Foto
Foto
Inhoud blog
  • andere luizen
  • luizen
  • Peulen Norli in de achtertuin
  • alleen maar onkruid
  • oogst uit de achtertuin
  • de kolen
  • up date achtertuin
  • het kolenpad
  • de vensterbank
  • verven
  • De achtertuin volbouwen
  • nog meer zaaien
  • Nog meer onkruid
  • Paprika's
  • De tomaten
  • De lente is echt begonnen
  • Een uurtje naar de tuin
  • niets gemeld, veel gedaan
  • weer veel gedaan in de tussentijd
  • nog een pepertje
  • Peultjes regent gezaaid
  • De eerste peperkiempjes
  • Peultjes gezaaid
  • De ui komt op
  • Voorweken bonen
  • Tuinpplan gereed
  • De eerste kiemplantjes
  • even een uurtje naar de tuin
  • Nog meer zaadjes zaaien
  • Het is weer zaaitijd
  • het teeltplan 2011
  • goede voornemens jaja!!
  • Foto's met nog een restje sneeuw
  • De sneeuwfoto's
  • Het nieuwe seizoen
  • teeltplan afgelopen seizoen.Doorschuiven vakken
  • Allerlaatste oogst
  • uitslag pompoenwedstrijd
  • pompoenwedstrijd
  • Aardappelziekte bij tomaten
  • Nog 6 jaar!!
  • Appels
  • Schade opnemen en herstellen
  • Schade
  • Storm storm storm
  • Wat een zomer
  • nog meer inmaken
  • inmaken
  • Nog meer zaaien
  • Tuindienst en oogsten
  • oogst foto's
  • huisje opruimen
  • Eindelijk duidelijkheid over de fruitboompjes
  • invriezen
  • oogsten
  • bemesten en opbinden van de augurk
  • Meer opruimen
  • de achtertuin
  • de oogst
  • terug van de vakantie
  • De kiwi, en onkruid wieden
  • De koolrabi
  • De achtertuin vorderingen
  • De komkommer oogsten
  • de komkommersoep
  • Zaterdag, maar helaas niet veel kunnen doen
  • De bonen zijn toch opgekomen
  • buitenkraantje
  • de kas vrijmaken
  • Wat een weer, wat een weer
  • Oei oei oei, wat een regenbuien
  • mooi weer op de tuin
  • de pompoenen en de bonen
  • toch wel bonen
  • ananaskerkiempjes en bleekselderij
  • kasaccesoires en vele groenten planten
  • bonen zaaien
  • De groenten in de achtertuin
  • De eerste oogst van 2010!!!
  • pinksterzon
  • sla op de tuin
  • de kas voller planten
  • De kas vullen
  • update-je van de achtertuin
  • De zo goed als laatste zaadjes voorgezaaid
  • de kas
  • beetje bij beetje steeds meer af
  • weer puin ruimen (onkruid wieden) en de kas afmaken
  • tuin update voor de vakantie
  • tomaten in potten en wat andere groenten verplanten
  • verder met de kas
  • Heel even naar de tuin
  • verplanten, verplanten en nog eens verplanten deel 2
  • verplanten, verplanten en nog eens verplanten.
  • Een heleboel gedaan
  • de voortuin en de achtertuin
  • de laatste kapucijnerzaai
  • ff een uurtje naar de tuin
  • Zand naar de tuin brengen
  • flink buffelen
  • mais??
  • in de achtertuin is al het een en ander te zien
  • opruimen, planten en maken
  • speelhuisje bijna af
  • kapucijners komen weer op
  • Het speelhuisje
  • Nog meer paden
  • de eerste paden
  • We blijven maar doorgaan
  • Bladmoes
