We trachten deze website zo kindvriendelijk mogelijk te behouden,
maar buiten onze wil verschijnen soms ongepaste reclamebanners (vooral via de webbrowser Mozilla Firefox).
Onze excuses voor dit ongemak.
16-12-2008
Geachte ouders,
Naar aanleiding van het promoten van gezonde eetgewoonten, hebben we besloten van iedere <gewenste dag door juf/meester> een fruitdag te organiseren. Hierbij brengt elk kind ipv koekjes een gezond stuk fruit mee naar school. Deze wordt dan opgegeten tijdens de eerste speeltijd. In vele klassen hebben ze dit al besloten, wij hadden ook graag dit initiatief gevolgd.
Hartelijk dank voor de medewerking !
de oudervereniging
14-11-2008
"Kan jij ons helpen ?" of "Help je mee ?"
1. Wintermarkt
In het verslag van het feestcomité konden jullie al lezen dat we graag een frietjeskraam zouden opzetten tijdens de wintermarkt, op vrijdag 12 december 2008.
Zijn er ouders die tegen een gunstig tarief of eventueel zelfs gratis de volgende ingrediënten/benodigdheden kunnen leveren :
- Frietbakjes of frietzakjes (+/- 200)
- Frietvorkjes (+/- 200)
- Frietjes (waarschijnlijk diepvries) (+/- 60 kg)
- Sauzen : Ketchup (+/- 5 liter) en Mayonaise (+/- 4 liter) en ... ?
- Zout
- Zoutstrooier
- Frietschep (liefst 2, 1 via school ?)
- Frietvergiet (liefst 2, 1 via school ?)
- Servietten (+/- 200)
- Plantaardige olie of frietvet (hoeveelheid ? nog te bepalen met directeur)
Naast de ingrediënten hebben we de dag zelf hulp nodig, veel hulp. Ik weet dat iedereen graag op de wintermarkt rondloopt, maar toch rekenen we op jullie om ook eens een uurtje (of als het niet anders kan een half uurtje) mee te helpen in ons frietkraam. Wie maakt zich vrij om te helpen bij het volgende :
- 12 december : vanaf 14.00u (later mag ook) tot 16.00u: kraam versieren en klaar zetten, frietvet opwarmen, ...
- 12 december : van 16.00u tot 17.00u of van 17.00u tot 18.00u of van 18.00u tot 19.00u : wij zoeken voor elke shift ongeveer 6 mensen (kassa(1), frietjes uitscheppen en bedienen (2), drank (1), frietjes bakken in de keuken (1), heen en weer keuken-kraampje (1)), wil je liever een halve shift helpen, dat is ook mogelijk.
- 12 december : na 19.00u : afhankelijk van het einde van de wintermarkt, opruimen van kraampje
- 13 december voormiddag (vanaf 10.00u) : bakken frietvet leegmaken/schoonmaken en schoonmaken keuken
Aarzel niet, laat deze week via jullie oudervertegenwoordiger, of rechtstreeks aan mij, weten waar en wanneer je ons kan helpen. Wij rekenen alvast op jullie !
2. Tombola
Ja, wij zijn weer op zoek naar Tombolaprijsjes.
Net als vorig jaar doen we een oproep aan alle ouders : Help ons om die prijsjes te verzamelen !
1. Draag je steentje bij door enkele handelaars in Overijse (of omgeving) te bezoeken en hen om tombolaprijsjes te vragen.Jullie kiezen zelf welke handelaars (we hadden gedacht ongeveer 10 per persoon, maar dat mag ook minder of meer zijn natuurlijk).Om je een idee te geven van de handelaars in Overijse vind je hierbij een lijst van handelaars.Deze lijst is zeker niet up-to-date en volledig, het kan je wel helpen bij het uitzoeken van de handelaars die jou het meest liggen.
Ben je van plan om enkele handelaars te bezoeken, geef dan de namen van de handelaars door aan Katelijne Duysburgh (guy.vanderperren@belgacom.net).Zij controleert of er geen overlappingen zijn(zodat eenzelfde handelaar geen 2 of 3 maal dezelfde vraag krijgt) en geeft je ook de nodige documenten door (brief waarin het doel van de tombola wordt uitgelegd, eventueel fiscaal attest dat door de VZW oudervereniging kan afgeleverd, ...).Nadien wordt er nagegaan welke handelaars er nog overblijven waar we in de voorgaande jaren nogal veel of grote prijsjes van kregen.Die handelaars kunnen dan nog door de overgebleven vrijwilligers bezocht worden.
Denk nu voor één keer niet, een ander zal het wel doen.Iedereen gaat wel eens naar de bakker, apotheek, kapper, uit eten, enz. ...Geef de namen van die handelaars op, vraag hen of ze geen tombolaprijsjes hebben, een neen heb je al, een ja kan je nog krijgen.
2. Ben je zelf handelaar, of werk je bij een firma die ook wel tombolaprijsjes ter beschikking stelt, alle prijsjes (of prijzen) zijn welkom, wij zijn vragende partij.Je mag ze afgeven op zaterdagmorgen 7 maart 2009 tussen 10u en 11u in de markthal of, vanaf nu alle dagen tijdens de schooluren op het kantoor van de directeur.
Ook financiële giften zijn welkom.Het bedrag kan dan gestort worden op rekeningnummer: 734-1563292-49 ten name van "De Oudervereniging GBO" onder vermelding van "Sponsoring KCB 2009".
Vanzelfsprekend kan je op verzoek een verklaring ontvangen t.b.v. de fiscus. Dit voorzover de bijdrage een bedrag van 30 EURO of meer vertegenwoordigt.
3.Willen jullie tenslotte bepaalde firmas aanschrijven, dat kan natuurlijk ook.Geef dan wel liefst de naam door aan Katelijne om ook eventuele overlappingen te voorkomen (Katelijne heeft ook een standaardbrief ter beschikking, te verkrijgen op simpele aanvraag).
Alvast hartelijk dank, wij rekenen op jullie steun!!!
In naam van het feestcomité
24-09-2008
Fiets- & Wandeltocht
De weergoden hebben ons dit jaar opnieuw een fantastische nazomerse septemberdag bezorgd. Just great ! Net als vorig jaar was de editie voor de fietsers een topper, een héél leuk parcours met haalbare hindernissen. Ondanks er geen politiebegeleiding was tijdens het hele parcours hebben onze vrijwillige signaalgevers dit grandioos geklaard. Ook onze wandelaars hebben we niet horen klagen. Resulaat, een geslaagde editie met een heerlijke barbecue.
En ja, onze fotograaf kon deze tocht niet missen. Zijn fotoshoot is terug te vinden onder "Fotoboek 2008 - 2009" bij de passende rubriek "Fietstocht". Zijn er foto's beschikbaar van de wandeltocht, aarzel niet om ze door te sturen.
Jullie zijn van harte welkom op de volgende oudervergadering gepland op donderdag 9 oktober in de balletzaal om 20u.
Groetjes de oudervereniging
05-09-2008
ØBedankt aan alle oudervertegenwoordigers van vorig schooljaar. De communicatie naar de ouders toe werd merkbaar verbeterd, fotos werden gretig uitgewisseld, allerhande klas- en jaaractiviteiten werden opgezet, ... Kortom, wij hadden de indruk dat dankzij jullie de band met vele collega ouders en leerkrachten werd versterkt.
ØEn ja, je hoort ons al aankomen.Na het succesvol experiment van vorig schooljaar willen wij graag ook dit schooljaar per klas een oudervertegenwoordiger vinden die op de eerste plaats de taak van aanspreekpunt om de andere ouders van de klas te motiveren op zich wil nemen.Denk er over na, bespreek het al eens met de andere ouders van de klas, wij komen langs tijdens het eerste oudercontact (voor de kleuters op dinsdag 9 september, voor de lagere school op donderdag 11 september)en hopen zo veel mogelijk nieuwe oudervertegenwoordigers te mogen verwelkomen.Aan alle ouders zal ook weer gevraagd worden om, op geheel vrijblijvende basis, een e-mail adres (of eventueel telefoonnummer indien geen e-mail adres) op te geven, zodat de oudervertegenwoordiger jullie kan contacteren.
ØBedankt ook aan de vele ouders die meehielpen tijdens het afgelopen schoolfeest.Dankzij jullie, en we moeten daarin eerlijk zijn, ook mede dankzij het mooie weer was de afgelopen editie van Tropiscala een echt succes.De opbrengst voor de oudervereniging bedroeg 1500 euro, een mooi bedrag dat we dit jaar zeker goed kunnen besteden.
ØNeem nu jullie agenda erbij en noteer alvast de volgende data :
Fiets- en wandeltocht : zaterdag 20 september 2008
Kindercarnavalbal : zondag 8 maart 2009(onder voorbehoud, want voorlopig hebben wij nog steeds geen volwaardige animator(s) gevonden om het kindercarnavalbal te regisseren, alle suggesties zijn nog steeds welkom op guy.vanderperren@belgacom.net)
Schoolfeest (i.s.m. Tropiscala) : zondag 28 juni 2009
ØEn nu de agenda toch open ligt, wij nodigen alvast iedereen uit op de eerste oudervergadering van het nieuwe schooljaar op donderdag 9 oktober 2009.De agenda volgt later.
Vriendelijke groeten,
de Oudervereniging.
01-09-2008
1e Schooldag
Joepie we mogen terug naar school ... iehaaaaaaaa !
Ook wij hebben onze start niet gemist. We hebben naar jaarlijkse gewoonte toe onze fotograaf en zijn assistent de opdracht gegeven om de nieuwe klasjes op foto vast te leggen. En dat is hen goed gelukt.
De fotoreportage staat onder de rubriek "Fotoboek 2008 - 2009" onder "1e Schooldag 2008". Het overzicht start bij de allerkleinsten, en eindigt met de grootste kapoen (hmhm).
We wensen iedereen alvast een leuk schooljaar toe.
Groetjes de oudervereniging
11-06-2008
Het is weer zover. Tropiscala is in aantocht en daarom hebben we jullie hulp hard nodig. Wat zoeken we ?
1. Ouders die mee willen helpen tijdens het Tropiscala weekend
Wanneer kan je komen helpen ?
* Donderdag 19 juni vanaf 14.00u op het Stationsplein : plaatsen van nadars en herassen, zandzakjes leggen, ...
* Eventueel Vrijdagvoormiddag 20 juni vanaf 7.00u en Zaterdagvoormiddag 21 juni vanaf 8.00u : helpen met alles klaar te zetten samen met de organisatoren van Tropiscala.
* Zondagmorgen 22 juni vanaf 10.00u op het Stationsplein : tafels en stoelen klaarzetten, frigo's vullen, ... en indien er slecht weer voorspeld wordt, alles zo veel mogelijk naar de markthal verhuizen.
* Zondag tussen 13.30u en 18.00u : HULP TIJDENS HET SCHOOLFEEST. We kunnen het niet meer benadrukken : met de 8 mannen/vrouwen die vorig jaar het ganse schoolfeest achter de toog hebben gestaan, redden we het dit jaar echt niet !!! Aangezien we nu 2 togen en 2 kassa's hebben, en zelf instaan voor de schminkstand, ijsjeskraam en de bewaking van de springkastelen hebben we minstens 16 mannen/vrouwen per shift nodig.
In navolging van de hulpverdeling tijdens het kindercarnavalbal, hebben we de hulp tijdens het schoolfeest ook in 3 shiften opgedeeld :
- vanaf +/- 13.30u tot +/- 15.15u (dit is vanaf het begin van het schoolfeest tot net na de optredens van de kleuters en de eerste 3 jaren van lagere school) : wij verwachten hier zo veel mogelijk mama's en papa's van de kinderen van het 5de en 6de leerjaar achter de toog (+/-8 helpers nodig), kassa's (+/- 4 helpers), ijsjeskraam (+/- 2 helpers) en springkastelen bewaking (+/- 2 helpers).
- tussen +/- 15.15u tot 16.30u (= tijdens het free podium) : hier is het de beurt aan de mama's en papa's van de kleuterklasjes en het 1ste en 2de leerjaar
- tussen 16.30u en +/-18.00u (=tijdens het optreden van Piet Piraat) : tot slot de mama's en papa's van het 3de en 4de leerjaar
Natuurlijk is iedereen vrij om ook tijdens andere shiften te helpen of misschien wel de ganse duur van het schoolfeest mee te helpen ! Wij moedigen wel steeds de volgende gouden regel aan : ben je ergens aan het helpen, en treedt je eigen dochter of zoon dan juist op, kruip dan even vanachter de toog of kassa, die optredens gaan toch voor alles !
- vanaf +/- 15.15u (dit is na het optreden van de kleuters en eerste 3 jaren van lagere school) : dan beginnen we ook met het schminken. Alle papa's en mama's die zich geroepen voelen, zijn meer dan welkom.
* Zondagavond vanaf +/- 18.00u : Grote opruim ! Wij verwachten echt van iedereen die nog op het schoolfeest aanwezig is tijdens het optreden van Piet Piraat dat zij ook een handje toesteken om alles wat op te ruimen ! Help even mee om de tafels en stoelen op te ruimen en terug in de containers te zetten, de frigo's leeg te halen en togen af te breken, de spandoeken van nadars en herassen te halen, en de nadars en herassen daarna op te bergen, tenten af te breken, ... Maandagmorgen moet het Stationsplein weer vrij zijn voor het verkeer, dus dat betekent dat alles (buiten het podium en het zand) zo veel mogelijk moet opgeruimd worden. Opdat iedereen op een deftig uur thuis kan zijn, rekenen wij echt op jullie allen !
Help je mee, geef dan zo vlug mogelijk je naam door en de dagen en shiften (en eventueel taken) die je wil vervullen aan één van de oudervertegenwoordigers, of via mail op guy.vanderperren@belgacom.net. Alvast bedankt.
2. Speelgoed voor in de zandbak en parasols
Wij hopen dat het echt zomers weer wordt tijdens het schoolfeest, zodat we van de speelvelden van de beachvolley een grote zandbak kunnen maken. Om het natuurlijk extra leuk te maken zijn wij op zoek naar allerhande speelgoed voor in die zandbak. Heb je thuis geen kleuters meer, maar wel nog emmertjes, plastieken schupjes, zandvormpjes, plastieken vrachtwagens of graafmachines, strandballen, ... kortom alle speelgoed dat zich in vrij goede staat bevindt en veilig is (een emmertje zonder oortje kan, een gebarsten emmertje waarmee een kleuter zich kan kwetsen kan liefst niet), breng het dan voor 21 juni naar het kantoor van de directeur. Ook bruikbare parasols zijn altijd welkom, al is het maar om het geheel een beetje op te vrolijken en meer tropisch te maken.
3. Animator(s) voor ons volgend kindercarnavalbal
Omdat meester Erik volgend jaar nog eens een sabatjaartje neemt, zijn we voor ons volgend kindercarnavalbal dat normaal zal doorgaan op zondag 8 maart 2009, op zoek naar een animator of groep van animators die de kleuters en lagere school kinderen zo'n 3 uurtjes in de namiddag kan "animeren". Ken je zo iemand of ben je zelf zo iemand, alle suggesties en kandidaturen zijn welkom op guy.vanderperren@belgacom.net, liefst voor eind juni 2008 !!! Over een billijke vergoeding kan eventueel gesproken worden.
Dank bij voorbaat !
Namens het feestcomité
18-04-2008
Overijssche viert feest : 125 jaar GBO
Om de eerste lessen in de Heuvelstraat op te sporen, moeten we terugkeren naar het schooljaar 1882 - 1883 waar kolenkachels de klasjes warmte gaven. Iedereen zal de feesteditie van de 'Gazet van Overijssche' wel gelezen hebben, welk een unieke uitgave voorstelde van het 125-jarig bestaan van de Gemeentelijke Basisschool. Eén van de blikvangers was de reconstructie van een klaslokaal van weleer, waar de geschiedenis van de basisschool in woord en beeld werd gepresenteerd.
Maandag 14 april was het zover. Onze Burgemeester gaf officieel het startschot van de retroweek dat helemaal in het teken stond van 'de tijd van toen'. Alle hoofdrolspelers en leerkrachten hadden voor een passende belle-epoque-outfit gezorgd. En wat dan gezegd van onze kinderen ? Zij deden evengoed als hun schoolmeesters en schoolnonnenkes, allen gedressed in een echte retrostijl. Chapeau ...
Uiteraard mochten wij als oudervereniging, trouwens opgericht in 1973, niet ontbreken. Als weleerde fotografen hebben we met retromateriaal klasfoto's genomen van onze kapoenen, zoals het vroeger was. En al zeggen we het zelf, we zijn er vrij goed in geslaagd. Het resultaat vindt u terug onder de rubriek 'Kalender & Fotoboek' onder het thema '125jaarGBO'. Enjoy ... Bij deze wil ik Mark trouwens bedanken om dit zeer gesofisticeerd retrotoestel te hebben gefabriceerd. Het intrigeerde alleszins vele kinderen.
Om deze retroweek plezierig af te sluiten, organiseert GBO een gigantisch eindfeest in de zaal 'RANK' in Maleizen. Allen daarheen.
- Dames, gelieve rokjes of kleedjes tot knielengte te dragen -
- Heren, vergeet jullie pet en bretellen maar niet -
Groetjes de oudervereniging
21-02-2008
Kinderkarnavalbal
Spetterend bal voor de kids. Dank u meester Erik. We hadden ook niet anders verwacht, een geboren entertainer. Alles liep héél vlot dit jaar, van het opstellen van de markthal, tot het afbreken en opruimen ervan. Onze leerlingen waren dan ook allen superleuk verkleed, van Mega Mindy, Piet piraatjes tot zelfgemaakte kostuums ! Heerlijk ...
Dit jaar hebben we onze welbegeerde tombola opnieuw kunnen organiseren, wat altijd in de smaak valt. En de prijzen mochten er zeker zijn !! Maar dit feest kan natuurlijk niet zonder een schitterend team.
Bij deze willen we iedereen nogmaals in de bloemetjes zetten voor hun inzet en hun enthousiasme. We denken vooral aan het feestcomité die alles in goede banen heeft geleid dankzij een fantastische organisatie, waar Katelijne nu éénmaal de beste is. De tombolaprijzen hebben we te danken aan onze goudzoekers die bergen werk hebben verzet. We danken alle vrijwillige ouders die de markthal hebben helpen opstellen, versieren, afbreken en schoonmaken.
Tenslotte danken we onze juffen, meesters, directeur en gemeente die dit kinderkanavalbal jaarlijks tot een succes leiden.
Groetjes de oudervereniging
26-12-2007
Namens het bestuur wensen we jullie het allerbeste toe voor 2008.
02-12-2007
Bowling
Het bestuur heeft samen met de ouderverantwoordelijken die de klasjes vertegenwoordigen een leuke bowlingavond achter de rug, dit om mekaar beter te leren kennen. Voor de meesten was het een leerrijk avontuur, en de sfeer zat er goed in. Achteraf zijn we gezellig gaan tafelen in de Leuvense catacomben ... héérlijk ! Zulke avonden zijn zeker voor herhaling vatbaar.
Groetjes de oudervereniging
26-09-2007
Fiets- & Wandeltocht
De wandelaars en fietsers onder ons hebben alweer kunnen genieten van een heerlijke dag dit jaar. Alle ingrediënten waren aanwezig om deze editie zeker in de bloemetjes te zetten : een blauwe hemel met stralende zon, een heerlijke fietsroute, een pittige wandelparcours, een goede organisatie, lekker eten, leuk sfeertje, kortom een superleuke dag.
Zoals bij de meete activiteiten, ontbreken de foto's niet. Deze zijn terug te vinden onder de rubriek "Activiteiten". Zijn er foto's beschikbaar van de wandeltocht, aarzel niet om ze door te sturen.
We zien jullie graag bij de volgende oudervergadering op donderdag 4 oktober.
Groetjes de oudervereniging
08-09-2007
GEZOCHT
De
groep van vaste medewerkers/helpers wordt steeds kleiner, samen met hun
kinderen verdwijnen de anciens en weinig nieuwe ouders sluiten zich aan.
Het
is een algemeen fenomeen, dat ook in de oudervereniging van het GBO en bij de
zoektocht naar helpers voor de feesten voorkomt.In navolging van enkele andere scholen waar
dit met succes ingevoerd werd, hopen wij de oplossing te vinden in :
- 1 oudervertegenwoordiger per klas gezocht -
Wat
wordt van jou, de oudervertegenwoordiger verwacht ?
Voor de
oudervereniging ben je het aanspreekpunt om de andereouders van de klas te motiveren.Motiveren voor wat ?Dit jaar zullen we je enkel contacteren
wanneer we ouders zoeken om mee te helpen met de feesten.Jouw taak bestaat erin om dan zoveel mogelijk
ouders te motiveren om een handje toe te steken.Het is zeker niet de bedoeling dat jij steeds
zelf altijd moet meehelpen.We rekenen
immers op ALLE ouders !Meer nog,
hierbij doen wij een oproep aan alle ouders om dit jaar niet alleen toe te
kijken, maar het de vertegenwoordiger makkelijk te maken, en enthousiast mee te
werken.
Wat
kan, maar is zeker geen must ?
Je kan,
samen met de andere ouders van de klas, actiever deelnemen aan de verschillende
bijeenkomsten van oudervereniging, feestcomité en boekendoos.
Wil je
samen met de andere ouders van de klas en de leerkracht iets organiseren om de
band tussen de ouders en de school te versterken, geen enkel probleem.
Samen
staan jullie sterk, via jou kan een gemeenschappelijk probleem van de klas of
jaar op de oudervereniging of op de ouderraad besproken worden.
Heb je
andere ideeën, leef je maar uit, ...
Maar
overbelast je niet, NIETS MOET, deel de taak van oudervertegenwoordiger
eventueel met de andere ouders.
Wat
is zeker jouw taak niet ?
Individuele
problemen met de leerkracht of directie moeten natuurlijk met en door de
desbetreffende ouders besproken worden.
Hoe
dit praktisch regelen ?
Wij
hopen dat alles zoveel mogelijk kan geregeld worden tijdens het eerste
klassikaal oudercontact (voor de kleuters op dinsdag 11 september, voor de
lagere school op donderdag 13 september).Wij rekenen er natuurlijk op dat er voor elke klas zeker één
vertegenwoordiger wordt gevonden.
Tijdens
het oudercontact zullen de leerkrachten een blad in de klas laten rondgaan
waarop ieder van jullie je naam, telefoonnummer en/of e-mail adres kan
opschrijven.Dit blad wordt dan aan de
klasvertegenwoordiger gegeven, zodanig dat hij/zij jullie kan contacteren.Natuurlijk zijn jullie niet verplicht om
jullie gegevens op te geven, maar stiekem rekenen wij wel op jullie.
Ook zal
er tijdens het oudercontact iemand van de oudervereniging langskomen, die al
jullie eventuele vragen kan beantwoorden.
Word je graag de oudervetegenwoordiger die wij zoeken ? Maak je dan kenbaar aan de oudervereniging door je coördinaten via de rubriek "e-mail mij" te versturen.
Wij
rekenen op jullie enthousiasme, alleen dan wordt dit een succes !
Vriendelijke
groeten, de Oudervereniging
PS :
Doe het niet voor ons, doe het voor jullie kinderen !
03-09-2007
1e Schooldag
De eerste schooldag zit erop ... nat, maar wel leuk ! Traantjes, het weerzien van de schoolkameraadjes, nieuwe gezichten, ze kunnen er weer tegenaan !
Vandaag zijn we alle klasjes even binnengewandeld om leuke fototjes te maken van al onze kapoenen samen met hun nieuwe juffen en meesters. Een impressie van deze reportage staat onder de rubriek "Activiteiten" onder "1e Schooldag". Het overzicht start bij de allerkleinsten, en eindigt met onze grootste kapoenen.
Aan alle kids, juffen en meesters : EEN FIJN NIEUW SCHOOLJAAR TOEGEWENST !
Groetjes de oudervereniging
12-04-2007
Welkom op de nieuwe website van de oudervereniging van de Gemeentelijke Basisschool Overijse
De Oudervereniging Gemeentelijke Basisschool Overijse verleent de mogelijkheid aan de ouders om betrokken te worden bij het schoolbeleid. Het is eveneens een forum waar ouders elkaar ontmoeten en hun bevindingen met elkaar delen. Gedurende een schooljaar worden er een 6-tal algemene vergaderingen gepland. Alle ouders krijgen een uitnodiging voor en een verslag van deze vergaderingen.
We hebben het over hoe de kinderen de school beleven en hoe wij die ervaring nog kunnen verrijken met activiteiten, materiaal, acties. Dat gaat van leesboeken verschaffen, een schoolreis subsidiëren, het wekelijks uitdelen van een stuk fruit aan alle kinderen tot de hygiëne en veiligheid op school. We hebben het ook over de ouders met het busvervoer, naschoolse opvang en hoe gelijke kansen waarborgen. Wanneer het nuttig blijkt, organiseren we een thema-avond. Kortom, van kleine praktische zaken tot grote principiële besluiten. Alle ouders bepalen samen de agendapunten en de schooldirecteur is er ook steeds om toelichting te verschaffen.
De festiviteiten brengen ouders samen, vermaakt de kinderen en de opbrengsten worden aanwend om de school financieel te ondersteunen. Zo genoten kinderen en ouders de voorbije jaren van de Fiets en Wandeltocht, het Verkleed Carnavalbal en het Zomerfeest.
Leerkrachten nemen eveneens deel aan de vergaderingen en de voorbereidingen en uitvoering van de schoolfeesten. Het bestuur van de Oudervereniging wordt jaarlijks verkozen.
Wij hopen dat via deze nieuwe look het contact verder verbetert, zowel met de ouders als met de kinderen.