruiker van de Velo in de stad. Ik vind dit zeer gemakkelijk en veilig om korte tripjes te maken alhoewel ik me al een paar keer druk heb gemaakt. En dan vooral als ze kapot zijn. Zo ook gisteren ik moest even snel naar de Meir en wou een Velo nemen. Ik neem een Velo uit de staanplaats op het Elisabethpleintje maar als ik wil opstappen merk ik dat het zadel veel te hoog staat, normaal is dit niet moeilijk ik wil het zadel verlagen maar het lukt me niet omdat  dat veel te straf was aangedraaid. Naast mij was er op dit moment een man die me wou helpen maar het lukte hem ook niet. Ik moest even wachten voor de volgende te nemen en hoe het kwam weet ik niet maar ik kreeg die Velo niet uit dat rek weer iemand die mij wilde helpen maar van hetzelfde laken een broek niks Velo. Ondertussen was er al een hele tijd voorbij ik dacht derde keer goeie keer maar niks van, die derde maal werd ik geweigerd. Uiteindelijk ben ik dan maar te voet moeten gaan, toen ik in een winkel in de Jezusstraat binnenstapte en iets wilde vast nemen, merkte ik dat mijn hand heel zwart zag. Ik was zo beschaamd was het vet of wat ik weet het niet maar waarschijnlijk iets dat aan een van die fietsen heeft gehangen. Die winkeljuffrouw gaf me een product om dit te verwijderen maar het lukte niet. Dan nog mijn handen gewassen maar het heeft een hele tijd geduurd eer het verdwenen was. Wat het was weet ik niet maar het maar het was niet prettig. Op den duur zal een mens een Veloke moeten nemen en werkhand schoenen moeten aandoen denk ik. 

    08-09-2011, 23:49 Geschreven door Paula De Brie  


    06-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BREDERODE
    Vreselijk vind ik het wat er gebeurd is in de Brederodestraat en dan gaat het er bij mijn niet over wie het slachtoffer is. Ik vind het gewoon bangelijk dat zulke zaken kunnen gebeuren . En ik weet waar ik over spreek want enkele weken geleden hadden wij hier dezelfde problemen. Ik ben blij dat wij zulke zaken hebben kunnen voorkomen, want met die gasten weet je nooit. Mensen worden beesten als men aan hun centen zit. En of dat nu een handelaar of dealer of eender wie is. En het ergste vind ik dan nog dat sommige mensen dat, dan nog goedkeuren ook. Omdat het toch maar een politieker is die moesten eens wat meer lappen krijgen lees ik op Facebook en kommetaren op het internet. Er worden zelfs namen bijgeschreven van degene die wel een pak rammel verdienen. Of nog erger omdat het toch maar een Turk is die deugen zo wi zo niet volgens sommige. Bangelijk hoe mensen reageren ik voel me daar niet goed bij en vraag me dan ook af hoe je een mens die je waarschijnlijk nog nooit van dichtbij gezien hebt, of een woord mee gesproken hebt zo erg kan haten. Allen maar omdat het een politieker is of een vreemdeling.

    06-09-2011, 14:00 Geschreven door Paula De Brie  


    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMER

    Na een paar weken vakantie ga ik toch maar terug aan mijn Blog beginnen. Het was voormij een zeer drukke vakantie periode zelfs zo druk dat ik mijn Blog heb moeten verwaarlozen. Er is ondertussen heel wat gebeurd in de Seefhoek, er waren de drugsproblemen, daar ben ik wel een paar dagen mee bezig geweest. Maar deze week heb ik alleen maar gefeest, vrijdagavond bevrijdingsbal op de Groenplaats. Zaterdagmorgen om acht uur afspraak in de zwemdok daarna een dag naar Hulst geweest, zaterdagavond Taptoe, zondag morgen al naar het Sint Jansplein en zondagavond nogeens naar (Klassiek in de wijk ) zoals jullie begrijpen een druk weekend. Het concert van de opera op zondagmorgen was prachtig. Normaal is opera niet mijn ding maar deze keer was het zo ontroerend mooi dat ik zelfs moeite had om niet te wenen. Vooral dan omdat er een paar favoriete stukken van mijne Stan gezongen werden. Duizende mensen hebben de feestlijkheden bijgewoond in Antwerpen en gelukkig was de zon van de partij, alhoewel op het Sint Jansplein zaten we in de regen maar gelukkig niet lang .

    05-09-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    10-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BANGELIJK
    Bangelijk ik heb er maar een woord voor normaal ben ik hier in mijn buurt nog nooit bang geweest maar vandaag was ik er toch niet gerust in. Ik werd gisteren al verwittigd dat er wat aan de hand is in dan vooral de Korte Zavelstraat. De handelaars zijn het grondig beu dat er zoveel gedeald, gestolen, gevochten word en altijd door dezelfde personen de dealers, junkies. We zijn heel wat gewoon in dit geval maar zoals het er nu aan toe gaat kan het echt niet langer. De winkeliers spreken van het recht in eigen handen te nemen en de dealers ineen te kloppen het moet dus stoppen. De pers was er op af gekomen en dat was voor die gasten niet naar hun goesting er werd gevochten en op slag stond hier ik denk wel tweehonderd man op straat. De politie bleef veel te lang weg moet ik zeggen. Het was bangelijk uiteindelijk werden er een paar opgepakt en meegenomen. Daarna was het weer van dat die gasten waren naar het politie bureau getrokken om amok te maken met de politie en onmiddelijk was het terug ambras. Ik heb me laten vertellen dat het nu zo erg is met die gasten omdat er normaal gedaeld word in verschillende VZW zodat ze van de straat af zijn. Maar omdat de VZW gesloten zijn in verband met de ramadan gebeurd het meer op straat. Vreselijk.

    10-08-2011, 22:59 Geschreven door Paula De Brie  


    05-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLOEMENTORENS
    Deze week zijn er in onze wijk mooie bloemen torens geplaatst. Ik weet hoeveel tijd het heeft gekost maar uit eindelijk staan ze er en ze fleuren de straten op, het oogt mooi en zomers.  Op de hoek van de Lange Zavel en Handelstraat zelfs een knal rode ter ere van mij werd er gezegt of het zo is weet ik niet maar ik ben er blij mee. Men zou denken dat de mensen kontent zouden zijn maar niets is mider waar. Wat ik de laatste dagen al heb moeten horen is ongelooflijk. Toen het deze week in de krant stond begon het al. Dat zal toch ons zicht niet benemen als we de straat moeten indraaien? Ja mooi maar wat als de bloemen er beginnen af te vallen?  En waarom alleen in de winkelstraten? Bij ons in de straat zou dat ook mooi staan enz enz. Dan vraag ik me af wanneer de mensen ooit eens kontent kunnen zijn. Een troost is natuurlijk dat degene die er twijfels over hebben in de minderheid zijn, degene die het goed vinden zijn er gelukkig veel meer en daar doen we het tenslotte voor. 

    05-08-2011, 10:28 Geschreven door Paula De Brie  


    VOLGENDE VERGADERING VAN NOORD ANT_WOORD OP 1 DECEMBER IN CENTRUM DE WIJK ALLEN DAARHEEN .
    {TITEL_VRIJE_ZONE}


    Foto

    Bloemen gekregen van Centrum de Wijk voor mijn zeventigste verjaardag


    Ik en mijn beste vriendin ELS


    Foto

    Mijn naam PAULA in het Arabisch.
    Foto

    Foto

    Paula met de Gouverneur (schol)


    Foto

    Mijn ventje en ik.
    Foto

    Foto

    Foto

    Onze vrienden van de Luchtbal


    Foto

    Paula met bloemen en een oorkonde uitgerijkt door Readers Digest.
    Foto

    Paula en Leen


    Foto

    Paula op vakantie.
    Foto

    Samen sterk dat mag bij deze wel gezegt worden!!


    Foto

    Paula op schoot van de kerstman.


    Foto

    Gezelligheid troef voor de koks op het buurtmaaltijd in het Sint Andries.
    Foto

    De aanval op het vuil van de Seefhoek met onze nieuwe Schepen op kop!!
    Foto

    Met een glimlach en een vinger houd Paula deze reuze stier onder controle!!
    Foto



    Foto


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs