Inhoud blog
  • Dag 19 Raeren - Genk
  • Dag 18 St. Vith- Raeren ( Eynatten ) 79 km
  • Dag 17 Bastenaken - St. Vith 65 km
  • Dag 16 Montmedy - Bastogne 80 km.
  • Verdun - Dun sur Meuse - Montmedy. 72 km
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Jos de pelgrim

    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 Givet- Reims ( Tinqeux ) 159 km
    Op aanraden van uitbater B&b,gereden langs de Maas tot in Revin, 42 km,
    mooi, was wel 8 km om maar de moeite. Dan gaan winkelen in de lidl. En toen begon het met een steile klim van 4 km. Sindsdien niets meer dan klimmen en dalen tussen 2 en 4 km ton bijna in Reims. In Reims waren er werken bezig aan een brug waarlans men de stad in kan. Geen enkele uitleg over een omleiding. Ben dan verscheidene km omgereden. Kathedraal niet bezocht wegens teveel omweg, teveel km in de benen en het tijdstip. Ik heb 6 l drank verzet. Ben om 21.30 u gaan slapen

    27-05-2012 om 20:38 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1
    Ik ben vertrokken op vrijdag 25 mei om 07.50 uur met prachtig weer. Ik ben via Borgloon door de fruitstreek gefietst. Ik ben nog niet goed op waals grondgebied of ik wordt door een waalse automobilist aangesproken. Mijnheer zoekt de autoroute en de Vlaamse fietser heeft op weg geholpen daar midden in de velden. Fantastisch moment. In Namen is mijn I phone al plat wegens navigatiegebruik. Toen ben ik maar een grote ijs met nog een grotere cola gaan consumeren zodat de I phone kon opladen. Dan heb ik op de linkeroever van de Maas een soort Parijs- Roubaix. Amai wat was dat pad slecht tussen Namen en Dinant, maar niet overal. Na Dinant de Maas blijven volgen. Daar kwam ik mijn eerste collega's - pelgrim tegen. Een leuke babbel gehad met Ned. dames en 1 Waal die nederlands sprak. Na 137 km kwam ik aan de B&B Kauffmann in Givet ( F ) Na 1 groot glas bier ben ik mijn kamer opgetrokken : toilet, douche, de was, administratie en ' bokes ' eten. Ah ja, de zon heeft mij al te pakken gehad hmhm. Morgen naar Reims. Doeiiii

    25-05-2012 om 19:42 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The day before
    Wat een zonnige dag. Als dit weer aanhoudt de volgende dagen mag ik zeker niet klagen. Namiddag heb ik mijn haardos serieus laten kortwieken. Hoogte 3 mm, zo kort heb ik ze nog nooit gehad. Ik zal nogal door de wind kunnen klieven. Mijn aluminiumen ros staat klaar. De tassen zijn reeds op de koga geplaatst. Enkel de rijder moet er nog op springen en op de trappers beginnen duwen. Seffens nog wat Italiaanse koolhydraten opnemen en nog voor de laatste keer genieten van de eigen bedstede.

    24-05-2012 om 17:26 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste blogbericht

    Mijn bedoeling was om een blog aan te maken na mijn fietstocht van Genk naar Santiago de Compostela, na 20.06.2012 dus, voor diegenen die interesse zouden hebben voor mijn fietstocht naar SdC.
    Mijn naasten wou ik via telefoon, sms berichten

    Maar de overige leden van het gezin, mijn eega en onze 3 kinderen, lieten mij verstaan dat het wel leuk zou zijn om me op ��n of andere manier te kunnen volgen en mijn wedervaren onderweg te horen,liefst elke dag.

    Ik beloof hen mijn best te doen, ook wat dit aspekt van de tocht betreft. 

    Ik zal elke dag trachten via mijn I phone mijn blog aan te vullen.

    Op vrijdag e.k. ben ik ermee weg om 8 uur.

    Mijne Koga is in supervorm ( bedankt Jean-Marie Schraepen, fietsenmaker te Genk-Bokrijk ).

    Mijne fysieke paraatheid is ook niet slecht want ik heb de voorbije maanden toch ernstig getraind. 3000 km werden afgelegd naar alle mogelijke bedevaartsoorden in de buurt.

    De zomer is hopelijk stilletjes begonnen wat het reizen toch heel wat aangenamer zou maken. 

    Het mag gaan beginnen.... zekerheden loslaten, een sportieve prestatie leveren, anderen ontmoeten en leven in het voortdurende nu-moment en nog zoveel andere dingen die een mens kan meemaken.

    23-05-2012 om 22:52 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (7)


    Archief per week
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs