Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Onze muzeplu in de lagere school
Muzische vorming op onze school - Eindtermen
10-02-2009
Muziek 2.3
De leerlingen kunnen openstaan voor hedendaagse muziek, muziek uit andere tijden, andere landen en culturen
Muziek 2.4
De leerlingen kunnen genieten van zingen en musiceren en dit gebruiken als impuls voor nieuwe muzikale spelideeën of andere aanverwante expressiewijzen
Muziek 2.5
De leerlingen kunnen vanuit het eigen muzikaal aanvoelen praten over het zingen en het musiceren
Drama 3.1
De leerlingen kunnen genieten van een gevarieerd aanbod van voor hen bestemde culturele activiteiten
Drama 3.2
De leerlingen kunnen spelvormen waarnemen en inzien dat de juiste verhouding tussen woord en beweging de expressie kan verhogen
Drama 3.3
De leerlingen kunnen geconcentreerd luisteren naar een gesproken tekst (verteld of voorgelezen) en die mondeling, schriftelijk, beeldend of dramatisch weergeven
Drama 3.4
De leerlingen kunnen spelvormen in een sociale en maatschappelijke conext hanteren
Drama 3.5
De leerlingen kunnen ervaringen, gevoelens, ideeën, fantasieën uiten in spel
09-02-2009
Drama 3.6
De leerlingen kunnen een aan de speelsituatie aangepaste en aangename spreektechniek ontwikkelen (articulatie, adembeheersing, tempo, toonhoogte) en verschillende verbale en non-verbale spelvormen improviseren
Drama 3.7
De leerlingen kunnen genieten van, praten over en kritisch staan tegenover het eigen spel en dat van anderen, de keuze van spelvormen, onderwerpen, de beleving
Beweging 4.1
De leerlingen kunnen genieten van lichaamstaal, beweging en dans
Beweging 4.2
De leerlingen kunnen een eenvoudig bewegingsverhaal opbouwen met als vertrekpunt iets wat gehoord, gezien, gelezen, gevoeld of meegemaakt wordt
Beweging 4.3
De leerlingen kunnen samenwerken met anderen om een eenvoudig dansverloop op te bouwen of om al improviserend te reageren op elkaars beweging
Beweging 4.4
De leerlingen kunnen bewegen op een creatieve manier en daarbij één of meerdere basiselementen van de beweging bespelen: tijd, kracht, ruimte en lichaamsmogelijkheden
Beweging 4.5
De leerlingen kunnen nieuwe dansen ontwerpen met eenvoudige passen en figuren
Beweging 4.6
De leerlingen kunnen het inoefenen, de voorbereiding, het aanwenden van de lichaamstaal en het uitvoeren (vertoning), door henzelf en anderen, kritisch bespreken
Media 5.1
De leerlingen kunnen beeldsignalen waarnemen zodat men opvallend goede en minder geslaagde dingen kan doorzieken en herkennen
Media 5.2
De leerlingen kunnen ervaren dat een visueel beeld al dan niet vergezelfd van een nieuw geluid steeds een nieuwe werkelijkheid kan oproepen
Media 5.3
De leerlingen kunnen soorten van eenvoudige hedendaagse audiovisuele opnamen en weergavetoestellen (informatiedragers) aanwijze, benoemen en ze creatief bedienen
Media 5.4
De leerlingen kunnen een eigen audiovisuele taal gebruiken en het massale audiovisuele aanbod een relativerende plaats toekennen