  • Waar komen de tomaten??
  • bladmoes zaaien
  • druiven
  • Is het lente??
  • toch geen pompoen??
  • teeltschema
  • purple beauty en artisjok
  • Pompoenkiempje??
  • Verpotten
  • Peper corno di rosso
  • Peper Jalepeno
  • verpotten
  • Peper Fresno
  • bleekselderij
  • Peper red Cherry
  • artisjokken
  • Rabarber en de gewone tomaat
  • ui-kiempjes
  • kerstomaatjes, augurken en komkommer
  • nog meer zaaien....
  • Heel veel gezaaid
  • sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw
  • de daken van het speelhuisje
  • Eindelijk dan toch de prei gezaaid
  • Poging 2 om het speelhuisje in elkaar te zetten
  • nog meer kiempjes
  • Ook Indy heeft kiempjes
  • nu al kiempjes van de radijs
  • Het is weer tijd om binnenshuis te zaaien
  • Het laatste berichtje van het jaar 2009
  • Sneeuw op de tuin
  • Pa is gepikeerd!
  • Een up-date-je??
  • Nog een mooie dag voor de tuin
  • Wel veel werk verzet
  • niet veel werk verzet
  • pompoenen uitsnijden
  • Midweekje weg, en toch veel werk verzet!
  • Tuinaarde
  • pepers, aubergine en paprika naar binnen
  • Het pad aanleggen
  • De lege tuin
  • opruimen...
  • Stenen bloembakken, verven en nog meer opruimen
  • verven
  • onkruid bij de fruitstruiken
  • speelhuisje slopen en verven
  • meloen
  • foto's uit de achtertuin
  • foto's volkstuin
  • opruimen
  • Fruit oogsten
  • fruit oogsten
  • Meer verven
  • verven van het huisje
  • Speelhuisje ophalen
  • Wat een warmte
  • Heerlijke aardbeien
  • oke oke hier weer een update deel 1
  • oke oke hier weer een update deel 2
  • oke oke hier weer een update
  • Inderdaad onkruid
  • long time no see!
  • De tuinbonen eruit
  • Het huisje plamuren
  • erwten doppen
  • de tipi
  • erwten oogsten
  • Het bij houden van de tuin
  • tomatenstatus
  • De eerste peper/paprika geoogst
  • Zoooo veel tuinbonen
  • De schuurdeur
  • Het schuurtje en het plamuren van het huisje
  • Tip van de buurman
  • Het schuurtje nog verder afmaken
  • Weer verder met het schuurtje
  • Verder met het schuurtje
  • Het geraamte van het schuurtje
  • de achtertuin
  • Weer een oogst
  • De wc deur
  • de eerste komkommer
  • Bloemen zaaien en de fundering van de schuur maken
  • Bloemen zaaien
  • Nog meer stenen!
  • Stormschade
  • De komkommer uit de achtertuin
  • Nog meer tegels!
  • Tegels, Tegels en nog meer tegels.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    WAT LEUK DAT JE OP ONZE BLOG KOMT KIJKEN!!!!
    Foto
    Foto
    Ons groentetuintje
    voor het eerst een volkstuin
    we kijken uit naar de verse groenten die we gaan verbouwen en opeten. Wat zullen we smikkelen. Met deze blog maken we een dagboek voor onszelf en voor geinteresseerden!
    11-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer zaaien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nou ik heb even gekeken wat er nog de grond in kon en dat was toch nog het een en ander.

    Ik heb 1 rij spinazie gezaaid (7 stuks), 2 rijen sla (14 stuks), 1 rij bladmoes (7 stuks), 4 rijen bietjes (28 stuks) en 4 rijen bietjes van een ander "merk" (28 stuks).

    Staan nu in het raamkozijn en als het stevige plantjes zijn gaan ze of naar buiten of de kas in.

    Ik denk dat ik de bietjes in de kas neerzet en de sla nog buiten.

    11-08-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuindienst en oogsten
    Rob had tuindienst

    De kids en ik hebben vandaag vooral geoogst. We hebben boontjes, komkommers, augurken, bramen, worteltjes en tomaten geoogst.

    Het worteltjespad is helemaal leeg nu. Dus weer een leeg bed.

    moet echt eens gaan kijken wat er nog de grond in kan, anders is het zonde....

    07-08-2010 om 22:26 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oogst foto's

    Hier dan de foto's van de oogst van vandaag.




    de bramen


    de courgette,komkommer,augurken,prei,aardappelen,tomaten,bleekselderij,boontjes,bietjes en de uien.

    31-07-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisje opruimen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag zijn we maar even begonnen met het opruimen van het huisje.

    Stofzuiger mee, alles aan de kant schuiven en alles grondig stofzuigen. Alles wat niet in het huis hoort, de schuur in of weggegooid..

    dan alles weer op zijn plek en wat een ruimte ineens!!

    tja dat heb je als alle huisklussen op de tuin gedaan worden. Rob heeft een paar wandblokken gemaakt en die op de tuin dus in elkaar gezet. Nu waren ze klaar en dus weer ruimte in de tuin.

    ook hebben we weer het een en ander geoogst. Courgette, komkommer, augurken, prei, aardappelen, tomaten, bleekselderij, boontjes, bietjes en de uien..

    31-07-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk duidelijkheid over de fruitboompjes
    Ik heb het nu toch maar eens opgezocht. Welke fruitboompjes had ik nou in de tuin staan en waar??

    Ik ben dus niet zo goed in soorten onthouden waar ik ze geplant heb. Zoals een fanatieke volger van de blog al vaker heeft gelezen, heb ik met het zaaien perfecte overzicht welke zaadjes waar zitten. Op het moment dat ze verplant worden gaat het ook nog goed, maar tijdens het afharden en nogmaals verplaatsen gaat er altijd iets mis.

    Maar goed, het ging dus om de fruitboompjes.

    Ik heb 1 fruitboompje met al 3 vruchtjes. Dat is dus een perzikenboom
    En ik heb een perenboom (die staat ernaast, maar zal verplant worden omdat er tussen bomen zeker 3 meter tussenruimte moet zitten).
    De perenboom zit helaas helemaal vol met roest. IK zal dus de roestige bladeren eraf moeten halen (al ben ik alweer veel te laat, had al moeten gebeuren bij constatering) Het schijnt niet echt kwaad te kunnen voor de boom zelf!

    De duokers die in de tuin staat is toch dood. Als hij maar 2 bladeren produceert per jaar zal er niet veel uit komen. Ik heb dus nu een bon van firma Bakker gekregen om een ander boompje uit te zoeken. Toch wel service, want na de klacht van het eerste jaar moest ik maar afwachten.

    29-07-2010 om 14:38 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.invriezen
    Aangezien we zoveel pepers hebben geoogst en je die niet allemaal tegelijk kan opmaken, ben ik maar eens gaan opzoeken hoe je ze het langste kan bewaren. Je kunt ze drogen, maar dat vond ik een beetje veel werk, dus ben ik begonnen met het invriezen ervan. Heb dus alle pepertjes gewassen en drooggemaakt. En vervolgens in een bak gedaan en zo in de vriezer gestopt.
    Zo kan ik op het moment dat ik een pepertje wil, er eentje uit het bakje vissen en gebruiken. Je kunt ze een maand of 9 bewaren in de vriezer. DUs labeltje opgeplakt en klaar.
    Ik heb nu alleen groene pepers geplukt en dus ook ingevroren. Ik ga met de volgende lichting iets langer wachten tot ze verkleuren.

    Courgettes heb ik in stukken gesneden en ook in de vriezer gedaan. Die zullen sneller gebruikt worden dus daar heb ik geen label opgeplakt.

    Voor het eerst sinds we een volkstuin hebben, vries ik groenten in zodat we er later van kunnen genieten!

    Mjammie

    29-07-2010 om 12:22 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oogsten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wezen shoppen in de tuin.

    We hebben courgettes, (toch) 2 komkommers, augurken, frambozen, bramen, tomaten, paprika's en pepers  meegenomen.

    De sperziebonen groeien ook leuk aan de plant en ik hoop dat we daar het weekend het een en ander van mee kunnen nemen.

    Rob is 's avonds nog even geweest om nog wat onkruid te trekken. Nog even en je ziet niet meer dat we zijn weggeweest!

    28-07-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bemesten en opbinden van de augurk
    Vanavond ben ik toch maar even naar de tuin geweest om het fruit te oogsten en de augurken op te binden. We hadden al een frame gemaakt, dus kon ik ze makkelijk eraan binden.

    verder heb ik ook de behoevende groenten voorzien van mest. Bij de komkommers leek het erop of de rek er uit was. Wel veel bloemetjes, maar niet veel kleine komkommertjes. Ik weet niet wat er in de vakantie is gebeurd, wel dat er aardig wat komkommers afgehaald zijn, maar je zou verwachten dat er nog zat waren die te klein waren voor de pluk, zodat wijzelf na een paar dagen weer komkommers hadden. Dus wie weet helpt het mesten wel

    De aardbeien zien er verloren uit. Ik denk echt dat ik ze er allemaal uit ga halen en volgend seizoen nieuwe aardbeienplantjes ga kopen. Op de een of andere manier werken de aardbeien niet mee. misschien omdat de aarde uit de potten is gesijpeld en daardoor geen goede bodem hebben voor de worteltjes....Al doende leert men.


    Uiteraard weer wat courgettes meegenomen en augurken.



    26-07-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer opruimen
    Vandaag nog maar even naar de tuin geweest. Voor het weer hoefden we het niet te doen, want het begon lekker te regenen. De kids zaten lekker binnen te spelen en Rob en ik waren hard aan het werk

    Ik ben begonnen met het afhalen van de kapucijners. Ze zijn niet meer te eten, dus ga ik de zaden drogen en gebruiken voor de zaai voor volgend jaar.
    Daarne heb ik de planten uit de grond getrokken. Niet echt slim als je bedenkt dat de koolstofdeeltjes goed zijn voor de grond die de wortelen achterlaten, maar met zoveel onkruid in de tuin, krijg je toch de neiging om op te ruimen.

    Rob begon met het onkruid aan de mais kant. Indy kwam hem helpen en heeft de erwtplanten eruit getrokken.(het was inmiddels droog geworden)

    We hebben toen met zijn allen het onkruid eruit gehaald. We zijn uiteraard niet klaar, maar je moet ergens beginnen.

    Bij het onkruit trekken bij de aardappels werden we toch nieuwsgierig of er al aardappels waren. Rob heeft 2 plantjes eruit getrokken en zo ook een paar aardappeltjes. Ze waren niet erg groot, maar dat hinderd niet. Ze zagen er goed en gezond uit.

    Ook heb ik wat bieten eruit gehaald, die eten we dus vanavond, samen met de aardappelen.

    De augurkplantjes die ik per ongeluk tussen de courgettes heb geplant, moeten opgebonden worden, maar aangezien het niet ophield met regenen, moet dat een andere keer gebeuren.

    Ik heb wel weer een zogenaamde augurk geplukt...En er lag een courgette te roepen, dus die ook maar meegenomen.

    In de kas worden de tomaten roder en roder en de pepertjes zitten met velen aan de plant. Hoe gaan we die allemaal op krijgen. Je kunt er niet echt een maaltijd van maken. Beetje heet!!

    En de peterselie is ook erg aan de grote kant, dus heb ik er daar ook 1 van uitgehaald.

    We hebben dus zogezegd bietjes met aardappeltjes gegeten en van de augurken heb ik een zoetzure salade gemaakt. We hebben as dinsdag toch ook een bbq voor de hele familie voor onze zoon die 3 jaar wordt, dus daar kan ik het ook op tafel zetten als het smaakt.



    de rood wordende tomaten


    de pepers in overvloed


    de paprika


    de totale oogst: kapucijners, peterselie, aardappelen, augurk en courgette


    de gekookte aardappel


    en de bietjes


    en de zoetzure augurken

    25-07-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    24-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de achtertuin
    In de achtertuin is het ook allemaal goed gegaan. De tomaten zijn goed doorgegroeid, en de pompoen heeft mooie grote bladen gemaakt.
    De tuinbonen die er nog in stonden heb ik er maar uitgehaald en de sla was doorgeschoten. Voordat ik er bij nadacht heb ik de sla weggegooid, maar had misschien wat zaden kunnen bewaren.
    De frambozen zijn ook wildgroei geworden en de bramen zijn aan het verkleuren.

    Onkruid is verwijderd en de sla ook. De frambozen heb ik gesnoeid. De takken waar geen vruchten aan zitten heb ik verwijderd. Nu is het een beetje overzichtelijker.

    De druiven van de buren groeien ook goed bij ons.

    Op de plek van de tuinbonen heb ik een pompoen geplant. Die had het overleeft in een bak met water in de achtertuin. Het zal wel te laat zijn voor die pompoen, maar je weet maar nooit.




    de tomaten, zo groot als de spiralen


    de druiven


    de pompoen


    nog een tomatenplant


    hier een druif (ziet hem niet goed)


    nog meer tomaten


    de gesnoeide frambozen

    24-07-2010 om 22:26 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de oogst
    Dit was de oogst van vandaag!




    pepers, paprika, en 2 augurken


    een witte kool en 5 bietjes


    helemaal rechts een komkommer en de rest is augurk (uit de kluit gewassen zo groot!)


    de courgettes

    24-07-2010 om 22:23 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug van de vakantie

    Zo terug van vakantie, en dus even poolshoogte nemen op de tuin...

    Ja alles is lekker doorgegroeid en zo ook het onkruid!
    De paksoi is doorgeschoten, maar voor de rest ziet het er best uit!

    De erwten zijn helaas door mijn moeder geplukt, maar ze hielden het ook niet meer uit. Ze riepen dat ze geplukt moesten worden . Het erwtenseizoen is voorbij!!
    Komkommers heeft ze uiteraard ook meegenomen, maar die blijven toch doorgroeien...

    Ik ben begonnen met de komkommers in de kas. Die zijn ook helemaal doorgeschoten, in de zin van dat de zijtakken goed kans hebben gekregen om door te groeien, zodat het voor mij haast geen doen was om de kas in te komen. dus ik ben voorzichtig begonnen om de zijscheuten eraf te knippen, zodat alleen de hoofdtak overblijft. Volgens mij groeien de komkommers ook beter zo. Toen er een beetje lucht tussen de komkommers kwam, kon ik ook de pepers goed bekijken, daar zaten dus ook een hoop vruchten aan en die heb ik dus ook maar geplukt. De tomatenplanten in de kas zitten ook vol met tomaten. En uiteraard het onkruid maar weggehaald in de kas.  

    De kolen wordt niets meer, er zitten geen kolen in alleen maar blad. Aangezien ze ook helemaal onder de rupsen zaten, hebben we de kolen eruit gehaald en weggegooid. Er was er 1 waar een kooltje in zat, dus die is meegenomen. En er was 1 rode kool die niet aangevreten was, dus die mag het nog een keer proberen.

    Toen heb ik in het eerste pad een start gemaakt. Door de wildgroei van de kolen, de pompoen en de augurken had het onkruid hier gelukkig niet zo veel kans gezien om te groeien. Dus heb ik de augurken geoogst, die waren alleen een beetje uitgegroeit tot reuze augurk! Die hadden veel eerder geplukt moeten worden. Maar goed, we hebben ze meegenomen, wie weet!
    De kolen zogezegd eruit gehaald en de pompoen bekeken. Daar zitten 2 vruchtjes aan, die groeien op de heg...dan worden ze niet erg nattig als het regent!

    Toen het pad ernaast, de komkommers, augurken en courgettes. De courgettes hadden aardig wat vruchten en de komommers en de augurken moeten opgebonden worden, want die groeiden over het pad heen. Dat moet nog gebeuren.

    De paksoi er maar uitgehaald, want doorgeschoten kun je er toch niets mee, en zaden hebben we nog genoeg.

    De capucijners moeten we eruit halen en laten drogen zodat ze als zaad voor volgend jaar gebruikt kunnen worden.

    De erwten zogezegd leeggegeten, dus die moeten er ook uitgehaald worden. Ik weet alleen niet of daar ook voor geld dat je die boven de grond moet afknippen vanwege het koolstofgehalte die de wortels achterlaten?? Maar dat zoek ik nog wel op.

    De bonen groeien goed, daar beginnen nu ook de bloemetjes aan te zien.

    Ik heb ook wat bietjes meegenomen. En ik zag dat er een ui al goede vormen begint aan te nemen!

    De mais is ook groot geworden, maar er zitten nog geen kolven aan. Nog even wachten dus.

    Rob heeft het gras gemaaid, onkruid gewied en de bakken onkruid naar de stort gereden.

    Mila heeft wat bramen geplukt.




    Hier de kas bij aankomst


    Hier de druiven en 1 kool


    hier de kruisbes


    Hier 1 van de vruchten van het vruchten boompje


    de bramenstruik


    Hier zie je wat rijpe bramen


    nog meer bramen


    de bloemen die ik gezaaid heb


    hier de kiwiplant


    hier de rabarber en de


    de afrikaantjes


    de ananaskers


    de augurken


    de kolen


    de pompoen


    de vrucht van de pompoen


    de courgettes


    de sla op de achtergrond en hiervoor de prei (achter de heg)


    De pepers en peterselie en op de voorgrond de doorgeschoten paksoi


    de capucijners


    de erwten


    de boontjes


    de aardappelen


    de mais


    de uien


    de bietjes


    de worteltjes


    de tomaten


    tomaten


    het gemaaide gras


    de kas na opruiming


    de druiven opgebonden en de kool verwijderd


    de aardbeien


    augurken met de kolen

    24-07-2010 om 21:39 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kiwi, en onkruid wieden
    Vandaag maar een kort ochtendje naar de tuin. Met die hitte wil je niet te veel hoeven doen.

    Dus Rob heeft nog een bankje in elkaar gezet, voor de kiwi. Die kan er dan langs groeien. Nog niet vast, want we moeten een andere pot hebben voor de kiwi...Maar voor de vakantie gaan we dat niet redden.(Rob maakt hem zelf)

    De aardbeien staan er maar zielig bij en het vorderd niet echt, dus heb ik vandeweek een paar bakken gekocht om ze daar maar in te doen. Wellicht gaat het dan beter??

    Ik ben dan maar weer onkruid gaan trekken, want zoals al vele malen gezegd, groeit dat ook door.

    De komkommer heb ik even in proporties terug gesnoeid. Die blijven zijscheuten maken, maar dat wordt teveel. En zeker als we 3 weken weg zij nop vakantie..

    Daarna oogsten: komkommer, kapucijners en augurken

    Van de tuin hebben we geen foto's gemaakt, maar die komen echt nog wel!


    De oogst, 2 komkommers, 5 augurken en een emmer vol kapucijners


    Hier de helft van de gepelde kapucijners

    26-06-2010 om 13:57 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    25-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De koolrabi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag nog even naar de tuin geweest om te kijken wat ik mee kon nemen.

    De koolrabi was klaar om geoogst te worden, dus ik heb ze er allevier maar uit gehaald

    En ook weer 4 komkommers

    Ook de kapucijners leken goed, maar geen tijd om ze allemaal te plukken, dus een paar testkapucijners meegenomen

    thuis dus de kapucijners pellen en gekookt.....heerlijk, dus morgen de rest (de goede dan) plukken en pellen!

    25-06-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De achtertuin vorderingen
    Hier wat foto's van de groenten en fruit in de achtertuin.

    De tuinbonen doen het dus beduidend beter dan op de volkstuin. Wellicht omdat de bak van de tuinbonen in de achtertuin niet op de grond staat, maar iets hoger (en dus warmer??)




    De tuinbonen


    De druiven


    De tomaat


    De bramen


    De frambozen


    De frambozenstruiken


    De sla


    De aardbeien

    23-06-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De komkommer oogsten
    d was er nog 1 komkommer te oogsten. Dat hebben we dus vandaag gedaan. Verder weer wat foto's gemaakt van hoe het er allemaal nu uitziet.

    Het groeit allemaal lekker, maar wat wil je nu de zon zich wat meer laat zien!

    Er zitten al bloemetjes aan de tomaten en aan de pepers.




    Levi met de geoogste komkommer


    De bloemetjes aan de tomaat


    De courgette met een vruchtje


    De pompoen


    De capucijners


    Dde sla en spinazie


    De opgekomen boontjes (hehe)


    De erwten


    De aardappels


    De uien


    De mais


    De worteltjes


    De bieten


    De kruisbessen


    Het vruchtje aan het onbekende fruitboompje


    De prei


    De kas


    De koolrabi


    De bloemetjes aan de peper

    22-06-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de komkommersoep
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier dan een foto van de komkommersoep.
    De foto doet geen eer aan de smaak.
    Ik heb de foto in de avond gemaakt en dat komt de kleuren niet ten goede.
    Smaken deed hij uitstekend..




    Voor de liefhebbers hier het recept:

    2 komkommers
    3 bouillonblokjes (kippebouillon)
    1 roomkaasje/boursin
    evt een gesnipperd uitje
    1,5 l. water
    peper en zout voor de smaak

    Water met bouillon opzetten (en evt de uien).  Dan de komkommers raspen. Als de bouillon kookt de rest erbij (komkommer, roomkaasje peper en zout), opnieuw laten koken en smikkelen maar!


    19-06-2010 om 22:55 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag, maar helaas niet veel kunnen doen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Helaas vandaag niet veel kunnen doen op de tuin. Eigenllijk is datgene wat we hebben gedaan niet eens noemenswaardig....

    Aangezien er voetballen was (Nederland tegen Japan (1-0)) en onze dochter voor haar zwemvaardigheid 2 diploma op moest gaan, was de dag gauw vergeven!

    We zijn dan maar water gaan geven en hebben de eerste komkommers geplukt. We hadden er 7! De rst even om een touwtje gewikkeld, want die groeien echt hard!

    De kapucijners waren omgewaaid dus die heb ik aan het hek vastgezet met een touwtje.

    Van de komkommmers hebben we dan maar soep gemaakt, dan gaat het het snelste op! Want 7 is wel heel veel. En dan te bedenken dat ik er net 2 had gekocht (sto,m he!) en er nog 1 voor het plukken is op de tuin! Maar dat komt van de week wel!
    Dus we hebben vanmiddag 2 komkommers op brood gesmikkeld en 's avonds 2 komkommers in de soep gedaan! Nog 5 te gaan

    19-06-2010 om 22:40 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    14-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De bonen zijn toch opgekomen
    Vandaag voor het watergeven even naar de tuin gegaan. En zowaar, op het bonenveld eindelijk een aantal boontjes te bespeuren....
    Nog ff en het hele pad is vol boontjes!!

    14-06-2010 om 21:42 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    13-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.buitenkraantje
    Vandaag is Rob met Mila naar de tuin gegaan. Er moest een buitenkraantje gemaakt worden. En verder de foto's die nog tegoed waren!



    Hier het buitenkraantje


    hier de gezaaide aaltjeskiller langs de kant van het huisje


    Hier het onkruid wat niet meer te zien is en de 2 kolen achteraan


    Hier de 2 kolen voor de kas


    Hier een kool tussen de druiven en het gaaswerk voor de druiven


    En zo is de kas nu, lekker leeg


    De komkommers van de rechterplant


    De komkommer van de linkerkant



    De opgekomen graszaadjes


    De zonnebloemen


    Het tuinbankje


    De kapucijners


    Hier de 4 kolen bij de augurken

    13-06-2010 om 00:00 geschreven door Susanne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Foto

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008

    Foto

    Laatste commentaren
  • Een weetje als er luizen zijn (tuinplan)
        op andere luizen
  • zoooooooo.... (Thea)
        op up date achtertuin
  • volkstuin (hd)
        op de vensterbank
  • Kolen (Tuur Vandekerckhove)
        op nog meer zaaien
  • sneeuw? (mama)
        op teeltplan afgelopen seizoen.Doorschuiven vakken
  • tomaten (geert)
        op Aardappelziekte bij tomaten
  • volkstuintje (Loebrabas (Luc))
        op Nog 6 jaar!!
  • Hoi (Thea)
        op Schade opnemen en herstellen
  • Goed idee (Thea)
        op inmaken
  • Fijn he!! (Thea)
        op invriezen
  • Foto

    Gastenboek
  • jullie groententuin
  • hallo
  • veel succes met het groeiseizoen
  • wat mooi
  • erg mooi!

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Een interessant adres?

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Foto

    Een interessant adres?

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs