Foto
Inhoud blog
  • Van witte koeien enzo
  • wij mannen
  • Merlijn
  • bumba is voor janetten
  • grote mensen logica
    Over mijzelf
    Ik ben thorben
    Ik ben een man en woon in bij mijn mama en papa (castello del thorben) en mijn beroep is full time onderzoeker.
    Ik ben geboren op 20/02/2007 en ben nu dus 17 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: bumba, mijn tut, overal onder en op kruipen, MAMA voor de voeten lopen.
    Rondvraag / Poll
    mag Thorben s middags zo lang slapen als hij wil
    ja natuurlijk
    t zal wel zijn
    als da ventje wilt slapen laat hem dan slapen
    wie maakt er nu zijn eigen kind wakker?
    Bekijk resultaat

    Laatste commentaren
  • Terug? (Annie)
        op spanje
  • WIE is er hier onbeleefd??? (Sandra)
        op schoolverlater
  • baby (Annie)
        op groot geheim
  • Huh??? (Sandra)
        op groot geheim
  • aan sandra (isma)
        op per opbod
  • Startpagina !
    la vie de Thorben
    dagelijkse beslommeringen van een (baby) peuter
    17 JANUARI Nieuwe foto's op picasaweb (zie link foto's van mezelf)!!!
    27-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en da wist ze dan ni

    Toen ik vanmiddag met mama in de auto zat hadden we de volgende conversatie

    'OOH fogel, fogel, FOGL' (veel vogel's)
    "ja veel vogels hé pop, da zijn meeuwen"
    'fogel...?"
    "jaja vogel, de meeuw is een vogel"
    denkt die nu echt da ik op 25 maand ornitoloog ga worden? ast vliegt en 't heeft 2 poten ist ne vogel. Soms een eend maar verder onderscheid maken we ni.
    dus ik verander handig van onderwerp
    'auto, auto tien en vijf en twee en tien'
    "zoveel auto's" vraagt die treze vanvoor
    ja seg ze zit toch OOK in den auto? en ZIJ moet toch opt verkeer letten? ge zout dan toch peizen da ZIJ opsenminst zou zien dat er veel auto's zijn? Gelukkig dus maar da ik voor de goede orde in de auto zat en er op kon wijzen dat het best we druk verkeer was
    'kami-jo òg  kami-jo en òg kami-jo ooh kami-jo auto gefal'
    "neen" zegt die vanvoor "de auto's vallen ni de kamion brengt de auto's naar de winkel maar de autos vallen ni hé"
    Kijk ik ZIE da ook we dat ze ni aant het vallen zijn, maar de auto's staan hoog op de kami-jo en dus kunde ni ontkennen da ze zouden kunnen vallen!
    Bijna thuis zie ik ineens een koe die daar vroeger helemaal niet stond dus ik (over enthousiast) roep (schetter) door den auto 'KOE KOE DAAA IS KOE! KOE GEVONDE'
    en wa antwoord de slimste der slimme mama's?
    "koe gevonde? ik wist helemaal niet da we een koe aant zoeken waren"

    *sugt* moest ik er ni zijn, ze zou hare kop nog vergeten

    27-03-2009 om 17:57 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.soenen aan
    "neen Thorben da is het verke... of neen weet ge wa popke doet gij maar zelf uw schoentjes aan"
    Ik dacht al 'ze gaat haar hier weer moeien ze' en derbij het zijn mijn schoenen en mijn voeten ik zal toch wel weten hoe ze aan moeten.

    En azo loop ik dus rond met mijn voor het eerst zelf aangetrokken sandallen gelijk dat de grote mannen da doen en zonder dat mijn mama heeft geholpen.

    NAH

    al moet ik zeggen dat als mama mijn soenen aandoet ze na een tijdje toch ni zo een pijn doen

    26-03-2009 om 20:34 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de L van Legellecht ondeugend
    mama denkt da ik met haar voeten speel (ok ja meestal is da zo maar nu echt ni)                                      (echt hé)

    Mama vraagt zich af waarom ik op sommige momenten aan de chineese ziekte lijdt en de volgende moment R-ren plaats waar ze niet moeten zijn

    dus bv

    waarom ik "opLuimen" zeg

    of "doWa"

    maar dan weer wel "bRRRouwe" ipv Bob de Bouwer

    Mama vraagt zich af of dat da wel zo onschuldig is dat ik het nu al heb over brouwers

    25-03-2009 om 18:18 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ze geloven nog in sprookjes
    De papa zei gisteren tegen de mama dat ons Ninke zo goed haar patatjes had opgegeten en bijna zonder te smossen. De mama vond da een beetje raar want ons Ninke doet niets anders dan belleblazen met haar eten, haar lepel uit haar mond duwen met haar tong en gewoonweg te smossen.
    Maar toen mama ons Ninke vandaag patatjes gaf at ze inderdaad mooi van de lepel zonder te veel te smossen en 't kon ni rap genoeg gaan en toen zei mama "Haja tiens ons Ninke heeft precies tussen eergisteren en gisteren proper leren eten"
    Ja vaneigens en ze heeft haar dat haar eigen aangeleert zekers.
    TEREIRE
    ik hem eens een hartig woordje met de madam in kwestie gesproken
    da moet gedaan zijn met wortelpuree door het huis te spugen
    op mijn bavetten
    op mijn speelgoed
    op mijn boeken
    GEDAAN


    en ze heeft geluistert

    de flinke

    25-03-2009 om 18:14 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afleidingsmanoeuvres
    "stuk?" vraag/eis ik aan mama en wijs op haar vlees
    "neen" de mama "da is mama haar eten Thorben heeft ook eten"
    ja da weet ik ook wel maar ik wi nu eenmaal mama haar eten en dan meer specifiek mama haar vlees

    "proeve?" probeer ik dan maar
    "tis tzelfde als bij u dus proeft maar van u eten" zegt het hardvochtigste vroumens da ik ken

    dus probeer ik maar met een afleidingsmanoeuvre en ik wijs naar buiten naar de regen  en de lantarenpaal en laat mijn fantasie de vrije loop in een verhaal over sinausarussen in de regen die nat worden waarbij mama overtuigd knikt en beaamt dat de dinosaurussen in de regen nat worden
    in een vloeiende beweging verplaats ik mijn verhaal naar haar eten (dino's moeten ook eten , wat mama ook bevestigd) en tussen neus en lippen door vraag/ eis ik nog eens een stuk
    maar ze heeft mij door en ze antwoord weer 'neen, das mama haar eten'

    en zo zijn dan de sinosaurussen uitgestorven

    van den honger

    23-03-2009 om 19:26 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog geen 7 uur
    mama en papa hebben toch maar weinig gevoel voor humor hoor.

    Mijn laatste nieuwe bezigheid is zo vroeg mogelijk opstaan (zo tussen 5u30 en 7 uur) zaar het grote bed lopen en daar induiken, papa zijn kussen opeisen en mama haar deken.
    En dan beginnen ze hé:
    "ewel wa doet die tut hier? moet die ni in u bedje slapen?" (mama)
    goed geen probleem ik spuug mijn tut uit en zeg nog eens voor alle duidelijkheid 'tut slapen'.Al snap ik ni goed waarom ik mag slapen met mijn tut en tis nog geen 7 uur 's morgens dus geeft toe nog ni bepaalt een uur om optestaan.
    als ik dan op bed begin te springen en rond te lopen
    "kom we gaan naar beneje" (papa)
    ja tereire onnozelaar tis dus nog altijd geen 7 uur veel te vroeg om naar beneje te gaan dus ik laat mij vallen zeg kort en kordaat "neen!" en eis dan "deken"
    "gaan we dan nog wa slapen?" (mama of papa)
    hei pipo's IK heb juist geslapen dus wederom kort en kordaat "neen!" en omda ze het goed zouden begrijpen da ik ni zinnes ben om op te staan  vraag ik ook nog eens "fles maken?" (als ik zou opstaan zouk wel nen brooter vragen, liefst met soko of sajami)
    maar bon het is dus nog altijd geen 7 uur dus ist fles
    "jama wa gade dan doen?" (mama een beetje wanhopig)
    goei vraag ik persoonlijk dacht aan over het bed lopen en gillen en in zus haar oren schetteren van "SUS wakkerRRR" zodat zij ook bij ons kan komen liggen en bewonderend kan lachen om mijn capriolen
    mama daarintegen zegt eerder iets in den trant van "hei, gaat het gaan? laat zus es slapen en mama en papa ook en legt u nog wa neer, tis nog geen 7uur hoor"

    ja da weet ik dus hé...

    21-03-2009 om 22:43 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in mijn bloot gat
    mama is niet zo blij met mijn nieuwste hobby:

    mijn broek afsteken

    te pas en vooral te onpas

    zo had ze mij in de week goed ingeduffelt met sjaal en muts zodat ik zeker geen keelontsteking kon opdoen, want het was wel zonnig en warm maar ook wind
    wij dus naar buiten

    en ik steek mijn broek af

    mama vond het niet bepaalt een zicht: winterjas en blote billen te wijl ik voor gans Brugge stond te roepen "KAKA DAAN"

    en twas nog ni eens waar ook

    20-03-2009 om 23:13 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.back home
    k ben terug thuis

    en om da te vieren is tante renate op bezoek gekomen met 2 puzzels 1ne van Bumba en 1ne van Cars

    en Ninke heeft een muziekvinder gekregen

    al snap ik ni goe waarom want zij heeft toch niets gedaan hé

    mama wel die heeft bijna 12 uur geslapen

    de lege doos

    17-03-2009 om 19:59 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.supermama
    terwijl wij nog slapen staat mama op om haar klaar te maken en Ninke eten te geven.
    Terwijl wij nog slapen geeft mama den hond en de katten eten.
    Terwijl wij juist wakker worden maakt mama oma wakker om op Ninke te letten of brengt mama Ninke naar de dagmoeder.
    Terwijl wij ontbijten en Ninke al weer slaapt komt mama naar het ziekenhuis gereden
    Als mama toekomt is ze net op tijd om mij in bad te steken
    Terwijl mama met mij speelt, mij knuffelt, met de dokter praat en mij eten geeft worden wij allemaal terug moe
    en mama legt mij nog vlug in bed
    Terwijl wij terug gaan slapen rijdt mama vlug naar huis.
    Terwijl wij slapen geeft mama Ninke eten en beantwoord ze sms'kes van mijn verontruste fans
    Terwijl wij ons nog eens omdraaien ververst mama Ninke
    Terwijl wij nog steeds slapen en ook oma en Ninke gaan slapen gaat mama naar de winkel voor brood voor oma, eten voor Ninke, eten en drinken voor papa.
    Terwijl wij wakker worden is mama terug op weg naar ons
    uren later gaat mama terug naar Ninke op het moment dat wij gaan slapen
    Terwijl wij vanuit ons bed tekenfims bekijken geeft mama Ninke eten
    Terwijl wij indommelen en Ninke slaapt geeft mama de hond en de katten nog eens eten
    Terwijl wij allemaal slapen legt ook mama haar neer
    en ze staat terug op want de mama heeft ondertussen ook nog eens een buikgriep
    Terwijl wij slapen staat mama op om Ninke eten te geven
    Terwijl wij nog slapen staat mama op om haar klaar te maken....

    Geen wonder dat mama er zo moe uitziet

    15-03-2009 om 22:16 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uit logeren
    keb een nieuwe beste vriend, sinds gisterenavond.

    tis feitelijk een vriendin

    nen dokter en ze noemt De Spoed. Want toen papa gisteren van zijn werk kwam zei mama tegen hem "kga met Thorben naar De Spoed"
    en ik mocht van den eerste keer blijven slapen.
    Vandaag moest ik dan al direct van kamer verhuizen want mama en papa waren jaloers en nu kunnen ze ook blijven slapen.
    Maar ik snap het ni goed want we zijn verhuist naar een kamer 'moeder en kind' en tis papa da blijft slapen.

    Maar enfin ik peis da dokter De Spoed een van de sympatiekste mensen is dak ken want ze woont in een ikweetnihoegroot huis en iedereen mag daar komen logeren. Lief hé

    Nu mijn ouders nog duidelijk maken da ze mij moeten leren loslaten en we zijn eruit

    13-03-2009 om 20:03 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.buik van vol
    een tijdje geleden zijn we naar de dokter geweest omdat ik altijd buikpijn had.
    Die zij toen 'veel lucht in de buik, waarschijnlijk koemelksuikerintolerant en soja proberen'
    Mama dus direct naar de winkel en allemaal soja gekocht

    maar de buikpijn ging ni over dus terug naar de dokter
    zegt em nu 'jaja de buik zit vol, da krijgde van soja hé'

    nu moet ik weer wa krijgen om naar t wc te kunnen en nu zou da mij weer van de buikpijn moeten afhelpen

    mama heeft een beetje lelijke woorden gebruikt en foeterde op de dokter omdat die helemaal ni op voorhand had gezegd da ik daar misschien 'verstopt' van kan raken
    mama gebruikte dan nog een paar lelijke woorden en vroeg toen of dat da normaal is da ne grote vent van 2 jaar zo een buikpijn moet krijgen en koorts moet krijgen eer ze er wa aan doen
    en toen zei ze nog meer lelijke woorden en de zin eindigde op 'en dan zeggen da ze zo lang moeten studeren om dan zo den onnozelaar uit te hangen'

    ik heb er allesinds mijnen buik van vol van de lucht van de soja en van de lactulose

    12-03-2009 om 13:10 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AhHà
    Mama haar haar komt recht telkens ik mijn nieuwste uitdrukking gebruik
    "AhHà"

    ok het is ni mijn meest intelligente uitdrukking ooit al was het maar omda ik daarmee vaneigenst mijn eigen constant verraad

    ik slaag er nl ni meer in mijne mond te houden als ik iets vind waar ik moet van afblijven of als er mij iets te binnenschiet dak feitelijk ni zou mogen doen.

    Da gaat sinds 2 dagen automatisch samen met ne welgemeende "AhHà"

    waardoor de mama natuurlijk al van ver verwittigd is en al van ver begint te roepen "Neen Thorben mag ni"

    en dan weet ze nog ni eens wà ik ni mag doen hé



    AhHà

    10-03-2009 om 21:18 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jaja
    mama is soms kwaad op papa omda als ze wa zegt hij antwoord met "jaja" maar het feitelijk 'neenneen' is
    Nu over het algemeen kan mij da niets schelen maar vandaag was ik er wel het slachtoffer van.

    Mama had vanmorgen voor ze naar haar werk vertrok tegen papa gezegd da ze ons wa later ging gaan halen bij de dagmoeder. En de papa zei "jaja"

    Mama had zelfs voor de zekerheid nog een sms'ke gestuurd ook naar papa

    Maar het was dus 'neenneen'

    en papa had het vergeten zeggen tegen de dagmoeder

    en daarom had de dagmoeder mij ook ni in mijn bedje gelegd

    en daarmee wassek vanavond op 17u30 doodmoe

    en daarmee hebben de oma gemist

    jaja...

    09-03-2009 om 20:55 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wandelen
    mama zei vandemiddag "na u middagslaapje gaan we dan gaan wandelen"

    wandelen, beste mensen das toch met de voeten hé

    maar neen ik werd parmantig in de buggy geplaatst, zus in haar kar en weg zijn wij

    maar ik wou ni rijden ik wil wandelen

    maar elkes keren als ik zei 'lopen'

    antwoorde mama, of papa iets van "aja schaapjes" of "kijk es eendjes" of "daar lammetjes, babyschaapjes dus"
     
    wandelen...

    rijden dus

    08-03-2009 om 20:41 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tis groen en het stapt door de kamer
    geen idee?

    mijn ouders ook ni

    ma da is ni zo verbazingwekkend die snappe nix

    ma bon geef nu toe als ik in het groen gekleed op handen en voeten (ni knieen hé voeten) door de kamer loop al grommend...

    dan weet toch iedereen wa da is

    maar mijn ouders ni

    daartegen moet ik ZEGGEN: saurus

    en dan moet ik nog duidelijker zeggen "mama saurus" "PAPA saurus" en dan "kom"

    en dan EINDELIJK stappen we met 3 op handen en voeten (ni knieën) door de kamer en grommen we naar elkaar

    ouders... ook nooit van de rapsten

    07-03-2009 om 20:46 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en ni willen luisteren
    nu denkte natuurlijk dat het over mij gaat maar niets is minder waar
    tis mijn mama die helemaal ni wilt luisteren

    ik ken sinds gisteren een nieuw woordje, eentje da mij feitelijk regelmatig van pas komt
    of liever zou komen want mama, en papa ook feitelijk, vinden da ze oud genoeg zijn om mij gewoonweg te negeren of, als het helemaal tegenzit, mij tegen te spreken of soms zelfs gewoon in lachen uit te barsten

    een paar voorbeeldjes van mogelijke reactie

    de situatie is als volgt: ik heb iets vast (da ni mag maar dat is nu een detail) en mama (of papa) willen da afpakken en dan zeg ik
    ferm en kordaat : "LOS" (zo een beetje lijk tegen nen hond: kort maar krachtig anders snappen ze het ni)

    mogelijke antwoorden (vooral van de mama)
    "ja tereire, gij los"
    "excuseert? Lost gij maar"
    "waar hebde da nu weer geleerd?" (maar ze laat ni los)
    "...... humpfffff" (en ze probeert minstens haar lach in te houden tot achter het hoekske)

    06-03-2009 om 21:22 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mama kwaad
    ja amaai wa was da dinsdag
    kem ons mama nog nooit zo kwaad gezien.
    gelukkig was ze ni kwaad op mij

    minder gelukkig was den dokter van Kind en Gezin, want op die was ze wel kwaad.

    Kmoest van die madam 6 blokskes op mekaar stapelen zo ietsiepietsie kleine blokjes van 2cm op 2

    en toen moest ik da nog es doen, en nog es en nog es

    en toen moest ik in een boekske vanalles tonen en ik vroeg aan die dokteres "wada?" en zij antwoorde "neen,neen. de stoel"
    ja datda de stoel ni was da zaggek ook maar ik vroeg haar wada was en ze antwoorde ni
    enfin ik toon haar de stoel en vraag terug wada. zegt zij "waar zijn de schoenen?" *sugt*

    en toen die dokteres vroeg of ik wel luisterde werd mama kwaad

    ze zei  "ja madam, ei luistert, thuis! Hier is alles nieuw voor hem en hij is 2 jaar das normaal dattem alles wilt verkennen en derbij ge moet stoppen met te doen dattem stom is"

    den dokter verschoot nogal en ze heeft zich geexcuseerd want ik moet blijkbaar nog heemaal geen blokken kunnen stapelen, of toch geen 6 en ik moet bijkbaar ook nog ni zoveel woordjes kennen.

    waarop mama nog kwader werd en vroeg waarom ik dan tot vervelenstoe dat moest herhalen "om te zien of ik het wél kon"

    ja seg

    gelukkig heeft mama dan tegen mij gezegd wada we was

    "eierdoppekes"

    05-03-2009 om 14:51 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taart
    kijk het kan aan mij liggen maar volgens mij hebben ze toch met mijn voeten gespeelt

    Zaterdag wast mijn verjaardagsfeestje

    en als kers op de taart (vergeef mij de woordspeling) kreeg ik taart

    ik dacht "koel zo 2 jaar worden dan moogde vanaf nu taart eten"

    ik dus al sinds zaterdag niets anders doen als naar taart vragen maan niets noppes nada de mama antwoord altijd "taart is op, pop"

    ewel gaat dan naar de taartenwinkel hé

    tis toch waar

    ge zijt dan 2 jaar en dan moogde nog ni eten wa ge wilt

    26-02-2009 om 10:50 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weg zijn wij
    ik woon nu met mama en papa en Ninke in het nieuwe huis en daar hebben we nog geen internet zegt ons mama
    daarom mag ik ook ni vertellen wat ik elken dag uitspook

    Ik denk da mama da zomaar zegt
    OMDA ik ni zou vertellen wa ik elken dag uitspook

    Mama zegt da we vanaf 3 maart weer wa te vertellen hebben

    zegt ze hé

    05-02-2009 om 12:58 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kuisen versus poetsen
    van mama mag ik mijn tanden niet poetsen!

    ok ik mag da wel maar alleen met de poets, wat volgens mama een tandenborstel heet maar volgens mij, en wie gaat mij tegenspreken, dus een poets is.

    van mama mag ik mijn tanden niet moetsen met de handborstel. En ik mag er van haar ook ni mijn haar mee kammen. Ik mag er alleen mee de grond kuisen.

    en nu maggek van mama de zwitsal zeep ook al ni gebruiken om te poetsen.

    ik heb het toch gedaan



    mama had deze keer gelijk

    27-01-2009 om 17:01 geschreven door Thorbiño  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    36 maand 2,5 jaar 96,cm 13,510
    Ninke10 maand 74cm 8kg 510
    THORBEN
    geboorte: 52,5cm 3,830kg
    13 dagen 54 cm 4,340kg
    1 maand 56,5 cm 4,960kg
    2 maand en half 62 cm 6kg
    4 maand 65,4cm 6,500kg
    5 maand 67cm 6,800kg
    7 maand 71,5cm 8,760kg
    9 maand 74 cm 9,840kg
    1 jaar 79cm 10,800kg
    15 maand 82,7cm 11,400kg
    2 jaar 92 cm 12,500kg
    2,5 jaar 96,cm 13,510
    Francientje   Ninke

    7 weken en 5 Dagen    15,1 mm
    12 weken 5,7 cm of 7,4 mét benen
    17 weken 19 cm
    22 weken en 3 dagen 26 cm
    26 weken en 4 dagen 32 cm
    32 weken 40 cm
    36 weken 47 cm
    39 weken 49 cm
    40 weken 50,5 cm
    geboorte 7 november 2008
    54,5 cm 3,810kg
    1week 3,830 kg
    12 dagen 4kg 060
    17 dagen 55,5 cm 4kg 240
    gehoortest: heel goed
    4 weken en 4 dagen 57,5 cm 4kg700
    5 weken en 6 dagen 59 cm 4kg880
    9 weken 60 cm en 5kg 520
    bijna 4 maand 65cm en 6kg420
    5 maand (op de kop) 68cm en 6kg 880
    10 maand 74cm 8kg 510
    NUMMER 3

    23sept 09 7 weken en 2dagen: 11,9mm
    21 okt 09 11 weken en 5 dagen: 51,2mm
    wat is de moeite op het wereldwijdeweb?
  • foto's van mezelf (bijgewerkt op 17 januari)
  • het leven van Benne en Fries
  • Lander en Victor
  • mama haar blog
  • de mama van Lander en Victor
  • zus haar commentaar

  • Gastenboek
  • proficiat
  • gefeliciteerd!
  • proficiat
  • scherven
  • aangrijpend

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per week
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs