Foto
Diverse verenigingen

tekst verschijnt door op het woord te staan

Oudervereniging
Bestuur Oudervereniging

Schoolraad

Feestcomité

Boekendoos

MOS-team

- Vragen ? Vuur maar af -




Oudervereniging
Gemeentelijke Basisschool Overijse

We trachten deze website zo kindvriendelijk mogelijk te behouden,
maar buiten onze wil verschijnen soms ongepaste reclamebanners (vooral via de webbrowser Mozilla Firefox).

Onze excuses voor dit ongemak.

07-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen




Tropiscala 26 & 27 juni


Bijna het einde van het schooljaar, dat betekent ook dat het schoolfeest eraan komt.   Zoals jullie wellicht al via de school hebben vernomen, is het thema van het schoolfeest dit jaar "Western", met als afsluiter een optreden van de Dalton Sisters.  Om dit alles in goede banen te leiden, hebben we weerom jullie hulp hard nodig, daarom volgende oproep :

 

1. Wij zoeken ouders die mee willen helpen tijdens het Tropsicala weekend

 

Wanneer kan je komen helpen ?

* Donderdag 24 juni vanaf 14.00u op het Stationsplein : plaatsen van nadars en herassen, zandzakjes leggen, vanaf 16.30 opzetten tenten, ...

* Eventueel Vrijdagvoormiddag 25 juni vanaf 7.00u en Zaterdagvoormiddag 26 juni vanaf 8.00u : helpen met alles klaar te zetten samen met de organisatoren van Tropiscala (ontvangen vrachtwagens zand, installatie tenten, installatie togen, spandoeken sponsors, plaatsen staantafels en stoelen, ... en op zaterdagnamiddag en avond, helpen met de drankstands)

* Zondagmorgen 27 juni vanaf 10.00u op het Stationsplein : tafels en stoelen klaarzetten, frigo's vullen, ... en indien er slecht weer voorspeld wordt, alles zo veel mogelijk naar de markthal verhuizen.

* Zondag tussen 13.30u en 18.00u : HULP TIJDENS HET SCHOOLFEEST.  Wij hopen op dezelfde positieve reakties als vorig jaar, dankzij de vele reakties was het een plezier om de takenlijsten samen te stellen.   Echter, met sommige kinderen van het zesde leerjaar, verdwijnen ook ieder jaar wel een aantal doorgewinterde helpers, dus zelfs als je nog nooit hebt meegeholpen, wij kunnen je hulp altijd gebruiken.  Net als vorig jaar hebben we 2 togen en 2 kassa's, en is er de bewaking van de springkastelen, dus hebben we minstens 14 mannen/vrouwen per shift nodig.

- vanaf +/- 13.30u tot +/- 15.15u (dit is vanaf het begin van het schoolfeest tot net na de optredens van de kleuters en de eerste 3 jaren van lagere school) : wij verwachten hier zo veel mogelijk mama's en papa's van de kinderen van het 5de en 6de leerjaar achter de toog (+/-8 helpers nodig), kassa's (+/- 4 helpers) en springkastelen bewaking (+/- 2 helpers).

- tussen +/- 15.15u tot 16.30u (= tijdens het free podium en begin van de Studio 100 show) : hier is het de beurt aan de mama's en papa's van de kleuterklasjes en het 1ste en 2de leerjaar

- tussen 16.30u en +/-18.00u (=tijdens de studio 100 show met Dalton Sisters optreden, eventueel al het eerste opruimen van de togen en standjes, hangt natuurlijk een beetje af van de weersomstandigheden) : tot slot de mama's en papa's van het 3de en 4de leerjaar

Natuurlijk is iedereen vrij om ook tijdens andere shiften te helpen of misschien wel de ganse duur van het schoolfeest mee te helpen !  Wij moedigen wel steeds de volgende gouden regel aan : ben je ergens aan het helpen, en treedt je eigen dochter of zoon dan juist op, kruip dan even vanachter de toog of kassa, die optredens gaan toch voor alles !

Voor het schminken en de ijsjesverkoop hebben we dit jaar geen vrijwilligers nodig, dus dat valt al mee.

* Zondagavond vanaf +/- 18.00u : Grote opruim ! Wij verwachten echt van iedereen die nog op het schoolfeest aanwezig is tijdens de afsluitende show dat zij ook een handje toesteken om alles wat op te ruimen !  Help even mee om de tafels en stoelen op te ruimen en terug in de containers te zetten, de frigo's leeg te halen en togen af te breken, de spandoeken van nadars en herassen te halen, en de nadars en herassen daarna op te bergen, tenten af te breken, ...  Maandagmorgen moet het Stationsplein weer vrij zijn voor het verkeer, dus dat betekent dat alles (buiten het podium en het zand) zo veel mogelijk moet opgeruimd worden.  Opdat iedereen op een deftig uur thuis kan zijn, rekenen wij echt op jullie allen !

 

Help je mee, geef dan zo vlug mogelijk je naam door en de dagen en shiften (en eventueel taken) die je wil vervullen aan één van de oudervertegenwoordigers, of via mail op guy.vanderperren@belgacom.net.  Alvast bedankt.

 

2. Wij zoeken nog speelgoed voor in de zandbak en nog parasols

 

Vorig jaar werden, mede door het zomerse weer, de speelvelden van de beachvolley omgetoverd in een grote zandbak !  Wij hopen natuurlijk dat de weergoden ons dit jaar weer goed gezind zijn, en daarom doen we dit jaar terug een oproep om zo veel mogelijk speelgoed voor in die zandbak in te zamelen.  Heb je thuis geen kleuters meer, maar wel nog emmertjes, plastieken schupjes, zandvormpjes, plastieken vrachtwagens of graafmachines, strandballen, ... kortom alle speelgoed dat zich in vrij goede staat bevindt en veilig is (een emmertje zonder oortje kan, een gebarsten emmertje waarmee een kleuter zich kan kwetsen kan liefst niet), breng het dan voor 25 juni naar het kantoor van de directeur.  Ook bruikbare parasols zijn altijd welkom, al is het maar om het geheel een beetje op te vrolijken en meer tropisch te maken.

 

Dank bij voorbaat !

 

Namens het feestcomité


09-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Namens het bestuur
wensen we jullie vrolijke paasdagen
.


01-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alternatief Kindercarnavalbal

 

Waarom geen Kindercarnavalbal meer ? De formule lijkt uitgemolken, voelt bij vele medewerkers (zowel ouders als leerkrachten) aan als een must ipv een plezier.

Waaraan moet het alternatief dan aan voldoen ?  Moet op de eerste plaats een kinderfeest blijven, liefst ook iets waar ze verkleed naar toe kunnen komen.

 

Alternatieven die het (voorlopig) niet hebben gehaald :

* Elk jaar een wintermarkt, waarbij de volledige of gedeeltelijke opbrengst naar de school gaat  : het knutselen van de werkjes die tijdens de wintermarkt worden verkocht, neemt veel tijd in beslag.  Omdat in de weken voor de wintermarkt elke vrije minuut eraan wordt besteed, werkt dit vrij belastend op sommige kinderen.  Daardoor verkiezen de leerkrachten dit enkel om de 2 jaar te organiseren.

* Circus op school (interactief met de kinderen) : is vroeger al eens naar geïnformeerd, maar het leerlingenaantal van de school was te groot voor het project.

* Spaghetti-avond voor de ganse school : vraagt heel veel medewerking van de ouders, en deze is momenteel niet gegarandeerd.  We willen daarom kleinschaliger beginnen, en wie weet ...

 

Alternatief dat het wel heeft gehaald :

Datum : Vrijdag 12 februari 2010 (noteer alvast in jullie agenda), dit is de vrijdag voor het krokusverlof

Kinderfeest : In de namiddag wordt er door de leerkrachten en directie tijdens de schooluren een groot kindercarnavalbal geörganiseerd.  De kinderen mogen die dag verkleed naar school komen. 

Net na school : Vanaf 16.00u worden de kinderen samen met hun familie uitgenodigd om aan een vlaamse kermis deel te nemen.  Op de kleuterspeelplaats zullen een 15-tal kraampjes opgesteld staan met kermis/volks spelletjes.  De kinderen zullen tegen een zacht prijsje een kaart kunnen kopen, die hun recht geeft om aan die spelletjes deel te nemen.  Is de kaart vol, dan kunnen ze hun geluk beproeven aan het rad der fortuin en krijgen ze gegarandeerd een prijsje.  In de refter zullen de drank- en eetstandjes staan, en kan je je natuurlijk wat opwarmen indien nodig.  Ook hopen we wat randanimatie aan te bieden (grime, dansen, ...).  Het sluiten van de kraampjes is voorzien rond 19.00u.

 

Praktische afspraken :

De leerkrachten zullen de kraampjes verzorgen en ook uitbaten.  Als er ouders zijn die op zolder of in de kelder ergens nog een heuse kermisattractie hebben staan (of iets dergelijks), en die ook nog gebruikt mag worden tijdens de vlaamse kermis, laat dan maar weten.

De ouders zorgen voor de drank- en eetstandjes in de refter.  De bedoeling is dat er per klas, jaar of ... een standje wordt opgezet.  Daarom een dringende oproep aan alle oudervertegenwoordigers : wij rekenen op jullie om zo'n standje met eventueel andere klassen op te zetten.  Laat ons weten wat jullie willen verkopen (hot-dogs, soep, gluhwein, smouttebollen, ......), aan jullie de keuze.  Wij verwachten wel dat iedereen zijn eigen kraampje autonoom organiseert (de faciliteiten van de refter en keuken, en eventueel ook materiaal, kunnen altijd gebruikt worden). Vrijdagmiddag vanaf 13.30u kunnen de standjes opgezet worden.  Wij rekenen er ook op dat de refter na afloop volledig wordt opgeruimd en eventueel opgedweild.  De bedoeling is dat de opbrengst van de vlaamse kermis, de drank- en eetstandjes naar de oudervereniging gaat.

Danny gaat na of het contract van de gemeente met Sabam ook de billijke vergoeding voor de muziek tijdens de vlaamse kermis dekt.

Als er ouders zijn die als randanimatie de grime voor de kinderen willen verzorgen, mogen die zich altijd opgeven.

 

Opmerkingen :

Wij zijn er ons van bewust dat, door geen inkom te vragen en geen tombola te organiseren de opbrengst van dit alternatief heel wat lager zal liggen dan tijdens een traditioneel kindercarnavalbal.  Wij hebben echter gekozen om het plezier voor de kinderen te laten doorwegen.  De bijdrage van de oudervereninging in de kosten voor de zeeklassen, de boekenaankoop en sommige klasactiviteiten zal dus ook de komende maanden verminderen.

 

 

Volgende vergadering feestcomité (om alle praktische zaken verder uit te werken):

Dinsdag 12  januari 2010 om 20u in het leraarslokaal


27-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Tuttu Frutti

Op het einde van vorig schooljaar werd vanuit de ouders de vraag gesteld om deel te nemen aan het 'Tutti Frutti' fruitproject.

 

Het project ‘Tutti Frutti’ in Vlaanderen is een interventie die de volgende doelstellingen vooropstelt:
- toename van de fruitconsumptie bij jongeren op school,
- attitudes, sociale norm en kennis ten aanzien van fruit positief beïnvloeden,
- bijdragen tot een (verdere) uitwerking van een voedingsbeleid op school.

 

Basisscholen (kleuter en lager) die voor 30 weken een abonnement van minstens €6 met een handelaar afsluiten,
kunnen voor het schooljaar 2009-2010 een korting van 4 euro per deelnemende leerling krijgen.

 

Na overleg tussen gemeente, de school en de oudervereniging werd besloten om de inschrijvingsprocedure op te starten.

 

Met de steun van de Schepen van onderwijs en de gemeente kunnen we ook elke leerling gratis aan dit project laten deelnemen!

 

Het project is ondertussen van start gegaan. 

We hebben echter ook uw hulp nodig ! Onze allerkleinsten zijn nog niet zo handig met fruit.
Het fruit moet versneden, geschild, ...

 

Daarom!... wie heeft er wat tijd op donderdagochtend ? En helpt mee aan het succes van dit project !
Hoe meer handen, hoe sneller klaar.

Meester FRUIT geeft u graag alle details van de fruitkalender - klikken maar -.

Groetjes
De oudervereniging


01-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiets- & Wandeltocht 

Het was weer een schot in de roos dankzij een prachtig nazomers weekend. Het was genieten, zowel voor de wandelaars als voor de fietsers, al hebben deze laatsten op het einde van het parcours enkele onvoorziene hellingen moeten trotseren.
Maar de barbecue nadien heeft de heuveltjes snel doen verteren.

Dit leuk evenement kan natuurlijk niet zonder een goed georganiseerd team, en uiteraard mogen we onze vrienden van de lokale politie niet vergeten.

Onze persfotograaf heeft dan ook zijn uiterste best gedaan om dit op beeld te zetten. Meester Geert wijst u de weg. Geniet maar.


Groetjes
de oudervereniging


01-09-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen 1e Schooldag


Na een mooie zomer is het weer tijd om aan de boekentassen te denken !


Naar jaarlijkse gewoonte hebben we de nieuwe klasjes terug op foto vastgelegd.

Klik maar op onze vriend en zoek naar het klasje waar jullie kapoenen zich verstoppen.


We wensen iedereen alvast een boeiend schooljaar toe.


Groetjes
de oudervereniging


22-06-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Tropiscala 27 & 28 juni

 

Het schoolfeest van onze gemeentelijke basisschool wordt namelijk voor de 4e maal geïntroduceerd in Tropiscala.
Vanaf 13u30 kunnen jong en oud genieten van het volledig verkeersvrije stationsplein.

Verschillende klassen zullen optreden voor het grote publiek. Bovendien hebben verschillende leerlingen iets voorbereid voor het "
FREE PODIUM".

Zij mogen op eigen initiatief iets brengen op het grote podium.

 

Een grote reuzenzandbak, springkastelen en schminkstand zoals de voorbije jaren zullen zeker niet ontbreken.

Voor de organisatie was het dit jaar geen kinderspel om een optreden te vinden. Alle artiesten van Studio100 zijn reeds geboekt op het zomerfestival van Studio100 in Ahoy Rotterdam. Al onze Studio100 vrienden zoals Bumba, Samson&Gert, Piet Piraat, K3 (of liever K2), Mega Mindy ... kunnen er helaas niet bij zijn. Maar niet getreurd.

Om 16u15 staat er een kindershow van radio BEMBEM op het programma. Deze show brengt al leukste liedjes van Studio100.
 

Wedden dat de band van Radio BEMBEM de kinderen een onvergetelijke namiddag zal bezorgen ?

Verder is alle hulp welkom om dit grote feest op pootjes te zetten. Het team van het feestcomité heeft reeds een takenlijst met vrijwilligers klaargestoomd om jullie namiddag vlotjes te laten verlopen. Hoe meer handen om te helpen, hoe leuker het feestje, en zeker bij het opruimen.

See you sunday ... bye bye Koeievlaai zou Kaatje zeggen !!

Vriendelijke groeten,

de oudervereniging


10-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Namens het bestuur
wensen we jullie een vrolijk PASEN
.


18-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Kindercarnavalbal : Oproep tot hulp

 

Zondag 8 maart is het weer zover : het Kindercarnavalbal van het GBO komt eraan.  Mis het niet !

Om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen, reken ik dan ook op jullie : STEEK OOK EEN HANDJE TOE !

 

Wegens het grote succes vorig jaar, hanteren we dit jaar weer hetzelfde principe.  Samen met de oudervertegenwoordigers proberen we per jaar weer een bepaalde toog tijdens een bepaalde shift te bemannen.  Daarvoor werd het volgende schema opgesteld :

 

Op zondagnamiddag :

 

    Toog/Kindercafé/eventueel ook opdienen en afruimen (1) langs de linkerzijde als je de markthal binnenkomt :

        van 13.30u tot 14.45u : de ouders van de leerlingen van het 6de leerjaar

        van 14.45u tot 16.00u : de ouders van de leerlingen van het 2de leerjaar

        van 16.00u tot 17.15u : de ouders van de leerlingen van het 4de leerjaar

    Toog/Kindercafé/eventueel ook opdienen en afruimen (1) langs de rechterzijde als de de markthal binnenkomt (naast de ingang van de toiletten) :

        van 13.30u tot 14.45u : de ouders van de leerlingen van het 5de leerjaar

        van 14.45u tot 16.00u : de ouders van de leerlingen van alle kleuterklassen

        van 16.00u tot 17.15u : de ouders van de leerlingen van het 3de leerjaar

    Tombola uitdelen (2) : de ouders van de leerlingen van het eerste leerjaar

 

We beseffen maar al te goed dat sommige ouders meer dan 1 zoon of dochter in het GBO hebben.  Kies dan zelf maar het moment of de plaats die jou het beste uitkomt.  Wil je meerdere shifts doen, zelfs als jouw zoon of dochter niet in één van de opgegeven leerjaars zit, geen enkel probleem, laat het weten aan een oudervertegenwoordiger (of aan mij, Katelijne Duysburgh (guy.vanderperren@belgacom.net)) en het komt in orde.  STEL JOUW OUDERVERTEGENWOORDIGER (OF LEERKRACHT VOOR DE KLASSEN ZONDER OUDERVERTEGENWOORDIGER) NIET TELEUR, geef je naam vandaag nog aan hem of haar door !

Buiten de taken die opgesplitst zijn per leerjaar, zoeken we ook mama's of papa's die mee willen helpen met de Grime.  Wil je ons eventueel daarbij helpen, geef je ook op via je oudervertegenwoordiger, leerkracht of via Katelijne Duysburgh.

 

Even belangrijk en ook broodnodig zijn de ouders die zaterdagvoor- en namiddag komen helpen om alles klaar te zetten en zondagavond alles opruimen.

Voor zaterdagvoormiddag 7 maart hebben we helpers nodig om de tafels, stoelen en togen vanuit de containers in de markthal klaar te zetten (en eventueel schoon te maken).  Ook hebben we helpers nodig om de prijsjes van de tombola uit te stallen en te nummeren.

De taken voor zaterdagnamiddag zijn naast het verder organiseren van de tombola, voornamelijk het versieren van de markthal, glazen wassen, eventueel toiletten proper maken, ...

Tot slot roepen we ook ALLE ouders op om zondagavond zo veel mogelijk mee te helpen opruimen.  Iedereen gaat na het feest graag zo vlug mogelijk naar huis.  Heb je maar een kwartiertje tijd, help dan om de tafels op te ruimen, en enkele stoelen terug in de rekken te zetten (sta je de laatste shift achter de toog, dan kan je al beginnen met de frigo's leeg te maken, of de glazen te wassen en terug in de bakken te zetten).  Blijf je langer, help dan mee met het afbreken van de togen, de ruwe opkuis van de zaal.

Last but not least, we hebben ook absoluut 3 of 4 helpers nodig om de toiletten schoon te maken.  Vorig jaar hebben enkele mama's dat maandagvoormiddag gedaan (waarvoor nog altijd mijn oprechte dank !).  Afhankelijk van jullie reakties zullen de toiletten dan ook dit jaar weer maandagvoormiddag, of zondagavond (als er voor maandag geen vrijwilligers gevonden worden) schoongemaakt worden.

Zijn er eventueel andere ouders die maandagvoormiddag vrij hebben, en de laatste restjes in de markthal willen opruimen, laat het ons ook weten.

 

Aan de ouders die tombolaprijsjes in hun bezit hebben, gelieve deze af te geven in de markthal op zaterdagvoormiddag 7 maart, tussen 10.00u en 11.00u, of op het kantoor van de directeur.

 

WIJ REKENEN OP JULLIE !

 

Vriendelijke groeten,

het feestcomité


27-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Kindercarnavalbal 2009

Even ter herinnering

 

Om ook de ouders en grootouders wat meer in carnavalstemming te brengen, willen we dit jaar een speciale oproep naar iedereen richten : "Kom allen verkleed !".  Deze oproep zal voor het kindercarnavalbal herhaald worden door de oudervertegenwoordigers.  Per klas of jaar zou er met een thema gewerkt kunnen worden, waarin de ouders (en kinderen) als ze dat willen zich kunnen verkleden.  Niets is natuurlijk verplicht, maar het is het proberen waard, en het kan een gezellige(re) sfeer met zich mee brengen.  Heb je kinderen in verschillende klassen, geen nood, gecombineerde kledij is altijd toegestaan en kan best leuk zijn.  Van de (groot)ouders en kinderen van de ludiekste klas kan eventueel een grote foto gemaakt worden ter beloning.  Alle positieve en negatieve reacties kunnen al besproken worden met de oudervertegenwoordigers.  Tijdens de volgende vergadering van het feestcomité in januari wordt dit idee nog verder uitgewerkt.

 

Graag zo veel mogelijk (enthousiaste ?) reakties voor dinsdagavond (en neen het idee kwam niet van een Nederlander, maar van rasechte Belgen).

 

Door de lauwe reakties op mijn vorige oproep om zo veel mogelijk tombolaprijsjes te verzamelen, herhaal ik hier even mijn oproep, hopelijk met meer succes.  Alvast bedankt.

 

Ja, wij zijn weer op zoek naar Tombolaprijsjes.

Net als vorig jaar doen we een oproep aan alle ouders : Help ons om die prijsjes te verzamelen !

 

1. Draag je steentje bij door enkele handelaars in Overijse (of omgeving) te bezoeken en hen om tombolaprijsjes te vragen.  Jullie kiezen zelf welke handelaars (we hadden gedacht ongeveer 10 per persoon, maar dat mag ook minder of meer zijn natuurlijk).  Om je een idee te geven van de handelaars in Overijse vind je hierbij een lijst van handelaars.  Deze lijst is zeker niet up-to-date en volledig, het kan je wel helpen bij het uitzoeken van de handelaars die jou het meest liggen.

Ben je van plan om enkele handelaars te bezoeken, geef dan de namen van de handelaars door aan Katelijne Duysburgh (mailto:guy.vanderperren@belgacom.net).  Zij controleert of er geen “overlappingen zijn”(zodat eenzelfde handelaar geen 2 of 3 maal dezelfde vraag krijgt) en geeft je ook de nodige documenten door (brief waarin het doel van de tombola wordt uitgelegd, eventueel fiscaal attest dat door de VZW oudervereniging kan afgeleverd, ...).  Nadien wordt er nagegaan welke handelaars er nog overblijven waar we in de voorgaande jaren nogal veel of grote prijsjes van kregen.  Die handelaars kunnen dan nog door de overgebleven vrijwilligers bezocht worden.

Denk nu voor één keer niet, een ander zal het wel doen.  Iedereen gaat wel eens naar de bakker, apotheek, kapper, uit eten, enz. ...   Geef de namen van die handelaars op, vraag hen of ze geen tombolaprijsjes hebben, een neen heb je al, een ja kan je nog krijgen.

 

2. Ben je zelf handelaar, of werk je bij een firma die ook wel tombolaprijsjes ter beschikking stelt, alle prijsjes (of prijzen) zijn welkom, wij zijn vragende partij.  Je mag ze afgeven op zaterdagmorgen 7 maart 2009 tussen 10u en 11u in de markthal of, vanaf nu alle dagen tijdens de schooluren op het kantoor van de directeur.

Ook financiële giften zijn welkom.  Het bedrag kan dan gestort worden op rekeningnummer: 734-1563292-49 ten name van "De Oudervereniging GBO" onder vermelding van "Sponsoring KCB 2009".

Vanzelfsprekend kan je op verzoek een verklaring ontvangen t.b.v. de fiscus. Dit voorzover de bijdrage een bedrag van 30 EURO of meer vertegenwoordigt.

 

3.  Willen jullie tenslotte bepaalde firma’s aanschrijven, dat kan natuurlijk ook.  Geef dan wel liefst de naam door aan Katelijne om ook eventuele overlappingen te voorkomen (Katelijne heeft ook een standaardbrief ter beschikking, te verkrijgen op simpele aanvraag).

 

Katelijne Duysburgh

 


02-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Namens het bestuur
wensen we jullie het allerbeste toe
 voor 2009.

16-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Geachte ouders,

 

Naar aanleiding van het promoten van gezonde eetgewoonten, hebben we besloten van iedere <gewenste dag door juf/meester> een fruitdag te organiseren. Hierbij brengt elk kind ipv koekjes een gezond stuk fruit mee naar school. Deze wordt dan opgegeten tijdens de eerste speeltijd. In vele klassen hebben ze dit al besloten, wij hadden ook graag dit initiatief gevolgd.

 

Hartelijk dank voor de medewerking !

de oudervereniging 

 


14-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

"Kan jij ons helpen ?" of "Help je mee ?"


1. Wintermarkt

 

In het verslag van het feestcomité konden jullie al lezen dat we graag een frietjeskraam zouden opzetten tijdens de wintermarkt, op vrijdag 12 december 2008.


Zijn er ouders die tegen een gunstig tarief of eventueel zelfs gratis de volgende ingrediënten/benodigdheden kunnen leveren :


- Frietbakjes of frietzakjes (+/- 200)

- Frietvorkjes (+/- 200)

- Frietjes (waarschijnlijk diepvries) (+/- 60 kg)

- Sauzen : Ketchup (+/- 5 liter) en Mayonaise (+/- 4 liter) en ... ?

- Zout

- Zoutstrooier

- Frietschep (liefst 2, 1 via school ?)

- Frietvergiet (liefst 2, 1 via school ?)

- Servietten (+/- 200)

- Plantaardige olie of frietvet (hoeveelheid ? nog te bepalen met directeur)

 

Naast de ingrediënten hebben we de dag zelf hulp nodig, veel hulp.  Ik weet dat iedereen graag op de wintermarkt rondloopt, maar toch rekenen we op jullie om ook eens een uurtje (of als het niet anders kan een half uurtje) mee te helpen in ons frietkraam.  Wie maakt zich vrij om te helpen bij het volgende :


- 12 december : vanaf 14.00u (later mag ook) tot 16.00u: kraam versieren en klaar zetten, frietvet opwarmen, ...

- 12 december : van 16.00u tot 17.00u of van 17.00u tot 18.00u of van 18.00u tot 19.00u : wij zoeken voor elke shift ongeveer 6 mensen (kassa(1), frietjes uitscheppen en bedienen (2), drank (1), frietjes bakken in de keuken (1), heen en weer keuken-kraampje (1)), wil je liever een halve shift helpen, dat is ook mogelijk.

- 12 december : na 19.00u : afhankelijk van het einde van de wintermarkt, opruimen van kraampje

- 13 december voormiddag (vanaf 10.00u) : bakken frietvet leegmaken/schoonmaken en schoonmaken keuken

 

Aarzel niet, laat deze week via jullie oudervertegenwoordiger, of rechtstreeks aan mij, weten waar en wanneer je ons kan helpen.  Wij rekenen alvast op jullie !

 

2. Tombola

 

Ja, wij zijn weer op zoek naar Tombolaprijsjes.

Net als vorig jaar doen we een oproep aan alle ouders : Help ons om die prijsjes te verzamelen !

 

1. Draag je steentje bij door enkele handelaars in Overijse (of omgeving) te bezoeken en hen om tombolaprijsjes te vragen.  Jullie kiezen zelf welke handelaars (we hadden gedacht ongeveer 10 per persoon, maar dat mag ook minder of meer zijn natuurlijk).  Om je een idee te geven van de handelaars in Overijse vind je hierbij een lijst van handelaars.  Deze lijst is zeker niet up-to-date en volledig, het kan je wel helpen bij het uitzoeken van de handelaars die jou het meest liggen.

Ben je van plan om enkele handelaars te bezoeken, geef dan de namen van de handelaars door aan Katelijne Duysburgh (guy.vanderperren@belgacom.net).  Zij controleert of er geen “overlappingen zijn”(zodat eenzelfde handelaar geen 2 of 3 maal dezelfde vraag krijgt) en geeft je ook de nodige documenten door (brief waarin het doel van de tombola wordt uitgelegd, eventueel fiscaal attest dat door de VZW oudervereniging kan afgeleverd, ...).  Nadien wordt er nagegaan welke handelaars er nog overblijven waar we in de voorgaande jaren nogal veel of grote prijsjes van kregen.  Die handelaars kunnen dan nog door de overgebleven vrijwilligers bezocht worden.

 

Denk nu voor één keer niet, een ander zal het wel doen.  Iedereen gaat wel eens naar de bakker, apotheek, kapper, uit eten, enz. ...   Geef de namen van die handelaars op, vraag hen of ze geen tombolaprijsjes hebben, een neen heb je al, een ja kan je nog krijgen.

 

 

2. Ben je zelf handelaar, of werk je bij een firma die ook wel tombolaprijsjes ter beschikking stelt, alle prijsjes (of prijzen) zijn welkom, wij zijn vragende partij.  Je mag ze afgeven op zaterdagmorgen 7 maart 2009 tussen 10u en 11u in de markthal of, vanaf nu alle dagen tijdens de schooluren op het kantoor van de directeur.

Ook financiële giften zijn welkom.  Het bedrag kan dan gestort worden op rekeningnummer: 734-1563292-49 ten name van "De Oudervereniging GBO" onder vermelding van "Sponsoring KCB 2009".

Vanzelfsprekend kan je op verzoek een verklaring ontvangen t.b.v. de fiscus. Dit voorzover de bijdrage een bedrag van 30 EURO of meer vertegenwoordigt.

 

3.  Willen jullie tenslotte bepaalde firma’s aanschrijven, dat kan natuurlijk ook.  Geef dan wel liefst de naam door aan Katelijne om ook eventuele overlappingen te voorkomen (Katelijne heeft ook een standaardbrief ter beschikking, te verkrijgen op simpele aanvraag).

 

Alvast hartelijk dank, wij rekenen op jullie steun!!!

 

 

In naam van het feestcomité

 


24-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiets- & Wandeltocht

De weergoden hebben ons dit jaar opnieuw een fantastische nazomerse septemberdag bezorgd. Just great !
Net als vorig jaar was de editie voor de fietsers een topper, een héél leuk parcours met haalbare hindernissen. Ondanks er geen politiebegeleiding was tijdens het hele parcours hebben onze vrijwillige signaalgevers dit grandioos geklaard.
Ook onze wandelaars hebben we niet horen klagen.
Resulaat, een geslaagde editie met een heerlijke barbecue.


En ja, onze fotograaf kon deze tocht niet missen. Zijn fotoshoot is terug te vinden onder "Fotoboek 2008 - 2009" bij de passende rubriek "Fietstocht". Zijn er foto's beschikbaar van de wandeltocht, aarzel niet om ze door te sturen.


Jullie zijn van harte welkom op de volgende oudervergadering gepland op donderdag 9 oktober in de balletzaal om 20u.


Groetjes
de oudervereniging


05-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen









Ø Bedankt aan alle oudervertegenwoordigers van vorig schooljaar.  De communicatie naar de ouders toe werd merkbaar verbeterd, foto’s werden gretig uitgewisseld, allerhande klas- en jaaractiviteiten werden opgezet, ... Kortom, wij hadden de indruk dat dankzij jullie de band met vele collega ouders en leerkrachten werd versterkt.

Ø En ja, je hoort ons al aankomen.  Na het succesvol experiment van vorig schooljaar willen wij graag ook dit schooljaar per klas een oudervertegenwoordiger vinden die op de eerste plaats de taak van “aanspreekpunt om de andere ouders van de klas te motiveren” op zich wil nemen.  Denk er over na, bespreek het al eens met de andere ouders van de klas, wij komen langs tijdens het eerste oudercontact (voor de kleuters op dinsdag 9 september, voor de lagere school op donderdag 11 september)en hopen zo veel mogelijk nieuwe oudervertegenwoordigers te mogen verwelkomen.  Aan alle ouders zal ook weer gevraagd worden om, op geheel vrijblijvende basis, een e-mail adres (of eventueel telefoonnummer indien geen e-mail adres) op te geven, zodat de oudervertegenwoordiger jullie kan contacteren.

Ø Bedankt ook aan de vele ouders die meehielpen tijdens het afgelopen schoolfeest.  Dankzij jullie, en we moeten daarin eerlijk zijn, ook mede dankzij het mooie weer was de afgelopen editie van Tropiscala een echt succes.  De opbrengst voor de oudervereniging bedroeg 1500 euro, een mooi bedrag dat we dit jaar zeker goed kunnen besteden.

Ø Neem nu jullie agenda erbij en noteer alvast de volgende data :

Fiets- en wandeltocht : zaterdag 20 september 2008

Kindercarnavalbal : zondag 8 maart 2009(onder voorbehoud, want voorlopig hebben wij nog steeds geen volwaardige animator(s) gevonden om het kindercarnavalbal te regisseren, alle suggesties zijn nog steeds welkom op guy.vanderperren@belgacom.net)

Schoolfeest (i.s.m. Tropiscala) : zondag 28 juni 2009

Ø En nu de agenda toch open ligt, wij nodigen alvast iedereen uit op de eerste oudervergadering van het nieuwe schooljaar op donderdag 9 oktober 2009.  De agenda volgt later.

 

Vriendelijke groeten,

 de Oudervereniging.


01-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen 1e Schooldag


Joepie we mogen terug naar school ... iehaaaaaaaa !

Ook wij hebben onze start niet gemist. We hebben naar jaarlijkse gewoonte toe onze fotograaf en zijn assistent de opdracht gegeven om de nieuwe klasjes op foto vast te leggen. En dat is hen goed gelukt.

De fotoreportage staat onder de rubriek "Fotoboek 2008 - 2009" onder "1e Schooldag 2008".
Het overzicht start bij de allerkleinsten, en eindigt met de grootste kapoen (hmhm).


We wensen iedereen alvast een leuk schooljaar toe.


Groetjes
de oudervereniging


11-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen





Het is weer zover.  Tropiscala is in aantocht en daarom hebben we jullie hulp hard nodig.  Wat zoeken we ?

 
1. Ouders die mee willen helpen tijdens het Tropiscala weekend

 

Wanneer kan je komen helpen ?

* Donderdag 19 juni vanaf 14.00u op het Stationsplein : plaatsen van nadars en herassen, zandzakjes leggen, ...

* Eventueel Vrijdagvoormiddag 20 juni vanaf 7.00u en Zaterdagvoormiddag 21 juni vanaf 8.00u : helpen met alles klaar te zetten samen met de organisatoren van Tropiscala.

* Zondagmorgen 22 juni vanaf 10.00u op het Stationsplein : tafels en stoelen klaarzetten, frigo's vullen, ... en indien er slecht weer voorspeld wordt, alles zo veel mogelijk naar de markthal verhuizen.

* Zondag tussen 13.30u en 18.00u : HULP TIJDENS HET SCHOOLFEEST.  We kunnen het niet meer benadrukken : met de 8 mannen/vrouwen die vorig jaar het ganse schoolfeest achter de toog hebben gestaan, redden we het dit jaar echt niet !!!  Aangezien we nu 2 togen en 2 kassa's hebben, en zelf instaan voor de schminkstand, ijsjeskraam en de bewaking van de springkastelen hebben we minstens 16 mannen/vrouwen per shift nodig.

In navolging van de hulpverdeling tijdens het kindercarnavalbal, hebben we de hulp tijdens het schoolfeest ook in 3 shiften opgedeeld :

- vanaf +/- 13.30u tot +/- 15.15u (dit is vanaf het begin van het schoolfeest tot net na de optredens van de kleuters en de eerste 3 jaren van lagere school) : wij verwachten hier zo veel mogelijk mama's en papa's van de kinderen van het 5de en 6de leerjaar achter de toog (+/-8 helpers nodig), kassa's (+/- 4 helpers), ijsjeskraam (+/- 2 helpers) en springkastelen bewaking (+/- 2 helpers).

- tussen +/- 15.15u tot 16.30u (= tijdens het free podium) : hier is het de beurt aan de mama's en papa's van de kleuterklasjes en het 1ste en 2de leerjaar

- tussen 16.30u en +/-18.00u (=tijdens het optreden van Piet Piraat) : tot slot de mama's en papa's van het 3de en 4de leerjaar

Natuurlijk is iedereen vrij om ook tijdens andere shiften te helpen of misschien wel de ganse duur van het schoolfeest mee te helpen !  Wij moedigen wel steeds de volgende gouden regel aan : ben je ergens aan het helpen, en treedt je eigen dochter of zoon dan juist op, kruip dan even vanachter de toog of kassa, die optredens gaan toch voor alles !

- vanaf +/- 15.15u (dit is na het optreden van de kleuters en eerste 3 jaren van lagere school) : dan beginnen we ook met het schminken.  Alle papa's en mama's die zich geroepen voelen, zijn meer dan welkom.

* Zondagavond vanaf +/- 18.00u : Grote opruim ! Wij verwachten echt van iedereen die nog op het schoolfeest aanwezig is tijdens het optreden van Piet Piraat dat zij ook een handje toesteken om alles wat op te ruimen !  Help even mee om de tafels en stoelen op te ruimen en terug in de containers te zetten, de frigo's leeg te halen en togen af te breken, de spandoeken van nadars en herassen te halen, en de nadars en herassen daarna op te bergen, tenten af te breken, ...  Maandagmorgen moet het Stationsplein weer vrij zijn voor het verkeer, dus dat betekent dat alles (buiten het podium en het zand) zo veel mogelijk moet opgeruimd worden.  Opdat iedereen op een deftig uur thuis kan zijn, rekenen wij echt op jullie allen !

 

Help je mee, geef dan zo vlug mogelijk je naam door en de dagen en shiften (en eventueel taken) die je wil vervullen aan één van de oudervertegenwoordigers, of via mail op guy.vanderperren@belgacom.net.  Alvast bedankt.

 

2. Speelgoed voor in de zandbak en parasols

 

Wij hopen dat het echt zomers weer wordt tijdens het schoolfeest, zodat we van de speelvelden van de beachvolley een grote zandbak kunnen maken.  Om het natuurlijk extra leuk te maken zijn wij op zoek naar allerhande speelgoed voor in die zandbak.  Heb je thuis geen kleuters meer, maar wel nog emmertjes, plastieken schupjes, zandvormpjes, plastieken vrachtwagens of graafmachines, strandballen, ... kortom alle speelgoed dat zich in vrij goede staat bevindt en veilig is (een emmertje zonder oortje kan, een gebarsten emmertje waarmee een kleuter zich kan kwetsen kan liefst niet), breng het dan voor 21 juni naar het kantoor van de directeur.  Ook bruikbare parasols zijn altijd welkom, al is het maar om het geheel een beetje op te vrolijken en meer tropisch te maken.

 

3. Animator(s) voor ons volgend kindercarnavalbal

 

Omdat meester Erik volgend jaar nog eens een sabatjaartje neemt, zijn we voor ons volgend kindercarnavalbal dat normaal zal doorgaan op zondag 8 maart 2009, op zoek naar een animator of groep van animators die de kleuters en lagere school kinderen zo'n 3 uurtjes in de namiddag kan "animeren".  Ken je zo iemand of ben je zelf zo iemand, alle suggesties en kandidaturen zijn welkom op guy.vanderperren@belgacom.net, liefst voor eind juni 2008 !!!  Over een billijke vergoeding kan eventueel gesproken worden.

 

Dank bij voorbaat !

 

Namens het feestcomité


18-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Overijssche viert feest : 125 jaar GBO


Om de eerste lessen in de Heuvelstraat op te sporen, moeten we terugkeren naar het schooljaar 1882 - 1883 waar kolenkachels de klasjes warmte gaven. Iedereen zal de feesteditie van de 'Gazet van Overijssche' wel gelezen hebben, welk een unieke uitgave voorstelde van het 125-jarig bestaan van de Gemeentelijke Basisschool. Eén van de blikvangers was de reconstructie van een klaslokaal van weleer, waar de geschiedenis van de basisschool in woord en beeld werd gepresenteerd.

Maandag 14 april was het zover. Onze Burgemeester gaf officieel het startschot van de retroweek dat helemaal in het teken stond van 'de tijd van toen'. Alle hoofdrolspelers en leerkrachten hadden voor een passende belle-epoque-outfit gezorgd. En wat dan gezegd van onze kinderen ? Zij deden evengoed als hun schoolmeesters en schoolnonnenkes, allen gedressed in een echte retrostijl. Chapeau ...

Uiteraard mochten wij als oudervereniging, trouwens opgericht in 1973, niet ontbreken. Als weleerde fotografen hebben we met retromateriaal klasfoto's genomen van onze kapoenen, zoals het vroeger was. En al zeggen we het zelf, we zijn er vrij goed in geslaagd. Het resultaat vindt u terug onder de rubriek 'Kalender & Fotoboek' onder het thema '125jaarGBO'. Enjoy ...
Bij deze wil ik Mark trouwens bedanken om dit zeer gesofisticeerd retrotoestel te hebben gefabriceerd. Het intrigeerde alleszins vele kinderen.

Om deze retroweek plezierig af te sluiten, organiseert GBO een gigantisch eindfeest in de zaal 'RANK' in Maleizen. Allen daarheen. 

                                            - Dames, gelieve rokjes of kleedjes tot knielengte te dragen -

                                                     
- Heren, vergeet jullie pet en bretellen maar niet -


Groetjes
de oudervereniging


21-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen  

  Kinderkarnavalbal


  Spetterend bal voor de kids. Dank u meester Erik. We hadden ook niet anders verwacht, een
  geboren entertainer. Alles liep héél vlot dit jaar, van het opstellen van de markthal, tot het
  afbreken en opruimen ervan. Onze leerlingen waren dan ook allen superleuk verkleed, van Mega
  Mindy, Piet piraatjes tot zelfgemaakte kostuums ! Heerlijk ...

Dit jaar hebben we onze welbegeerde tombola opnieuw kunnen organiseren, wat altijd in de smaak valt. En de prijzen mochten er zeker zijn !! Maar dit feest kan natuurlijk niet zonder een schitterend team.

Bij deze willen we iedereen nogmaals in de bloemetjes zetten voor hun inzet en hun enthousiasme. We denken vooral aan het feestcomité die alles in goede banen heeft geleid dankzij een fantastische organisatie, waar Katelijne nu éénmaal de beste is. De tombolaprijzen hebben we te danken aan onze goudzoekers die bergen werk hebben verzet. We danken alle vrijwillige ouders die de markthal hebben helpen opstellen, versieren, afbreken en schoonmaken.

Tenslotte danken we onze juffen, meesters, directeur en gemeente die dit kinderkanavalbal jaarlijks tot een succes leiden.


Groetjes
de oudervereniging


26-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Namens het bestuur
wensen we jullie het allerbeste toe
 voor 2008.


Foto

welkom
Vernieuwde website
www.oudergbo.be


Verslagen 2011 - 2012
  • September
  • Oktober
  • November
  • Februari
  • Maart
  • Special

  • Fotoboek 2011 - 2012
  • 2e Schooldag
  • Fietstocht 2011
  • Sint 2011

  • Nuttige links
  • Website School
  • Schoolkalender
  • Weekmenu
  • Verlofdagen BE + NL
  • Speelpleinen
  • La Cascarilla
  • Tropiscala
  • Overijse

  • ARCHIEFKAST

    Fotoboek 2007 - 2008
  • Resultaat Speelplaats
  • Tropiscala 2007
  • 1e Schooldag 2007
  • Fietstocht 2007
  • Kerstontbijt
  • Kinderkarnavalbal 2008
  • 125jaarGBO
  • Tropiscala 2008

    Fotoboek 2008 - 2009
  • 1e Schooldag
  • Fietstocht
  • Wandelaars
  • Sinterklaas
  • Kindercarnavalbal
  • Tropiscala 2009

  • Fotoboek 2009 - 2010
  • 1e Schooldag
  • Fiets- & Wandeltocht
  • Sinterklaas
  • Kindercarnavalbal
  • Tropiscala

  • Fotoboek 2010 - 2011
  • 3e Schooldag
  • Fietstocht 2010
  • Wintermarkt 2010
  • Schoolfeest 2011

  •  - Download Tips -

    Image Hosted by ImageShack.us
     ... even geduld bij openen


    Verslagen 2007-2008
  • Februari
  • Mei
  • Oktober
  • December
  • Februari

  • Verslagen 2008-2009
  • Oktober
  • December
  • Juni

  • Verslagen 2009-2010
  • Oktober
  • November
  • Februari
  • Mei

  • Verslagen 2010 - 2011
  • September
  • November
  • Januari
  • Februari
  • Maart
  • Mei

  • 125 jaar gbo
  • leuk
  • compliment



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs