Peter Bossaert, topman bij Medialaan, wilt reclame doorspoelen gedaan maken bij uitgesteld kijken. De distributeurs Telenet en Proximus zien dit niet direct zitten.
Medialaan zegt dat dit een belangrijke stap is. We denken dat we kunnen wedijveren met de miljoenenproducties uit Hollywood. De belangstelling voor lokale producties is meer dan ooit intact. Dankzij de technologische mogelijkheden kijken zelfs meer mensen dan ooit naar onze content. Er zit veel waarde in het groeisegment van dat nieuwe kijken. Dat is heuglijk nieuws, maar om die waarde te grijpen, moeten wel een aantal zaken veranderen.
Met andere woorden: als mensen reclame blijven doorspoelen dan is Vlaamse televisie ten dode opgeschreven. Zo delen SBS-baas Peter Quaghebeur en Peter Bossaert dezelfde mening.
Belga. (25 augustus 2017). VTM wil zo snel mogelijk af van doorspoelbare reclame. Geraadpleegd op 25 augustus via http://www.standaard.be/cnt/dmf20170825_03034771
|