In de klas speelden we een kringspel. Om de beurt mocht een peuter 4 verkleedspulletjes aandoen: een hoedje, een masker, een mantel en een handschoen van een aap. Dan mocht er iemand zich achter de kast verstoppen. Daarna zongen we het liedje: rie, ra, rijnen, wat zal er verdwijnen... en namen we 1 verkleedspulletje weg. De peuter achter de kast mocht raden wat er weg was genomen. Zo leren onze peuters kleine verschillen op te merken en te verwoorden. Ook de 'durf' om te spreken in groep is belangrijk.
We namen een bakje met sneeuw mee naar binnen in ons klasje en maakten een kleine sneeuwman. Daarna zetten we ons nieuwe vriendje lekker bij de verwarming. Zou de sneeuwman dat leuk vinden?
Wat zou er gebeuren met de sneeuwman?
Aiai, dat hadden onze peuters niet verwacht. de sneeuwman smelt helemaal weg en verandert stilletjes aan in water. Oh, wat spijtig... dag lieve sneeuwman.
Onze peuters leren en ontdekken superveel door te spelen en experimenteren met allerhande materialen. Daarom bieden we per thema allerhande dingen aan die voor hen enorm leerrijk en uitdagend zijn.
Vol en leeg, veel en weinig, groot en klein, lang en kort,... allemaal leerrijke tegenstellingen en begrippen.