Inhoud blog
  • Beeld 1.1
  • Beeld 1.2
  • Beeld 1.3
  • Beeld 1.4
  • Beeld 1.5
  • Beeld 1.6
  • Muziek 2.1
  • Muziek 2.2
  • Muziek 2.3
  • Muziek 2.4
  • Muziek 2.5
  • Drama 3.1
  • Drama 3.2
  • Drama 3.3
  • Drama 3.4
  • Drama 3.5
  • Drama 3.6
  • Drama 3.7
  • Beweging 4.1
  • Beweging 4.2
  • Beweging 4.3
  • Beweging 4.4
  • Beweging 4.5
  • Beweging 4.6
  • Media 5.1
  • Media 5.2
  • Media 5.3
  • Media 5.4
  • Media 5.5
  • Attitudes 6.1
  • Attitudes 6.2
  • Attitudes 6.3
  • Attitudes 6.4
  • Attitudes 6.5
  • WELKOM !
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Onze muzeplu in de lagere school
    Muzische vorming op onze school - Eindtermen
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.5

    De leerlingen kunnen ervaringen, gevoelens, ideeën, fantasieën uiten in spel


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.6

    De leerlingen kunnen een aan de speelsituatie aangepaste en aangename spreektechniek ontwikkelen (articulatie, adembeheersing, tempo, toonhoogte) en verschillende verbale en non-verbale spelvormen improviseren


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama 3.7

    De leerlingen kunnen genieten van, praten over en kritisch staan tegenover het eigen spel en dat van anderen, de keuze van spelvormen, onderwerpen, de beleving


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.1

    De leerlingen kunnen genieten van lichaamstaal, beweging en dans


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.2

    De leerlingen kunnen een eenvoudig bewegingsverhaal opbouwen met als vertrekpunt iets wat gehoord, gezien, gelezen, gevoeld of meegemaakt wordt


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.3

    De leerlingen kunnen samenwerken met anderen om een eenvoudig dansverloop op te bouwen of om al improviserend te reageren op elkaars beweging


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.4

    De leerlingen kunnen bewegen op een creatieve manier en daarbij één of meerdere basiselementen van de beweging bespelen: tijd, kracht, ruimte en lichaamsmogelijkheden


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.5

    De leerlingen kunnen nieuwe dansen ontwerpen met eenvoudige passen en figuren


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4.6

    De leerlingen kunnen het inoefenen, de voorbereiding, het aanwenden van de lichaamstaal en het uitvoeren (vertoning), door henzelf en anderen, kritisch bespreken


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Media 5.1

    De leerlingen kunnen beeldsignalen waarnemen zodat men opvallend goede en minder geslaagde dingen kan doorzieken en herkennen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Media 5.2

    De leerlingen kunnen ervaren dat een visueel beeld al dan niet vergezelfd van een nieuw geluid steeds een nieuwe werkelijkheid kan oproepen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Media 5.3

    De leerlingen kunnen soorten van eenvoudige hedendaagse audiovisuele opnamen en weergavetoestellen (informatiedragers) aanwijze, benoemen en ze creatief bedienen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Media 5.4

    De leerlingen kunnen een eigen audiovisuele taal gebruiken en het massale audiovisuele aanbod een relativerende plaats toekennen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Media 5.5

    De leerlingen kunnen eenvoudige, audiovisuele informatie uit de eigen belevingswereld herkennen, onderzoeken en vergelijken


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Attitudes 6.1

    De leerlingen kunnen blijvend nieuwe dingen uit hun omgeving ontdekken


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Attitudes 6.2

    De leerlingen kunnen zonder vooroordelen naar kunst kijken en luisteren


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Attitudes 6.3

    De leerlingen kunnen genieten van het muzisch handelen waardoor hun expressiemogelijkheden verruimen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Attitudes 6.4

    De leerlingen kunnen vertrouwen op de eigen expressiemogelijkheden en durven hun creatieve uitingen tonen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Attitudes 6.5

    De leerlingen kunnen respect betonen voor uitingen van leeftijdsgenoten, behorend tot eigen en andere culturen.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELKOM !

    Welkom in onze muzische "kijkkast" van de lagere school.
    We willen jullie laten meegenieten van onze activiteiten muzische vorming.
    Veel "kijk-" en "leesplezier"



    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs