Vandaag vierden we de verjaardag van Yara in de klas. Morgen wordt ze drie jaar! Hiep hiep hoera!! Ze maakte deze morgen een prinsessenkroon. Na de speeltijd zongen en dansten we voor Yara. Ze mocht ook drie kaarsjes uitblazen.. 's Middags was er forum: we zongen het lied 'vrolijke vrienden'. De papa van Flo begeleidde ons op zijn gitaar. Dank je wel!! Op het forum werd ook nog afscheid genomen van Jacqueline. Zij gaat met pensioen.
Deze morgen was Sjien even op bezoek in onze klas. Zij is het nichtje van Josse die vanaf maandag bij ons naar school zal komen. We schilderden onze samba- ballen in allemaal verschillende kleuren. 's Middags speelde Martine poppenkast. Mies (het vriendinnetje van Jules) was in de poppenkast. Ze liet ons naar instrumentjes luisteren en de kinderen moesten vertellen wat ze hoorden.
Vandaag speelde de papa van Billie eventjes op de gitaar in de klas. Wij mochten ook muziek maken.. We aten yoghurt of dronken melk voor de speeltijd. Er was ook nog praatronde. Saskia kwam met ons turnen na de speeltijd. Er waren niet zoveel kindjes in de klas en in Sarah's klas, dus nam Saskia de twee groepen samen. We speelden tikkertje van de grond en moesten opdrachten doen als we de tamboerijn hoorden.
Vandaag kwam de papa van Flo gitaar spelen in de klas. Dank je wel!! Enkele kinderen mochten het ook eens proberen. We speelden ook in de hoekjes: Martine knipte met de kinderen een trommel. Mimi was even bij ons in de klas en speelde met ons het spel: 'bambino loco'. 's Middags gingen we turnen met Saskia. We speelden met touwen.
Vanaf vandaag startten we met het project 'muziek'. De mama van Lunes speelde voor ons op haar dwarsfluit. Dank je wel! Vele kinderen brachten een muziekinstrument mee van thuis. In de kring stond een doos vol met instrumenten. Mooie muziek klonk heel de dag door de klas!! Enkele kinderen maakten met Martine nog samba- ballen: met behangerslijm krantenpapier op een ballon plakken. We speelden ook een luisterspelletje: 1 kind werd geblinddoekt en een ander kind speelde op een instrument. Het geblinddoekte kind moest dan vertellen en tonen welk instrument het hoorde.