Foto
Inhoud blog
  • beste ps2 race spelletjes
  • binnenkant auto's
  • fast and the furious 4
  • the fast and the furious tokyo drift
  • 2fast2furious
  • mijn top auto's
  • beste race films
  • neon cars
  • tuned cars
  • exotic cars
  • muscle cars
  • het ontstaan van het automerk BMW
  • het ontstaan van het automerk audi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Rondvraag / Poll
    welke auto is het best?
    nissan skyline 2005
    audi A8
    BMW M6
    porsche 911 turbo
    ferrari spider
    zonda pagani
    ford mustang
    shelby mustang
    Bekijk resultaat

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    gemaakt door lord1995
    gemaakt door lord1995
    01-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het ontstaan van het automerk BMW
    http://www.topnews.in/files/bmw-logo_0.jpg

    Bayerische Motoren Werke
    , kortweg BMW is een Duitse onderneming uit Munchen die auto's en motorfietsen produceert. De naam
    Bayerische Motoren Werke
    betekent "Beierse motorfabrieken". BMW heeft zijn eigen raceklasse in Nederland namelijk de BMW 130i Cup

    Na de oorlog herstelde BMW zich. De onderneming dreef vooral op de bouw van motorfietsen. Men bouwde na de oorlog voornamelijk grote sportwagens en limousines met V8 motor die maar mondjesmaat werden verkocht. De fabriek kwam daardoor op het randje van het bankroet. De redding kwam in de vorm van een driewielig 'scootmobiel' in licentie van het Italiaanse Iso, de BMW isseta. De doorbraak kwam met de BMW1500 uit 1961. Sindsdien bouwde BMW een gamma van sportieve sedans en coupés op die leverbaar waren met veel verschillende motoren, wat in de jaren zestig bijzonder was. Het merk creëerde een nieuw genre met de 323i uit 1977, een relatief kleine tweepersoons sedan met achterwielaandrijving en een 6-in-lijn benzinemotor onder de motorkap. Kenmerkend voor BMW-automobielen is dat al hun auto's achterwielaangedreven zijn. Zoals vele andere automerken zag BMW zich in strijd met de concurrentie gedwongen uit te breiden. Het bedrijf nam in 1994 het Britse Rover over. In 1998 verloor BMW de strijd om Rolls-Royce van Volkswagen, maar kaapte de rechten op de naam Rolls-Royce, die bij Rolls-Royce Aerospace bleken te berusten, voor de neus van Volkswagen weg. Rover bleek een miskoop en werd in maart 2000 in twee gedeelten van de hand gedaan, waarbij BMW slechts de rechten op de Mini behield. In 2002 bracht BMW een retro-versie van de vroegere Mini op de markt die wel succesvol is.

    In de Formule 1 deed BMW goede zaken als motorenleverancier voor het team BMW-Williams. Tegenwoordig is BMW eigenaar van het team BMW-Saubers, en heeft als doelstelling voor 2008 het dichten van het gat naar de twee topteams (Ferrari en McLaren) en het winnen van een Grand Prix Formule 1

    Ook in de motorfietsbranche deed BMW goede zaken, de bekende 2-cilinder tweewielers werden vanaf de jaren zestig niet alleen populair bij overheidsdiensten, maar ook zeker bij het grote publiek. Begin jaren tachtig maakte BMW de fout de populaire boxermotor te willen laten vallen ten faveure van 3- en 4-cilinder in lijnblokken, echter dat besluit werd na stormachtige protesten al snel weer teruggedraaid. BMW heeft sindsdien de typische boxermotor verder ontwikkeld tot een modern blok met 4 kleppen per cilinder en dubbele bougie.

    01-11-2009 om 15:26 geschreven door lord1995  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het ontstaan van het automerk audi
    http://1.bp.blogspot.com/_ADZN_AIhns8/SGea4k4t9FI/AAAAAAAAAuk/Y50BaNoaAT0/S730/audi_logo.jpg
    Het merk heeft zijn oorsprong in 1899 opgerichte autobedrijf Horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd opgericht door ex-Benz-werknemer August Horch samen met een 3-tal partners. Al na tien jaar stopte deze samenwerking, Horch wilde bekendheid voor zijn merk vergaren door aan autosport deel te nemen. Zijn partners waren het daar niet mee eens omdat het te geld verslindend zou zijn en ontsloegen de technisch directeur en oprichter Horch in 1909. August Horch wilde na dit gebeuren met een investering van een vermogende vriend een nieuwe autofabriek starten maar kon zijn eigen naam daar niet meer voor gebruiken omdat zijn ex partners de naam Horch inmiddels hadden gepatenteerd. De zoon van deze vermogende vriend studeerde Latijn en hoorde het gesprek tussen August Horch en zijn vader aan. Hij was het die tegen August Horch  zei; "Horch is in het Latijn Audi, waarom noemt u de nieuwe fabriek niet Audi? De merknaam van vandaag was geboren...

    Midden jaren zeventig kreeg Audi het idee om een personenauto te ontwikkelen met vierwielaandrijving. Dit gebeurde naar aanleiding van de introductie van de toen nieuwe Audi 100 in Scandinavie. Tijdens de testritten met de Audi 100 reed er een persauto mee, de Iltis van Volkswagen, een terreinauto die niet voor de weg was bedoeld, maar juist voor dit soort barre omstandigheden. Deze Iltis reed veel beter onder de winterse omstandigheden dan de exclusieve Audi 100, de acceleratie en wegligging van dit voertuig deden de Audi 100 in de schaduw staan. Omdat de wat in vergetenheid geraakte Audi slogan "Vorsprung durch Technik" nieuw leven in te blazen werd er bij de raad van bestuur budget aangevraagd om een Audi met vierwielaandrijving te ontwikkelen.

    Audi ontwierp hierna een prototype vierwielaandrijving op basis van de Audi 80, met het 100% mechanische vierwielaandrijving systeem met middendifferentieel uit de DKW Munga. Men wist dat het goed was toen op een besneeuwde bergweg in Oostenrijk, waar destijds toevallig ook een fabrikant van sneeuwkettingen zijn product aan het testen was, de monden letterlijk open vielen toen deze Audi 80 met uitsluitend winterbanden de auto met sneeuwkettingen letterlijk voorbij stoof. quattro was geboren.

    In maart 1980 werd de Audi Quattro Coupé, een sportcoupé met turbomotor en vierwielaandrijving, op de Autosalon in Geneève voor de eerste keer gepresenteerd en door de vakjournalisten als een ware sensatie ontvangen.

    Audi nam in die tijd actief deel aan de rallysport en vierwielaandrijving bood daarbij de betere tractie. Juist door deze deelname aan de zwaarste rally's en het grote aantal overwinningen daarin toonde Audi tevens de betrouwbaarheid van de quattro aandrijving aan. In de beroemde rally naar de top van de Amerikaanse berg Pikes Peak bijvoorbeeld, startte Audi viermaal en won het evenement driemaal in een record tijd. Ook op het circuit kwam er enig succes.In 1988 won Audi met de Quattro de Trans-Am Series een autosport klasse voor muscle-cars In 1990 en 1991 won Audi namelijk het DTM-kampioenschap.

    01-11-2009 om 00:00 geschreven door lord1995  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)


    Archief per week
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 26/10-01/11 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs