Ik ben Spriet Charlotte
Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is kleuterleidster.
Ik ben geboren op 10/10/1983 en ben nu dus 41 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Dansen, zumba.
Ik ben gehuwd in augustus 2010 en ben sinds juni 2012 mama geworden van een flinke meid: Lieze.
Onze leerlingenraad! Uit elke klas vanaf het derde leerjaar worden er kandidaturen uitgeschreven. De leerlingen beslissen zelf of ze al dan niet in de leerlingenraad willen zetelen. Als alle kandidaten zijn bekend dan beginnen ze aan een ware verkiezingsstrijd. Ze ontwerpen flyers, posters, delen briefjes uit, ... Dit allemaal om stemmen te verdienen. Ze lijsten ook een heleboel zaken op van wat ze allemaal zouden willen veranderen op school. Waar ze willen aan werken of wat ze van activiteiten willen uitwerken. Op die manier werken we aan de leerlingenparticipatie. We zijn heel fier om het team verkozenen aan jullie voor te stellen!
Hiep hiep hoera voor onze jarigen!
De peuterklas
12-06-2013
Bewegen is gezond!
In onze klas hebben we heel wat bewegingsruimte. De peuters kunnen er naar believen fietsen, spelen met de wipjes, glijden van de glijbaan, ... Indien het mooi weer is gaan we ook heel veel buiten spelen en bewegen. Kijk maar eens naar de enthousiaste kleintjes!
Dankzij juf Sarah, de turnjuf op school konden ook wij eens genieten van een sportvoormiddag. Samen met alle kleuters trokken we naar de topturnhal waar we verdeeld werden in 5 groepen. Alle 5 de groepen konden hele leuke sportieve dingen doen. Springen op de trampoline, evenwichtsoefeningen op de balk, een omloop, een loopparcours en spelen met de ballen. We waren heel erg moe na afloop. Voor herhaling vatbaar! Dank u juf Sarah!
In het thema voertuigen hebben we heel wat nieuwtjes geleerd. Zo merkten we op dat er voertuigen zijn zonder wielen, met 2 wielen, met 3 wielen, .... De meeste voertuigen hebben een stuur, er zijn voertuigen met zetels, voertuigen met een zadel, voertuigen met pedalen. We speelden op het tapijt met heel wat voertuigen. Vrachtwagens, auto's, boten, trein, ... Voor de papa's maakten we ook een auto: we schilderden een frietbakje blauw en we tekenden streepjes op de wielen. Dit laatste was om de fijne motoriek te stimuleren. We hebben het heel goed gedaan. We maakten een trein met vierkantjes en rondjes die we op een blad mochten kleven. Wat we heel leuk vonden was het rijden met auto's door de verf. Het resultaat ervan verwerkte juf in het kaartje voor de papa's. We leerden het liedje: de wielen van de bus en we maakten met stoelen de bus na. Het was soms wat moeilijk om in de bus te blijven zitten. De kleuren kwamen ook weer aan bod in dit thema. We moesten auto's met dezelfde kleur bij de kaart leggen waarop het kleur stond: rood, geel en blauw. Op de laptop konden we luisteren naar verhalen over voertuigen. We leerden ook puzzelen door het meten en passen van de voertuigen in de juiste gaten. Dit lukt al prima! We luisterden ook naar het verhaal van Jules en zijn rode fiets. Daarbij leerden we dat je een fietshelm moet dragen en een fluo-jas moet aandoen in het verkeer. Zo ben je veilig op de weg. We speelden een spel: agentje mag ik overrijden, ja of nee, moet ik dan een euro betalen ja of neen. De kleuters moesten dan aanhalen wie mocht rijden. Degene met 2 wielen, 3 wielen of 4 wielen. Zo leerden we goed kijken, luisteren en tellen. Op school hadden we heel wat voorwerpen met wielen: fietsen, auto's, een tractor, steps, een winkelkar, skateboards, ... Een heel leuk, sportief thema. We wensen hierbij ook alle papa's een zalige vaderdag.
Bij het thema de boerderij hebben we heel wat dieren besproken. We leerden ook een aantal nieuwe beeldende technieken. Kleven met wol: het paard, scheuren en plakken: de koek, vingerverven: de geit en stempelen met spons: de eend. In onze klas hadden we ook een maïsbak waarin we experimenteerden met maïs en met de begrippen vol en leeg. We vulden potjes en goten ze weer uit. Er zat ook een telspel in het thema. We keken in een boekje en we telden de dieren. We moesten evenveel dieren op het boekje leggen. Die dieren waren magnetisch. Het leukste bij dit thema was dat we natuurlijk naar de kinderboerderij mochten. Zo konden we de dieren in levende lijve zien. Bij dit thema zijn er niet zo heel veel foto's. Tot de volgende keer.
De rupsjes en de vlindertjes gingen op bezoek bij de dieren van de kinderboerderij. Samen met Slijmpje de slak gingen ze op zoek naar alle dieren van de boerderij. Elk dier had een zakje waarin vanalles verstopt zat. Aan de hand van het verhaal en de voorwerpen kwamen we heel wat te weten over de dieren. We zaten in een gezellige klas om onze koekjes op te eten, drankjes te drinken en ons middagmaal te nuttigen. In die klas stonden ook heel wat leerrijke zaken. De deuren waren ook allemaal voorzien van boerderijdieren. Het was er superleuk. We hadden wel de regen mee maar we hadden toch even geluk in de namiddag. De regen stopte even en wij konden genieten van het spelen op het speelplein.
Hier zullen jullie alle belangrijke data terugvinden van de activiteien die op het programma staan. Zo kunnen jullie op die manier ook volgen wat er al voorbij is en wat nog moet komen.
Dit is juf Elvina, zij is onze lieve kinderverzorgster die ons elke donderdag en om de 14 dagen de vrijdag komt helpen in de klas. Zij helpt bij het stimuleren van de zelfredzaamheid, knutselactiviteiten, educatieve spelmomenten, ...
Wie zit er allemaal in onze klas: Fjona Mariska Marley Mara