is het leuk in het ziekenhuis? we missen je heb je al les gekregen? heb je daar vrienden? is het daar gezelig? hopelijk kom je snel terug van jana emma en aicha xxx dag
we missen je heb je al vrienden en vind je het daar leuk we hopen dat je snel terug komt heb je al les gekregen ben je al geopereerd is het daar gezellig
we vinden het heel spijtig dat je weg bent en hoe gaat het daar? is het daar leuk in de school daar heb je al les gekregen? en heb je al vrienden? we hopen dat het snel beter gaat
dag eli en is het daar leuk ? we missen je grapmakker ! het is hier droevig zonder jou we zijn bij spelling bijna in slaap gevallen zzzz. oei we zijn voor de computer in slaap gevallen zzzzzzzzzzzz. heb je al vrienden ? en heb je al les gekregen? we stellen veel vragen he he he. we vinden het heel jammer dat je er niet bent.
groetjes van giulia en lies :- daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag nog even een foto. spaggetie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heej hoe is het daar en hier is het ook goed we missen je eli is het daar leuk? heb je al lessen gehad ik hoop van ni! we hopen dat die 2 weken rap om zijn en de toets van rekenen was heel saai en we gaan vandaag zwemmen :p heb je al veel vrienden en mis je anna tot siens eli
VANESSA en LIEDEWEI DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGW
In het vierde gaan we enkele WO-lessen werken rond herfst en allerlei thema's die hiermee te maken hebben. We leven ons in in de rol van echte weermannen en vrouwen en gaan controleren of de weersvoorspellingen wel kloppen. Daarvoor maakten we alvast enkele nuttige instrumenten, zoals een regenmeter, een meter voor windkracht en windsnelheid en een barometer.
Het was een spannende namiddag in L4, want voor één keertje werd de WO-les omgetoverd in een heuse wijkraad. De groep "Kind en Spel" had er namelijk niet beter op gevonden dan de Bronlaan uit te kiezen als locatie voor een gloednieuw skeelerterrein! Maar dat was buiten de iets oudere delegatie van het buurtcomité "Rustig wonen" gerekend. Ook de pers was veelvuldig aanwezig.
Hier volgt het verslag van onze gemeentesecretaris Iolanda met enkele sfeerfoto's.
Na iedereen welkom geheten te hebben, geeft burgemeester Giulia het woord aan de schepen van jeugd, Emma. Zij is duidelijk vóór het idee van een skeelerterrein, want ze vindt het veiliger dat de kinderen daar skeeleren dan gewoon op straat. Er is, volgens haar, verder ook bijna geen ruimte om te spelen. De schepen van openbare werken, Hendrik, geeft een overzicht van de praktische kant van de zaak en het kostenplaatje. Het buurtcomité brengt de discussie op gang met het argument dat ze vrezen voor lawaaihinder. De oudere mensen uit de buurt zien hun nachtrust verstoord. Bovendien zullen de kinderen volgens hen afval achterlaten. "Rustig wonen" ziet er ook een probleem in rond veiligheid. Kind en spel reageert dat het terrein vooral overdag zal gebruikt worden en slechts in mindere mate 's avonds. De kinderen zullen verlicht worden om beschermende kledij te dragen en zullen begeleid worden door hun ouders. Voldoende vuilbakken moeten het afvalprobleem tegengaan. Doorlaggevend was misschien toch wel het argument van "Rustig wonen" dat er al een skeelerterrein is, nl. aan Sportoase.
We zijn hier duidelijk nog niet tot een besluit gekomen en er zal verder gediscussieerd worden over eventuele alternatieven.
Met dank aan de burgemeester en schepenen en de leden van de beide partijen.
Vandaag gingen we op onderzoek in de buurt van de school... We speurden naar tekens uit het verleden in en om oude huizen. Kijk maar!
Dit is een schoenenschraper, voor als je vuile voeten had. Dat komt nu op de Geldenaaksebaan ook heel goed van pas.
Oude huizen hebben vaak hoge ramen.
Rijke mensen konden zich glasramen veroorloven. Dit huis werd gebouwd in 1672.
Zie je het oude naambordje op deze gevel?
Ramen werden dichtgemaakt omdat je belast werd per raam!
Langs deze weg kon de kolenhandelaar de kolen lossen in de kelder.
Het huis van onze buren werd gebouwd in 1614. Zie je ook de ijzeren verstevigingen in de gevel? Ook de trapgevel is typisch en doet denken aan de "riddertijd".
Bij oude huizen tref je wel eens een kapelletje aan in de gevel.
Had jij gedacht dat je zoveel kon leren op de Geldenaaksebaan?
Muis in de supermarkt, muis in de supermarkt. Is daar lekker thuis in de supermarkt. Bij de boter en de thee, bovenop een pak puree. Woont in het rek, het rek van de ... ma maca macaroni. Ma ma ma ma ma ma ma macaroni. Slaapt in een hoekie apart. Muis in de supermarkt!
Baas van de supermarkt, baas van de supermarkt, muis zit op de kaas van de supermarkt. Keutels in de hagelslag, 't is een schande dat dat mag! Daar in het rek, het rek van de ... spa de spa de spaghetti. Spa de spa de spa de spa de spaghetti. O wat rent ie hard! Muis in de supermarkt!
Beste ouders! Blijkbaar zijn de vrienden van het vierde leerjaar dit jaar erg enthousiast over het programma "Woordkasteel" waarmee wij ook in de klas onze woordpakketjes van spelling oefenen. Wil je dit ook thuis graag op de computer installeren? Dat kan! En wel zo:
Ga naar: www.woordkasteel.com Klik op het kasteel. Klik op de krokodil "download". Klik op het witte kasteel. Klik op de speaker om ook de geluidsbestanden te downloaden. Klik ook op de woordenlijsten om de juiste woordpakketten te downloaden. Kies Tijd voor taal - klas 2 t/m 6 - Ann Borremans en klik op Nu. Vergeet niet telkens op uitvoeren te klikken. Sla de bestanden op, best daar waar je pc het zelf voorstelt.
Ziezo, nu zou het gelukt moeten zijn. Wanneer alles op je computer staat, ga je kijken bij "Start" en "Programma's" en dan zou je het programma Woordkasteel moeten zien.
Veel succes en voor de kids... veel spel(ling)plezier!