We startten in de hoekjes. Martine speelde met enkele kinderen het 'ruimtelijk inzicht' spel. Niet lang, want Saskia kwam ons halen om te turnen. Na de speeltijd aten we yoghurt of dronken we witte melk. We bouwden met blokken een grote toren.. Wie was het grootst, de toren of Martine of de kinderen?
Vandaag maakten we schommels voor ons droom je school project: papier scheuren en opplakken op rolletjes. Mimi was ook even bij ons in de klas. Ze speelde met ons een spelletje over 'ruimtelijk inzicht': dezelfde huisjes bouwen met dezelfde kleur en dezelfde vorm. Er liepen ook 2 heksen rond in de klas.. 's Middags gingen we turnen met Saskia. Teo had een kokosnoot meegebracht voor de fruitronde. Smullen maar!!
We werkten verder aan onze maquette voor het droom je school- project. Vandaag maakten we wipplanken: met penseel schilderden we keukenrollen en toiletrolletjes. 's Middags vierden we de verjaardag van Lunes: hij werd dit weekend vier jaar.. Hiep hiep hoera!!!! We aten lekkere pannekoeken!!!
Lunes werkte vandaag aan zijn verjaardagskroon. Dit weekend wordt hij 4 jaar! Hij maakt een spidermankroon. Met onze school willen we meedoen aan het droom je school - project waar we maar liefst 5000 euro mee kunnen verdienen. In de klas maken we een maquette van hoe onze droomspeelplaats eruit zou zien. We schilderden gras met verfrollen en stempelden met kurk vele kleurrijke bloemen. 's Middags speelden Sarah (vervangster van Els) en Martine poppenkast: een prinsesje kwam een draak tegen die heel veel pijn had aan z'n neus..
We startten in de hoekjes: computer, puzzelen, auto's, fietsen,.. Niet voor lang, want Saskia kwam ons halen om met ons te turnen. We aten yoghurt en bespraken al eens wat voor ons een droomspeelplaats zou zijn. (n.a.v. het project droom je school waar wij met onze school aan willen meedoen)
We startten in de hoekjes. We kleurden sneeuwmannen in. Nadien deden we behangerslijm op zwart papier. Met krijt en een spatraam maakten we sneeuw. De sneeuwman zal hier dan opgeplakt worden. Mimi kwam ook even bij ons in de klas en puzzelde met ons. 's Middags gingen we turnen met Saskia.
We scheurden snippers uit gekleurd papier. Deze snippers plakten we dan op gekleurde wanten. Nu zullen onze handjes in de klas ook geen kou meer hebben.. 's Middags vierden we het afscheid van Els: ze is zwanger en moet stoppen met werken. Ze maakte lekkere pannekoeken waar ook wij van mochten smullen..
Vandaag knipten en plakten we veel! Martine had een blaadje mee waarop 4 prentjes stonden. We moesten die uitknippen en dan in de goede volgorde leggen.
In de kerstvakantie was Josse jarig. Hij werd toen drie jaar. We vierden vandaag zijn verjaardag. In de hoekjes knutselden we hele leuke sneeuwmannen: bolletjes rollen met klei, 2 blauwe parels zoeken voor de oogjes, 1 oranje parel zoeken voor de neus en drie parels zoeken voor de knopen van de jas. 's Middags smulden we van de lekkere appeltaart die Josse meehad! Josse mocht ook kaarsjes uitblazen.. We speelden nog een sorteerspel met gekleurde mutsen: sorteren volgens kleur en volgens grootte.
Vandaag werd er veel geschilderd: we schilderden kindjes, zonnetjes,.. Mimi was ook even bij ons in de klas. Ze maakte puzzels met ons. Gisteren hadden we een beker met water buitengezet. Toen we vanmorgen keken was dit ijs geworden. We gaven ijs door in onze handen en opeens was alles weg... Buiten vonden we ook nog een hele grote klomp ijs. Koud hoor! 's Middags gingen Martine en Els samen turnen: we bootsten houdingen na en speelden met blokken: stappen met blokken op je hoofd, tussen je benen, op je rug..
Gelukkig nieuwjaar!! In de voormiddag speelden we terug in alle hoekjes. Er zat nieuwe verf in de potjes aan de schildersezel, dus werd er veel geschilderd. Een nieuw aanbod op tafel: click and learn: we maakten hele lange kettingen en slangen. Er werd veel gepuzzeld en enkele kinderen stegen op de puzzelladder. 's Middags maakten we kindertekeningen voor de maand januari.
Vandaag was het pakjesdag: de cadeautjes die onder de kerstboom lagen werden opengemaakt via een muzikaal pak. We dansten ook nog samen met de klas van Els. 's Middags was er forum: we zongen het liedje: 2 handen op de tafel. Prettige feestdagen!
We werkten verder aan de verpakking van de nieuwjaarscadeau's: stempelen maar! Berween, een meisje dat in februari ook in ons klasje zal komen kwam vandaag al eens kijken met haar mama. 's Middags geen poppenkast. Els en ik besloten om 'sherbourne' te doen, boven in de forumzaal: allemaal rustgevende spelletjes en oefeningen.
We maakten inpakpapier voor onze nieuwjaarscadeau's: stempelen met verf. We gingen ook nog turnen met Saskia. We aten yoghurt. De mama van Victor kwam nog een verhaaltje lezen. Dank je wel!
Veel knipwerk vandaag... We knipten kerstbomen uit die we daarna moesten sorteren van klein naar groot. Mimi was ook even bij ons in de klas. Enkele kinderen speelden junior picolino en rijgden parels volgens opdrachtkaarten. 's Middags gingen we turnen met Saskia.
Afgelopen weekend bleef Jules logeren bij Mona. Jules en Mona hadden een reuzefijne tijd samen! Mona en Jules versierden samen de kerstboom. Jules mocht zelfs mee op de trein!! In zo'n supermooi bedje zal Jules uitgerust aan de nieuwe week beginnen!!
Enkele kinderen werkten nag aan de nieuwjaarscadeautjes. Veel tijd hadden we niet, want vandaag was het hogehakken/ gekke schoenen race. We werden verdeeld in groepjes en mochten met de oudste kinderen van de school op opdrachtentocht. Bij de post van Martine mochten we een parcour afleggen met onze gekke schoenen. 's Middags konden we nog even in de hoekjes spelen. Vele kinderen puzzelden en verdienden dan ook een puzzelkampioenenkroon!
Veel kan ik niet verklappen over vandaag: we knutselen immers aan nieuwjaarscadeautjes. We moesten prikken, scheuren, plakken,... Ons nieuwjaarsversje kennen we al bijna.. We blijven oefenen...
In de hoekjes schilderden we kerstbomen. Best moeilijk hoor, schilderen binnen de lijnen!! Na de speeltijd knipten we kerstbomen. We oefenden ons nieuwjaarsversje enkele keren.. 's Middags keken we naar de video van Muis en de kerstboom. Lunes had die meegebracht.