Inhoud blog
  • Beeld 1.1
  • Beeld 1.2
  • Beeld 1.3
  • Beeld 1.4
  • Beeld 1.5
  • Beeld 1.6
  • Muziek 2.1
  • Muziek 2.2
  • Muziek 2.3
  • Muziek 2.4
  • Muziek 2.5
  • Drama 3.1
  • Drama 3.2
  • Drama 3.3
  • Drama 3.4
  • Drama 3.5
  • Drama 3.6
  • Drama 3.7
  • Beweging 4.1
  • Beweging 4.2
  • Beweging 4.3
  • Beweging 4.4
  • Beweging 4.5
  • Beweging 4.6
  • Media 5.1
  • Media 5.2
  • Media 5.3
  • Media 5.4
  • Media 5.5
  • Attitudes 6.1
  • Attitudes 6.2
  • Attitudes 6.3
  • Attitudes 6.4
  • Attitudes 6.5
  • WELKOM !
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Onze muzeplu in de lagere school
    Muzische vorming op onze school - Eindtermen
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.3

    De leerlingen kunnen beeldinformatie herkennen, begrijpen, interpreteren en er kritisch tegenover staan


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.4

    De leerlingen kunnen plezier en voldoening vinden in het beeldend vormgeven en genieten van wat beelden is vormgegeven


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.5

    De leerlingen kunnen beeldende problemen oplossen, technieken toepassen en gereedschappen en materialen hanteren om beeldend vorm te geven op een manier die hen voldoet


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld 1.6

    De leerlingen kunnen tactiele, visuele impressies, ervaringen, gevoelens en fantasieën op een beeldende manier weergeven


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.1

    De leerlingen kunnen muziek beluisteren en ervaren, muzikale impressies opdoen uit de geluidsomgeving met aandacht voor enkele kenmerken van de muziek: klankeigenschap en functie/gebruikssituatie


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.2

    De leerlingen kunnen improviseren en experimenteren, klankbronnen en muziekinstrumenten uittesten op hun klankwaarde en in een muzikaal (samen)spel daarvan gebruik maken


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.3

    De leerlingen kunnen openstaan voor hedendaagse muziek, muziek uit andere tijden, andere landen en culturen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.4

    De leerlingen kunnen genieten van zingen en musiceren en dit gebruiken als impuls voor nieuwe muzikale spelideeën of andere aanverwante expressiewijzen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek 2.5

    De leerlingen kunnen vanuit het eigen muzikaal aanvoelen praten over het zingen en het musiceren


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.1

    De leerlingen kunnen genieten van een gevarieerd aanbod van voor hen bestemde culturele activiteiten


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.2

    De leerlingen kunnen spelvormen waarnemen en inzien dat de juiste verhouding tussen woord en beweging de expressie kan verhogen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.3

    De leerlingen kunnen geconcentreerd luisteren naar een gesproken tekst (verteld of voorgelezen) en die mondeling, schriftelijk, beeldend of dramatisch weergeven


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.4

    De leerlingen kunnen spelvormen in een sociale en maatschappelijke conext hanteren


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.5

    De leerlingen kunnen ervaringen, gevoelens, ideeën, fantasieën uiten in spel


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.6

    De leerlingen kunnen een aan de speelsituatie aangepaste en aangename spreektechniek ontwikkelen (articulatie, adembeheersing, tempo, toonhoogte) en verschillende verbale en non-verbale spelvormen improviseren


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.7

    De leerlingen kunnen genieten van, praten over en kritisch staan tegenover het eigen spel en dat van anderen, de keuze van spelvormen, onderwerpen, de beleving


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.1

    De leerlingen kunnen genieten van lichaamstaal, beweging en dans


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.2

    De leerlingen kunnen een eenvoudig bewegingsverhaal opbouwen met als vertrekpunt iets wat gehoord, gezien, gelezen, gevoeld of meegemaakt wordt


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.3

    De leerlingen kunnen samenwerken met anderen om een eenvoudig dansverloop op te bouwen of om al improviserend te reageren op elkaars beweging


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.4

    De leerlingen kunnen bewegen op een creatieve manier en daarbij één of meerdere basiselementen van de beweging bespelen: tijd, kracht, ruimte en lichaamsmogelijkheden



    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs