Inhoud blog
  • Laatste berichtje uit Cusco
  • Terug in Lima
  • AREQUIPA
  • De woensdagavond. zware feestavond
  • De woensdagavond. zware feestavond
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Lottie in Peru

    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AREQUIPA

    Haai schaaaattties,

    Jaja na een nachtje zwaar uitgaan was het de volgende dag toch een heel klein beetje stereven.
    Het grappige van de zaak was dat iedereen wel iets van zich liet horen via sms en het kwam allemaal op hetzelfde neer. Iedereen was een beetje aan het sterven haha. s'avonds hebben we de nachtbus genomen naar Arequipa een rit van ongeveer 12 uur. Maar het was een heel goeie bus hoor, we hebben niet de goedkoopste genomen want anders zit je echt super slecht en geen verwarming enzo. Wij zaten helemaal vooraan, dus super veel beenruimte. We kregen eten, een dekentje en verwarming en natuurlijk nen voze horor film. Hier zijn ze dus gek van horor films e. Echt gewoon voos, we hebben da teveeke dan maar subtiel uitgezet haha. Hier in Peru hebben ze dus nog geen autowegen. Dus af en toe rijden we gewoon op een kiezelbaantje met heel veel schokken en al. Dan plots rijden we een dorpje voorbij echt niet te doen. Die bussen rijden hier ook soms op het andere rijvlak echt soms dacht ik nu be ik er weer eens geweest. Ik heb dan ook zoveel niet geslapen op de bus. Rond 7 uur in de morgend kwamen we dan aan in Arequipa, vanaf het bus station een taxi genomen naar de plaza armas. De taxi vent vroeg 5 soles, geluk da kik da nog eens ben gaan checken want we mogen maar maximum 3 soles betalen. Dus biebieke heeft da tegen diene vent gezegd. Jaja gelijk een echte spaanse furie heb ik over de prijs zitten praten haha. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een hostalleke. Dat hebben we ook snel gevonden. We hebben daar dan onze zakken gezet en hebben dan terug een bus genomen voor 2 uur naar het strand. Ik zweer het u, dit was gewoon genieten. Een dagje niets doen. We zaten ook bijna helemaal alleen in op het strand.
    Na een uurtje kregen we honger en gingen we op zoek naar eten, maar de man die de zetels verhuurde kwam ons al snel de kaart brengen. Dus maw hebben we dan nog eens op het strand ook gegeten. Het zonnetje scheen super goed en het was daar zo stil. Echt ik heb er van genoten. Eventjes de echte marginale tourist uithangen, dit was zo lang geleden.
    Want ons opviel was dat ze wel geen touristen gewoon zijn alle toch geen meisjes, man zoveel keer dat we zijn nagevloten. Ik werd er op den duur ambetant van. We liepen wel in een rokje of een korte broek maar die peruviaanse vrouwen ook. Dus snel de bus genomen voor 2 uur en een lange broek aangetrokken. We zijn dan nog lekker iets gaan eten en dan maar gaan slapen.
    Dag 2 zijn we het klooster gaan bezoeken. Dit klinkt mss stoem, maar ik zweer het u zo iets moois heb ik nog nooit gezien. We hebben dan ook bijna elk 100 foto's genomen. Die muren waren van het hemels blauw, warm rood en dan nog eens het zonnetje erop echt een sprookje waar we in wandelde. We waren alle 4 onder de indruk. We hebben er dan ook bijna 2 uur rondgelopen haha.
    In de Nm zijn we dan het mumie musea gaan bezoeken, super intressant. Daar hebben ze dus nog mensen gevonden van 500 jaar geleden die nog helemaal intact zijn. Dus die nog allemaal hun organen hebben. Echt gek dus. Dit waren kinderen die geofferd werden door de inca's. Die kinderen werden dan doodgeslaan op de bergtop vervolgens begraven in een diepe put met allemaal andere offers. Echt vreselijk. Enkele ontdekkers hebben die kinderen gevonden. Door de koude enzo waren die kindjes nog helemaal intact. In het musea moesten we dus eerst naar een film kijken en vervolgens kregen we een heel intressante rondleiding. Daarna mochten we een blik werpen op een kind die in zo'n soort diepvries achtig raam zat. Echt wel voos hoor, het haar was nog echt, de tanden, echt alles. Jammer genoeg mochten we geen foto's nemen. Maar we waren weer eens onder de indruk.
    S'avonds hebben we dan iets gezocht om te gaan eten en daarna nog naar een heerlijk pannenkoeken huis geweest. Man daar hebben ze dus enkel maar pannenkoeken zowel zoete als zoute echt heerlijk. Daarna zijn we nog een coctailke gaan drinken en dan in ons bedje gekropen. Wat me wel opviel is dat er niet zoveel touristen zijn. Als je hier in Cusco gaat gaan drinken zijn het bijna enkel toursisten.
    De volgende dag zijn we naar een zwembad geweest en hebben we nog wat rondgelopen. Maar we waren wel allemaal niet zo onder de indruk van Ariquipa. Geef mij maar Cusco hihi.
    S'avonds dan het busje terug genomen en rond 5 uur in de morgend waren we weer thuis.
    Ik heb dan maar enkele uurtjes kunnen slapen want om 9 uur moest biebieke op het project zijn, dus kwas echt wel moe.
    Maar het was weer eens een leuk weekend.
    Tot de volgende
    besa liese (zo noemen ze me hier: Lieselotte is wat te moeilijk newaar)

    01-05-2008 om 01:16 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De woensdagavond. zware feestavond
    Haai schatties,

    Jaja speciaal voor Vader Hermanneke schrijf ik snel mijne blog. Want mijne papie wil meer nieuws van me.
    Da gij weer over zijn dochterke kan vertellen newaar. Kwestie da hij anders niet weet waarover hij moet praten.
    Vandaag werd me de opmerking trouwens gegeven da ik al heel goed spaans kan praten en heel vlot sociaal ben met iedereen. Dus vertelde ik direct da mijne papa ook goe kan praten en da ik da wellicht van hem heb. Kmoet het wel van iemand hebben niewaar hihi. Alle genoeg onzel gedaan. De voorbije dagen waren weer eens te snel voorbij.
    Waar zal ik beginnen oja met de wafels die we gingen bakken.
    Wel dus in het Spaans heb ik met mijn mama hier het deeg gemaakt. Kmoe zeggen wel veel bijgeleert in het spaans zo de verschillende ingredienten enzo. Ik had ook 50g gist nodig. Dit vonden ze echt wel veel, maar voor de massa die ik moest maken viel dat heel goed mee. Oke het deeg zag er super goed uit, net zoals in Belgie. Maar toen e, moest ik natuurlijk het deeg een uur laten rijzen. Dat lukt wel in principe maar ze hebben die kommen wel 3 keer verzet dus met alle gevolgen van dien. Het deeg is enkele keren ingezakt. Ja ik had natuurlijk gezegd lieve schattekes laat da deeg staan en gelieve niet de handdoek van de kom te doen. Ja lap, da hadden ze dus niet door. Na 1 uur keek ik naar het deeg en wat denk je, nja het deeg was nog geen mm naar boven gekomen. Dus nog een kwartiertje gewacht nog niets. Dus stelde ik voor om maar te beginnen bakken. Toen haalde mijn mama het wafel ijzer naar boven. Het was natuurlijk een wafel ijzer voor dunne wafeltjes en niet voor de typische belgische dus ja. Ach ja, dan ben ik maar beginnen bakken. Man die wafels werden niet bruin. Mijn papa vertelde dat het komt door de hoogte dat alles anders is, dus dat het deeg niet steeg. Ja da zeggen ze nu hihi. Alle kheb kik dan maar heel licht bruine, gele wafeltjes gebakken met een duidelijke gist smaak. Maar ze vonden ze super heerlijk. Daarna heeft Wietse ook van mijn wafels geproeft en die vond dat ze best wel lekker waren maar een beetje zwaar. Kheb bijna 3 uur wafels zitten bakken. Maar dan moest de avond nog komen want het was afscheidsfeestje van Silvie en van Wietse.
    Dus rond 9 uur ben ik naar de stad gegaan. We zijn gestart in 7 angilitos. Dat is een bar waar ze de lekkerste mochitos hebben. Het was dan nog eens happy hour. Dus bestelde we er 5 en kregen we er 10. Dus iedereen 2 om te starten newaar haha. Ja hier betaal je dus voor nen Mochito mss 2 euro ofzo. Dus super goedkoop. Nog groter dan die in Belgie.
    In deze gezellige kroeg treedt er ook altijd een bandje op. Deze keer was het reage echt wel leuk hoor. Plots was bijna dae helft van het barke bekend volk voor mij. Dus eerst de Nederlanders, Wietse en Jan, Liesbeth en 2 meisjes die ik ook ken en dan nog mijn leerkracht Spaans. Echt de max, khad mijne klap. Khad eventjes het gevoel da ik in Zottegem in den Barsjok of bij Roelke zat. Jaja zoals jullie horen heb ik hier al heel veel mensen leren kennen. We gaan zeker nog afspreken in de vakantie ofzo.
    We zijn dan beginnen dansen in het cafeeke maar daar werden we allemaal lastig gevallen door 1 en dezelfde peruviaan. Echt nen mega ambetante gast. Twas mss nog nen redelijke mooie voor nen Peruviaan dan toch maar aandacht da hij nodig had. Lukte het niet bij mij, dan ging hij bij Martina, vervolgens bij Mirte. Echt de max om die foto's te zien op elke foto staat hij wel met iemand te dansen. Plots zat Ester achter de drum, ze was zo enthousiast dat ze de drumstokken kapot heeft geholpen man echt lachen. Met die Nederlanders op zwier altijd een feest. Zeker als ze wat gedronken hebben. Uiteindelijk rond een uur of 2 was het daar gedaan en zijn we naar de Mama Africa gegaan. Een discotheek waar er bijna alleen buitenlanders zijn, met heel leuke muziek en een tof sfeertje. Natuurlijk volgde die mottige Peruviaan ons. Maar ik had mijn 2 Belgische bodygards mee, de Wietse en de Jan. Daar hebben we nog wat staan dansen maar rond 4 uur had ik toch wel genoeg gefeest. Nja de volgende dag is het namelijk project dag. Wietse had er ook geen zin meer in en heeft de taxi met mij naar huis genomen. Dus waren we toch rond een deftig uur thuis haha voor een woensdagavond toch half 5??
    Ik moet zeggen dit was tot nu toe de leukste avond die ik al gehad heb. Echt nen mega avond, ik voelde me zo goed. Dat zijn zo van die momenten:::::: IK WIL NOG NIET WEG HIER.........
    Maar soms heb ik ook andere momenten maar niet veel hoor.
    Wie had dat gedacht he. Ons Lottie zo ver en bijna geen heimwee. Zelf ik had dit niet gedacht. Ik denk wel dat ik hier sterker uit zal komen. Ik heb hier al zoveel dingen gezien, waar ik echt bij stil sta.
    Zo dit was de foute woensdagavond.
    De donderdag op het project was het echt wel sterven, kheb me dan ook een beetje overslapen..................................



    30-04-2008 om 01:50 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De woensdagavond. zware feestavond
    Haai schatties,

    Jaja speciaal voor Vader Hermanneke schrijf ik snel mijne blog. Want mijne papie wil meer nieuws van me.
    Da gij weer over zijn dochterke kan vertellen newaar. Kwestie da hij anders niet weet waarover hij moet praten.
    Vandaag werd me de opmerking trouwens gegeven da ik al heel goed spaans kan praten en heel vlot sociaal ben met iedereen. Dus vertelde ik direct da mijne papa ook goe kan praten en da ik da wellicht van hem heb. Kmoet het wel van iemand hebben niewaar hihi. Alle genoeg onzel gedaan. De voorbije dagen waren weer eens te snel voorbij.
    Waar zal ik beginnen oja met de wafels die we gingen bakken.
    Wel dus in het Spaans heb ik met mijn mama hier het deeg gemaakt. Kmoe zeggen wel veel bijgeleert in het spaans zo de verschillende ingredienten enzo. Ik had ook 50g gist nodig. Dit vonden ze echt wel veel, maar voor de massa die ik moest maken viel dat heel goed mee. Oke het deeg zag er super goed uit, net zoals in Belgie. Maar toen e, moest ik natuurlijk het deeg een uur laten rijzen. Dat lukt wel in principe maar ze hebben die kommen wel 3 keer verzet dus met alle gevolgen van dien. Het deeg is enkele keren ingezakt. Ja ik had natuurlijk gezegd lieve schattekes laat da deeg staan en gelieve niet de handdoek van de kom te doen. Ja lap, da hadden ze dus niet door. Na 1 uur keek ik naar het deeg en wat denk je, nja het deeg was nog geen mm naar boven gekomen. Dus nog een kwartiertje gewacht nog niets. Dus stelde ik voor om maar te beginnen bakken. Toen haalde mijn mama het wafel ijzer naar boven. Het was natuurlijk een wafel ijzer voor dunne wafeltjes en niet voor de typische belgische dus ja. Ach ja, dan ben ik maar beginnen bakken. Man die wafels werden niet bruin. Mijn papa vertelde dat het komt door de hoogte dat alles anders is, dus dat het deeg niet steeg. Ja da zeggen ze nu hihi. Alle kheb kik dan maar heel licht bruine, gele wafeltjes gebakken met een duidelijke gist smaak. Maar ze vonden ze super heerlijk. Daarna heeft Wietse ook van mijn wafels geproeft en die vond dat ze best wel lekker waren maar een beetje zwaar. Kheb bijna 3 uur wafels zitten bakken. Maar dan moest de avond nog komen want het was afscheidsfeestje van Silvie en van Wietse.
    Dus rond 9 uur ben ik naar de stad gegaan. We zijn gestart in 7 angilitos. Dat is een bar waar ze de lekkerste mochitos hebben. Het was dan nog eens happy hour. Dus bestelde we er 5 en kregen we er 10. Dus iedereen 2 om te starten newaar haha. Ja hier betaal je dus voor nen Mochito mss 2 euro ofzo. Dus super goedkoop. Nog groter dan die in Belgie.
    In deze gezellige kroeg treedt er ook altijd een bandje op. Deze keer was het reage echt wel leuk hoor. Plots was bijna dae helft van het barke bekend volk voor mij. Dus eerst de Nederlanders, Wietse en Jan, Liesbeth en 2 meisjes die ik ook ken en dan nog mijn leerkracht Spaans. Echt de max, khad mijne klap. Khad eventjes het gevoel da ik in Zottegem in den Barsjok of bij Roelke zat. Jaja zoals jullie horen heb ik hier al heel veel mensen leren kennen. We gaan zeker nog afspreken in de vakantie ofzo.
    We zijn dan beginnen dansen in het cafeeke maar daar werden we allemaal lastig gevallen door 1 en dezelfde peruviaan. Echt nen mega ambetante gast. Twas mss nog nen redelijke mooie voor nen Peruviaan dan toch maar aandacht da hij nodig had. Lukte het niet bij mij, dan ging hij bij Martina, vervolgens bij Mirte. Echt de max om die foto's te zien op elke foto staat hij wel met iemand te dansen. Plots zat Ester achter de drum, ze was zo enthousiast dat ze de drumstokken kapot heeft geholpen man echt lachen. Met die Nederlanders op zwier altijd een feest. Zeker als ze wat gedronken hebben. Uiteindelijk rond een uur of 2 was het daar gedaan en zijn we naar de Mama Africa gegaan. Een discotheek waar er bijna alleen buitenlanders zijn, met heel leuke muziek en een tof sfeertje. Natuurlijk volgde die mottige Peruviaan ons. Maar ik had mijn 2 Belgische bodygards mee, de Wietse en de Jan. Daar hebben we nog wat staan dansen maar rond 4 uur had ik toch wel genoeg gefeest. Nja de volgende dag is het namelijk project dag. Wietse had er ook geen zin meer in en heeft de taxi met mij naar huis genomen. Dus waren we toch rond een deftig uur thuis haha voor een woensdagavond toch half 5??
    Ik moet zeggen dit was tot nu toe de leukste avond die ik al gehad heb. Echt nen mega avond, ik voelde me zo goed. Dat zijn zo van die momenten:::::: IK WIL NOG NIET WEG HIER.........
    Maar soms heb ik ook andere momenten maar niet veel hoor.
    Wie had dat gedacht he. Ons Lottie zo ver en bijna geen heimwee. Zelf ik had dit niet gedacht. Ik denk wel dat ik hier sterker uit zal komen. Ik heb hier al zoveel dingen gezien, waar ik echt bij stil sta.
    Zo dit was de foute woensdagavond.
    De donderdag op het project was het echt wel sterven, kheb me dan ook een beetje overslapen..................................



    30-04-2008 om 01:49 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het voorbije weekend was weer een feest

    Hey Schatties,

    Jaja er zijn weer al enkele dagen voorbij. Weer een paar dagen om nooit te vergeten.
    Ik verveel me hier geen seconde. Zaterdag heb ik naar ons tanjake nekeer gebeld. Gewoon de max haha. Ze verstond er haar niet aan dat ze me zo goed begreep. Jaja twas weer een zalige Tanja babbel. Ik hoorde dat alles heel goed gaat in ons belgie landje. Mijn klein broertje heeft kapioen gespeeld met de voetbal. Dus Driesie man goe bezig e schattie. Volgend jaar naar een hoger clubke e. Dan sta ik op de eerste rij e gekent me e.
    Vrijdagavond ben ik met de Nederlanders karaoke gaan zingen. Man man de eerste 10 minuten kwam ik gewoon niet bij van het lachen. Gewoon de max. Vooral die peruvianen die vol overtuiging in het spaans aan het zingen zijn. Echt en tieren door diene micro e niet normaal. Dan was het ons beurt. Ester en ik vol overtuiging zingen haha en trok nog op iets ook. Iedereen koos dan een liedje voor elk echt om ter marginaalst haha.
    Jaja twas weer eens een leuke avond en wel wat laat maarja het was ook vrijdagavond.
    Zaterdagavond ben ik eerst lekker gaan eten met de Nederlanders in de muse. Echt heel lekker en daarna zijn we naar de madela's bar geweest. Zo leuk dat da was. Een Peruviaans groepje die aan het optreden was. Echt heel veel sfeer en ja je raadt het al ik heb de cd gekocht haha.
    Zondag ben ik op stap geweest met Jan, Wietse en Magalie naar Salineras in Maras. Dit zijn zoutterassen. Echt heel mooi om te zien. Het was ook heel mooi weer. Natuurlijk zie ik nu weer wat rood. Da is hier niet normaal hoe de zon hier schijnt. We hebben eerst op een plaatselijk marktje heerlijke vis gegeten voor 4 soles dus voor 1 euro met drinken en al. Da is hier zo gek e die prijzen. Het zal weer aanpassen worden in Belgie. Daarna hebben we een taxi genomen richting Salineras. Dat is echt gek hoe die mannen hier rijden. Ik zat niet op mijn gemak in die wagen. Gewoon vlammen en naast ons den afgrond en in elke bocht eens tuten voor moest er nen auto tegenkomen.
    Uiteneindelijk zijn we er veilig geraakt. We kregen dan uitleg van de taxi gids man hihi. Het uitzicht was gewoon prachtig en dan nog eens met het zonnetje daarop echt mooi. Je ziet dus allemaal kleine zwembadjes met daarop wit van het zout. Dit zout winnen ze door de berg die ernaast ligt. Echt indrukwekkend om dit te zien. Na een bezoekje hebben we de plaatselijke bus genoemen richting Urubamba. Daar hebben we nog een heerlijk sapje gedronken en uno gespeeld. We hebben heel veel gelachen. Jaja de sfeer zat erin. Daarna moesten we natuurlijk nog op zoek naar een bus of taxi richting ons huisje. Een bus kost 3 soles en duurt 1u30min en een taxi kost 6 soles en duurt 45 min. Dus we gingen voor de taxi gaan. Maar dat is dus echt wel moeilijk. Want gringo's (buitenlanders) die moeten het dubbele van de prijs betalen echt grof. Uiteindelijk vonden we wel een taxi die ons wou voeren naar Cusco. We zijn klaar om te vertrekken en plots stopt hij om nog 3 peruvianen in te laden. Hij zegt tegen die mannen een veel goedkopere prijs. Ja da is natuurlijk aan onze oren gekomen. Vervolgens vertrouwde ik het voor geen haar. Ik vertelde tegen Wietse dat we wel moeten opletten voor hetzelfde geld zet hij ons ergens af. Wietse en de Jan vertrouwde het boeltje ook niet meer en uiteindelijk hebben we dan toch de bus genomen. Eerst konden we niet zitten. Dus echt wel lastig om zo lang te staan. Maar uiteindelijk hadden we geluk en moesten er wat mensen afstappen. Trouwens die bussen stinken enorm.
    Ik kan gewoon de geur niet beschrijven. Maar na 10 min ben je het wel gewoon. Oja en ze laden ook alles op den bus, kippen, eenden, schapen, honden echt alles. Dan nog nekeer van die typische peruviaanse senorakes met zo 4 rokken over elkaar, nen hoge houd op het hoofd en dan nog nen wikkeldoek op de rug vol met eten en al. Nja en af en toe is de kans heel groot da die senorakes nog een geurtje hebben ook. Dan is het wel lachen geblazen met de persoon die naast zo iemand zit haha. Na een heel snelle rit en soms is gedacht nu ben ik er geweest waren we eindelijk in Cusco.

    Ik ben daar met Wietse en Jan nog chocoladefondu gaan eten echt de max. We hebben heel goed gelachen. Jaja ik heb mijn Belgische maatjes gevonden. Na de fondu zijn we nog iets gaan drinken in den indigo. Het was er weer eens happy hour. Dat is hier niet normaal, ze zouden da beter eens in Belgie doen hihi.
    Dan de taxi genomen met buurman Wietse en rond 12 uur lag ik eindelijk in mijn bedje, moe maar heel blij. Oja deze morgend is de mama van Valery toegekomen uit Japan. Het was een suprise voor iedereen. Valery die was zo blij niet normaal, zo glunderen. Ja je zou voor minder als je bijna moet bevallen je mama zit in Japan. Ja die woont daar namelijk. Het is een heel lieve vrouw, net als haar dochter. Dus het was groot feest in het gezin. Rond 10u kwam ik uit mijn bed en de huiskamer zat vol met familie en ik liep daar rond in mijne sexy pyama met mijne knappe ochtendhumeur kop haha. Natuurlijk had ik da nie verwacht aja dus me snel omkleden haha.
    Vandaag (maandag) is het een beetje minder. Ik loop namelijk al 2 dagen rond met een dik afrikaans buikje. Echt waar gelijk da ik 3 maand zwanger ben of zo maar da is totaal zo niet hihi. Man en mijne buik doe ongeloofelijk pijn niet normaal. Ik kan dus niet naar de banjo (wc). Fuck maat ik kan u verzekeren da is geen lachen ze. Niets helpt al elke dag naar de apotheek geweest om iets nieuws en niets helpt. De dokter stelde dus deze morgend voor om naar het ziekenhuis te gaan en njaa de grote middelen in te zetten. Man da zag ik niet zitten en Valery ook niet. Valery kende nog een middeltje die ik nog niet gekocht had. Dus weer naar de apotheek om een voos drankje. Da drankje heb ik dan snel opgedronken en wat raad je. Jaja 1 uur later juplaaa kadee ik moet spurten naar de banjo hihi.
    Mijn buikje is al iets verkleint maar nog niet gelijk da het anders is. Dus moet ik morgen nog meer van dat spul nemen. Ik kan dus ook niet naar het project gaan. Want daar zijn de wc's gewoon vreselijk. Op de grond ligt er van alles wat je liever niet weet en de geur is niet te harden.
    Hopelijk kan ik morgen naar het project. Verder stel ik het wel prima.
    Morgen hou ik een wafelfeestje (recept van mijn memeke) dus  bak ik wafels voor de familie en voor de Wietse diene zag da volledig zitten. Hij komt me morgenmiddag helpen bakken. Dat wordt dus weer 1 dik feest. Kok Lottie en kok Wietse da zal wa worden hopelijk mislukken ze niet.

    Zo dit waren de voorbije dagen. Ik ben hier niet zo lang meer maar ga nog heel veel doen.
    Vanaf donderdagavond tot zondagnacht ga ik naar Areqyuipa met de Nederlanders juplaa. Een heel mooi gebied waar het 300 dagen schitterend weer is met een strand. Dus bikini tijd juplaa kadee.
    Het laatste weekend ga ik naar het titicacameer als alles goed gaat. Dat ga ik met de Jan doen nen belg die ook mee was naar Salineras. Diene woont niet ver van Werchter en met een beetje geluk zal ik wellicht gratis naar Werchter kunnen gaan. Waar Peru allemaal niet goed voor is newaar.

    Zo ik verdien dus wel een grote pluim dat ik mijn blog zo goed bij hou he. Juist de foto's da is wa minder. Maja jullie moeten maar een terugkom feestje organiseren en dan zorg ik voor de foto's e (hint,hint,hint) hahah.

    Oke schatties tot de volgende
    Van Lottie die als maar een schoonder kleurtje krijgt jihaaaaa. Dermee dan die Peruvianen zo vriendelijk zijn tegen mij. Ze denken al da ik 1 van hen ben.
    Kusjaaaaaaahhhh

     

    22-04-2008 om 01:48 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het gaat hier zo snel

    Haai schatties,

    Wat gaat het hier snel zeg. Het is precies eens knipperen met je ogen en de dag zit er al op.
    Eigenlijk vind ik dat super jammer want ik moet hier nog zoveel doen voor de kinderen en zoveel bezoeken.
    Ik heb vandaag de eeste keer het hoekenwerk uitgetest. In belgie is dat al jaren en dagen zo maar hier is het dag 1.
    Boven al de tafels heb ik verschillende tekeningen gehangen: kindje dat met de blokken speelt, auto's, poppen, een kind die kleurt,.... Zo weten dus de kinderen wat er te beleven is aan elke tafel.
    Toen legde ik uit jaja in het Spaans wat ze allemaal konden doen: met de plego (lego dus) spelen, met de poppen en het keukenmateriaal, met de auto's, met de puzzels, kralenkettingen maken of knutselen een zon kleuren en dan de ronde uitprikken. Vervolgens werden de kinderen verdeelt, in Belgie lijkt dit allemaal simpel en gaat die vanzelf. Maar hier liepen de kinderen wel nog een beetje door elkaar. Samen met de leerkracht heb ik ze dan gezegd dat ze moeten blijven spelen aan de gekozen tafel tot wanneer ze het wisselsignaal horen.
    Na een tijdje lukte dit echt wel he. In het begin waren de kinderen wel wat bezitterig over het speelgoed. Dat is ook wel normaal want ja ze zijn dit tenslotte niet gewoon. Maar snel kwam er samenspel en soms heel leuke momenten. Zo kwamen ze met een bordje en zo tot bij mij. Ik moest van hun speelgoed eten proeven en dat vonden ze de max he. Ik die natuurlijk nog een beetje gek dee. Ik verslikte me dan wel eens of zei dat er nog een beetje meer suiker op moest. haha ik voelde me ook een kind. Maar dat is natuurlijk spel uitlokken. Samen met 6 andere kinderen heb ik dan een werkje gemaakt. Dit ging al veel beter dan met 30 kleuters jaja ze werden steeds erop gewezen om verder te werken en dat zijn ze niet gewoon natuurlijk. Ik bleef ze wel positief stimuleren. Na een klein uurtje spelen en werken wat het opruimtijd wat ging dat vlot zeg. Ik had hen dinsdag het opruimliedje geleerd. Nu zingen ze het liedje in het spaans natuurlijk uit volle borst mee en in nog geen 5 min is de klas weer netjes. Ik ga ook nog foto's van het materiaal nemen die dan ontwikkelen en dan in de kast kleven zo weten de kinderen waar alles moet staan.
    Jaja het wordt hier meer en meer mijn eigen klasje. Je zou het verschil al eens moeten zien van toen ik hier toekwam en nu. Vandaag vertelde de leerkracht dat ze het heel leuk vindt om met mij samen te werken en dat ze veel nieuwe ideeen krijgt. Maar er kan hier nog zoveel gedaan worden echt.
    Jullie vragen zich natuurlijk af: Lottie waar zijn nu jouw foto's je kan het hier allemaal zo goed uitleggen maar we willen alles zien.
    Wel het spijt me vree maar ik kan hier dus geen foto's op zetten en ik heb al een virus op mijn chip. Die is er gelukkig weer af. Ik blijf proberen om foto's op een andere site te zetten. Ik doe mijn best gekent me e.
    Anders hou ik thuis wel een terugkom party met heel veel foto's en natuurlijk ricard.
    Aja of pisco sour ik weet hoe je het moet maken en da is een heerlijk drankje.
    Zo dit is mijn project.

    Verder is het hier super tof, elke nm heb ik wel iets te doen.
    Maandagnm ben ik met Wietse een belg en mijn buurman. Saaie musea's gaan bezoeken. Maar het was best wel leuk ik denk dat we het record hebben vebroken van binnen en weer buiten te gaan. Daarna zijn we nog een sapje op de markt gaan drinken en zijn we op zoek gegaan naar pindakaas. Maar spijtig genoeg niet gevonden alleen een pakje spinazie die een man ons gaf maar dat wat omdat hij ons niet begreep. Tis wel altijd een belevenis op stap met de Wietse.
    Dinsdagnm ben ik alleen naar het stad geweest en op zoek naar souveniertjes want dat zijn er heel wat hoor. Kzal een extra valieske moeten kopen daarna ben ik op mijn gemakske een chocoladetaartje gaan eten met een koffieke. Jaja tanjake gemoest erbij geweest zijn. Of moeke want hier is de koffie ook wel lekker ze, maar ik zet de traditie hier voort hoor van koffie drinken. Opt gemakske in de zon een boekske lezen met een zatjen kaaafeeeeee, dat is genieten newaar. S'avonds ben ik dan met de hollanders op zwier geweest, we zijn eerst iets gaan eten in den indigo en daarna naar den up town geweest. jaja khad weer veel keure haha. De ene peruviaan achter den anderen wou me salsa leren dansen. Het grappige is dat die mannekes allemaal veel kleiner zijn dan mij en natuurlijk nie schoon zijn.
    Maar er zijn daar ook veel buitenlanders eigenlijk meer buitenlanders. Dat zijn wel knappe ventjes haha.
    Tot een uur of 1 ben ik dan uitgeweest en daarna in mijn bed gekropen
    Woensdag moest ik niet werken. Maar ik zou niet knn ook. Man ik ben ziek opgestaan. Jaja ik heb het ook zitten al mijn nederlandse vrienden hebben al eens de retteketet gehad en nu ik ook natuurlijk. Er zit dus een virusje in mijn lichaam leuk he. Maar nu is het al veel beter. In de Nm ging ik met Wiets normaal gezien naar Tipon. We hadden rond 2 uur afgesproken maar helaas ons alle twee overslapen. Dus zijn we maar nog enekele andere ruines gaan bezoeken.
    Daarna nog een heerlijk pizzake gegeten. Jaja verhongeren doe je hier zeker niet. Daarna ging ik nog uit gaan. Rond 9 uur stonden de Pieter en de Wietse aan mijn deur. Met glunderoogjes want de belgen gingen uit. Maar helaas pindakaas, biebieke voelde haar weer wat minder. Dus hebben we afgesproken om dit weekend cusco eens onveilig te maken. jaja, is echt een toffe companie alle twee. Zowel de Nederlanders als de belgen. Ik weet altijd wel iets te doen.
    Oja kheb een pakje uit belgie ontvangen echt de max. Het duurde zelf maar 5 dagen. In het pakje zaten er heerlijke paaseitjes jaja echt belgische chocolade en gene peruviaanse brol haha. Ook heel veel snoepjes voor kindjes van mijn project en dan jip en janneke rosijntjes leuk he. Ook zo bellenblaasertjes echt de kindjes gaan dat hier de max vinden. Moeke heeft ook enkele kleertjes voor de baby erin gestoken zo'n pakje van jip en janneke echt leuk jaja ze heeft de hema opgekocht. Dan voor mijn klein zusje had ze een hello kitty hemdje en een hello kitty beertje. Man je moest dat meisje zien glunderen echt. Er zaten ook nog armbandjes in en heel veel ringen voor Loulou echt leuk.
    Natuulijk met nog een briefje en een kaartje erbij. Echt heel leuk om te krijgen.

    Zoals jullie lezen verveel ik me hier dus echt geen seconde he. Ik denk da ik deze nm op stap ga met mijn moeder hier. We gaan eens kijken voor een kleedje voor den trouw, want ja als ik terug ben dan mag ik eerst naar den trouw van Maarten en Machteld gaan en een paar maanden later naar die van ons liesbethje. Dus da betekent twee grote feesten, twee keer een ander kleedje haha.

    Oke tot de volgende en hou me ook zeker op de hoogte van alles.
    Gelijk da Mathildeke is bevallen en al jaja groot nieuws newaar.
    Tjaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwww
    Lottie

    18-04-2008 om 20:56 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    15-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Haai schatties,

    Jaja het begint hier al te korten. Ik vind het super jammer zou het nog een tijdje knn volhouden.
    Juist woensdag had ik een klein dipje, ik miste iedereen.
    Ja je hebt zo van die dagen maar gelukkig heeft mijne mamie van belgie me nekeer gebelt en heb ik goed knn praten met mijne mamie van Peru.
    Da is echt een vriendin voor me. Ja ze is ook nog maar 27.
    Ik zal eens kort bespreken hoe mijn project nu eigenlijk is.
    Wel ik ben begonnen op een woensdag.
    Ik ben echt verschoten. Ik mocht direct de aanwezigheden opnemen. Man, man, was dat lachen zeg.
    Die namen in een spaans accent haha, die kinderen natuurlijk hun eigen naam niet begrijpen. Op den duur heb ik het aan de leerkracht gevraagd om me te hekpen.
    Vervolgens kregen al de kinderen 30 kinderen van ongeveer 4 jaar hetzelfde blad: een tekening met een banaan erop.
    Ze moesten die banaan vol kleven met opgerolde papiertjes in het geel. Dat was echt wel een lastig karweitje.
    Sommig kinderen rolden de papiertjes heel klein, andere vonden het leuker om dikke bollen te rollen, nog andere deden gewoon niets en 4 kleuters scheurden gewoon hun blad ze hadden geen zin.
    De leerkracht die zei er gewoon niets op. Al de kinderen hebben aan dat taakje een uurtje moeten werken.
    Da kan je je in Belgie gewoon niet voorstellen. Eigenlijk bleven die kinderen nog redelijk rustig voor zo lang aan een taakje te werken. Het resultaat van de taakjes was dan ook een ramp. Sommige kinderen hadden ook geen geel papier niet meer, maar de juf had ook geen geel papier niet meer. Dus dan maar de banaan verder kleuren.
    Eigenlijk wel erg, als wij in belgie geen papier meer gaan dan gaan we gewoon naar onze collega en vragen of we wat papier mogen gebruiken.
    Vervolgens moeten de kinderen hun handen wassen. Dan keren ze terug in de klas. Sommige keren gewoon niet terug in de klas of een half uur later. Die zijn dan gewoon aan het spelen op de speeplaats tussen de honden, kippen en katten.
    Enkele mama's van de kinderen zorgen voor het eten, dit is een 11 uurtje en middag eten. Dus rond 11 uur kregen de kinderen allemaal een lekker stuk fruit. Na het eten mogen ze dan een half uurtje gaan spelen.
    Ja het is wel een wereld van verschil en 1 ding is zeker er ontbreekt gewoon structuur.
    Na de speeltijd hebben de kinderen nog naar een dvd gekeken. Niet echt educatief. winnie the pooh.
    Daarna krgen de kinderen hun middageten. Zag er best wel lekker uit.
    Zo mijn dagje zat erop.
    Hop naar de volgende dag, ik vind het een mega uitdaging om hier iets te veranderen.
    Dus de volgende dag heb ik foto's genomen van alle momenten van de dag.
    Ik heb die foto's dan laten prineten en lamineren. Die foto's hangen nu aan het bord. Zo weten de kinderen wat ze na het knutselen moeten doen. Ik heb een autootje gemaakt en dat autootje rijdt van de ene foto naar de andere. Het is een soort daglijn die foto's en ik moet eerlijk zeggen het werkt. Tocht al 1 iets dat ik heb gedaan.
    In die week leerde de kinderen ook over de kleuren. Ik heb hen een liedje aangeleerd over de kleuren en samen met de leerkracht het vertaalt in het spaans. Dus nu zingen al de kinderen een liedje uit belgie gewoon de max e.
    Wat heb ik nog verandert: ik vond het niet zo goed dat alle kinderen op dezelfde moment aan dezelfde taak bezig waren. Dan heb je al leekracht veel te weinig overzicht en kan je niet ingrijpen waar nodig.
    Dus heb ik de leerkracht in het spaans jaja in het spaans. Vertelt hoe we in Belgie werken. We werken dus in groepjes in verschillende hoeken. Ik ben eens benieuwd wat dat zal geven vanaf morgen beginnen we eraan.
    Ik wil Elga en voor de school van Hundelgem heel erg bedanken. Want met het geld die ze hebben gegeven aan het project ben ik gisteren gaan winkelen. Ik heb heel veel gekocht. popjes, puzzels, educatieve spelletjes. keukenspeelgoed. auto's, lego, knutselmateriaal, een radio,.....
    Vandaag was het de eerste dag dat die kinderen ermee hebben gespeeld, je moest ze zien stralen.
    Want in het schooltje waar ik werk hebben de kinderen gewoon geen speelgoed. Ze moeten werken, werken en nog eens werken. Ondertussen dat puzzelen en spelen ook heel belangrijk is voor hun verdere stimulatie. Dat heb ik hen vandaag toch kunnen duidelijk maken.
    Ik ben dus van plan om het geld dat ik heb verzamelt met de snoepjes toch een 500 euro heel veel materiaal te kopen.
    Echt bedankt voor dat geld, het zal goed gebruikt worden echt.
    Oja wat ik nog vergeten te vertellen heb is dat de kinderen hier ook huiswerk krijgen. Dus elke dag gaan die kleuters naar huis met een blad huiswerk. Dit kan kleuren zijn, papieren bolletjes draaien want dat doen ze hier toch zooooooooooo graag.
    Zo dit was al een beetje meer over mijn project.
    De volgende keer vertel ik hoe het hoekenwerk is verlopen.

    Verder is het hier echt wel leuk, 1 ding sta vast ik keer terug.
    Mijn moeder van hier is van plan om een project op te richten en heeft me gevraagd of ik mee wil helpen.
    Dus morgen ofzo gaan we op zoek naar een locatie en gaan we van alles bespreken. Echt wel leuk he.
    Ja ik heb echt een goed gevoel hier, ik wil nog zoveel doen voor die kindjes hier. Want eignelijk in Belgie hebben ze al veel te veel.
    En een kind is een kind ook al woont het in Peru. Ze blijven even lief en even kapoen.
    Zoals ze me dingen in het spaans wijsmaken en waar ik niets van begrijp, dat is toch leuk dan he haha.
    Vandaag nog op het project waren ze bezig juf we zien je graag, en dan gaven ze me allemaal een dikke zoen.
    Oke dat is het zo wat, oja de baby is nog niet geboren dat zal voor binnen 2 weken zijn.
    Tot de volgende
    Dikke zonnige peruviaanse zoen

    15-04-2008 om 20:55 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Haai schatties,

    Jaja het begint hier al te korten. Ik vind het super jammer zou het nog een tijdje knn volhouden.
    Juist woensdag had ik een klein dipje, ik miste iedereen.
    Ja je hebt zo van die dagen maar gelukkig heeft mijne mamie van belgie me nekeer gebelt en heb ik goed knn praten met mijne mamie van Peru.
    Da is echt een vriendin voor me. Ja ze is ook nog maar 27.
    Ik zal eens kort bespreken hoe mijn project nu eigenlijk is.
    Wel ik ben begonnen op een woensdag.
    Ik ben echt verschoten. Ik mocht direct de aanwezigheden opnemen. Man, man, was dat lachen zeg.
    Die namen in een spaans accent haha, die kinderen natuurlijk hun eigen naam niet begrijpen. Op den duur heb ik het aan de leerkracht gevraagd om me te hekpen.
    Vervolgens kregen al de kinderen 30 kinderen van ongeveer 4 jaar hetzelfde blad: een tekening met een banaan erop.
    Ze moesten die banaan vol kleven met opgerolde papiertjes in het geel. Dat was echt wel een lastig karweitje.
    Sommig kinderen rolden de papiertjes heel klein, andere vonden het leuker om dikke bollen te rollen, nog andere deden gewoon niets en 4 kleuters scheurden gewoon hun blad ze hadden geen zin.
    De leerkracht die zei er gewoon niets op. Al de kinderen hebben aan dat taakje een uurtje moeten werken.
    Da kan je je in Belgie gewoon niet voorstellen. Eigenlijk bleven die kinderen nog redelijk rustig voor zo lang aan een taakje te werken. Het resultaat van de taakjes was dan ook een ramp. Sommige kinderen hadden ook geen geel papier niet meer, maar de juf had ook geen geel papier niet meer. Dus dan maar de banaan verder kleuren.
    Eigenlijk wel erg, als wij in belgie geen papier meer gaan dan gaan we gewoon naar onze collega en vragen of we wat papier mogen gebruiken.
    Vervolgens moeten de kinderen hun handen wassen. Dan keren ze terug in de klas. Sommige keren gewoon niet terug in de klas of een half uur later. Die zijn dan gewoon aan het spelen op de speeplaats tussen de honden, kippen en katten.
    Enkele mama's van de kinderen zorgen voor het eten, dit is een 11 uurtje en middag eten. Dus rond 11 uur kregen de kinderen allemaal een lekker stuk fruit. Na het eten mogen ze dan een half uurtje gaan spelen.
    Ja het is wel een wereld van verschil en 1 ding is zeker er ontbreekt gewoon structuur.
    Na de speeltijd hebben de kinderen nog naar een dvd gekeken. Niet echt educatief. winnie the pooh.
    Daarna krgen de kinderen hun middageten. Zag er best wel lekker uit.
    Zo mijn dagje zat erop.
    Hop naar de volgende dag, ik vind het een mega uitdaging om hier iets te veranderen.
    Dus de volgende dag heb ik foto's genomen van alle momenten van de dag.
    Ik heb die foto's dan laten prineten en lamineren. Die foto's hangen nu aan het bord. Zo weten de kinderen wat ze na het knutselen moeten doen. Ik heb een autootje gemaakt en dat autootje rijdt van de ene foto naar de andere. Het is een soort daglijn die foto's en ik moet eerlijk zeggen het werkt. Tocht al 1 iets dat ik heb gedaan.
    In die week leerde de kinderen ook over de kleuren. Ik heb hen een liedje aangeleerd over de kleuren en samen met de leerkracht het vertaalt in het spaans. Dus nu zingen al de kinderen een liedje uit belgie gewoon de max e.
    Wat heb ik nog verandert: ik vond het niet zo goed dat alle kinderen op dezelfde moment aan dezelfde taak bezig waren. Dan heb je al leekracht veel te weinig overzicht en kan je niet ingrijpen waar nodig.
    Dus heb ik de leerkracht in het spaans jaja in het spaans. Vertelt hoe we in Belgie werken. We werken dus in groepjes in verschillende hoeken. Ik ben eens benieuwd wat dat zal geven vanaf morgen beginnen we eraan.
    Ik wil Elga en voor de school van Hundelgem heel erg bedanken. Want met het geld die ze hebben gegeven aan het project ben ik gisteren gaan winkelen. Ik heb heel veel gekocht. popjes, puzzels, educatieve spelletjes. keukenspeelgoed. auto's, lego, knutselmateriaal, een radio,.....
    Vandaag was het de eerste dag dat die kinderen ermee hebben gespeeld, je moest ze zien stralen.
    Want in het schooltje waar ik werk hebben de kinderen gewoon geen speelgoed. Ze moeten werken, werken en nog eens werken. Ondertussen dat puzzelen en spelen ook heel belangrijk is voor hun verdere stimulatie. Dat heb ik hen vandaag toch kunnen duidelijk maken.
    Ik ben dus van plan om het geld dat ik heb verzamelt met de snoepjes toch een 500 euro heel veel materiaal te kopen.
    Echt bedankt voor dat geld, het zal goed gebruikt worden echt.
    Oja wat ik nog vergeten te vertellen heb is dat de kinderen hier ook huiswerk krijgen. Dus elke dag gaan die kleuters naar huis met een blad huiswerk. Dit kan kleuren zijn, papieren bolletjes draaien want dat doen ze hier toch zooooooooooo graag.
    Zo dit was al een beetje meer over mijn project.
    De volgende keer vertel ik hoe het hoekenwerk is verlopen.

    Verder is het hier echt wel leuk, 1 ding sta vast ik keer terug.
    Mijn moeder van hier is van plan om een project op te richten en heeft me gevraagd of ik mee wil helpen.
    Dus morgen ofzo gaan we op zoek naar een locatie en gaan we van alles bespreken. Echt wel leuk he.
    Ja ik heb echt een goed gevoel hier, ik wil nog zoveel doen voor die kindjes hier. Want eignelijk in Belgie hebben ze al veel te veel.
    En een kind is een kind ook al woont het in Peru. Ze blijven even lief en even kapoen.
    Zoals ze me dingen in het spaans wijsmaken en waar ik niets van begrijp, dat is toch leuk dan he haha.
    Vandaag nog op het project waren ze bezig juf we zien je graag, en dan gaven ze me allemaal een dikke zoen.
    Oke dat is het zo wat, oja de baby is nog niet geboren dat zal voor binnen 2 weken zijn.
    Tot de volgende
    Dikke zonnige peruviaanse zoen

    15-04-2008 om 20:54 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hier ben ik dan weer
    haai schatties.

    Man, man wat is het hier druk. Ik heb gewoon geen tijd om op mijn blog te zitten.
    Maar ja liever te druk dan me vervelen.
    Ik heb dus de incatrail gedaan. Dat was 4 dagen stappen richting matchupitschu.
    Dit is echt een ervaring die ik nooit zal vergeten. Het was zo leuk en zo mooi soms had ik het gevoel dat ik in een sproojesbos aan het stappen was. Onze zakken hebben we enkel de tweede dag laten dragen door de proters.
    Dat zijn mensen die onze tenten, eten, en allerlei ander materiaal meesleuren van het ene kamp naar het andere kamp.
    Best wel zwaar voor die mannen.
    Elga en ik sliepen in 1 tentje, man wat hebben we gelachen het was echt de max.
    Dag 2 was de zwaarste dag dan zijn we enorm beginnen klimmen. In een hitte da nie normaal was maar we bleven gaan.
    Elga en ik waren een van de eerste van de groep die boven aan de top van de berg waren. Best wel een heerlijk gevoel.
    Ik wou me niet laten doen, en dat is me nog aardig gelukt ook.
    Dag 3 had ik het zwaartst we hebben ongeveer 2500 trappen naar beneden moeten gaan.
    Maar dat zijn geen trappn als bij ons neen gewoon stoeme stenen die er liggen. Dus lomp als ik ben heb ik mijn voet toch enkele keren omges uur klaan.
    Terug  mijn zelfde voet waar ik vorig jaar mee in de gips lag. jaja maar het is ons gelukt.
    In de avond was het dan een groot feestje voor al de mensen die de inca trail doen
    Jaja ik kon niet meer maar toch hebben de belgen het feestje afgesloten, Els en Elga met een cervezake en ik natruulijk met heerlijke pico sour
    Dat is hier het drankje en mega lekker
    De volgende morgend moesten we al om uur op Best wel vroeg voor een mens die ochtendhumeur heeft en als er dan nog een gids is die je opjaagt is den boel helemaal omzeep haha
    We moesten dus vroeg op om de zon zien op te gaan en wat raad je geen zon aja
    Rond 9 uur zijn we dan matchupitschu binnen gewandeld. het was gewoon een sprookje.
    Het weer was zalig en heel goed zicht en geen enkel wolkje, we hadden dus geluk.
    Ik kreeg gewoon kippevel, ik kan maar 1 ding zeggen wie ooit naar peru gaat doe gewoon de inca trail want ik kan het niet genoeg beschrijven.
    Kheb ook wel aan ons tanjake nekeer gedacht vraag maar aan Elga. Tanja zou afgezien hebben haha.
    Kmoe wel zeggen tijdens de inca trail kon ik wel eens stil staan bij al de mensen die ik graag zie en dat zijn er veel hoor.
    Na de incatrail zijn we naar de warmwater bronnen gegaan.
    Gewoon zalig, met een heerlijk sangriake in mijn hand in het warme water en het zonneke da op me scheen.
    jaja mijne bikini heb ik dus al knn aandoen en heb dus al een schoon kleurtje.
    In het water hebben we daar dan nog twee stoere mannen leren kennen, ze mochten er wel wezen maar daar bleeft he dan bij haha.
    Just keer wa sociaal gedaan en dan weer richting huis.

    Na de inca trail was het dan tijd voor mijn project dit ga ik proberen morgen te vertellen want nu moet ik gaan eten.
    Kwil enkel nog zeggen dat ik gisteren naar de voetbal ben geweest cusco-Brazilie gewoon de max
    Kheb me natuurlijk een volledig kostuumke gekocht en zo naar de voetba samen met een hele boel hollanders gewoon de max.
    Dat was pas voetbal om u tegen te zeggen al die paskes dan die knn. Jaja driesie je zal nog veel moeten oefenen.
    Oke schatties nu zullen jullie minder lang moeten wachten op nieuws van mij.
    Maar tis hier ongeloofelijk druk.
    liefs
    Lottie

    10-04-2008 om 20:42 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk nieuws
    hey schatties

    Eindelijk heb ik een beetje tijd om de voorbije dagen te beschrijven.
    Ik ben heel goed aangekomen in Cusco.
    Het gezin is fantastisch, mijn mama is hoogzwanger dus de bevalling zal ik nog meemaken.
    Samen met haar maak ik het doopsuiker enzo.
    Er loopt daar dan ook nog een klein meisje rond Louhana ze is 4 jaar.
    De eerste dagen was het wel wat wennen aan de hoogte. Ik had last van hoofdpijn,
    maar het ideale middeltje is coca bladeren. Da helpt gewoon.
    Want anders loop je zo dwaas als iets hier rond.
    Elga en griet zijn dan ook toegekomen, met hen heb ik heel wat leuke dingen gedaan.
    We zijn natuurlijk naar heel veel marktjes geweest.
    Naar Pisac geweest. jaja kheb al heel veel gezien.
    Het loopt ier dus ook vol van de honden, maar die honden zijn vreselijk tam dus kheb geluk.
    Kheb dus mijn bakske nog niet veel moeten gebruiken.
    Mijn eerste 5 spaanse lessen zitten er al op, maar kga nog meer volgen.
    Ik kan wel al redelijk goed mijn plan trekken in het spaans.
    Het weer is hier gewoon de max. Elke dag 20 graden en meer soms kan het eens regenen, jaja kzal een mooi kleurtje hebben.
    Ik ben dan ook de 2 projecten met Elga en Griet gaan bezoeken.
    Man, man dit was de eerste keer dat ik het zo zwaar had, de tranen liepen gewoon uit mijn ogen.
    Die kinderen zijn hier zo lief en hebben gewoon niets. Er is hier een enorm verschil tussen rijk en arm.
    Sommige kinderen moeten gewoon een uur stappen om naar het project te komen.
    Samen met hen hebben we eerst enkele spelletjes gespeeld, vervolgens heb ik hen geholpen met hun huiswerk.
    Ze krijgen dan nog een volwaardige maaltijd en het zit er dan al weer op. Dit is het project van Kim en Els.
    Over mijn project weet ik nog niet zoveel.
    Kheb al heel veel foto's, kga ze proberen morgen op pc te zetten of anders via mijn space.
    Ik ben het leven hier al heel goed gewoon. Wat ben ik blij dat Elga en Griet hier enkele dagen zijn.
    Zo kan ik toch het hier wat gewoon worden.
    Ik heb ook al een bende van 10 Nederlanders leren kennen. Met die ga ik bijna elke avond op zwier.
    jaja in de plaatelijke bars en discotheken kennen ze me al haha en kan zelf al salsa dansen juplaaaaaaaaa.
    Die peruvianen zijn wel niets voor mij haha.
    En nen knappen Australier heb ik ier nog niet gezien, maar wel al enkele andere knappe hete ketten haha.
    jaja kben kik ier vree allert voor da mannelijk schoon, gekent me e.
    Deze avond ga ik op stap met Wietse, nen belg en even oud dan mij.
    hij werkt in hetzelfd project dan mij en woont naast me dus mijn buurman is een Belg.
    Ik heb ier toch ook al veel dingen gedaan die ik in Belgie nooit zou doen.
    Maar nu moet ik gaan eten.
    Ik tracht deze avond foto's op de site te zetten en verder te vertellen
    Want ik heb de inca trail al achter de rug.
    Dus ik moet ng heel veel vertellen.
    tot snel
    liefs
    lottie

    02-04-2008 om 20:14 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Haai schatties,

    Jaja eindelijk ben ik er geraakt in Lima, maar morgen vertrekken we al terug naar Cusco.
    De Vlucht is heel goed verlopen, wel heeeeeeel vermoeiend.
    We zijn 6 uur terug gekeert in de tijd, dat maakt het juist zo zwaar.
    Amaai die controle dat was me iets.
    In Brussel had ik al stress en dat was nodig. We zijn mss maar met 4 maar enkel bij mij piepte het weer.
    Kwerd direct alleen genomen en zo een madamke heeft me helemaal gecontroleerd.
    Hannake aka zwarte Tanja heeft me zo een schoon bandje met Heilige gegeven ewel da spel tuute!
    Mercie e Tanja haha.
    Dan stond er een vlucht van 8 uur klaar, ik had twee zetels voor mij alleen ideaal gewoon.
    Kheb kik mij zo een bedje gemaakt en goe geslapen.
    Na 8 uur waren we klaar voor de grote controle in New York.
    Amaai, dat kan je niet vergelijken met België. We moesten in rijen wachten en dan moesten
    we alleen naar een loketje gaan, daar kreeg ik duizende vragen.
    Er werden vingerafdrukken genomen en nen knappe foto!
    En je kan het mss al raden maar op wie moesten ze weer wachten op mij.
    Ik had nen moeilijke mens en die moest alles weten van mij, moest nu nog nen knappe zijn maar helaas pindakaas, een typische dikke Amerikaan.
    Vervolgens moesten we door de controle met handbagage enzo.
    Kheb direct mijn schoenen uitgedaan om problemen te voorkomen iedereen deed dat trouwens.
    Dit keer dus geen gepiep. Maar mijn stapschoenen werden wel appart genomen voor een staaltje van te nemen.
    Ja geweet nooit nie of ik er iets heb ingestoken.
    Aja Mega Mellie en Super Svennie en Tim, de reiseend is mee en kheb al vree toffe foto's.
    Onze vlucht had dan nog eens 2 uur vertraging dus daar nog langer moeten wachten.
    We hebben er kennis gemaakt met twee Engels jongens ze waren op rondreis en het toeval wil.
    Ze mochten er nog wezen ook haha. Jaja ik blijf alert ook voor al de meisjes van de chiro, zeker voor Silke.
    Na 8 uur vliegen en heel veel turbulenties kwamen we aan in Lima.
    Daar werden we direct gepakt van de warmte, het was er mss 1 uur in de nacht maar zo doef! Zeker nog 25 graden.
    Uiteindelijk kwamen we aan in ons Hostal en na enkele seconden lagen we te slapen.

    Vandaag hebben we Lima wat bezocht overal eens naartoe geweest.
    De plaatselijke marktjes bezocht enzo.
    Ik voelde me wel niet altijd even veilig, het geld hebben we goed verstopt.
    Maar ze begonnen steeds spontaan tegen je te praten, iets te verkopen, te fluiten (wa wilde zo'n knappe verschijning in het straatbeeld haha niet waar za haha)
    Jaja als we wilden hadden we direct nen Peruviaan of 10 aan elke vinger.
    Maar zo knap zijn die mannekes niet ze!
    Op mijn blog kan ik geen foto's zetten!
    Maar ik ga dat proberen te doen via mijn msn space dit zou normaal gezien moeten lukken.
    Ik hou jullie op de hoogte als ik ze er heb opgezet.
    Mijn persoonlijk mail is. lieselotte_dr@hotmail.com
    Zo amigas ik ga in mijn bedos kruipos.
    Want kben doodmoe en morgen eindelijk naar Cusco.
    Best wel spannend, want daar ben ik helemaal alleen Kim en Els gaan naar een ander gastgezin.
    Het kan nu wel een tijdje zijn dat ik geen pc  heb, ik ken de leefomstandigheden nog niet.
    Kweet alleen dat er daar super veel honden lopen.
    Maar Delfien niet lachen, ik heb in de AS Adventure een bakske gekocht om de honden te laten schrikken.
    Dat bakske straalt een heel fijn geluid uit, de honden kunnen dit niet aanhoren en lopen weg.
    We hebben het hier in het hostal uitgetest op de kat en het werkt haha.
    Tot de volgende
    Liefs
    Lottie

    20-03-2008 om 02:18 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    11-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is bijna zover

    Hallo,

    Eerst en vooral welkom op de blog van mij!
    Jaja het is me gelukt om een eigen blog te maken.

    Volgende week dinsdag is het dan zover, om 8uur 's morgens vertrek ik met het vliegtuig.
    Eerst 8 uur vliegen richting New York, daar moet ik dan 2 uur wachten en vervolgens vertrek ik richting Lima terug een vlucht van 8 uur.
    In Lima blijven we 2 dagen, we slapen in een hostal. Daarna vertrekken we met een binnenlandse vlucht van 2 uur naar Cusco daar ga ik dan uiteindelijk 7weken verblijven.
    Ik kan nog niet zoveel over mijn project vertellen dat vertel ik wel eens later.
    Als ik natuulijk daar een computer kan bemachtigen met nog een internet, maar normaal gezien zal dat geen probleem zijn.
    Ik slaap bij een gastgezin.
    Ik wil ook jullie allemaal bedanken voor het kopen van een snoepzakje. Dat was een groot succes, ik heb er ongeveer 250 verkocht. Dus ik zal een mooi bedrag aan het project Ninos de la luna kunnen geven.
    Zo dat was mijn korte intro,
    nieuwe verhalen kom je wel te weten als ik daar ben in Peru!
    Als er nieuwtjes zijn uit Zottegem en omstreken hou me zeker op de hoogte!!!!
    Het is niet omdat ik het land uit ben dat ik geen intresse meer heb é, het zal juist omgekeerd zijn.
    Als ik een nieuwtje heb zal ik het ook wel laten weten haha!

    Vele groetjes
    Lottie

    11-03-2008 om 17:40 geschreven door Lottie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)


    Archief per week
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs