Inhoud blog
  • Mijn laatste dag :(
  • Voor, achter en zijkanten. Wat ontbreekt? De binnenkant
  • Brug
  • ... en de rups kruipt
  • De cocon staat stil...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Stage Virtual Production KdG
    Kristof Christoffels
    05-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor, achter en zijkanten. Wat ontbreekt? De binnenkant
    Van Lieselotte heb ik vandaag de plannen van de binnenkant van de bestaande situatie gekregen. Ze had er een gedeelte met een blauwe marker aangeduid en gevraagd of ik dat gedeelte ook in 3D kon uittekenen. Zo gezegd zijnde :p

    Het voorste gedeelte viel wel best mee, maar toen ik aan de gangen bij de trappen uitkwam was het niet alleen precisiewerk, maar het kwam ook niet allemaal uit met de afmetingen die ik uit de PDFs haalde. Dus heb ik zelf hier en daar wat aangepast zodat het toch ongeveer overeenkwam met de foto's die ik heb van de binnenkant.

    05-05-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug
    Ik was eerst niet zeker of ik de brug wilde doen... maar uiteindelijk toch besloten om te doen toen dat ik gisteren met mijn broer thuis kwam, onze ouders aan het inpakken waren om het verlengde weekend bij familie in Nederland door te brengen. 

    En anders zat m'n broertje alleen thuis :( dus heb ik rap een mail gestuurt naar Henk om te vragen of het wel ok was als ik de brug deed.

    02-05-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.... en de rups kruipt
    (verwijzing naar de foto van gisteren)

    2 van de 3 af, nu nog de rups :p

    Het eerste wat ik hierbij deed was om de voorste sphere unique te maken en een andere texture geven, en daarna heb ik er de ogen aan toegevoegd. 

    Voor de andere spheres:

    - Een deel ervan heb ik anders geplaatst en gescalet zodat het glazen gedeelte van de spheres volledig zichtbaar waren
    - Een aan elke sphere heb ik een soort van "pootje" gemodelleerd (of 2 pootjes bij de spheres waar de 2 zijkanten zichtbaar waren)

    En zo is de rups tot stand gekomen

    30-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De cocon staat stil...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen OK, nu de vlinder af is kan ik aan de 2 andere vormen werken dus ga ik beginnen aan de makkelijkste van de 2: de cocon :p

    Om die iets "coconachtiger" te maken heb ik een 2de sphere erbij gezet, en die zo uitgerokken en gescalet dat die 2 spheres te samen op een echte vlindercocon lijken (klik op de image :p ) En daar bovenop heb ik nog een paar dakkoepels toegevoegd.

    Buiten de cocon heb ik aan het hele gebouw (in de bestaande situatie) nog wat texture aanpassingen moeten doen aangezien alles van baksteen blijkbaar in hout zal gemaakt worden. En tijdens dit werkje heb ik nog een paar kleine foutjes gevonden die er nog uit moesten :p


    29-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afwerken van de Vlinder
    De voorkant van de nieuwe situatie heb ik vandaag nog verder zitten uitwerken: buiten de vensters was het beter dat er helemaal geen glas te zien was. Dus heb ik het patroon aan de voorkant uitgerokken en verbetert zoals Henk het wilde. 

    Ook heb ik de mond van de vlinder minder hoekig gemaakt en de antennes toegevoegd aan het koppeke en aan de achterkant de dakkoepels toegevoegd. 

    Met deze aanpassingen denk ik dat de vlinder zelf af is en kan ik me nu focussen op de cocon en de rups. 

    BTW: klik op de image in de vorige post om een grotere versie te zien van wat ik nu al heb. :p

    28-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hebben vlinders wel een mond?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de zijkanten af is het nu tijd om aan de voorkant te werken. Ik begon met het uitwerken van de vleugels zodat ze bol waren en meer op die van een vlinder ipv een adelaar zoals Henk het zegt :D Ook heb ik de overgang van de bolle zijkant naar de platte voorkant ietsjes "soepeler" gemaakt.

    Verder moest ik ook nog de voorkant een soort van patroon geven in het paars. Daarvoor heb ik de ToolsOnSurface tools gebruikt om arcs te tekenen en ellipses en die dan zitten inkleuren.

    En vandaag heb ik ook een mond gegeven aan de vlinder: een driehoek waarop ik circles heb zitten tekenen die ik dan met de Push/Pull tool verwijdert heb. Het was een saai werkje, en het koste ook wel wat tijd, maar Henk zag dat helemaal zitten toen hij het resultaat zag:




    25-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.If at first you don't succeed...
    .. then try and try again XD

    Omdat ik de ramen anders moet uitwerken heb ik jammer genoeg de hele zijkant van de vlindervleugels moeten uitbreken en opnieuw maken. Ik heb nog geprobeerd om de ramen gewoon aan te passen, maar Sketchup zag dat blijkbaar niet zozeer zitten :(

    Dus heb ik vandaag de hele dag zitten te werken om de zijkanten opnieuw te maken en de ramen over te doen zoals Henk het wilde.


    24-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ander kleurke
    Van Henk en Lieselotte heb ik vandaag de opdracht gekregen om een paar kleine aanpassingen te doen aan de nieuwe situatie van Vlinderwijs:

    - de gele kleur van het dak veranderen in groen
    - de ramen aan de zijkanten te verbeteren
    - de vleugels meer "vlinderachtig" te maken (bol ipv hol)
    - de vlinder zelf een mond te geven en antennes
    - de cocon verbeteren
    - 2 dak koepels aan de achterkant van de vlindervleugels te plaatsten
    - de rups verder uit te werken

    Beter rap aan beginnen :p

    23-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is terug af
    EINDELIJK RazzRazzRazz

    Vlinderwijs is terug af... wel... er zitten misschien nog een paar kleine foutjes in het model... maar het is terug af zoals tervoren. 

    Met het toevoegen van de organische muren van de rechtervleugel, het herpositioneren van de rups zodat die aansluit op de rechtervleugel en het verdikken van de vloer is de nieuwe situatie terug af en heb ik al mijn verloren werk terug ingehaald Wink

    And now... drum roll please... de eerste foto's van mijn werk. Hoop dat het op iets trekt :p








    22-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlinders/Cocon/Rups
    Vandaag heb ik de vleugels van de vlinder opnieuw uitgewerkt en dit keer heb ik dat op een simpelere en betere manier gedaan dan de vorige keer. Dit keer heb ik 2 sandboxen gemaakt aan de zijkanten van het vlinder lichaam en de vleugels met arcs afgebakent en uitgesneden. De vorige keer deed ik dit met 4 sandboxen: 2 voor de grote vleugels en 2 voor de achtervleugels), maar die heb ik nu bij elkaar gehouden zodat het wat makkelijker werd om die te modelleren.

    (Alhoewel de vleugels nog altijd op die van een vogel lijken (hol) ipv een vlinder (bol)

    Het saaie werk heb ik dan jammer genoeg ook opnieuw moeten doen: arcs trekken tussen de vleugel en de vloer om een bolvormige & organischere muur de maken, en die arcs met horizontale lijntjes verbinden om ze zo op te vullen en de muur in 3D te krijgen.

    18-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gebouw is terug
    Voila, de bestaande situatie is terug af, dit keer een pak mooier (voor mij dan toch) en gedetaileerder gemaakt dan de vorige keer. 

    Nu dat opnieuw af is kan ik terug aan de vlinder beginnen, maar eerst heb ik de cocon en de rups klaargezet aangezien die vormen wat eenvoudiger te maken zijn.

    Aan de vlinder ben ik ook al begonnen: het lichaam is af. Nu alleen de lastige gedeeltes nog af krijgen, maar dat is voor morgen.

    17-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bandwerk
    De lange gevel van de jeugdherberg, dat was de vorige keer al een vervelende job geweest... en die mag ik nu opnieuw doen :( Eigen schuld

    Anyway, de grote reden dat dit gedeelte vervelend is, is omdat het vooral bandwerk is: eerst de hele muur texturen, dan de vensteropeningen tekenen en maken, de vensters zelf erin zetten en dan het vensterglas en de vensterbanken maken.

    En met dit gedeelte klaar is de bestaande situatie bijna klaar, alleen het voorste gebouw nog doen.

    16-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De achterkant... uh-oh
    Met de enige 2 foto's die er waren van de achtergevel van Vlinderwijs heb ik vandaag die achtergevel zitten modelleren. En het was niet overal even duidelijk...

    Het grootste probleem dat ik had was dat de afmetingen niet klopten: normaal gezien was er een extra stuk muur waarop een soort van blauw balkon op plakte, maar die muur was er bij mij niet. Ik heb er de PDF's opnieuw bijgenomen maar daarop stonden de afmeting juist zoals ik die heb overgenomen. 

    Uiteindelijk heb ik de fout gevonden: ik had de PDF van het eerste verdiep nodig, daarop stonden de afmetingen die ik voor dat gedeelte nodig had. Voor die balkons heb ik nu vandaag geen tijd meer, maar ik denk dat ik die voor het laatste ga bewaren wanneer ik me met de details zoals regenpijpen en roosters ga bezig houden.

    15-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenstebuiten
    Niet te veel moeite doen: de ramen die ik op de verkeerde positie heb gezet samen met de hele muur heb ik gedelete en met de rectangle tool een nieuwe muur gemaakt. En daar heb ik dan, op de juiste positie deze keer, de ramen opnieuw gemodelleerd.

    Verder heb ik dan vandaag de hele binnenkoer afgewerkt samen met de schoorsteen en het bijgebouw aan de kant van de binnenkoer.

    14-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een bekend uitzicht
    Vandaag heb ik de achterkant van het voorste gebouw, de kant aan de binnenkoer, gemodelleerd. De glazen wanden, waar ik de vorige keer verscheidene dagen voor nodig had, heb ik nu op een paar uur afgewerkt. En Sketchup zelf heeft me nu niet zitten tegen te werken zoals de vorige keer, toen Sketchup weigerde om de faces (de glaswanden) te maken.

    Jammer genoeg heb ik tegen het einde een fout gemaakt: op een van de muren van de binnenkoer zijn er 2 identieke ramen, 1 voor de gelijkvloers en 1 voor de 1ste verdieping. Die moeten normaal gezien op dezelfde breedte moeten liggen, maar dat was bij mij niet zo. Het onderste raam staat iets dichter tegen de hoek. Volgende week beter in orde maken.

    11-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Textures op heel het net, maar geen zonder watermerk
    Met de muren overal recht getrokken is het tijd om de bestaande situatie opnieuw te modelleren. Opnieuw ben ik begonnen met het voorste gebouw, waar ik de ramen, zitbank en het dak heb uitgewerkt. 

    In tegenstelling tot de vorige keer heb ik nu ook de regenpijpen en de dakgoot erbij gemodelleerd. En nu dat Sketchup en ik een beetje beter met elkaar overeen komen was het toevoegen van faces en oppervlaktes een pak makkelijker. Iets wat me de vorige keer een aantal dagen kostte, kostte me nu slechts een aantal uren.

    Het probleem dat ik vandaag wel had waren de textures. Die ben ik nu ook kwijt en ik heb geen idee meer waar ik die de vorige keer vanaf heb gehaald. Dan maar via Google gezocht maar elke keer als ik de juiste texture vond had die een watermerk. Grrr >:(

    10-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speedy Gonzalez?
    Vandaag mocht ik terug aan Vlinderwijs beginnen... yay? :p Anyway, ik kan beter rap terug in actie schieten, want het ik eigenlijk mijn schuld dat die bestanden die ik had nu weg zijn. Had ik maar een backup gemaakt. Nu wil ik zo rap mogelijk die verloren tijd terug inhalen.

    Ik had wel een beetje een gevoel van deja vu: die lange zijgevel kwam weeral niet uit zoals de vorige keer, en net zoals de vorige keer heb ik alles opnieuw nagemeten en de hoeken opnieuw berekent. 

    Maar dit keer ga ik niet zozeer op de details letten (ook al probeer ik alles zo gedetaileerd mogelijk te maken in 3D) en ga ik geen rekening meer houden met de dikte van de muren. Dit keer ga ik voor gewoon platte faces als muren van Vlinderwijs: dit maakt dat ik sneller kan werken en beter ook. Toen de contouren af waren heb ik de push/pull tool gewoon gebruikt om het hele gebouw recht te trekken. Op 1 dag heb ik nu dus de contouren en de muren al af. Morgen aan de details werken dus en de verschillen gebouwen uitwerken.

    09-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Was ik toch niet vergeten de vloerbalken ook omhoog te trekken... Embarassed

    Dat is iets dat me toch een pak tijd gekost heeft aangezien Sketchup connecterende lijnen als een geheel beschouwt, en er dus voor zorgt dat als je zoiets wilt verplaats, je de faces waar die lijnen mee verbonden zijn ook uitrekt en verplaats, of als je cut/paste wilt doen er gaten achterblijven in de faces...Evil or Very Mad Sketchup haat me precies.

    Maar ja, er waren nog een paar dingen aan het model die nog aangepast worden, dus het was vandaag vooral voormiddag vloerbalken verplaatsen, en namiddag de andere aanpassingen. 

    (en ja, de foto's van gisteren zijn hierbij ook aangepast, die tonen nu het laatste model)

    08-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Previews van het houtskelet
    Met het houtskelet af denk ik dat het tijd is om een aantal PNGs ervan te posten. Dus hier zijn ze:








    07-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    04-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste hand en een nieuw begin
    Van Lieselotte heb ik terug al de documenten van Vlinderwijs opnieuw gekregen, behalve de PDF met de hoekafmetingen en lengtes die ik zelf had gemaakt. Die stond nog op mijn laptop Rolling Eyes

    Maar ja, het bleek dat in de nieuwe versie van Photoshop die ik heb, de schaal van de Ruler tool precies overeenkomt met de paar afmetingen die ik wel had. En op basis daarvan heb ik alles opnieuw berekent.

    Maar vooraleer ik daar verder aan kon werken, moest ik nog een paar details uit het houtskelet werken... 

    04-04-2014 om 00:00 geschreven door Kristof  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs