Inhoud blog
  • Mijmeringen II
  • Mijmeringen
  • Dagboek van een alchemist
  • Chemo en Corona IV
  • Chemo en Corona III
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Categorieën
    Chemo en Corona
    Overeind blijven in een besmettelijke wereld
    10-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijmeringen
    Rolling EyesQuestion

    Als ik lees en zie dat zelfs op wereldtop nivo gelogen wordt en ook geloofd wordt, tja dan ga ik ook maar een fictie schrijven.

    Wat is werkelijkheid?

    Is dat hetgeen we zien en instaan? Neen en nog neen.

    We bepalen ons leven zelf en dat is het heerlijke van zo'n blog, ik schrijf wat ik wil.

    Eerst een aantal stellingen, een kapstok waar ik alles aan ophang. 
    Ieder mens is geboren met een vrije wil en keuze, 
    Ieder mens heeft een eigen verantwoordelijkheid, want wie anders kijkt door die ogen, proeft met die mond, hoort met die zintuigen dan wijzelf. Als ik van deze 2 stellingen uit ga dan kan het niet anders dat je daardoor NIET iemand anders kan helpen. (verwar dit niet met zorgen). 
    En last but not least : Aangezien voorgaande stellingen dan waar zijn, betekent dat
     Alles wat ik doe doe ik voor mezelf.
    Je hoeft er niet mee te zijn (vrije wil en keuze nietwaar) 
    Meest belangrijke: deze stellingen werken  alleen op de aarde. Maar ze gelden ook daarbuiten.Laughing

    Ben je nog mee? Maakt niet uit.

    Oke, ik ga nog een aantal beweringen hier los laten.

    Voordat je dit leven koos, heb je in grote lijnen gekozen welk leven je wilde leiden of lijden, afhankelijk welke ervaring je wilt.
    Sommige noemen dit karma. Ik noem dat gewoon belevingen opdoen, keuzes maken. Om dit te kunnen doen, vergeet je alles als je op aarde komt.

    Oja, je ziel is oneindig, je lichaam slechts een gebruiksvoorwerp, zoals een auto. Je rijdt erin en als die oud en versleten is gooi je het weg.

    En zoals altijd is er begin en een einde. (Fictief natuurlijk aangezien, tijd en ruimte niet bestaan.)
    Gemakshalve noem ik het oorzaak en gevolg.

    Stel nu dat ik weet hoe het zit......dan is dit het begin.

    Is het belangrijk wat ik hier schrijf, Nee totaal niet. Het is mijn waarheid.

    Dit aardse leven is van mij totaal van geen belang, want zoals ik al zei, het is maar tijdelijk.

    Ik kom ook niet terug, want ik ben waar ik wezen moet.

    Oke, een ander verhaal in een verhaal: Heiligen zijn er genoeg geweest op deze aardkloot. En allemaal met hetzelfde doel. Er is maar 1 DOEL:
    Te weten in een aards leven: wie en wat je bent

    Het klinkt zo eenvoudig en voor veel uitleg vatbaar.

    Oke, een heilige komt met alle oneindige informatie (zoals het werkelijk is) en tracht de (onwetende mens, die het gewoon vergeten is) iets duidelijk te maken. Iets terug te herinneren.

    Alleen het zijn roepende in de woestijn. Eenlingen, uitzonderingen, uitschot, idioten. Met 1 verschil zij weten en zijn dus ook niet bang met wat ze gebeurd.

    Geen gevangenis geen marteling geen bedreiging kan ze raken aangezien dat lichaam........slechts een gebruiksvoorwerp is.
    Zolang loopt de mens op aarde zolang krijgen ze informatie. Niet de info voor technologie want die is genoeg voorhanden.
    Nee, info wie ze werkelijk zijn.

    En zeg nu zelf, wat is in de denkwijze vd mens veranderd. Niets, macht, kracht, meerderheid van het begin tot het einde.
    Evolutie op menselijk vlak?  Van geen meter.

    Naakt op de wereld komen en naakt eraf gaan. Verzamelen, geld verdienen, mensen uitbuiten etc etc.

    Wat neem je mee??????

    Mijn lichaam is slechts een gebruiksvoorwerp: de auto is op, het wordt om het weg te doen.

    Er wordt zoveel gesproken over.....nieuwe tijdskinderen, aardkinderen, engelenkinderen. Die zijn er helemaal niet.
    Ik durf zelfs nog verder te gaan. Dieren staan in evolutie zg onder de mens. Dieren weten waarom ze hier zijn en staan hoger aangeschreven dan de mens.

    Een dier is een dier. Er is één dier die een BEEST kan zijn en dat de mens.

    Stel nu dat alle mensen elkaars gedachten zouden kunnen lezen. Geen geheimen meer hebben. Stel nu dat er een universele waarheid is die werkt of niet werkt. Stel nu dat elke gedachte, beweging invloed heeft op het geheel. Zou er dan oorlog kunnen zijn....onmogelijk

    In het universum alles aanwezig vd stellingen die ik opgeschreven heb. Behalve.....vrije wil en keuze. Die is alleen op aarde.

    Luister ik ben in het geheel niet intelligent zoals het hier op aarde de norm is. Zelfs niet eens slim. Ik ben.....en dat is genoeg (voor alle duidelijkheid ik kan geen identiteit aannemen aangezien ik er zoveel heb gehad) 

    Ik ben ook mens met zijn karakter, erfenissen op DNA nivo. En hoewel ik weet dat het maar tijdelijk is heeft mijn EGO, mijn persoonlijkheid wel geloofd in de waarheid van anderen.

    En nu wordt het moeilijk: Ziel, Geest, Persoonlijkheid en lichaam

    Geest is het centrum, zeg maar het rondpunt ( is ook oneindig) Wat dacht je . Dat hetgeen waar je nu mee waarneemt verdwijnt?...... Een lichaam kan je klonen een ziel niet.

    Dit is ook de connectie van je ziel(oneindig) en leven op aarde.

    Ziel is alwetend; maar totaal niet dwingend. Kan ook niet, want anders kan je niet blanco beginnen. (weet je nog?)

    Geest is de tijdelijk verbinding met het lichaam. Lichaam volgt gewoon. Vandaar dat ook alles wat je denkt met je lichaam gebeurd.

    Wat is persoonlijkheid? Ego? Gevormd door ervaringen in dit leven in interactie met je omgeving. 
    Een illusie? Absoluut. Is het echt waar? Als je anders weet inderdaad.

    Weet je,  ik ga absoluut niet proberen duidelijk te zijn en proberen te overtuigen. Dat hebben zat voor mijn tijd gedaan en wat hebben jullie mee gedaan.

    Je kan dan ook zeggen en reageren wat je wil. Mijn waarheid zal niet veranderen. Is het belangrijk of ik gelijk heb. Totaal niet.
    Het enige wat ik kan besluiten is, nog langer hier aanwezig te zijn. Om dat laatste stukje soldaat, ego, persoonlijkheid te helen. 

    Ik zie het wel.







    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Over mijzelf
    Ik ben John, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Kimbojo.
    Ik ben een man en woon in Oudsbergen () en mijn beroep is zelfstandig.
    Ik ben geboren op 15/07/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Was sleutelen, knutselen. Nu nog als het kan beetje werken en sporten.

    Categorieën

    Laatste commentaren
  • Een herfst bezoekje vandaag (Patricia)
        op Mijmeringen II
  • Chemo (Kim)
        op Chemo en Corona II
  • Zoeken in blog


    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!

    Foto

    OVEREIND BLIJVEN IN EEN BESMETTELIJKE WERELD
    Categorieën

    Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs