Inhoud blog
  • Dag 19 Raeren - Genk
  • Dag 18 St. Vith- Raeren ( Eynatten ) 79 km
  • Dag 17 Bastenaken - St. Vith 65 km
  • Dag 16 Montmedy - Bastogne 80 km.
  • Verdun - Dun sur Meuse - Montmedy. 72 km
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Jos de pelgrim

    30-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoegaarden - Givet 92,3 km
    Na een lekker ontbijt zijn we om 9.30 uur vertrokken via de Ravel 2 richting Namen. Dit is een licht oplopend fietspad tot Namen.Ter hoogte van Namen duiken we de Maasvallei in.
    Na 9,5 km hadden we al 3 sanitaire stops gehouden, van loslaten gesproken ( fysiek en mentaal ).
    Na 16 km werden we vriendelijk staande gehouden doo medewerkers van de Ravel. Ze hielden een enquete onder de voorbijkomende fietsers...
    Na 23km kwamen we op de zondagsmarkt van Eghezee gerecht, veel volk...
    Na de markt spraken mijn eega en ik af dat we eens gingen doorrijden zonder te stoppen, wouden we Givet 90 km verder, op tijd bereiken haha.
    Om 12.15 uur kwamen we in Namen centrum, alwaar de Samber in de Maas vloeit, op een fietshappening ( mbt ) terecht.
    Om 13 uur vertrokken we langs de Maas richting Dinant. Voor de fietsliefhebbers onder ons, dat moet je eens doen. Je waant je op de doorgang van het bos van Walers of Carrefour de l' arbre, maar dan langs de Maas, amaaiii.
    Onderweg hebben we gerust op een bank, de zon stak, krijgen we dan toch zomer?
    Vanuit Dinant reden we verder langs de Maas tot aan onze eindbestemming, 92, 3 km, mijn eega gaf geen kick, proficiat. We zijn ondertussen in Frankrijk en zeggen dat mijn fietsmaat 30 jaar niet meer gefietst had. Ze rijdt met een Koga E- bike maar het poepje en de benen moeten wel mee hè.
    Ik rijd vol bewondering achter haar, ze geeft keen kik, au contraire, zij stelt mij gerust dat alles in orde komt...
    Bij ons hotel aangekomen heb ik ons ingecheckt terwijl mijn madam ons een Duvel bestelde.
    Die smaakte ,wow.
    We hebben dan de ratio de overhand laten nemen over onze emoties en zijn naar onze kamer getrokken op de tweede etage, zonder ascenseur hè.
    Na de opsmukkingen zijn we lekker gaan eten in de ' on dirait le sud ' op aangeven van de hoteluitbater.
    Toen stelden we vast dat we iets weg hadden van een kreeft ...
    Terwijl mijn madam zich teruggetrokken heeft in de stilte van de slaapkamer heb ik mij naar het terras begeven om deze blog aan te maken, met een Duvel natuurlijk, je kent me hè.
    Allez, het is nu 20.23 uur en ga mij ook naar boven begeven....
    À demain

    30-06-2013 om 20:24 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genk - Hoegaarden 71,3 km
    Het is zover!!
    Mijn eega en ik vertrekken voor de eerste maal , met de fiets op reis, naar Frankrijk.
    Bij het opstaan kijken we direkt naar de lucht buiten. Het regent niet maar het grijze wolkendek is toegetrokken en alles is nat buiten . Met volle moed bevestigen wij onze tassen op de fietsen en vertrekken om 10.36 uur nadat ik terug naar binnen ben geweest want mijn fietsmaat dacht te vertrekken zonder ' bidon ' .
    Na 300 meter is onze eerste halte. We gaan onze jongste op zijn werk nog even gedag zeggen....
    Na 200 meter wordt er opnieuw gestopt , lichte motregen, regenjassen aan.
    -Dit scenario doet zich enkele malen voor tot 15 uur, regenjas aan-uit.

    Onze eerste stop is na 33 km aan het Schulensmeer om 12.45 uur. We eten er een tomatensoep met onze boterhammen en drinken vervolgens een ' Lummense eik '
    Na een korte bui vertrekken we weer om 13.35 uur.
    Mijn eega merkt op dat het voor haar de eerste maal is dat ze na een tussenstop niet terug naar huis rijdt maar verder door. Ze vindt het plezant....
    Op een bepaald moment zijn we voor een grote groep eenden moeten stoppen die zonder gene de weg overstaken. Van de voorrangsregel van rechts hadden ze duidelijk nog geen kaas gegeten.
    In Linter zijn we aan een buitenterras gestopt, die St Bernardus triple smaakte.
    Bij het vertrek aldaar begon waarachtig het zonnetje zichtbaar te schijnen. Dat deed deugd.
    Via kleine wegen zijn we tot in Hoegaarden- centrum gefietst.
    Aldaar vroeg ik aan 2 lokale politie- inspecteurs achter de Walestraat alwaar onze b&b lag.
    'Oei, oei dat was moeilijk uit te leggen ' zeiden ze. Toen begonnen ze te lachen ' collega, deze b&b ligt hier juist achter den hoek '
    Om 16 uur werden we ontvangen door onze gastvrouw Eva Vlassaks. We betrekken er een grote kamer van een oud herenhuis....echt mooi, de moeite waard
    Tot morgen lezers

    29-06-2013 om 18:15 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding Genk - Vitrey sur Mance
    Op zaterdag 29 juni 2013 vertrekken mijn eega en ik per fiets op reis naar Vitrey sur Mance in Frankrijk, regio Lotharingen - Franche Compte

    Als ultieme voorbereiding reden we op zaterdag 22 juni 2013 gepakt en gezakt naar de Voeren een 50 km verwijderd van onze woonplaats Genk. Het was bewolkt en zeer winderig. We reden langs het Albertkanaal naar Kanne - Lixhe. Ter hoogte van de nieuwe brug te Vroenhoven kwamen we in de afdaling in een serieuze modderpoel terecht. - Er zijn nog werken bezig thv het jaagpad - Onze schoenen kwamen in de modder terecht, bah bah...
    Ter hoogte van Lixhe had ik een route uitgestippeld gaande over de Maas, via een veer, naar Nederlands Eijsden. Tp stelden we vast dat het veer gesloten was, tweede pechmoment. Gelukkig kende ik nog een andere route via Moelingen!
    Via Moelingen reden we dan in 1 ruk naar de jeugdherberg ' De Veurs ' in St Martens-Voeren.
    Als avondeten kregen we een uitgebreide barbecue, heerlijk.
    We zijn vroeg gaan slapen wegens slaaptekort de vorige dagen.
    Gezien het weerbericht op zondag 23 juni regen gaf in de vroege namiddag zijn we om 9.45 uur reeds huiswaarts gereden.
    Tussen haakjes, de jeugdherberg is reuze meegevallen, goede ontvangst, goed eten, goede nachtrust en vriendelijke uitbaters.
    Buiten een lokaal buitje in Kanne zijn we droog thuis gearriveerd.

    Voila, de laatste testrit is goed meegevallen! We zijn klaar om te vertrekken op zaterdag 29 juni
    Voor mijn eega is dit de eerste reis per fiets ! Ze ziet het helemaal zitten met haar E-bike merk Koga.

     

    24-06-2013 om 09:09 geschreven door Jos de pelgrim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs