Inhoud blog
  • De laatste loodjes
  • Benzinetank -Naftbak
  • Opspaken????
  • zoektocht naar velgen
  • Polieren
  • Ontroesten
  • En nu maar schuren
  • Nieuwe Sachsonette???
  • Demolition
  • blokje terug tip top
  • 1e werk, motor moet draaien
  • Paris Sport: Was da?
  • De AANVANG
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Paris-Sport
    heb jij ook een Paris Sport of weet je er gewoon iets meer van
    deze blog is nog steeds "under contsruction"
    16-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontroesten
    Nu de kader volledig bloot geschuurd is zie je waar de roest zijn best heeft gedaan.  Er zijn op verschillende plaatsen putjes in het metaal vooral benzinetank en binnenkant van de spatborden.
    Ik heb het frame ondersteboven gemonteerd en erHG roestoplosser ingegoten (deze verwijdert en beschermt tegen roest).  Ik smeer met een oude verfkwast het geheel in.  2 dagen goed laten intrekken en daarna afwassen met heet water.  Je ziet dan direct wat een verschil.
    De zware plekken schuur ik vervolgens met de dremel tot alles weg is en vlak ikdan met de hand zodat je weer een gaaf resultaat heb. Nog een beetje laswerk en fijn opschuren (tot korrel 1800). Nu is hij klaar voor de spuiterij.

    16-11-2008 om 13:01 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu maar schuren

    Nu dat het blokje ok is en alles gedemonteerd is kan ik beginnen met het schuren, de brommer heeft het laatst gereden in ’62 en stond sindsdien stil in de vochtige kelder van een klooster.  Dit kan je zeker zien aan het verweerde chroom en de “zware” roestvlekken  overal.

    Ik maakte ook een standaard waarop ik de kader kon vastklemmen, dit vergemakkelijkt de- en montage.





    16-11-2008 om 11:40 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    15-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Sachsonette???

    Marcel belt me om te zeggen dat de piston in orde is en dat de cylinder geboord en gehönd  is.  Hij heeft hem ondertussen ook geparelstraald (met glasparels ipv met zand)..  Alles ok dus… Neen toch niet motor is nu kompleet maar geeft geen “vonk”.  Ontsteking is stuk…. Maar marcel zou Marcel niet zijn als hij daar ook weer niemand voor kende…  En ja hoor mest zelfs geen nieuwe in een contact aan de wikkeling was defect… ook weer opgelost…. Als je de foto’s van voor en na bekijkt, begrijp je waarom Marcel mijne “brommer-goeroe” is.  

     


    Het blokje zoals het eronderstond

    het blokje nu samen met het  "kop-logo" via e-bay gevonden voor nog geen 5€

    een nieuw ketting kap moet ik nog zoeken, zie de scheur boven de laatste "s"

    De motor staat nu niet meer in de garage maar pronkt op het dressoir

    Hij vertelde me ook dat een restauratieproject maanden in beslag zou nemen… Ik geloofde dit niet… Maar een goede raad… Neem je tijd en forceer niet al duurt het jaren, het resultaat zal navenant zijn.


    15-11-2008 om 21:19 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Demolition

    Nu mijn blokje bij "Marcel" in goede handen is, kan ik beginnen aan de demontage van de kader.  Een goede raad, koop een opbergdoos met zo van die sorteervakjes, zo kun je alles per "categorie" leggen.  Maak labeltjes voor in de vakjes, zo weet je naderhand precies wat bij wat hoort.  Bij de demontage lijkt het logisch dat "dit" schroefje "daar" hoort enz... maar je kan beter elk schroefje labelen dat maakt de hermontage dubbel zo makkelijk.... DAT weet ik nu ook...


    Maak ook foto's van elk klein detail... , Schema's van logo's afmetingen ...kabels enz en voldoende aantekeningen... Dit lijkt allemaal tijdrovend en je wilt zo graag dat alles uiteenligt... maar geloof me na een jaar denk je dikwijls als je die doos "zonder labels" ziet liggen..."van wat was deze bout, schroef...nu weer?"


    11-11-2008 om 14:50 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (17 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blokje terug tip top
    Marcel speurt alle beurzen af en heeft op al die jaren tijd dus veel contacten gelegd, hij gaat zorgen voor het "sachsonette" blokje.... hij stelt ook voor om hem te laten parelstralen...



    11-11-2008 om 13:26 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1e werk, motor moet draaien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja, het heeft weinig zin aan de rest te beginnen als ik niet zeker ben dat ik de motor kompleet en draaiender krijg natuurlijk. De cylinder was vastgelopen en heb ik dan met veel kruipolie, warm stoken, geduld en een grote poulitrekker losgemaakt. aan de piston zie je ook waarom ie vastliep, een stuk onderaan was afgebroken... nu dus een nieuwe pisot zoeken en  iemand die de cylinder kan uitboren.


    11-11-2008 om 13:23 geschreven door bjodeke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)


    Archief per week
  • 13/04-19/04 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto


    Ik zou graag Marcel Kolen willen bedanken voor alle hulp, zonder hem zou ik zover niet gekomen zijn!!!!!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs