Inhoud blog
  • boekenbeurs 2011
  • voorlezen
  • stage lager onderwijs
  • watergewenning
  • stage Het Molentje
  • handjes draaien
  • de mooiste vis van de zee
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    paardjesuitpelt
    www.bloggen.be/paardje
    mijn weg naar kleuterjuf
    vallen en opstaan
    04-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de mooiste vis van de zee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    dag lezers,

    Ik heb dit boek gebruikt voor een opdracht in mijn vorige school. Daar ik het zo een prachtig verhaal vind zou ik dit graag op mijn blog plaatsen zodat mijn mede studenten hier misschien ook gebruik van kunnen maken.

    Het verhaal gaat over een vis die heel mooi is en het niet erg vindt dat hij geen vrienden heeft omdat hij arrogant is want hij heeft toch mooie schubben en de andere vissen niet. Naar het einde van het verhaal begint hij zich echter zo eenzaam te voelen dat hij zijn glinsterende schubben weggeeft om zo vrienden te maken en zich gelukkig te voelen. Het is een verhaal van geven en nemen en over jaloers zijn.

    Hierbij heb ik wat leuke spelletjes bedacht namelijk: je leest eerst het boek voor aan de kleuters. Je vraagt aan de kleuters vragen hebben over het verhaal. Dan kan je een kringgesprek houden met de kleuters over gevoelens die zij ervaren hebben bij het boek. Hier kunnen leuke en grappige anecdotes bij komen zien van ervaringen die de kleuters hebben in hun thuissituatie en/of klassituatie waar je als leerkracht ook belangrijke informatie uit kan halen.

    We kunnen met dit thema ook in klasverband een leuke vis in elkaar knutselen.Met de oudere kleuters kan je het verhaal naspelen door middel van een poppenkast.

    Het boek zelf is heel mooi geïllustreerd. Ik heb een fot van het boek bijgevoegd.

    Laat me weten wat jullie van dit boek vinden zodat we onze gedachten en ideeën hierover kunnen uitwisselen!!!

    groetjes

    Kelly

    04-03-2012 om 17:40 geschreven door Kelly  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 04/06-10/06 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Inhoud blog
  • boekenbeurs 2011
  • voorlezen
  • stage lager onderwijs
  • watergewenning
  • stage Het Molentje

    de mooiste vis van de zee
  • bloggen.be
  • kelly

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    levend_geloof8
    www.bloggen.be/levend_
    Over mijzelf
    Ik ben Kelly
    Ik ben een vrouw en woon in Lier (Belgi) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 01/01/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .

    Over mijzelf
    Ik ben Kelly
    Ik ben een vrouw en woon in Lier (Belgiê) en mijn beroep is Schoonmaakster.
    Ik ben geboren op 13/09/1987 en ben nu dus 36 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: horrorfilms kijken met een lekker pak chips, wandelen .

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    vollekindt
    www.bloggen.be/volleki

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs