Inhoud blog
  • De laatste loodjes
  • Benzinetank -Naftbak
  • Opspaken????
  • zoektocht naar velgen
  • Polieren
  • Ontroesten
  • En nu maar schuren
  • Nieuwe Sachsonette???
  • Demolition
  • blokje terug tip top
  • 1e werk, motor moet draaien
  • Paris Sport: Was da?
  • De AANVANG
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Paris-Sport
    heb jij ook een Paris Sport of weet je er gewoon iets meer van
    deze blog is nog steeds "under contsruction"
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes

    We zijn ondertussen eind maart, en na enkele bezoeken aan oldtimerbeurzen heb ik bijna alles compleet EN (zo goed als volledig) ORIGINEEL!!!

     

     

    De motor past mooi en heeft nieuwe “zilveren”,zoals voorheen, geinen?..

    De zoektocht naar een passende fietspomp heb ik opgegeven, gewoon een “iets” te lang model gekocht en daarna maar ingekort

    De gemonteerde tank op het frame..

    26 inch blijkt niet altijd 26inch te zijn! Alle maten  moeten dezelfde zijn dus lang moeten zoeken naar deze 26x2x1 ¾… Spijtig dat ik geen 2e whitewall vond maar deze 2 fonkelnieuwe zwarte staan ook niet mis…toch?

    Nu mis ik enkel nog :

      - De kettingkast (niet goed gespoten)

      - Nieuw overtrokken zadel (is binnen)

      - Spatbordhoes achter (ook binnen)

     

     

    Nu alles werd aangesloten, het grote moment ..trappen maar. De motor slaat vrijwel meteen aan… en na wat afstellen loopt de motor als een Zwitsers uurwerk….met iets meer lawaai!!! Met topsnelheden tot 35km/u zalig…

    18-04-2009 om 23:01 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Omdat dit mijn “eerste oldtimer” en ik niet over een stofvrije ruimte beschik, heb ik besloten om het “spuitwerk” (zwarte lak), te laten doen door een bevriend carossier.  Ik zei hem dat het niet dringen was…..beter niet gedaan….  Een half jaar later dus is mijn kader klaar, enkele stukken hebben wat foutjes in en gaan dus terug..   Het belangrijkste is dat eindelijk kan beginnen monteren…

     

    Het is inmiddels half november en dus verschrikkelijk koud in de “onverwarmde” garage… dan maar in de eetkamer  lekker warm binnen

    7

    Bij de montage van de voorvork komt wat “vet” kijken dus dat best in de garage dan maar…

    Nu kunnen ook de velgen gemonteerd worden.. daarna moeten ze nog “gericht” worden..

    Kader wordt ook voorzien van de

    transferts / logo’s

    Na de motor, wordt ook het “nieuwe/oude” stuur met rem/gas/koppeling enz. afgemonteerd.

    Zoonlief helpt bij de inmiddels “gerichte velgen” en met de benzinetank…

    Alles wordt gezet met RVS moeren en boten

     


    Het einde komt in zicht!!! De bromfiets begint eindelijk vorm en kleur te krijgen...

    18-04-2009 om 22:38 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)


    Archief per week
  • 13/04-19/04 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto


    Ik zou graag Marcel Kolen willen bedanken voor alle hulp, zonder hem zou ik zover niet gekomen zijn!!!!!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs